Vreau o ţară ca afară! (guestpost)
De: Victor Ciutacu - Categoria: Ce-i place geniului,Polemici PoliticeCornel Ilie, VUNK
Asta este vorba pe care fiecare roman, din cele 22 de milioane din tara plus alte milioane de emigranti, a gandit-o sau a spus-o cel putin o data. Cei mai multi o gandesc si o simt in fiecare zi, cel putin o data pe zi. Si noi suntem unii dintre ei.
Nu este o revolta, o frustrare sau un manifest, este o hotarare, pe care trebuie sa o luam fiecare dintre noi. Vrem sa stie tot romanul ca o tara este condusa, ingrijita si imbunatatita de oameni, nu de functiile pe care le ocupa ei. Trebuie sa fim si noi „ca afara” si schimbarea trebuie sa inceapa de la fiecare din noi, din propria sufragerie. O tara nu se schimba, pana nu se schimba si oamenii care pot sa o faca. Si acestia nu sunt politicienii, ministrii sau primarii, ei n-o vor face niciodata. Noi, cei care i-am ales, acum ar trebui sa-i ignoram si sa nu mai asteptam nimic de la ei. Ei nu sunt „ca afara”, ei sunt pe dinafara. Nu exista politica in Romania, asa cum nici Romania nu exista in politica facuta de ei.
Ne adresam celor care stiu ca se poate si altfel. Ca se poate si la noi ca multe lucruri sa fie la fel de naturale, de corecte, de sanatoase si de firesti „ca afara”. Ne adresam celor care mai au putin si vor sa plece din tara, pentru ca „afara e altfel, e mai bine”, „e mai decent”, „merge treaba mai bine”, „esti tratat mai bine”, „esti respectat” si sa le dam puterea si curajul sa n-o faca. Pentru cei mai multi pare imposibil, pentru unii este un vis, pentru altii o dorinta. Pentru noi si pentru voi este o sansa. O sansa deghizata-n sarcina. A venit randul sa nu mai stam la rand pentru respect, decenta, bucurie si firesc. Ele nu sunt de vanzare, de cumparat, de inchiriat, de imprumutat sau de pomana. Ele sunt de (re)descoperit in fiecare dintre aceia care o sa inceapa sa spuna „Vreau o scoala ca afara”, „Vreau sosele ca afara”, „Vreau spitale ca afara”. Ziua noastra nationala, scrisa in cifre, este numarul de telefon al apelului de urgenta: 112 (01.12). Ce potrivire mai buna sa fie, pentru un popor mereu in stare de urgenta, cu motive sau fara, intr-o panica totala pe care poti s-o atingi aproape cu degetul cand mergi pe strada? Poate ar fi mai potrivit sa schimbam putin titlul imnului tarii si sa spunem „Desteapta-MA, romane!”, dar, azi, mai mult ca oricand, noi spunem „VREAU O TARA CA AFARA!”.
115 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!Întotdeauna mi-a plăcut Vunk. Nici acum nu se dezminte. Interesantă şi observaţia cu semnificaţia posibilă a zilei noastre naţionale, dar şi “Deşteaptă-MĂ, române!”.
E foarte greu de obţinut acele lucruri “ca afară”, pentru că la noi mentalitatea lasă mult de dorit. Tot gândesc şi analizez de câţiva ani posibilitatea de a schimba ceva în ţara asta. Îmi dau seama că e foarte greu. Şi da, Mircea Badea are multă dreptate când spune că pe noi ne pierde dorinţa de a muri şi capra vecinului.
De violet pe 30 November 2010 la 13:37 (#)Mă “doare”, pur şi simplu, constatarea că acest fenomen are o amploare extraordinar de mare. Adăugându-l la prostie şi imbecilitate, e greu să speri că se poate îndrepta prea curând ceva. Mai ales cu nemernicii de la Putere care speculează aceste tare ale societăţii noastre.
Şi sunt optimistă din fire…
Şi io!
De shogunu' pe 30 November 2010 la 13:40 (#)Da’ convins că n-o să apuc. Oamenii s-au schimbat după ’89, dar nu în bine. Sîntem pe un drum total greşit şi, din păcate, am trecut de “the point of no return”.
Banzai!
Strainii care vin aici spun asa: va lipseste mentalitate. Sigur, e corect, dar ne mai lipseste ceva: oamenii.
De [D][S][N] pe 30 November 2010 la 13:42 (#)Poate că multi dintre cei 22 de milioane de români au gândit asa cel putin odată.Dar sunt si români care au pentru uzul personal o tară ca afară,pentrucă si-au făcut o viată ca afară si poate peste(ca oricare parvenit care vrea să ia ochii);o viată ca afară pentru unii care au în grijă interesul general,dar au în vedere doar interesul particular.Ceilalti au timp să mai astepte,poate câteva secole,dacă nu sunt atenti.
De evelics pe 30 November 2010 la 13:49 (#)Ma ofer voluntar sa analizez si sa explic cum pot eu mai bine cum functioneaza (mai ales din punct de vedere juridic, ce sa fac, meseria), lucrurile aici!
Sunt ferm convinsa ca, in loc sa incercam sa inventam noi roata sau democratia, mai bine copiem pur si simplu sistemul de la nemti. Astia de la suruburi si pana la constitutie fac lucrurile de o temeinicie strasnica!
De emigranta in München pe 30 November 2010 la 13:54 (#)Imi este dor de mult de cantecele din “Piata Universitatii”.
De gicacontra.eu pe 30 November 2010 la 13:55 (#)Mie cantecul din videoclip imi evoca acea atmosfera.
In ultimul timp ma gandesc foarte intens si am si scris niste articole.
Simt puternic nevoia unor astfel de cantece.
Felicitari Cornel Ilie, VUNK, bine ai revenit, multumesc si astept noi realizari de genul acesta.
Este mare nevoie de asa ceva in peioada asta tragica.
Bine zis Cornel!
Cand o sa intelegeti oameni buni ca totul vine din atitudine si mentalitate? Cei DE AFARA nu sunt civilizati pentru ca o duc bine…o duc bine pentru ca sunt civilizati.
Faceti ce faceti cu placere si rezultate vor aparea. Nu mai asteptati pe altcineva sa va dea fericire, puneti mana si deveniti fericiti…zice si in melodie, care e prima schimbare?
De Vlad pe 30 November 2010 la 14:07 (#)cind am ajuns in afara prima data acum ceva ani,
primul lucru ce l-am observat in afara ciinilor
lup si a baietilor in uniforme cu smg-uri a fost
starea de relaxare (ce aici n-am mai avut-o
niciodata), curatenia, comportamentul oamenilor,
zimbetele.
oamenii sint la fel peste tot, diferenta e data
de pojghita de civilizatie. daca are tot ce-i
trebuie si are parte de o (auto-)educatie, omul
e cit se poate de onorabil ca membru al societatii.
stiti obiceiul ala de a-ti hirii gitul (fumatorii)
si a scuipa pe jos, sau apoi infruntarea din priviri
pe strada ori coboritul ochilor ca la noi ori
ciorovaitul la volan ca babuinii samd ?
acolo n-am avut parte de asa ceva.
acum, ce-i lipseste unui roman sa se comporte
la fel ori sa incerce sa se schimbe un pic in
fiecare zi ?
uitati o mostra despre cum sint oamenii destinsi,
despre cum glumele sint intelese si acceptate si
oamenii participa la ele in loc sa te injure si/sau
sa se cruceasca ca prostii.
http://www.youtube.com/watch?v=uHdEbRDdMiI
De ソリン pe 30 November 2010 la 14:09 (#)Tutea: Constitutia liberala din 1923 nu e o opera, e o capodopera. Un rege puternic, infasurat intr-un stat al normelor liberale: separatia puterilor si libertati cate doreste nea Nita;
Atanasiu: (citat aproximativ) este mai bine sa ai legi/institutii perfecte si oameni imperfecti sau legi imperfecte si oameni perfecti ?
Cu asta se dovedeste ca oricit de capodopere ar fi cele scrise pe hirtie e mult mai important cine aplica si cui le aplica. Din pacate in Ro materialul genetic e sub-standard.
De Tutea & Atanasiu pe 30 November 2010 la 14:13 (#)Mai simplu spus – suntem ceea ce ne dorim sa fim.
De Madalin Ciortea pe 30 November 2010 la 14:17 (#)Indemnul tau, acum in prag de 1 Decembrie, este un adjuvant, o vitamina, o cerere de pas inainte si poate cea mai reala dovada de patriotism.
Am citit mai sus şi mi-am amintit ceva: într-un oraş de 800 000 de locuitori, din Canada, oamenii se salută pe stradă şi-şi zâmbesc, fără să se cunoască! Cineva a învăţat nişte formule de salut în engleză, special pentru a “face faţă” acestui lucru. Şi tot acolo, mama şi copilul sunt nu respectaţi, ci priviţi aproape ca şi cum ar fi nişte sfinţi. Asta şi apropo de ce se strofoacă imbecilul de Botiş să facă, zilele acestea, referitor la reducerea indemnizaţiilor pentru mame.
De violet pe 30 November 2010 la 14:18 (#)Sti ce ar fi culea!?ca toti cei care vor sa plece afara sa nu ii infesteze cu virusul nostru de nesimtire si ce mai avem noi “bun” pe aici pe cei de acolo!si sa ne ducem de unde am plecat!LA MULTI ANI ROMANIA!!
De narcis pe 30 November 2010 la 14:19 (#)Tot in acest pur spirit roman(esc), ma raliez opiniilor tale… alaturi de o alta melodie
Totul porneste dintr-o mentalitate… impamantenita pe aceste plaiuri. “Lasa ba ca merge si asa!” A cam venit vremea de mult… sa ne cam schimbam! Pana nu vom scapa de aceasta mentalitate…, cu greu vom mai misca ceva. Vreau sa vad cum ast’ popor isi va iesi din dulcea amorteala la urmatoarele alegeri. Vreau sa vad cum se face coada la stampilatul favoritului. Iar de va fi sa “iasa” iarasi “ciuma portocalie”… atunci va insemna “ca ne meritam soarta”!
Schimbarea tine numai de noi!
De Cristi Popa pe 30 November 2010 la 14:50 (#)ce de mizerie ca dupa 20j de ani de la pacaleala aia de revolta populara tot asta vrem. inca nu am priceput ca suntem vanduti
De ale pe 30 November 2010 la 14:50 (#)@narcis
depinde de caracterul fiecaruia.
De ソリン pe 30 November 2010 la 14:56 (#)cei care nu sint ciumpalaci/babuini si care
si in tara sint civilizati cu atit mai mult
le va fi mila sa arunce o bucata de staniol
pe jos in afara ori sa se dea in stamba. din
pacate manele se asculta si la nyc si la tokyo.
si tot din pacate unii dintre noi aflati la
mama-naibii in cine-stie ce avion in momentul
in care vom fi intrebati ~where are you from~,
daca vor avea taria de a spune ~from Romania~
se vor scuza mai apoi pentru comportamentul
celorlalti cetateni care se intorc cu escorta
in acelasi avion incadrati de 2 baieti mai
patratosi, pentru ca este absolut jenant ca
de 20 de ani romanii sint priviti la fel.
ex: intr-un avion catre amsterdam, [urma escala
si apoi legatura catre otp] 2 fete mai inflorate
cu un kinder dupa ele: faaaa, unde p…a mea ma
asej intre astia ? apoi juna trimise citeva
epitete deloc magulitoare la adresa natiei celor
in cauza pe care nu le voi reproduce; subsemnatul
statea linga emergency-door in fata stewardeselor
si zimbea timp facindu-ma ca n-aud in timp ce-mi
trecea prin cap sa ma intorc si sa le apostez verbal
cu un MUCLES, FA ! (numai ca daca faceam asta as fi
fost si eu privit la fel, asa ca le-am lasat sa se
desfasoare si am tras pe dreapta)
Intr-o perioada in care se manifesta lipsa de atitudine fata de tot ceea ce este neclar, putred, constructia interjectiva a lui VUNK suna a chemare, mai degraba decat la afirmatii ieftine. Ii salut initiativa. Poate se lipeste ceva de noi.
De Tavi pe 30 November 2010 la 15:00 (#)E vreau doar tara mea inapoi! Nu trebuie sa fie ca afara, dar sa fie a mea si sa-mi pese de ea.
De catalin pe 30 November 2010 la 15:02 (#)E greu Victore!
Toți realizatorii de azi s-au dus pe rețeta … ataca subiectul cel mai simplu si toaca chestia cu cancediul maternal!
Basescu si-a atins iar scopul.
Ar fi trebuit sa se tune si fulgere … despre cât de nesimtite sunt bugetele Presidentiei, Udrei, Serviciilor (inclusiv Autoritatea Electorala) … banii de achizitii!
Toata lumea a muscat tema momeala … la care vor arata ca sunt capabili si sa asculte vocea societatii … ca-i costa n i m i c !
Afara ar fi fost altfel tratata treaba!
De FuXi pe 30 November 2010 la 15:07 (#)Daca asteptam sa avem “infrastructura”, sa ne construiasca statul spitale, scoli, gradinite, parcuri, probabil ca vom muri tot “romani balcanici”, asteptand marea cu sarea. Poate ar trebui sa lasam lucrurile mari de esenta pentru mai tarziu, si sa incepem cu lucrurile marunte care le putem face de azi. Care nu necesita bani, doar vointa si bun simt.
(Corolar) SPALA-TE! Spala-ti hainele, spala-te pe dinti dimineata, ai grija de curatenia din jurul tau. Conteaza mai mult decat crezi.
De Drujbaru pe 30 November 2010 la 15:12 (#)Daca imi dai voie, am intocmit la repezeala o lista cu cateva lucruri ce am putea sa facem incepand de azi. Unele pot parea derizorii, dar ati fi surprinsi daca ati sti cati nu le fac.
1) – Domoleste-ti invidia. Poti sa evoluezi si sa prosperi si fara sa omori capra vecinului
2) – Incearca sa fi cel mai bun in domeniul tau, nu trebuie sa fi “specialist” in toate domeniile.
3) – Fi profesionist! Chiar daca job-ul tau este sa dai cu matura, sau sa dai la strung, ia-ti munca in serios, sa nu o faci, doar ca sa fie facuta. Fa-ti serviciul in asa fel, cum ti-ai dori sa fi servit la randul tau.
4) – Inainte sa ceri stoparea coruptiei, fi primul care renunta la ea. Coruptie nu inseamna doar sutele de milioane furate de politicieni, coruptie inseamna si spaga care o dai la ghiseu sa intri primul sau sa fi servit mai repede.
5) – Fi moderat pe cat posibil. Nu te agita, nu urla pentru orice maruntis, incearca sa-ti folosesti capul in loc sa-ti folosesti sentimentele. A fi “latin” sau “pasional” nu trebuie sa fie o scuza.
6) – Respecta legea! Faptul ca cel de langa tine incalca legea, NU este o scuza sa faci la fel. Indiferent ca este buna sau rea, incearca sa joci dupa regulile casei. Alternativa (anarhia) este mult mai paguboasa.
7) – Accepta faptul ca NU esti singur ca intr-o jungla, respecta-i pe cei din jurul tau. Respecta regulile minime de convietuire intr-o societate. Incearca sa ai EMPATIE. La fiecare gest al tau, pune-te in locul vecinului. Nu este nimeni obligat sa-ti asculte muzica data la refuz la 12 noaptea, sa-ti miroase hainele murdare si respiratia duhnind a alcool.
9) Respecta-te pe tine insuti. Incearca sa ai mandrie, si sa nu iti vinzi respectul de sine pentru mancare gratis, reduceri de pret sau alte nimicuri. Morala ca nu te vede nimeni, sau ca lumea uita repede, nu te ajuta.
10) Gandeste cu capul tau. Incearca sa nu urmezi turma, doar din nevoia de a fi in siguranta. Gandeste cu capul tau, chiar daca parerea ta nu se va potrivi cu a celor din jur.
Generația de la 1918 nu a apărut pentru ca politicienii să ne țină astăzi discursuri despre unitate. Și nici pentru a ”ovaționa” noi falsitatea cuvintelor colorate demagogic! Ci pentru a învăța lecțiile pe care orice societate civilă ar trebui să le respecte. Că prin voința mulțimii se pot schimba structuri și se pot prăbuși imperii. Că nimeni și nimic nu poate rezista dorinței de exprimare liberă. Că orice victorie a statului autoritar poate fi temporară dacă societatea hotărăște aceasta! Că distrugerea demnității umane și a bunului simț sunt proprționale cu toleranța celui călcat în picioare!
Nu pentru sărbătorirea evenimentului în numele patriotismului au fost sacrificate vieți umane! Alta era lecția pe care creatorii României Mari ne-au transmis-o! Și pe care poate, cândva, reușim să ne-o însușim! Măcar și pentru a nu face efortul lor inutil…
De Pro Atitudine pe 30 November 2010 la 15:19 (#)Cred ca cei 45 de ani de comunism ne-au adus niste nenorociri de care cu greu scapam:
1. Au omorat/distrus intelectualitatea si au inlocuit-o cu oameni fara educatie (familiala si academica). Ne-au luat reperele morale si profesionale pozitive si le-au inlocuit cu altele negative care promovau furtul si prostia.
2. Au distrus increderea in autoritate, in dreptate si in special increderea ca binele este rasplatit bine iar raul este pedepsit. Mai rau, au creat confuzie intre ceea ce este bine si ceea ce este rau.
3. Ne-au lasat sa credem ca de partea cealalta a cortinei de fier curge lapte si miere pe gratis. In felul asta fiecare din noi si-a facut o imagine (in multe aspecte deformata) despre ce inseamna o societate libera, democratica bazata pe o economie de piata.
Dar,
Cred ca ar fi bine sa ne uitam dincolo de ceea ce vedem ca turisti. Irlanda, Grecia, Portugalia si chiar Spania, Italia si UK, trec prin greutati semnificative. In fiecare din aceste tari guvernul face reduceri bugetare masive iar primii afectati sunt bugetari si pensionarii dar si cei care lucreaza in sectorul privat prin restrangerea sau intarzierea unor servicii sociale (asigurari medicale, varsta crescuta pentru iesirea la pensie) etc.
Nesurprinzator, Germania si tarile nordice sunt cele mai putin afectate. Au avut politici bugetare si sociale mult mai bine puse la punct iar cetatenii sunt mai harnici decat in multe din tarile mentionate mai sus (nu mai vorbesc de Romania).
Pentru ca noi sa ne putem compara cu Germania avem nevoie ca Bismark sa fie prim-ministru cateva decenii si care sa tina intr-o mana o prajitura si intr-alta o nuia. Si sa le foloseasca din plin, consecvent si cat mai des. Intrebarea este: daca prajiturica ne place putem suporta nuiaua?
Cred ca “Emigranta in Munchen” ar putea sa ne spuna povesti despre cei care nu respecta legile si/sau regulile scrise/nescrise din Germania. Eu am auzit “horror stories” despre cei care nu-si separau gunoiul sau despre cei care “flash”-uiau pe autostrada. Poate ea stie altele mai interesante.
In concluzie, mi-as dori o tara ca afara, dar oare asi putea sa ma ridic la nivelul celor care traiesc in tara de afara (munca, productivitate, educatie, etc.)?
Poate ca da. Dar, si aici imi permit sa imprumut putin din aroganta lui Victor, daca ma uit in jur nu vad multi care ar putea sa-mi fie alaturi.
De bigradu pe 30 November 2010 la 15:22 (#)Al Pacino (Michael Corleone) zicea “E pretul ce-l platesti pentru viata ce ai ales-o”. Totul are un pret iar pretul unei “tari ca afara” e munca. Multa munca. Ne putem supara pe buna dreptate pe politicieni dar noi nu suntem dispusi sa platim pretul pentru a avea o viata ca afara. Munca, profesionalism, atitudine. Si romanii care platesc pretul unei vieti mai bune au o viata mai buna decat ceilalti. Sunt dezavantajati de context, caci daca ar fi in “afara” ar fi mult mai bogati si nu ar avea acele probleme la ghisee, spitale, scoli …
De Andrei Pop pe 30 November 2010 la 15:23 (#)Uşor de zis, greu de făcut. Întrebarea-i: CUM? Cum faci (re)descoperirea?
Mi se pare la fel de radical precum creştinismul cu îndemne de genul: “iubeşte-ţi aproapele”. E frumos, dar nu îţi zice cum să faci să îţi iubeşti aproapele.
De Horatiu C. pe 30 November 2010 la 15:23 (#)O mica precizare: nu mai sunt 22 mil. in tara.
De Ioana S., Bucuresti pe 30 November 2010 la 15:40 (#)Politica actuala demografica este de reducere a populatiei romane: ingradirea drepturilor mamelor care au contribuit social,ingradirea drepturilor copilului la sanatate , exemplu lipsa vaccinurilor, de a invata, prin inchiderea unor scoli si lipsa mijloacelor materiale, indemnul presedintiei de a emigra, dorinta guvernului ca pensionarii sa iasa din sistem( sa moara) si bomboana pe coliva: educatia obligatoriu bilingva a romanilor.
Aceste lucruri se petrec in timpul cand membrii PD_L au proiecte de legi cum ar fi :
cum sa viram banii din buget in bugetele noastre(Urban) sau cum sa recuperam creantele bugetare prin firma noastra de recuperare.
E numai un mic exemplu.
din pacate pana nu demult credeam ca pot face ceva in tara asta, dar brusc mi-a pierit cheful. sunt inginer-somer in tara asta si pana nu demult un om cu principii si un limbaj adecvat functiei si statutului pe care-o/l aveam. acum am devenit un nimic, plin de draci si cu un limbaj plin de dejectii si mizerii pe care daca vi le-as reproduce ati putea scrie o carte cu injuraturi noi. am sa pun lacat pe usa casei, am sa-mi i-au nevasta si copilul si am sa plec departe, asta pana nu innebunesc cu totul. va recomand aceeasi reteta. si uite asa dintr-un director mic poti ajunge un sofer pe tir mare in cine stie ce tara comunitara in cateva saptamani.
De cap pe 30 November 2010 la 15:42 (#)Cred ca astia cu melodia au dat lovitura cu cantecul asta .
De romania inedit pe 30 November 2010 la 15:48 (#)Imi pare rau ca nu achiesez la mesajul articolului.
Eu nu vreau o tara ca afara. Vreau o tara ca aici! M-am plictisit de ridicarea in slavi si privitul ca la Dumnezeu a occidentalilor. Si chiar daca aparent Vunk are un mesaj patriot, el poate fi interpretat si ca un soi defaimare a Romaniei prezente. Pe langa faptul ca toata povestea asta cu occidentul si UE mi se pare gresita. Noi nu suntem occidentali. Romania facea parte din Orientul Apropiat, nu din Occident! Oricat de atractive ar parea civilizatia occidentala si UE, noi nu putem sa ne prefacem ca suntem ceva ce nu suntem. E ca si cum eu as intra intr-un magazin si mi-as cumpara o rochie cu 3 numere mai mici doar pentru ca e frumoasa si am eu senzatia ca imi vine si chiar daca nu-mi vine, o sa slabesc sigur pana maine si o s-o pot purta. Totusi, e putin probabil c-o sa slabesc intr-un timp asa de scurt si, chiar daca o s-o fac, se stie ca asta mi-ar putea cauza serioase probleme de sanatate. La fel, nu cred ca a fost bine pentru noi ca tara sa intram in UE. Fiindca nu e pe masura noastra si e prostie sa cumperi ceva ce nu-ti vine doar pentru ca asa e la moda. Si apoi, Occidentul nu e totul. Doar pentru ca o rochie e anul asta la moda, nu inseamna ca trebuie s-o am cu orice pret. Poate ca nu se potriveste cu parul meu sau cu pantofii… O problema foarte grava a romanilor este lipsa de incredere in propria tara. Ar fi un semn de sanatate psihica sa avem demnitate si sa credem in noi. Mesajul asta neaga Romania si absolutizeaza alte culturi. Absolutul este o caracteristica a lui Dumnezeu si atat. Poate ca e doar marketing, dar mie mi se pare gresit. Eu vreau in primul rand o tara. Dupa aia, as vrea ca tara aia sa se numeasca Romania. Daca vreti sa fie ca Spania, Anglia, Germania sau mai stiu eu ce alta tara, puteti sa va mutati acolo
De Manuela pe 30 November 2010 la 15:56 (#)> A venit randul sa nu mai stam la rand pentru respect, decenta, bucurie si firesc.
>
Iar începi cu ipocrizii ordinare? Nu poţi să ceri respect fără ca tu să fii respectuos. Spicuind din articole anterioare, citim cuvinte foarte “respectuoase, decente, bucuroase, fireşti”: “interzis prostovanilor”, “complicitate curvească”, “lachei portocalii”…
Dacă vrei respect, ipocritule, tratează-ţi mai întâi cititorii care nu sunt de acord cu tine cu respect, fără să-i numeşti “viermi”, “tâmpiţi” etc.
Într-o “ţară ca afară”, tu nu ai avea ce căuta!
De ytr pe 30 November 2010 la 15:57 (#)@ytr: tu esti singurul bou care n-a priceput ca textul e scris de Cornel Ilie si gazduit pe blogul lui Victor Ciutacu. deci te-ntorci in spam, de unde te-am extras doar ca sa-ti reconfirm cat esti de bou, in caz ca aveai dubii
De Victor Ciutacu pe 30 November 2010 la 16:00 (#)@bigradu si tuturor, “horror stories”-urile de aici sunt foarte justificate atunci cand sunt privite in amanunt: flash-uitul pe autostrada doar din cauza ca vreau eu sa trec mai repede decat imi permite cel din fata (stiu, si eu sunt o pasionata a vitezei si m-am lovit de multi soferi cu palarie in fata mea) este o infractiune, ii zice pe romaneste coercitie, desi nu e reglementata din cate vad in codul penal roman. Pedepsirea ei are de-a face cu monopolul statului asupra violentei, principiu de baza intr-un stat de drept, si este suprimata atunci cand coercitia este justificata, de ex. ma grabesc ca trebuie sa ajung de urgenta la spital. Amenda este intr-adevar usturatoare, e vorba de o amenda penala, si se ridica in general la cam un salariu net in cazurile fara complicatii, de altfel cam la fel cu toate infractiunile “standard” cu pagube mici. Zic eu suportabil, in comparatie cu Romania. De aceea platesti mai bine, in loc sa incerci diverse alte fapte penale, cum ar fi mita, santajul etc. Care pana la urma doar dubleaza si tripleaza factura, nu te ajuta sa scapi.
Sortarea gunoiului se face in Germania, fiindca e o tara responsabila fata de resursele ei naturale si fata de generatiile care vor veni. Daca nu sortez eu gunoiul meu, cineva pana la urma tot o va face, si ce nu fac eu singura costa. Asa ca da, sa locuiesti intr-un bloc sau casa in care nu se sorteaza e mult mai scump decat intr-o casa in care se sorteaza. Iar daca locuiesti intr-un bloc care a ales sa sorteze, au grija vecinii sa sortezi si tu, ca altfel primesti gunoiul inapoi la usa. Ei nu inteleg de ce sa plateasca ei mai mult din cauza lenei tale.
Cam la fel e si cu fatadele care nu se prabusesc pe trecatori, daca nu ma ingrijesc eu sa nu se intample, cineva (in cazul asta primaria) tot o face, si anume pe costurile mele. Eventual chiar si cu firme de la partid, ca sa usture bine.
Cam asa stau aici lucrurile. Marea diferenta dupa parerea mea este eficienta ca prioritate in tot ce faci.
De emigranta in München pe 30 November 2010 la 16:02 (#)@emigranta din munchen
Ar fi trebuit sa fiu mai explicit, dar expresia “horror stories” era o ironie adresata celor care nu pricep ca intr-o societate civilizata oamenii au drepturi dar si obligatii. Cei care nu-si respecta obligatiile sau cei care nu-mi respecta drepturile sunt pedepsiti.
Gandeste-te cam cati bizoni din Romania s-ar scandaliza daca ar veni firmele de salubritate sa-ti impunna sa separi gunoiul iar daca nu sa platesti (x2 sau x3 sau chiar mai mult).
Gandeste-te cam ce s-ar intampla in Romania daca Politia ne-ar amenda pentru “flash”-uri!
@Victor, daca Prigoana ar veni maine sa ceara mai multi bani celor care nu separa gunoaiele cam ce ar scrie presa din Romania? Sau daca guvernul (PDL sau PNL sau PSD sau orice combinatie) ar decide ca “flash”-urile sunt interzise si amendabile, cam ce-ar scrie presa? Ar fi reactia polarizata in functie de afinitatile politice ale mass media (moguli bunei/moguli rai)? Cum ai reactiona tu, in jurnalist cu experienta?
De bigradu pe 30 November 2010 la 16:18 (#)Pacat ca sunt niste vise goale…
*sign*
Dar majoritatea nu merita deloc asta.
De Tudor pe 30 November 2010 la 16:21 (#)@bigradu: la fel cum am reactionat cand, cvasiprieten de familie fiindu-mi personajul, l-am calcat in picioare in direct, cu el in studio, in momentul in care a sarit calul
De Victor Ciutacu pe 30 November 2010 la 16:23 (#)Cei din afara au si ei problemele lor,pe care si le mascheaza mai bine ca noi.Eu i-as dedica acest cantec actualului sef de stat,care ,zice el,chiar daca se intalneste cu vreun sef de stat european,nu invata nimic de la el,poate doar olecuta de manipulare.Dar nici asta nu tine la foame ,frig,mizerie.Ajung la concluzia ca orice intalnire a presedintelui nostru cu oricine din lume e irelevanta cat timp nu se vad si urmari pozitive.Afirmatiile presedintelui nu se pupa si cu restul.Mai vedem.Si din cate am realizat limba engleza nu prea te poate ajuta cand ai de-a face cu un francez sau un neamt mandru.Eu astept urmarile pozitive care se lasa asteptate atat pe plan intern cat si pe plan extern.
De Irina pe 30 November 2010 la 16:25 (#)Probabil ca ieri, cand am scris asta, am intrat intr-o falie temporala si m-am trezit in topicul de azi
‘Apropos de cutura politica. Privesc la un film danez. Ultima confruntare televizata dintre cei doi candidati principali la primaria generala a capitalei, Coppenhaga. Se termina dezbaterea, iese candidatul cu stafful de campanie. O PERSOANA. UNA. Se indreapta spre masina din parcare, iar candidatul isi scoate din buzunarul pardesiului un sandwich baban impachetat in celofan transparent…
De dragonboul pe 30 November 2010 la 16:26 (#)Sa pic de pe scaun. Si la ei e normal asa.’
Mai bine ramaneu ei la Clara si prajitura cu jeleu… Astea sociale, mai subtire. Nu toata lumea se naste Ombladon
De Tracul Liber pe 30 November 2010 la 16:26 (#)@Victor,
Din raspunsul tau nu am priceput care-i calul si daca Prigoana il sare.
De bigradu pe 30 November 2010 la 16:37 (#)@bigradu: nici nu trebuie. cand il sare, si-o ia de la mine. si nu-i singurul.
De Victor Ciutacu pe 30 November 2010 la 16:40 (#)@drujbaru
De bigradu pe 30 November 2010 la 16:45 (#)BRAVO!
Mamici ale Romaniei credeati ca veti scapa dar nu a fost asa ochiul ager al atotputernicului Zeus va vazut. El atotputernicul atoatestiutorul si atoatevazatorul Zeus a pedepsit toate categoriile de Romani acum urmati voi pe lista lui se pare.Zeus si a pus aghiotantul Bondoc sa ia banii mamicilor,cu acesti bani vrea sa i cumpere lui Udrea de sarbatori un cadou,pantofi si poseta.Vreau o tara ca afara dar sunt constient ca nu va fi asa cat va fi condusa de Basescu ,Boc si Udrea.
De dorubr pe 30 November 2010 la 16:46 (#)Hmmm , spun doar atat : visati , fratilor , visati …, ca asta (inca) nu costa bani !!!
De Nostradamus pe 30 November 2010 la 16:47 (#)Cu natia asta , asa cum e ea acum , cu un IQ mediu demn de secolele 19 si , partial , 20 (!!!) , n-o sa poti aduce tara la nivel ECONOMIC , COMPORTAMENTAL si EDUCATIONAL la nivelul secolului 21 …
Cei cu IQ mult peste medie sunt in numar prea mic pt. a conta ,iar majoritatea dintre acestia , fie abandoneaza lupta cu “primatele” ce-i inconjoara (unii le mai ziceti natie de manelisti …), fie pleaca “unde vad cu ochii” .
Victore e greu sa ceri, sa cerem fie ca afara. In primul rind ne trebuie un popor cum sunt cele de afara si apoi o sa avem si o tara ca afara.
De Un om revoltat pe 30 November 2010 la 16:50 (#)Am sa incerc sa istorisesc doua patani de ale mele, pe scurt:
Prima se petrecea in 2006 cind am iesit prima data din tara, si m-am minunat ca bou la poarta noua. La intoarcere intimplarea a facut sa vin in utma uniu “romanas”, am oprit cam in aceleasi locuri, am alimentat in aceleasi benzinari, toata lumea civilizata cu pungulita de gunoi la tomberon, la care zic: ” uite ca se poate sa fim si noi civilizati”. dar deceptie, cum am terecut granita ainceput sa arunce pe geam mucuri ,peturi , hirtii, a devenit din nou Roman.
A doua sa petrecut azi dimineata cu un tip zice lumea respectabil care a muncit mult timp pe afara si anume in Germania. Am stabilit sa mergem impreuna intr-un animit loc si am stabilit o ora, 6.30 dimineata, ies si astept in fata blocului 45 de minute timp in care il sun de citeva ori dar binenteles nu raspunde. Dupa doua ore ma suna si imi spune ca nu mai are loc si pentru mine in masina lui.Deci no coment.
Aici suntem si astia suntem, nu ne puten schimba, ne e frica de nou si de mai bine, ne e frica de schimbare, majoritatea nu au iesit din localitatea lor casa aiba un termen de comparatie, casa vada ca se poate si altfel. In ardeal nu ii suportam pe unguri ,nu pe astia autohtoni pe aia adevarati de la mama lor, dar in Ungaria nu vezi carute pe autostrazi, animale pe strazi si pe deasupra mai au si 8 autostrazi.
Nu asi vrea sa intru in polemica cu “ytr” si nici nu vreau sa creada lumea ca iti iau apararea , pentru ca nu e cazu, dar Romania mai are mult pina departe si problema e ca nu avam GPS, sau daca avem nu a mai fost actualizat vremea lui Mosi Ion Roata.
In rest la buna scriere
Acelasi
Om revoltat
Scuze ca revin, stiu ca nu e chat, dar am cele mai bune intentii. Ma gandesc la ce s-ar intampla, ma gandesc si la mediul rural, unde primariile s-au zbatut sa acceseze fonduri pentru retele de canalizare, la care nu se leaga nimeni pentru ca e prea scump, e adevarat, WC-ul in fundul curtii nu costa. E o problema mai ampla in Romania, care nu mai tine de doctrina sau personaje (trecatoare), ci efectiv de necesitatea unei ordonari a societatii in sensul de a face ordine.
In Romania nu s-a mai sters praful demult, nu a mai facut nimeni de mult ordine si curatenie, fara legatura acum cu Prigoana sau altii. Cum ziceam, importanta e eficientizarea ca prioritate, daca acele 11 milioane de ore de lucru pe zi despre care mai vorbeam ar fi folosite – eventual partial chiar si pentru sortarea gunoiului, de ce nu? – s-ar putea ajunge in cele din urma si la a folosi unele resurse pentru a despovara pe cei lipsiti de mijloace.
Pentru ca, oricat am fi de indragostiti de ideea de capitalism darwinist, si eu sunt, nu putem sa nu recunoastem, la rece, ca principiile sociale sunt cele care in cele din urma civilizeaza, vezi si exemplul SUA. Germania si tarile nordice au inteles asta, si de aceea sunt atat din punct de vedere economic, cat si social si moral cu ani lumina in fata.
De emigranta in München pe 30 November 2010 la 16:58 (#)Nici in vest nu exista societate ideala. Si aici, in Germania, exista generatii de asistati sociali.Si aici se arunca tigara din masina, ca sa nu-si umple scrumiera. Si aici exista lucru facut de mantuiala. Si aici exista STAT care isi bate efectiv joc de banii contribuabilului. Si aici exista mafie. In toate domeniile. Dar exista si politie, exista si fisc; si alea nu iarta.
De Iordachel Gudurau pe 30 November 2010 la 17:00 (#)Iar cu gunoiul; locuiesc in Bayern; platesc un abonament anual, platesc golirea lazii si kilogramele de gunoi. Si atunci il sortez.Ca altfel ma costa.
Si aici se pun radarele cand nu te astepti; si aici iti pierzi nervii la casa asteptand sa platesti prin magazine; deci sa nu generalizam.
Cel mai tare de doare cand se umbla la bani. Si atunci eviti – pe cat poti- amenzi, procese sau sa calci pe bec cu darile catre stat…
Daca cineva isi imagineaza ca afara, chiar si in Germania, oamenii respecta legile si sint civilizati doar din cauza educatiei, apoi sigur a intrat pe un teritoriu minat. Legile impuse si corectile punitive, de cele mai multe ori, sint cele care impun mentaliatea colectiva. In plus scoala si societatea impun o anume conduita si grad de cultura, care se raporteaza la lucruri elementare de bun simt. Da! in mod sigur un primar sau politician nu poate schimba o tara, insa poate influenta un mod de-a privi lucrurile si plecind de la lucruri marunte poate determina comunitatea sa-si modifice treptat atitudinea.
De Lory pe 30 November 2010 la 17:04 (#)S-a tot vorbit de flashuri date altor masini in Romania, “moda” este cit la fel de valabila si in Germania pe autostrada si agresivitatea unor soferi este chiar deranjanta pentru toti, dar pina sa dovedesti asa ceva intr-o instanta este cale lunga.
Si daca tot se vorbeste de sortatul gunoiului afara, fenomenul tine de politici duse de guvernanti care vor sa refolosesca materile prime de baza. Un calcul simplu arata ca circa 80% din gunoiul menajer este material refolosibil. Insa!!!!!!! daca guvenantii nu sint in stare sa implementeze linii de sortare, colectare si reutilizare a materilor reciclabile, poti sa vrei tu sa sortezi gunoiul si sa te gindesti la protectia mediului mult si bine.
Istoria ne-a aratat totdeauna ca liderii unor tari, politicieni sau monarhi, au reusit sa ridice sau sa coboare popoare la grade de civilizatie corespunzatoare nivelului lor de intelegere, iar legile date la un moment dat au fost modificate si adaptate vremurilor si necesitatilor comunitatilor. Modificarea metalitatii fiecaruia dintre noi tine de mentalul colectiv si puterea exemplului liderilor autentici formali sau informali.
Dau un mic semn de normalitate, maine, de ziua nationala a Romaniei, mi-am chemat prietenele si vom minca sarmale si vom bea vin! Voi arbora pe masa din sufragerie si un mic tricolor!
De marsili pe 30 November 2010 la 17:13 (#)@FuXi
De shogunu' pe 30 November 2010 la 17:18 (#)Nu pot decît să-ţi dau dreptate! Alt praf în ochi. Normal că nu vor îndrăzni să se atingă de indemnizaţie, da’ lumea nu mai vede restul.
Banzai!
Felicitari D-leDrujbaru= mesajul este clar , real si se mai poate continua,,,,,Tara mea nu poate fi afara si chiar nici ca toate de afara–vreau sa fie o tara demna de majoritatea cetatenilor ei, nu de falsa minoritate de politicieni ce ne conduc sau se fac ca ne conduc —– adevarul este ca romani muncesc isi vad de treaba ,de asta mai existam cat de cat, daca ne am fi lut dupa guvern si presedinte , am fi ajuns niste neputinciosi ca si ei care nu sunt in stare sa puna economia pe roate , sa aiba de unde fura si fura de la noi cei insaraciti si inrobiti de de legile lor necostitutionale.:DEVIZA LOR ESTE________acum cat suntem la putere____________. Tara mea are destui oameni intelepti si de buna credinta dar in jurul; zis;al marilor politicieni se invart tot felul de lichele si impostori cu capastru politic si balacesc politica ca porcul dovleacul. Cred ca a venit timpul cel care ne preseaza sa nu mai admitem MINCIUNA:HOTIA : SMECHERIA: MANIPULARE:SANTAJUL :ETC si mersul in limuzina , de ori unde din tara sa luam LUMINA de la inalta conducere a tarii.
De ceir pe 30 November 2010 la 17:19 (#)@Lory: Toata aprecierea pt. ultima fraza care sintetizeaza simplu si FOARTE CLAR esenta intregii noastre probleme:
“Modificarea mentalitatii fiecaruia dintre noi tine de mentalul colectiv si puterea exemplului liderilor autentici formali sau informali.”
De Nostradamus pe 30 November 2010 la 17:22 (#)Nu vreau sa generalizez, si mai ales, nu idolatrizez statul german sau Germania, in fond si la urma urmei, vreau sa ma intorc in 3 ani in Romania, la tara (!). Vreau doar sa arat cum functioneaza (eficient) lucrurile aici.
@Lory, o infractiune sau o contraventie, spre surprinderea tuturor probabil, chiar trebuie DOVEDITA de organele statului, care vrea sa pedepseasca, deci in nici un caz de mine cetatean, eventual chiar victima a flashului. Eu doar reclam (sau parasc cum zice urat romanul) procuraturii sau politiei, ocupatie foarte iubita de catre nemti. Politia si procuratura sunt obligate de lege sa urmareasca faptele penale care le-au fost sesizate, in caz contrar infaptuiesc ei insisi astfel de fapte, vezi Soric.
Nu presedintele tarii implementeaza “linii de sortare, colectare si reutilizare a materialelor reciclabile”, de regula face asta unul care vrea profit, adica un privat, ca de ex. Prigoana. Si totusi, in esenta, ai dreptate, pestele de la cap se impute. Eu inca sper ca “exemplul” dat de Basescu poporului sa fie chiar agresivitatea lui.
@iordachel gudurau, eu in 12 ani n-am prea vazut lucru de mantuiala “made in Germany”, iar in fiecare an cand imi vine decizia de impunere ma crucesc si injur de mama focului, dar parca tot mai creste cate-o autostrada. Acum lucra din greu la A94. Oricat ne-am plange, nemtii astia is dati dracului ca natie.
De emigranta in München pe 30 November 2010 la 17:58 (#)Se mananca, alcoolul umbla-n vene pana la indobitocire, ne suflam mucii si ne uscam ochii incetosati cu tricolorul, lalaind o melodie nitel porcoasa si dulceaga, urmata de efuziuni betivanesti intre comeseni. De prea multe ori am vazut ca acest tip de manifestare reprezinta imaginea celebrarii zilei Romaniei pentru cei mai multi dintre acei care au drept de vot. Si apoi sa ne mai miram de modul in care ne comportam in celelalte 364 de zile ale anului ? Nu. Eu v-am salutat cu farul si am emigrat. Cine are chef sa se joace de-a patriotismul in .ro e liber sa o faca, pe timpul si pe sanatatea lui si a familiei sale. Sau sa fie ultimul ramas, pentru ca sa stinga lumina. Dupa caz. Nu sunt cinic, nici idiot sau oportunist. Pur si simplu am ales sa muncesc si sa traiesc in mijlocul unei societati care apreciaza mai mult ceea ce are si e constienta de faptul ca trebuie sa lupte in fiecare clipa pentru mentinerea respectului. Si inca ceva : jobul e strans legat tot de o comuitate romaneasca, care a inteles cat de importante sunt respectul si munca. Deci se poate, insa in alta parte…
De pretender pe 30 November 2010 la 18:07 (#)Cum sa injuri un jurnalist care spune NU, jafului din tara asta? Ce-o fi in creierul femeii asteia? In buzunarul lui Ciutacu sunt banii tai, nevertebrato? Nu, sunt in buzunarul lui Basescu pe care il adori si ghici ce, n-o sa-i cheltuiasca in folosul tau, vaco. Cum dracu exista oameni care vad ca tara este saraca, clasa politica foarte bogata si cu toate astea sa creada ca sursa problemelor lor sunt altii decat cei aflati la conducerea tarii? As vrea sa am puterea de ai condamna pe unii sa traiasca definitiv in tara lui Basescu, Boc, Videanu, Udrea, etc. Cat despre mine, as vrea sa traiesc intr-o tara a lui Ciutacu, Badea, Valentin Stan, Bogdan Teodorescu, Mugur Ciuvica, Oana Dobre, Razvan Dumitrescu, medici, profesori, etc., oameni si repere de valoare fara de care o societate nu poate evolua.
De Adrian pe 30 November 2010 la 18:08 (#)La multi ani Romane de pe oriunde esti! Ca afara va fi si inauntru atunci cand ne vom schimba cu adevarat mentalitatile si cand fiecare roman in parte se va considera un invingator,spiritul de invingator trebuie sa renasca in fiecare din noi,chiar daca ne simtim uneori mai prejos fata de ceilalti europeni,realitatea noastra ne face sa simtim asta.Comparam inevitabil cu tot ce este in afara pentru ca mult timp am tanjit dupa normalitate!Se pare ca anormalitatea se tine ca scaiul de noi!Totusi avem o tara binecuvantata si frumoasa cu oameni onesti,CEI CARE NU SE VAD isi fac bine treaba si-si cinstesc bine locul!M-am nascut la locul potrivit numai ca trebuie sa dam buruienile la o parte si sa destelenim locul!Romania,la multi ani!
De 14you pe 30 November 2010 la 18:11 (#)Vorbe, vorbe, vorbe……
De Conrad pe 30 November 2010 la 18:13 (#)O tara, un pustiu trist si mohorat ; din pacate.
Am impresia ca multi nu inteles nimic. Azi, in evz,un articol sugestiv cu un ghid cum sa pleci si ce sa faci afara, pe semne ca base ne vrea afara tara, doar banii sa se mai intoarca. Acum, mai dirct la subiect, multi dau vina pe populatie ca nu se munceste, ca sta pe banii statului, caracter deficitar, acuma stau si ma intreb, ca sa muncesti si sa prosperi nu ai nevoie de un “climat” propice? Eu, tu, voi ar trebui sa-l face? Nu cred, pentru ca avem instrumentele necesare de a ne construi un mediu pentru dezvoltare, eu nu pot sa lucrez dupa legile mele, daca ar fi asa, probabil as fi mai productiv, poate calitatea ar creste. Daca politicul nu se straduieste sa constuiasca un mediu petru munca, afaceri, dezvoltare atunci suntem terminati. Domeniile nu sunt prioritizate bine, in orice tara, educatia e pe primul loc, educatia iti scoate medici (asa o sa ai o sanatate), ingineri ( o sa ai drumuri) , economisti (asa o sa ai un mediu economic), toate pornesc de aici. Daca tu faci drumuri inainte de-a face educatie, ce se intampla? Neica-nimeni iti face drumul, are pregatire? NU. As putea scrie o suta de cartii despre romania de azi, pentru ca nimic nu e normal in romania, ce e important insa, ca nimeni nu-ti ofera conditii, iar statul ar trebui sa fie primul.
Sincer m-am saturat, vad ca tot mai exista talibani portocalii, sa fac o paralela, comunistii au luat 40% in rep. moldova, ce sa inteleg din asta? Ca suntem un popor sado-masochist?
De mcbadea pe 30 November 2010 la 18:25 (#)@D-l Victor Ciutacu
Tocmai spuneati pe Antena3, in emisiunea D-rei Stoicescu, ca ar izbucni un scandal etc daca un pacient plimbat ar muri.
Au murit de curand niste copii, in urma arsurilor. Unde este scandalul public? Continua investigatiile? CINE raspunde? Cine? Unde este interesul mediei romanesti?
Societatea romaneasca sufera de Alzheimer, Romania este profund inapoiata. Nu apartinem civilizatiei europene. Am vazut de la Londra pana la Roma, de la Ljubljana pana la Phoenix. Suntem inapoiati rau de tot.
Este frumos ca romanii se inghesuie sa doneze sange, dar mai bine le-ar lua putin gatul la toti neo-nomenclaturistii aceia. Trebuie sa ne schimbam. De abia dupa aceea vom incepe sa recuperam cu adevarat diferentele.
Intr-o tara civilizata, ipochimenul acela de ministru al muncii, Botis, ar fi trimis direct in neant. Nu ar mai exista public. Si multi altii.
De Mark pe 30 November 2010 la 18:30 (#)Cornel, eu vreau diacritice și nu vreau times new roman. Merit?
De iulian n. pe 30 November 2010 la 18:33 (#)Cerceteaza media fenomenul “wikileaks about romania ” ? Ar fi interesant.
De Duda pe 30 November 2010 la 18:45 (#)FOARTE URGENT
Buna seara.Un subiect mai interesant decat MOCANITA DOMNULUI FLUTUR este faptul ca in incinta maternitatii din GURA HUMORULUI au fost mutati , la parter, BOLNAVII DE TBC. Astfel la parter au fost mutati acesti oameni bolnavi iar la etaj VIITOARELE MAMICI DAU INCA NASTERE COPIILOR LOR, pana la terminarea unui nou etaj , la mansarda Spitalului. Am nascut in aceasta maternitate si pot spune ca sunt niste conditii care lasa de dorit . Nu as vrea ca numele meu sa fie cunoscut de aceea va rog sa verificati aceste informatii.
De elena pe 30 November 2010 la 18:45 (#)Am 41 de ani batuti pe muchie. Am trecut prin “Epoca de Aur”. Am dus-o greu. Mi-am dorit libertate. N-am avut-o şi n-o s-o am niciodata decat in gand. Am dat nastere la doi copii, adolescenti acum. Tare ma tem ca nici ei(ele, ca sunt fete) nu vor avea o “tara ca afara” decat daca vor pleca afara.
De misha pe 30 November 2010 la 19:14 (#)In alta ordine de idei, fiindca e foarte actuala, mamicilor care sunt in concediu acum precum si celor care sunt pe cale sa nasca le doresc multa rabdare si chibzuinta. Tare as vrea s-o vad pe doamna Udrea in situatia asta:sa dea nastere unui copil si sa fie bataia de joc a sistemului pe care il promoveaza. Nu ne-am nascut in “locul potrivit”… vorba cantecului. Asta e…
Buna seara d-le Ciutacu,
Cat adevar este in acest comentariu.
Asa este,DESTEAPTA-MA ROMANE!
Eu n-am putut niciodata sa plec in afara tarii,nici in 1992 in SUA,nici cand am avut o oferta de la Renault,n-am putut…N-am putut sa ma despart de pamantul acesta.
Ma gandesc cu tristete la ziua de maine,Ziua Nationala,ca nu ma bucura nimic din ceea ce se va face-totul e un fals cu mizeria care ne conduce.
Cu mult respect,
Ioanap
P.S. Va felicit pentru JN de astazi.Am pus o pila la chiosc si pusei si eu mana pe un exemplar,pentru ceea ce ati publicat pentru maestrul Adrian Paunescu;cred ca maine nu e linistit acolo,in ceruri,ca nu e la Alba Iulia…
De Ioanap pe 30 November 2010 la 19:55 (#)Cel mai superb lucru pe care mi-l pot imagina ar fi un protest comun,puternic sustinut mediatic facut IMPREUNA de oameni de cultura, profesori, medici, jurnalisti “d-aia cu creiere”, scriitori, pensionari etc. Si cumva,sa fie fortati aia de la TVR sa-l transmita si ei.
Trebuie ceva maret,care sa strige “Vreau sa fiu roman in tara mea!”,ce vedem la TV este mult prea putin pt ce se intampla.
Sunt prea obosit sa ma gandesc la ceva concret,dar daca s-ar face ceva,as participa si eu si/sau as incerca cumva sa aduc o contributie.
Vreau sa fiu roman in tara mea!
De Jurnalistul lu' Peste pe 30 November 2010 la 20:22 (#)Daca ati intreba un copil,pe strada, ce vrea sa se faca atunci cand va creste mare, va va spune, intre mai multe variante, ca vrea sa devina presedinte!Iar motivatia, va va emotiona pe fiecare.
De raluca pe 30 November 2010 la 20:23 (#)De 6 luni traiesc intr o tara care respecta cetateanul, munca sa si nu mai cred ca tara mea va fi cum e aici, nu voi putea trai in tara mea cum e aici decat daca se va intampla o minune care ar putea veni din atitudinea cetatenilor ce sunt in tara acum.
De Raela pe 30 November 2010 la 21:32 (#)Concediul acesta fara plata se va sfarsi si inca nu sunt decisa daca mai vreau sa muncesc mult cu bani putini, sa nu am bani de retete, de transport, de cursuri de perfectionare, de carti.
Nu mai vreau sa accept sa mi strang banii doar pentru alimente si utilitati la care sa fac o mare economie, nu traiesc doar pt a manca, vreau sa ma bucur de timp constructiv cu familia mea, si in tara mea nu am putut.
De unde are d nul Flutur bani de acea reuniune cu ambasadorii?din propiul buget?
Pentru ce s au facut taierile acestea de salarii?De ce nu iese nimeni sa ne zica unde sunt banii acestia?
Datoria externa a tot crescut , PDL sti sunt infloritori iar poporul isi cauta solutii de supravietuire.
Ma intreb …de ce opozitia nu are alaturi pe cei care i a votat , sa mobilizeze oamenii sa si stige nedreptatea, doar de la televizor nu se va rezolva nimic,cati au mers concret sa i asculte pe acesti oameni care indura pentru CE?
SFIDAREA ACEASTA TREBUIE SA SE SFARSEASCA!
Într-un fel ăsta e un paradox. Probabil că 22 de milioane de români își doresc asta dar nu se comportă ca atare. Drept e că peștele de la cap se-mpute, dar și românii în marea lor majoritate doar speră că va fi mai bine și nu fac nimic. Poate că nu avem la ora actuală de unde să alegem un Guvern competent dar când vezi câtă lipsă de educație e în România îți vine să o iei la sănătoasa. E chiar așa greu să păstrezi hârtia în buzunar până la coșul de gunoi sau să înveți respectul pentru cei din jurul tău? Au Doamne câte probleme are țara asta că nici nu știi de unde să începi.
De Creve pe 30 November 2010 la 21:34 (#)este trist ce se intampla in tara. eu imi aduc aminte cu amaraciune ca mai aveam putin si nasteam, dar am tinut mortis sa il votez pe dl basescu pt ca promitea schimbari in bine si pt ca am crezut in el. asa ca, mi-am luat sotul si primul copil de trei ani si am mers in gara din Bucuresti sa infrunt gerul si coada imensa de oameni ca sa…..votez un mincinos. acum, dupa atatia ani, ce sa vezi….traim toti patru fericiti in Canada, tara care ne-a dat tot ce ne-a promis domnul asta mincinos. dupa aproape patru ani am reusit sa ne cumparam o casa si sa nu ducem grija zilei de maine. avem servicii decente care ne ajuta sa ne platim toate ratele si sa le oferim copiilor nostri o viata decenta si frumoasa. ce am reusit in Canada in patru ani nu am reusit in 34 de ani in Romania, cu toate ca am terminat amandoi o facultate. comentariul meu nu este un indemn pentru romani sa plece din tara, este mai degraba un semnal de alarma pentru domnnii care ne conduc. singurii care pot schimba ceva sunt chiar romanii. si totul pleaca din familie. incerci sa schimbi ceva la tine, daca reusesti, transmiti mai departe, si tot asa. si daca apar rezultate bune, atunci tu romanule poti fi mandru ca ai reusit sa-ti schimbi tara in bine.
De cristina pe 30 November 2010 la 21:56 (#)Poate ca nu pare, dar noi suntem de multe ori mai vii – si la atitudine, nu doar la minte – decat cei ‘de afara’ catre care tindem cu atata jind. Doar ca, din pacate, fiecare pe cont propriu, nu suntem capabili de coagulare sociala. Astia, pe aicea, daca se da o lege ca in fiecare zi la 12 fiecare cetatean trebuie sa strige de 3 ori cucurigu sarind intr-un picior, se supun fara comentarii, ba chiar zambind civilizat. Noi macar ne mai enervam, chiar daca fiecare in barba lui. Bine, de la cele de mai sus fac exceptie intrucatva francezii, la care greva e un hobby national.
De Casin pe 30 November 2010 la 21:58 (#)Mda, niciodata n-o sa traiesc intr-o tara ca afara. Never….aici
De Petrisor pe 30 November 2010 la 22:04 (#)Mda, vreau şi eu o ţară ca afară şi să mor eu de ştiu de ce e atât de greu s-o avem!
De mosser pe 30 November 2010 la 22:04 (#)@ emigranta in München
De Iordachel Gudurau pe 30 November 2010 la 22:15 (#)Cu respect. Nu am spus ca se lucreaza de mantuiala. Se lucreaza SI de mantuiala. Am firma mea si nu vorbesc ca sa ma aflu in treaba. Gasesc si asa ceva. In 22 de ani am vazut si ce n-am vazut in Romania. Dar nu asta caracterizeaza acest popor. Ci precizia si lucrul “nemtesc”, care ca peste tot este din cand in cand infiltrat de “merge si asa”.
A, si sa nu ma gandesc la sfarsit de luna si pana la data de 10 a lunii, ca ma turbez…
Dar asta-i viata…
Numai bine!
da
)
) toti o vrem
De vLad pe 30 November 2010 la 22:31 (#)crezi ca numai tu vrei asta
Domnule Ciutacu,
Sunt o mama in Doliu si as vrea sa demonstrez pentru moartea fiului meu care sa omorit din cauza ca numai avea servicii si avea in intretinere o sotie bonlavasi 4 copii
Domnule Ciutacu iesiti in strada pe data de 6 Decembrie daca aveti curajul sa comemoratii victimile care au murit de 1 an de zile din cauza lui Basescu vorbiti cu Domnul Badea si cu Domnul Voiculescu si pregatiti o demonstratie cu costiuge si luminarii in memoria celor care s-au sinucis din cauza lui Basescu
Cred ca suntetin tarii la televizor dar nu ve-ti avea curajul sa faceti aceasta demonstratie
Se va implini un an de la “sinuciderea Romaniei”, turul 2 al alegerilor prezidentiale din 2009 – ziua in care ne-am ales stapanul, acelasi stapan desi stiam ce ii poate naravul.
Este doliu in sufletele noastre. Purtam doliu pentru cei care l-au votat pe Basescu, doliu pentru viitor nostru intr-o tara condusa de el si gasca. Traim mai rau ca niciodata, suntem infometati, umiliti, batjocoriti, acuzati, dezumanizati zi de zi de un presedinte aparent irational.
Aflam in permanenta direct de la tovarasul presedinte ca suntem vinovati de dezastrul tarii, desi, noi nu am contribuit decat printr-un simplu vot sau prin neparticipare la alegeri.
Un drum pana la urne si un vot responsabil nu ne-ar fi adus in aceasta situatie. Daca majoritatea ar fi mers la vot cu capul pe umeri si nu “in galeata electorala” astazi ar fi fost mai bine.
A meritat sa votam pentru o galeata, un pix, o bricheta, sau pliante?
A meritat sa votam un presedinte dupa principiul “este simpatic”?
Ei bine, acum nu mai avem ce pune pe masa, hahaitul si glumele…. ale tovarasului nu ne tin de foame.
6 decembrie este ziua dominata de negru, de Traian Basescu, “cancerul” Romaniei.
Este esential sa ne recunoastem vina, si sa ne schimbam. De situatia tarii suntem vinovati si noi prin faptul ca nu am fost responsabili.
Suntem vinovati pentru-ca nu luam atitudine, si nu il trimitem pe Basescu acolo unde merita. Suntem vinovati pentru ca ii lasam sa ne calce in picioare.
Inca un an in care stapan ne-a fost Traian Basescu. Cati ani mai urmeaza?
De Daniela Pricop pe 30 November 2010 la 22:49 (#)Dece nu postati? si cenzurati postarile Domnule Ciutacu?
De Daniela Pricop pe 30 November 2010 la 22:51 (#)@Daniela Pricop: dintr-un sentiment de mila fata de drama personala, tocmai va aprobasem comentariul agramat fara nici o legatura cu subiectul. se pare ca am gresit. altfel, n-am nici o vinovatie de impartit cu aia fermecati de hahaitul tiranului. bateti la alte usi. aici e inchis
De Victor Ciutacu pe 30 November 2010 la 23:00 (#)O sa scriu un mesaj in care o sa fac un terci,dar e bine si asa.La Multi Ani,Romanie si romani!Nu prea inteleg ce vrea fiecare in opozitie.De la Antonescu inteleg ca nu e posibil nimic cat timp udmr-ul paste pe pajisti pdl-iste si isi pune lider cu gir cotrocenist.Ponta da de inteles ca vrea o alianta pe termen lung ,locale,parlamentare etc.Eu am dorit ceva in 2011 nu la pastele cailor,ceva finalizat cu suspendarea presedintelui si un nou presedinte,doar asa era valabila oferta Ponta-premier si Antonescu -presedinte.Pe termen lung,nu are rost,fiecare pe cont propriu.Riscul va fi dezinteres total fata de alegerile viitoare.Fiecare partid isi asuma riscul asta.Citeam pe internet ceva de cavalerii de la Malta,sf-uri sau realitate ,mi-a atras atentia ceva,o chestiune legata de putere ,nobilime ,Italia,Franta,Germania,Legiunea de Onoare ,etc.M-a pus pe ganduri o chestiune.Asa as vrea sa pun niste intrebari la care sa primesc niste raspunsuri.Din afara.Nu de la noi.
De Irina pe 30 November 2010 la 23:26 (#)Daniela ,nu pot sa cred ca l-ai votat pe Basescu pt.un pix ,o punga si pliante sau mai stiu eu ce …ca daca stau eu si ma gandesc bine ,nu tin de foame si nici nu poti sa le valorifici pt. a plati intretinerea etc.Si,parerea mea personala, nu este vinovat nimeni ca cineva s-a sinucis ,dimpotriva indiferent de cate greutati am avea,este un motiv in plus sa aratam cine suntem cu adevarat ,nu sa ne punem capat zilelor ca nu ajuta la nimic si ,vorba unora “am mai scapat de unul”…In toata aceasta perioada ,dupa ce am implinit 18 ani ,imi pare bine sa spun ca ,nu am fost curioasa sa votez pt ca nu imi ramanea nimic pe retina care sa ma faca sa “cred” ca acela merita .Si ca sa-l parafrazez pe Mircea Badea :”nu faci nimic si asta iti ocupa tot timpul”
De anisoara teodora pe 30 November 2010 la 23:45 (#)Rar se intampla sa citesti ceva atat de frumos!FELICITARI VUNK, FELICITARI CIUTACU!
De ovidake75 pe 30 November 2010 la 23:48 (#):d La mulţi ani!
De mosser pe 30 November 2010 la 23:59 (#)Imi place formularea:” Nu e revolta, nu e frustrare, nu e manifest” doar vrem cu totii o tara ca ‘afara’. Nu, nu e vorba sa pleacm din tara, doar s-o transformam. Cum? Ca se ne simtim bine in ea chiar daca nu sunt cele mai bune conditii de trai?!
De Tavi pe 1 December 2010 la 00:01 (#)Chapeau pt comentariul Drujbarului. Imi place si de emigranta in Muenchen, dar nu transform discutia in chat.
De madalina pe 1 December 2010 la 01:12 (#)Un coleg german mi-a spus asa: “Noi trebuie sa muncim 8 ore. Daca o lalaim 3, vom munci 11″. Uneori si eu ma minunez cum pot oamenii astia sa traga atata, nu poti decat sa inghiti si sa faci la fel, daca vrei sa rezisti. Dupa care zambesti, ca esti multumit de tine. Un singur exemplu de educatie: orice prapadit isi plateste biletul de autobuz, chiar daca merge 2 statii.
Buna seara,
Recent am redescoperit un psalm al lui Solomon cu un adevar care cel putin pe mine m-a determinat sa analizez si mai profund ceea ce se intampla cu noi. Redau primul verset:
“Daca nu zideste Domnul o casa, degeaba lucreaza cei ce o zidesc, daca nu pazeste Domnul o cetate, degeaba vegheaza cel ce o pazeste.”(Ps.127:1)
Salut initiativa. Si eu cred ca se poate altfel, si intr-adevar daca vrem schimbare aceasta trebuie sa inceapa cu fiecare dintre noi. Este esential.
” Dar cat voi trai eu si cei care-mi seamana nu ne vei supune nici tu nici altii. Asta-i mostenirea pe care voi eu s-o las.”(Mircea(1989)).
M-am intrebat deseori ce i-au determinat pe inaintasii nostrii sa isi dea viata pentru pamantul acesta? Ce motivatie aveau pentru sacrificiul suprem? Care era reperul lor? Ce au inteles atunci si astazi nu se mai intelege?
Mircea catre Paharnicul Udova(ingenunchind): “Vezi tu ma Udova, din pozitia asta nu vei mai privi inainte niciodata. Si nu vei mai sta drept decat in intuneric. Jos am privit destul. Iar eu am jurat sa dau acestei tari: mandrie si onoare.”
Cred cu tarie ca daca in acesta tara nu vor mai exista oameni care sa-si iubeasca tara cu toata fiinta, si sa lupte pentru ea, nu mai are niciun viitor. Nu va mai exista nimic romanesc.
Dumnezeu sa se indure de noi.
De krinos pe 1 December 2010 la 01:13 (#)paradox:trimitem profesori de limba romana in spania si italia sau mai stiu eu pe unde pentru copiii emigrantilor,iar in asa zisul Tinut Secuiesc nu e nevoie de limba romana…LOL
De unu pe 1 December 2010 la 05:12 (#)LA MULTI ANI stimati romani.Suntem muncitori,avem simtul umoruluidar avem un singur lucru care ne lipseste:EDUCATIA.Un om educat nu poate fi manipulat si nici injosit la nesfarsit.Romania va fi o tara cum ne-o dorim doar atunci cand vom intelege toti ca trebuie sa ne schimbam comportamentul si modul de gandire.
De cristian pe 1 December 2010 la 08:33 (#)Romania nu va fii niciodata “ca afara” atata timp cat puterea sfideaza toate normele cinstei si a bunului simt.
Am trait mai mult de jumate din viata mea “afara” si cand ma uit “inauntru” tot ce vad diferit de “afara” e:
- falsul pe fata in Parlament (Anastase) fara jena, fara repercursiuni penale
- opozitia se alinta impotenta in fata abuzurilor puterii desi au cai legale de a-i da jos de la putere…. dar nu vor! Nu vor pentru ca transpartitismul (sper ca am scris corect) functioneaza perfect. Nicaieri in lumea civilizata asa ceva nu s-a mai vazut: sef la SRI (din PSD) ajuta candidatul PDL sa fraudeze alegerile in timp ce nasul lui devine seful celui mai mare partid din opozitie, adica partidul fraierit la alegeri! Curvaria politica (traseismul politic si varianta eleganta, transpartitismul) le garanteaza excrocilor care se tot rotesc la putere ca nu vor plati niciodata pentru faptele lor penale. Pana nu dispare “tornada” asta politica e pueril ca cineva sa viseze la o viata normala in Romania.
Trebuie intrerupt cercul asta vicios.
O cale ar fii modificarea legii electorale:
1. sa fie optiunea NICI UNUL DIN CANDIDATI pe buletinul de vot
2. Daca 50%+1 din buletinele de vot au aceasta optiune, se refac alegerile iar candidatii exclusi anterior sa nu aiba voie sa mai candideze
3. Nu exista numar limita pentru refacerea alegerilor
Astfel se poate elimina clica de indivizi care se rotesc la putere de 20 de ani incoace.
De SimP pe 1 December 2010 la 09:16 (#)Sunt si la noi oameni care traiesc “ca afara” !!! Si ma refer la “potentii” zilelor noastre,politicieni facuti peste noapte,afaceristi care sub aripa politicienilor au “inflorit” in doar cativa ani,ambele categorii au vile luxuase,cum nu multi au chiar si “afara”,limuzine,iahturi,proprietati “afara”,copii care studiaza “afara”…ceea ce ma face sa ma intreb : ok,au furat,sunt “manjiti” din cap pana-n picioare,DAR NU S-AU SATURAT,PANA CAND,CE FOLOS AU TOATE BUNURILE PE CARE LE DETIN DACA ROMANIA NU E SI EA PROSPERA !!! LA CE-TI FOLOSESTE UN FERRARI DACA NU AI DRUMURI DECENTE PE CARE S-O RULEZI,CE FOLOS ARE O VILA ELEGANTA DACA ODATA IESITA DIN EA DAI IN GROPI,NOROI SI SARACIE ??? …..NU AU SI EI ORGOLILUL DE A-SI VEDEA PROPRIA TARA ASA CUM LE E VILA,MASINA,COPILUL ???
De Ioan pe 1 December 2010 la 09:30 (#)Un timp,am avut speranta in politicienii tineri,dar….ori nu au puterea de schimba ceva,ori se “manjesc” si ei !!!!
Familia prezentata la Sinteza…care sta afara pe trotuar intr-o ‘cocioaba’ sigur ar vrea sa nu fie tinuta de basescu sau de nimeni afara, ca e frig, e chiar ger in decembrie. Si daca “dorm” in asemenea conditii cu siguranta ca buzunarele lor sunt goale. Vai si amar de viata asta in Romania!
De Tavi pe 1 December 2010 la 09:58 (#)LA MULTI ANI , ROMANIA !!! si … TREZESTE -TE !!!
De gabriel pe 1 December 2010 la 10:11 (#)Ce coincidenta! Pe 27 noiembrie, anul curent, in Londra a avut loc o intalnire a romanilor de pe aici, in dorinta de a ne cunoaste ceva mai bine, de a schimba impresii despre viata in UK, desre curiozitati dar si pentru a ne ajuta reciproc cu sfaturi pentru intocmirea documentelor necesare ptr a fi legal aici, locuri de munca, etc. Printre cei sositi la intalnire a fost si o doamna din Tg. Jiu, care este casatorita cu un domn de prin India, dar stabilit aici de vreo 20 de ani. Disutand cu el motivele pentru care, cel putin eu am plecat din tara, am enumerat multiple probleme: imvatamant, sanatate, justitie, politica haotica si pe interese personale, si nu in ultimul rand, pentru ca scriu de pe telefon o sa fiu mai rezervat, faptul ca tara nu mai e condusa de noi romanii. Apropo astazi este 1 Decembrie si nu stiu cum sa zic “La multi ani Romania” sau “La multi ani FMI”? Revenind la intalnirea romanilor si discutia cu domnul respectiv, care a ascultat cu interes ceea ce ii impartaseam ca impresii despre tara natala, am primit un raspuns care mia placut : noi toti care eram acolo la acea intalnire,noi romanii, avem obligatia sa ne intoarcem in tara si sa schimbam totul!!!!! Cati dintre noi vor face acest lucru? Eu unul am incercat si ce am primit in schimb? : justitia nu ma ajuta sa recuperez banii de la clientii rai platnici, statul roman a luat si haina de pe mine prin impozite si taxe, desi aveam o afacere pornita de doar doi ani, banca a executat ipoteca ( am fost nebun sa accept aceste conditii)!!!!! Cine ma sprijint? Aceste lucruri au fost de ajuns, si ca urmare am decis sa plec din tara, dar ptr totdeauna. Da vreau invatamant, sanatate, transport, justitie, etc. ca afara, iar pentru asta am plecat din tara. Si cel mai mult VREAU RESPECT si l-am primit. La multi ani pentru ca suntem romani in suflet, dar mie frica: oare ce roman ma urmareste peste gard pentru a urmarii si invidia ptr ceea ce fac?
De adrian ioan pe 1 December 2010 la 10:11 (#)Da’ ceva sa se schimbe situatia si sa fie mai bine si mai frumos v-ati gandit sa faceti? Ca la criticat, slava Domnului, inclusiv CTP se pricepe.
De Flaviu pe 1 December 2010 la 10:19 (#)Suntem condusi de un cretin obosit !!!
LA MULTI ANI , ROMANIA !!!
De andrei pe 1 December 2010 la 11:05 (#)eu locuiesc in spania de 10 ani si de cate ori ma intorc acasa ma cuprinde un fior ,melancolia locurilor si dragostea parintilor,dar sincer,nu m-as intoarce in Romania desi pot sa zic ca iubesc ceea ce e in mod abstract e Romania si nu gunoaiele din strada ,gropile din drumuri si nu in ultimul rand clasa politica si politizarea a orice.la multi ani Romania si romanilor,Romania si roamni suntem si cei de afara !
De adrian dragomir pe 1 December 2010 la 11:31 (#)@Flaviu 10:19
De ben pe 1 December 2010 la 12:27 (#)Omule!Afla daca nu stiai ca presa nu are puteri executive in asa zisa Romanie!
Tu ce mama dracului ai facut?Pe dracu.
Off topic si prin urmare fara risc de chat, de ce ma mandresc eu ca sunt romanca: am fost surprinsa aseara de emisiunea lui Mircea Badea, ii inteleg dezamagirea, dar nu sunt de acord. Eu sunt mandra ca sunt romanca. Nu fiindca m-am nascut intr-adevar intamplator in Romania, ci datorita faptului ca sunt romanca, adica apartin poporului roman, iar asta pentru mine inseamna ca:
De emigranta in München pe 1 December 2010 la 12:38 (#)- am citit si am simtit poezii de Eminescu, Cosbuc, Arghezi, Nichita, Goga si cati altii;
- vorbesc limba imparatilor romani, care au civilizat o jumatate de lume;
- imi fac sfanta cruce cu trei degete impreunate asa cum am invatat in biserici pe care nici paganii de turci nu le-au distrus,
- sunt parte a unui neam care, odata, demult, si-a jertfit tinerii pentru independenta si mai apoi a reusit sa se reintregeasca nu numai pe harta, ci si in suflete,
- imi iubesc cu pasiune tara, locurile natale si pe fratii mei romani, chiar daca inca incerc sa ii iert pe aceia dintre ei care mi-au vandut tineretea.
Pe mine toate astea ma fac mandra sa fiu romanca si cred ca trebuie spuse cat mai des.
Inteleg dorinta unora si altora de a pleca afara. Toata lumea din Romania spune ca : ‘ afara e mai bine, ai mai multi bani, conditii mai bune etc’
Eu unul pot sa spun ca nu e chiar asa, stau in Marea Britanie de 2 ani deja si nu pot spune ca e mai bine decat in Romania, pot spune ca din multe puncte de vedere e mai rau. Cu toate ca salariile aici sunt mult mai mari, in afara de mancare, totul e mult mai scump, tot ce include servicii, de la o tunsoare, la mersul cu autobuzul. Oamenii sunt mult mai murdari decat in romania, casele, majoritatea mult mai neingrijite etc.
Parerea mea este ca majoritatea romanilor cred ca afara e mai bine din 2 motive. Unu, probabil ca merg cu scopuri turistice prin tari straine, lucru care este total diferit de a locui acolo; sau 2, aud de la oameni care povestesc cat de bine e acolo sau acolo. Singura problema e ca majoritatea oamenilor care pleaca afara, o fac pentru a trimite bani in Romania, lucru care este foarte benefic pentru familia acelei persoane (si pentru economie in general) dar cu toate acestea, acea persoana traieste un trai probabil la limita decentei in tara respectiva.
Sunt deacord, din punct de vedere politic, suntem 0, cu economia stam cum stam, dar doar noi putem schimba toate aceste lucruri; si mi se pare ca este chiar de datoria noastra sa o facem.
Subscriu la ce spune Victor referitor la a nu pleca din Romania, ci a incerca sa o schimbam.
In cazul in care apar comentarii de genul ( dar eu de ce stau afara daca imi place asa mult in Romania, vreau doar sa clarific ca sunt student, dar am de gand sa ma intorc in Romania dupa ce imi voi termina studiile )
va multumesc
un 1 Decembrie cat mai frumos
De Dan Petrisor pe 1 December 2010 la 12:39 (#)andrei :”Suntem condusi de un cretin obosit !!!”
Care nici nu a fost prezent + “gafa” cu desemnarea lui Boc, desi presedintele Senatului e al-2lea…
no comment
La multi ani Romania!
De Jinxie pe 1 December 2010 la 12:55 (#)poate ca locul acestui comentariu nu este tocmai potrivit dar probabil ca o sa-l cititi.
De ion pe 1 December 2010 la 13:05 (#)Romania..datorii…mari. Miliarde….zeci!
Nu s-ar putea si mai multe datorii?
Cine, ce tara si-ar dori sa cucereasca o alta cu datorii foarte mari? Si daca ar exista vreuna, cine ar mai plati aceste datorii?
Armata…ce apara? datoriile? sa nu ni le ia altii? sau privilegiile si averile a 1%?
Asta se intampla cand democratia se instaleaza intr-o societate needucata.Un om educat este si un om demn. Pana cand n-o sa vedem cum se va arunca ,cu obiectul unei pomeni, in ochii ofertantului n-o sa avem altfel de conducatori. Probabil ca n-o sa fiti de acord cu mine dar ,un minim aport in educarea populatiei , il poate avea si mass-media.In goana dupa audienta (perfect justificata intr-o economie de piata)se ofera atat de multa subcultura, se promoveaza atatea nulitati incat nici prin acest mijloc, aflat la indemana majoritatii dintre noi , sa nu se poata schimba , catusi de putin , ceva in mentalitate. Sa nu mai vorbim despre scenariile, aruncate pe piata de catre potentati ,care ar trebui tratate cu foarte putina atentie.
De ariel pe 1 December 2010 la 13:24 (#)Ciutacule, marturisesc, sunt plecat de 4 ani la Jermanica si nu-mi pare rau nicio secunda ca am facut pasul asta. Sincer, nu stiu ce m-ar mai putea convinge sa ma intorc vreodata si doar de-alde d’astia ca tine ,Badea,Gadea sau Stan de exemplu, ma mai fac sa-mi mai pastrez un oarecare interes pt tara asta pe care am parasit-o, care imi placea si in care ma simteam acasa. Hai noroc si pita unsa!
De bibicu' pe 1 December 2010 la 13:44 (#)Această piesă a apărut astăzi ŞI pe Realitatea, şi recent pe Gândul.
De violet pe 1 December 2010 la 17:19 (#)@violet: ma bucur ca le-am putut oferi material documentar
De Victor Ciutacu pe 1 December 2010 la 17:20 (#)Şi ştii, pe mine asta mă face să mă gândesc că ai punctat cel mai bine cu ocazia zilei de azi. Cine poate, să priceapă.
De violet pe 1 December 2010 la 17:25 (#)Revin pe blogul acesta si nu ma pot tine deoparte de subiectul acesta care,recunosc e unul sensibil pentru mine si familia mea.
De anna pe 1 December 2010 la 18:51 (#)Dupa revolutie, mai precis prin 1992, sotul meu era animat de o mare dorinta de a face agricultura asa ca a decis sa cumpere un tractor sa-l ajute la munca pentru ca parintii lui luasera inapoi cele aproape 10 ha de la colectiv(cu un imprumut de la Banca Agricola cu dobanda de 113%,ca de…pentru agricultura luau privilegiatii sa-si cumpere apartamente pe la Bucuresti). Dupa incercari succesive pe mai multe culturi, a renuntat iar pamantul a fost dat in asociatie pentru ca cheltuielile erau prea mari statul nu se implica.Prin 2001 inca mai facea incercari disperate de rotunjire a venitului familiei muncind la o companie de distributie a energiei electrice iar in timpul liber facand araturi de vara sau toamna,carand fanete la oameni ori mergand dupa serviciu sa faca instalatii electrice in case nou constuite. Nici nu-l mai vedeam cand venea ca uneori se facea miezul noptii si inca nu venise iar a doua zi o lua de la capat. De la primarie ni se cerea un impozit mare pentru venitul realizat cu tractorasul dar ajutor nici pomeneala. Intre timp copiii nostri cresteau nevoile si ele iar noi munceam ca doi boi in jug fara sa atingem macar acea minima indestulare. Asa ca sotul meu a vandut dragul lui tractor si cu banii obtinuti si-a luat ,,biletul,, de emigrant in Marea Britanie in anul 2003 sperand ca de data asta sa reuseasca sa ofere familiei ceea ce nu a putut muncind pe branci in tara lui. Si a reusit. In cativa ani am ajuns nu numai sa uitam de grija banilor dar ne-am mai permis si unele mici rasfaturi. Intre timp eu l-am urmat impreuna cu baiatul nostru care pe atunci avea 10 ani si pot spune ca nu regret nici o clipa pasul facut. Atata doar ca visez inca la ziua la care ne vom intoarce inapoi si ma intreb obsesiv: DE CE TARA MEA NU A PUTUT SA OFERE UNOR OAMENI CA NOI CARE NU STIU ALTCEVA DECAT SA MUNCEASCA SANSA DE A-SI TRAI VIATA LANGA CEI DRAGI SI LA CASA LOR?
Din pacate eu nu vad o scapare pentru aceasta tara, mentalitatiile debile sunt mult prea inradacinate ca sa poata fi schimbate. Toate parasutele sunt pe ecranele televizoarelor si pe prima pagina a ziarelor si culmea sunt si admirate de o parte a poporului, sunt ani de zile de cand nu am putut urmari la televizor altceva decat emisiunea lui Mircea Badea si mai nou pe a ta Victor. Eu vad toate astea de departe si ma apuca groaza, nu cred ca a-si putea suporta toata mizeria din interior. Cum zicea Mircea ajungi la un punct unde numai ura te tine in viata.
De Lore pe 1 December 2010 la 20:08 (#)sunt vorbe care din pacate nu se vor transforma in fapte.pe hartie suna minunat dar realitatea trista este ca suntem praf.suntem fara orizont,fara curaj si poate cel mai grav fara un lider.un lider care sa ne dea cu creierul de pereti si care sa ne scoata din starea de resemnare generala.
De rusu pe 2 December 2010 la 07:58 (#)Despre Ioan Botiş n-ai prea multe a spune. E un mocofan tembel, devenit ministru. O reţetă de succes în Guvernul marelui om de stat, Emil Boc.
Despre propunerea lui Ioan Botiş iar n-ai prea multe de spus. O cretinătate cât cerul. Şi ea, reţetă de succes în echipa trimisului din Răchiţele.
Despre apologeţii celor de mai sus e însă o discuţie mai largă. Nu insist decât pe o slăbiciune personală: Alma (da, ştiu, sună a nume de husky siberian, dar încetaţi, nu e vina ei). Carevasăzică, şefa Camerei Deputaţilor e întrebată ce părere are domnia sa despre intenţia de reducere a concediului maternal la 1 an. Reporterul solicită timid ca Alma să-i răspundă “în calitate de femeie”. Numai că deh, are şi ea anumite limite. Drept pentru care oferă un răspuns “în calitate de sociolog”. Bine şi-aşa. Era mai grav dacă răspundea în calitate de aritmetician.
Cât despre conţinutul răspunsului, dragă doamnă sociolog, dacă sondajele îţi arată că cele mai multe femei îşi doresc să se întoarcă la serviciu după 6 luni de zile, la ce gâtu’ mă-sii mai daţi o lege prin care le OBLIGAŢI să facă asta?
Aport!
De exasperat pe 2 December 2010 la 08:56 (#)si ce ar trebui sa facem?ce sa schimbam,sau mai bine zis cum sa schimbam?
De versatu pe 2 December 2010 la 18:52 (#)din tot sufletul mi-as dori sa putem schimba,dar…cum?ne strangem 2,3 la piata sau la colt de strada,punem tara la cale,hai ba sa facem ceva,si pana la urma,ba lasa-i dracu,hai mai bine la o bere,cam asa se schimba in romania.
EU VREAU AFARĂ CA ÎNAUNTRU(o ţară, o viaţă).(inauntru, acasa, in casa, undeva intre 4 pereti, intre 2-3 prieteni, între lucruri cunoscute, unele dragi, acolo unde te simti aparat, confortabil…doar bine)
De roka pe 2 December 2010 la 20:10 (#)Cum ma pot gandi la un viitor in Romania, cum ma pot gandi la o tara mai buna? cand vad tot felul de oameni incapabili, oameni care nu au pic de morala, care nu mai stiu ce e aia viata.Oameni care ti-ar fura si lenjeria de pe tine.Eu tot am fost optimist, si m-am gandit la o schimbare in bine, dar se pare ca m-am tot inselat pe zi ce trece.
De Cos95 pe 5 December 2010 la 16:32 (#)Ma dau batuta,…adica am clacat ,ma declar invinsa!!!Numai moartea ne mai scapa de astia.Basescu e omul dracului,cel insemnat ,Antihrstul.Sa-i vad morti si pe cei care l-au votat!!!Suntem o tara de idioti!!!
De eliz pe 7 December 2010 la 10:47 (#)Anna are dreptate,dar chiar trebuie sa plecam toti???Si-a cumparat Basescu tara???I-a lasat-o maicutza lui mostenire???Nu mai putem respira,ne sufocam!!!a fi bugetar e o crima,dar cine sa mai puna creionul in mana copiilor???
De eliz pe 7 December 2010 la 10:54 (#)in primul rand vreau sa imi cer scuze pentru scris .Ma uit la televizor si nu imi vine sa cred ce se intimpla am 40 de ani am fost la revolutie am pierdut prieteni in 89 nu am fost sa imi iau certificat de revolutionar(imi erea rusine sa spun ca am participat la revolutie)dar ce se intampla de 20 de ani este crima impotriva umanitati (ceausescu a fost condamnat pentru subminarea economiei toata clasa politica din romania ar trebui sa fie condamnata acum pentru subminarea economiei)VA rog sa ii intrebati pe politicieni daca sunt constienti de dezastrul pe care l_au produs eu unul m_am saturat imi vand casa (care este a parintilor si plec din aceasta tara)si plec din aceasta tara condusa de 20 de ani doar de profitori si incompetenti va multumesc.
De stefan constantin pe 7 December 2010 la 13:31 (#)eu am plecat ceea ce va doresc si voua. *in romania – cu R mic – Speranta a murit la nastere.
De and pe 2 January 2011 la 06:57 (#)Trist, foarte trist. Am momente in care ma simt vinovata ca sunt la MIlano pt universitate si ca trebuia sa raman in tara si sa ajut intr-un fel tara. E o modalitate de autoaparare si de resemnare cea de a parasi pt o vreme tara sau de a emigra definitiv. E adevarat ca trebuie reactie din partea noastra, a cetatenilor care in primul rand trebuie sa se reflecteze in comportamentul nostru.
De nadia pe 15 February 2011 la 01:04 (#)victor daca te-as putea ruga sa pui melodia acesta saptamana aceasta la una din emisiunile pe care le faci … ar fi ceva sa mai artagem atentia politicului ca si noi oameni de rand vrem un trai mai bun !
De cristi pe 15 February 2011 la 18:37 (#)Este adevarat tot ceea ce spui, dar in ziua de astazi crede-ma ca nu se mai poate schimba tara asa usor, pe zi ce trece se inmultesc cocalarii si pitipoancele, si noi avem pretentia sa schimbam tara? cred ca incep sa dau dreptate acelui show din Franta, dupa meciul Romania-Franta. Mai ales cu Base si Boc la conducere credeti ca putem face ceva? Udrea si cu mai stiu eu cine cheltuie banii statului prin America si prin insule exotice si dupaia n-avem bani de platit salariile si pensiile? Pai de unde frate ? Cam asa sta treaba in ziua de astazi in Romania. Credeti-ma, eu ca Roman, imi doresc enorm sa emigrez in alta tara, nu spun ca nu sunt patriot, din contra sunt , si tin la aceasta tara, dar cand ai o asemenea conducere crezi ca poti face ceva? Trebuie sa taci si sa inghiti minciunile lui Basesc si Boc. Asta este , ce sa facem…
De Robert pe 20 September 2011 la 00:38 (#)Adaugă Comentariu!