Pentru ce motiv ne luăm vieţile la mişto?
De: Victor Ciutacu - Categoria: Mintea mea, în gândul ei...,personalM-am uitat recent, cu ceva mai multă atenţie, în oglindă. Şi nu mi-a plăcut deloc. Am, la doar 40 de ani, suficiente (după gustul meu) fire de păr alb. Şi, cel puţin ca formă şi culoare, îl moştenesc pe taică-meu, care în jur de 60 de ani cred că avea mai puţine decât mine la 40. Am şi (olecuţă de) burtă, chiar de vreo doi ani, după ce toată copilăria şi tinereţea mi-au fost marcate de senzaţia dominantă că sunt slab ca un pisic de pripas. Sandwich-urile nocturne şi berea de rigoare nu iartă. Dimineaţa, după ce mă trezesc, îmi ia cam juma’ de ceas să mă dau jos din pat. Fiindcă simt fiecare părticică a corpului meu. Şi, după aia, încă vreo (măcar) o oră până ce-mi beau cafeaua, îmi (re)compun faţa de export şi mă urnesc din casă.

Copilul a crescut, cel puţin în ultimii 4 ani, simţind extrem de vag că are (şi) tată; de regulă dimineaţa (în drumul către şcoală) şi noaptea (înainte să se culce). Plus în rarele week-end-uri de updatat în mall stocul de jocuri, device-uri şi ţoale; sau în concedii, de două ori pe an, fiecare de câte o săptămână. S-a înălţat, e aproape cât maică-sa. Dar am remarcat asta abia sâmbătă seara, când am trecut demni, cu fruntea sus, prin criză, la un spriţ, acasă la nişte prieteni de familie. Au o fată înaltă. Ne-a folosit ca standard. Bine c-am avut şi un criteriu de comparaţie.
Trăim o viaţă nebună, într-o societate nebună, într-un ritm nebunesc. Parcă trece totul pe lângă noi şi nu ştiu de ce. Mi se pare că ne risipim aiurea. Cariere am făcut, de foame nu murim, avere nu intenţionăm (cel puţin noi) să facem şi nici nu-i cel mai potrivit context economic mondial să ne propunem, socluri pentru statui nu ni se toarnă şi nici nu ne-ar încânta, viziuni de oameni aleşi sau dăruiţi (fără aportul cărora s-ar nărui eşafodajul social) nu ne bântuie conştiinţele. Nu-mi închipui că suntem singurii cărora li se întâmplă asta. E o ditamai generaţia a cărei existenţă se-ncardrează în această matrice. Şi atunci de ce tragem ca boii-n jug?

139 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!din…obisnuinta?
De Ana pe 6 September 2010 la 14:53 (#)oricum, intrebarea e foarte buna pentru toti cei care muncim asa cum ziceti dvs; poate ar fi cazul sa reflectam mai des la ea
De Ana pe 6 September 2010 la 14:54 (#)Ai fost in mintea mea care era in gandul ei… personal.Si pur si simplu mi-e rau,un rau fizic.Un altfel de rau.Aceasta natie sufera mai ales de lipsa de reactie.Un popor fara atitudine.Cata batjocura mai poate indura?Poate ca totusi suntem defecti.Posibil sa o iau pe aratura,invalmasala de sentimente si ganduri ma doboara.Mi-e atat de rusine!…
De milogucolateral pe 6 September 2010 la 14:58 (#)sa vezi cum vei fi dupa ce te lasi de tigari si portocaliii mai prostesc odata bizonu”!
De dorind pe 6 September 2010 la 15:00 (#)Eee , pai daca nu tragem la jug nu mai apucam noi sa merem 2 saptamani in vacanta sau sa cumparam device-uri , decat daca suntem binenteles neamuri cu Base Mondialu , acesti vanatori de tornade pe mare si pe uscat . Eu unul ma bucur ca am un jug la care sa trag !
De curiosu pe 6 September 2010 la 15:02 (#)“tragem exact ca boii” mi se pare o metafora destul de realista,daca pot sa zic asa.Am avut perioade si”cu bani” si”fara bani”.Vrei sa-ti zic care au fost cele mai intens traite?Cele cu mai putini bani!Si nu pentru ca nu am fost in stare sa-i fac,ci pt ca nu i-am pus pe primul plan!
De aura laura pe 6 September 2010 la 15:03 (#)Victore,te apreciez.f.mult.Stiu ca esti un tanar destept,bine instruit si bine educat,dar la ce bun ,fiindca in lumea asta nebuna,plina de nemernici oamenii de valoare sunt incomozi si marginalizati.
De Muresan Eugenia pe 6 September 2010 la 15:05 (#)Pai probabil daca nu ai avea viata asta, ar fi un haos in jurul tau. Sau asa ai percepe tu.
De Radu Hossu pe 6 September 2010 la 15:14 (#)Cum ar fi, toata lumea sa se duca la munca, la scoala, la gradinita, si tu, sa dormi ca un belfer pana la orele 13:00, sa te trezesti singur in casa si sa stai singur pana seara. Sa nu faci nimic notabil. Sa nu mai tragi ca boul in jug. Cred ca ai innebuni dupa primele 2 saptamani.
Ma crezi sau nu , imi pun aceleasi intrebari . Criza de 40 de ani , probabil . Acum cateva luni ai mai postat ceva asemanator , ai spus ca nu te afecteaza varsta si ti-am zis ca te alinti , nu prea te-am crezut . Am senzatia ca sunt satul de tot , nu pot da inapoi nicio centima (sunt parca prins intr-o capcana , trebuie sa merg inainte desi as vrea sa ma opresc putin sa-mi trag sufletul) . Nu stiu nici eu de ce fac ce fac . Vorbeam cu niste prieteni si ii invidiam pe parintii noastri , cu a lor viata cenusie , mediocra , dar lipsita de griji . Sa fim seriosi , inafara concediilor in strainatate , n-avem nimic in plus fata de ei . Internetul si TV-ul nu sunt avantaje , sunt instrumente de alienare , ne atrofiaza simtul bucuriei relatiilor sociale . E cartea aceea , despre America , “Sclavii fericiti” . Asa suntem si noi : sclavii propriilor noastre standarde , pentru atingerea si mentinerea carora suntem obligati sa vedem cum trece viata pe langa noi . Cunosc oameni fericiti care traiesc cu 1500 de lei pe luna . Mi-am si facut un plan , sa ma intorc la catedra , sa mai dau ore in particular (sunt prof de mate de meserie , ar fi cerere) , dar am ajuns la concluzia ca n-as putea trai – desi au fost ani buni in care am facut-o . Ma simt prins in capcana , cum ziceam . Probabil e si perioada asta idioata in care lucrurile merg prost cam peste tot si nici satisfactia rezultatelor muncii n-o mai ai ca inainte .
) si dorm si acolo cam o ora .
Ne mai auzim peste vreo 10 ani , sa vedem in ce stadiu mai suntem .
De Adi pe 6 September 2010 la 15:16 (#)In schimb , aia cu programul de dimineata la mine nu tine de varsta . De cand ma stiu trebuie sa ma trezesc cu doua ore inainte de a iesi pe usa . Daca nu intind baia , cafeaua , dejunul in cele doua ore nu sunt bun de nimic . Partea proasta e ca acum mi-e mai greu sa ma trezesc pe la 7 , dupa numai 5-6 ore de somn . Da’ imi beau cafeaua la birou (si castig vreo jumatate de ora) , in plus mi-am luat canapea la birou (
pentru a asigura copiilor “stocul de jocuri, device-uri şi ţoale” pentru ca avem impresia ca asa ii facem fericiti. Dar o analiza mai atenta ne-ar arata ca ei ar fi mult mai fericiti daca noi ca parinti am petrece mult mai mult timp alaturi de ei.
De Lutyk pe 6 September 2010 la 15:19 (#)Am devenit roboti. Iar cand avem sentimente ele sunt, de cele mai multe ori, negative. Am uitat sa mai zambim si sa ne bucuram de viata, sa ne desprindem de serviciu cand ajungem acasa. Am uitat sa mai spunem “te iubesc” si sa ne mai ridicam ochii spre cer.
De anda_elena pe 6 September 2010 la 15:20 (#)Pare timpul pierdut. Si poate nu e. As vrea ca aceasta postare si aceste comentarii sa ne trezeasca pentru o secunda din amorteala. Daca toata teoria noastra ar fi pusa in practica… poate am invia!
Generatia căreia îi apartin eu a tras la jug pentru mult mai putin si cu mult mai putine satisfactii;as putea spune că am făcut-o pentru supravietuire,nu atât fizică,materială,cât pentru a ne tine în viată spiritul si,mai ales,moralul.Este adevărat că nu aveam de ales nici aici în tară,nici aiurea.Generatia căreia îi apartineti îsi poate permite să năzuiască spre niste teluri pe care,e drept,cu multă strădanie,să le si atingă.Dacă nu gândesc bine,îmi cer scuze.
De evelics pe 6 September 2010 la 15:26 (#)Este criza celor 40 de ani, prin care trecem toti (cei care ajung, desigur, la 40 de ani)! In plus, ea vine pe fondul unei crize generale (mondiale)- economica, financiara etc., si al uneia “locale” (romanesti) – morala, economica, financiara,etc. Intervine si oboseala (psihica si fizica) acumulata in lupte (uneori sterile) nu pentru supravietuire, ci pentru o viata frumoasa intr-o lume (societate) decenta…… “Şi atunci de ce tragem ca boii-n jug?” – Tocmai pentru ca NU suntem boi, ci doar vite!
De Traienica pe 6 September 2010 la 15:37 (#)E destul de complicat sa gasesti un raspuns. Problema este ca suntem prea putini in tara asta care pot spune cu mana pe inima ca procedeaza ca tine, adica muncesc. In mod normal, in orice tara civilizata, rezultatele muncii se vad in nivelul de trai. Apoi, la pensie, cei care si-au vazut de treaba lor si si-au platit contributiile corect, beneficiaza de o pensie care le permite sa-si duca restul zilelor foarte decent. Asa vedem prin destule tari din lumea asta, tot felul de grupuri de oameni la varsta a treia ce se plimba cu zambetul pe buze.
De john doe pe 6 September 2010 la 15:39 (#)Problema este ca la noi, nimic din toate astea nu se intampla. In timpul vietii active, platim taxe si impozite de ne sar creierii din cap ca sa intretinem milioane de “asistati”, clientela politica si tot felul de hoti si borfasi. Sigur ca, taxele fiind mari, nivelul de trai nu e pe masura muncii.
Cand vom ajunge la pensie, trebuie sa multumim divinitatii daca vom primi ceva, tot din motivele de mai sus, ce tin de hotie si coruptie generalizata.
Tot ce putem face este sa ne educam copiii sa plece din tara asta. Eu asta am inceput, deja, sa fac.
Sa ramana aici politicienii, clientela lor impreuna cu toti pomanagii si sa vedem cine dracu’ o sa-i mai tina…
Eu m-am saturat de toti, insa, din pacate, eu sunt captiv, nu mai pot pleca.
Copiii mei, insa, vor pleca.
@everybody: si la 39 de ani aveam burta si fire albe, si la 39 de ani munceam ca un rob, si la 39 de ani imi vedeam copilul doar la sculare/culcare. de ce trebuie legat totul de fatidica varsta de 40?
De Victor Ciutacu pe 6 September 2010 la 15:44 (#)m ati facut sa plang, am peste 44 ani nu ma plang inca ma scol dimineata f usor chiar dupa doar 5-6 ore maxim de somn, plec la birou cu 1-1.30 mai devreme ca sa nu intarzii pt ca imi place sa fiu o juma de ora prin parc herastrau dimineata singura eu cu gandurile mele, si cu radio zu in casti, si da ma uit si eu la fetele mele si le vad cat sunt de mari, cea mica a depasit o pe cea mare in inaltime desi e mai mica ca varsta cu 6 ani, trece timpul si intradevar pe langa alergastura dupa mancare, si alte tampenii copii au nevoie de noi pt a sta de vorba, a i incuraja o sa tanjim dupa aceasta perioada, ma gandesc cu groaza ca mai e un pic si fimea aia mare poate vrea sa se marite, iar despre promoul prezentat in versiune sf e tare de tot, l am aratat si colegilor da zic ei ca e cam tarziu sa ne mai desteptam, sau cine stie oricum esti tare VICTORE. dana
De dana logofatu pe 6 September 2010 la 15:44 (#)De ce?
De Shadow pe 6 September 2010 la 15:47 (#)Din inertie, pt ca “asta este moda”.
…toate acestea se intampla pentru ca setea de notorietate, bogatie, adulatie (si enumerarea poate continua)…. toate acestea stranse la un loc formeaza setea de PUTERE.
Aceasta este o sete care se atzatza pe masura ce incerci sa o ostoiesti!
De VirtualKid pe 6 September 2010 la 15:50 (#)e programare genetica, neam de neamul nostru asta am facut, am tras la jug. Si astazi, bastarzii legiutorilor de mai demult, fii de prostituate, cu gena mojicului (ei cred ca e gena de leu, sau alta jivina nobila) ne pun in continuare jugul. Si noi stam. Din metisarea perpetua probabil ca o gena fina de “intelectual” sau macar om cinstit a supravietuit. Si ea ne pune sa ne intrebam daca e bine ce induram. Ar trebui sa fim metisati in continuare, pana gena mojicului este uniform distribuita, a omului “fraier” asemenea, toti vom fi o nuanta egala de bronz, cu nasuri medii, ochii verzi-maro, sprancene la fel, identici, plictisitori. Dar cine naiba si-o pune cu mojicii, ca tare urati si anapoda is!
De alexandru pe 6 September 2010 la 15:50 (#)Raspunsul la intrebarea de la finalul articolului: Din cauza unei forme de lacomie.
De dfP pe 6 September 2010 la 15:51 (#)Eu am 27 de ani, si de vreo doi ani mi-au aparut firele de par alb. Eh, lasa, am auzit ca parul carunt aduce un plus de eleganta barbatilor.
pai ca sa avem ce manca…ca sa nu devenim parte dintr-o alta matrice, unde saraca, mai saraca decat matricea in care traim…
de ce muncesc 9 ore pe zi la un job de rahat si totusi ii multumesc bunului Dumnezeu ca il am, ca altiiii….asa zic…pentru ca sa am cu ce sa imi platesc darile catre stat….ca sa nu ne pierdem casele, ca sa nu aparem restanti la intretinere…ca sa imi permit sa imi cumpar o ciocolata cand doresc, dar sa nu pot pleca cu un avion, unde doresc…ca sa am bani sa imi platesc telefonul, netul, televizorul…
eu sunt intr-o alta matrice…defapt am uitat sa traim, suntem exact ca in filmuletul de la postul anterior…
sunt atatea chestii pe care imi doresc sa le fac si totusi nu le fac pentru ca mi e frica sa imi parasesc matricea…si de aici raman pe loc….blocat in matricea mintii mele.
te salut din matricea mea.
De Lee pe 6 September 2010 la 15:52 (#)” Şi atunci de ce tragem ca boii-n jug?”
În cazul tău, pentru că timpul trece, dar leafa merge.
De Adolf Vissarionovici Basescu pe 6 September 2010 la 15:53 (#)Şi poate şi pentru că, după ce ai atins statutul de “geniu”, ţi-e greu să renunţi la el.
De Adolf Visarionovici Basescu pe 6 September 2010 la 15:56 (#)si un p.s. stai langa fiul tau cat mai mult. e important pentru un fiu sa aiba un tata…langa el…are nevoie de un model, de un el in varianta mai mare…
nu e un sfat, este o dorinta a mea…
De Lee pe 6 September 2010 la 15:57 (#)Ce trist mi s-a parut acest post, fiindca acelasi lucru se intampla si la mine in familie, iar singurele cazuri pe care le stiu de parinti care petrec destul timp cu ai lor sunt cele ale familiilor modeste. Nici cu rau, dar mai rau fara rau parca…
De Judy pe 6 September 2010 la 15:59 (#)Ai descoperit un adevar deja cunoscut pentru oricine are ochi sa vada si urechi sa auda: am fost robotizati, suntem asaltati din toate partile de “comenzi”, mai mult sau mai putin subtil ni se sugereaza sau suntem obligati sa gandim ca TREBUIE sa lucram ca nebunii, sa nu gandim, sa avem program fix, sa platim rate, cheltuieli tot mai mari, sa fim “in rand cu lumea”, sa luam credite, sa facem afaceri paguboase, sa platim, sa platim sa platim.. OARE CHIAR TREBUIE? De ce nu putem sta linistiti pe bucatica noastra de pamant, crescand cateva legume si pasari, 3-5 pomi fructiferi, sa pictam, sa ascultam muzica, SA GANDIM, sa creeam?!
De DUHUL pe 6 September 2010 la 16:00 (#)De ce tragem ca boii la jug? Cred ca de fraieri… Cit despre restul, stai sa vezi cum e dupa 50…
De Elena pe 6 September 2010 la 16:06 (#)Poate pentru ca pana acum nici macar nu ti-ai imaginat ca ai vrea sa procedezi altfel ?…
De [D][S][N] pe 6 September 2010 la 16:06 (#)ps: si selectie naturala: aia care comentau in gand, cat sa fie inteligenti sa nu se impiedice de limba, aia ata de inteligenti cat sa faca cele necesare “sefului” dar suficient de docili cat sa nu actioneze impotriva-le. AIA au supravietuit. Dar sa ne bucuram de ceea ce suntem, sa fim cat de buni putem. incep sa ma enervez singur.
De alexandru pe 6 September 2010 la 16:09 (#)De ce trebuie legat totul de 40 de ani ? E si un prag psihologic , trebuie sa recunosti . Nu se poate sa-l ignori . Banuiesc ca inconstient te bantuie gandul c-a trecut jumatatea cea mai frumoasa . Dupa o vreme , te resemnezi si la 50 esti mai impacat cu ideea (asa se zice) . Eu cred ca noi avem ghinionul sa prindem si cel mai prost an cu putinta ca sa implinim 40 de ani (nu-mi amintesc un an mai prost pentru mine) . Poate ca si asta e …
De Adi pe 6 September 2010 la 16:16 (#)Nu cred ca are vreo legatura cu generatia sau cu faptul ca traim in Romania. Toti oamenii se confrunta la un moment dat cu stari de gen. Omul nu o sa fie niciodata multumit, si daca zice ca e, atunci sigur minte. Absolut toti oamenii isi iau vietile la misto…desi suntem dotati cu inteligenta, zacem toti intr-o ignoranta fundamentala. Asta e conditia omului, care nu-i mai presus de alte animale…ba suntem chiar dezavantajati, din cauza phihicului nostru complex suferim mai mult. Animalu` saracu` nu vrea decat sa doarma, sa manance, sa toarne plozi intru perpetuarea speciei si sa se usureze…fara alte complicatii. Noi insa suntem maestrii in ale suferintei absurde si fara rost. Nu o facem intentionat, pur si simplu asta ne e felul.
De luize pe 6 September 2010 la 16:23 (#)Câtă vreme am fost elevi sau studenţi, au avut alţii grijă să ne trimită în recreaţie. Acum am rămas fără orar şi sonerie, de capul nostru.
De iulian n, pe 6 September 2010 la 16:24 (#)Eu am ajuns să îmi doresc nu bani, viaţă lungă ori sănătate eternă, ci minte (cu manual de utilizare ataşat).
Ştii bine vorba aia “… depinde numai de noi”!
Nu vreau sa generalizez , pentru ca in toate tarile se munceste destul de mult , dar … diferenta este ca acolo ” poti trage la jug ” pentru ca apoi sa -ti permiti sa traiesti ceva mai bine , unii reusind cariere frumoase !
De gabriel pe 6 September 2010 la 16:38 (#)Aici tragi la jug , doar ca sa iti platesti intretinerea si sa ai ce sa mananci …
Pana seara muncesc toti europenii ( aproape ) , dar spune-mi care dintre ei la sfarsitul lunii trebuie sa se mai imprumute pentru ca a crescut intre timp copilul si ii trebuiesc haine noi , sau incepe scoala sau i s-a imbolnavit mama sau sotia …
Carui european i se intampla asta ???…
De ce? Habar n-am, desi intrebarea asta mi-a provocat la un moment dat una dintre cele mai profunde depresii prin care-am trecut. Cred ca fiindca asa e sistemul construit. Si altii care nu inteleg nimic din viata, sau care nu vor sa intelegem noi, se chinuie sa ne convinga ca asa trebuie sa traim. Cel mai adesea, cei care aleg sa gandeasca/traiasca altfel sunt ridiculizati de aia destepti care stiu ei ca viata nu e viata daca nu ti-o traiesti intr-o multinationala. Si totusi, nu ne obliga nimeni sa traim asa. Poate suntem mult mai liberi decat credem. Si daca ne-am da mai multi seama de asta am putea construi altceva. Cred… Nu cred ca-i asa de greu precum pare. Eu, cel putin, mi-am propus sa nu traiesc asa. Nu stiu daca o sa si reusesc… Si nu cred ca generatia care vine acum (va) trage mai putin la jug. Eu cred ca noua generatia e mai lipsita de speranta decat au fost generatiile trecute. Cel putin in anii astia. Numai la ideea c-ar trebui sa platesti 30 de ani rate la banca pentru 4 pereti intr-un Bucuresti mizerabil, in niste blocuri de pe vremea lui Ceausescu si incepi sa te-ntrebi pentru ce…
De Manuela pe 6 September 2010 la 16:43 (#)d-le ciutacu, vedeti ca toti cand schimbam prefixul suferim de sindromul asta, al revelatiei ca viata se duce dracu’ si c-o mierlim. atentie, e de la biochimie, asa merge natura neuronului, serotonina si endorfine, etc. nu va faceti griji. iata ceva mai exploziv (partida popoului). sa traiti cu turbine, etc…
De betivul bec si ciclopul cu un ochi in diagonala pe 6 September 2010 la 16:55 (#)eu cred ca viata ne ia la misto pe noi si nu invers; se intampla ‘lucruri’ si exista conjuncturi pe care nu le putem evita indiferent de cata tenacitate am da dovada; viata ne ia pe cei mai multi dintre noi la misto pentru ca teoretic toti ne nastem egali, toti nazuim la ceva, toti ne dorim succesul doar ca nu toti reusim sa-l atingem; in nebunia noastra (probabil un tare genetic) ne indarjim sa speram ca vom reusi; suntem o generatie care nu s-a mai multumit cu putin; care nu a trait pe principiul “intinde-te cat iti este plapuma”, care a inteles ca trebuie sa lupti pentru a realiza ceva, care a dorit sa evolueze…si inca mai spera; te inteleg perfect pentru ca sunt cam de aceeasi varsta cu tine; ma uit in urma….20 de ani…au trecut extraordinar de rapid si ma regasesc acum mult mai trista, mult mai dezamagita; foarte multi din generatia noastra au uitat sa traiasca; sa fii iubit! am citit acest articol si am plans; sentimentul ma incearca de mult si personal chiar am o problema; imi este foarte greu sa accept, ma revolta ca nu am alternativa si ma innebuneste gandul ca sunt neputincioasa in a schimba ceva;
De Teal'c pe 6 September 2010 la 16:55 (#)nu trag ca boul la jug. am tras. degeaba. am remarcat destul de repede asta.
De McGogoo pe 6 September 2010 la 17:12 (#)acum, ma multumesc sa am cat imi lipseste.
De frică!Banii ne dau impresia de siguranţă şi până la un punct o avem.Lipsă nu înseamnă să nu ai un milion de lei ci să nu ai bani de pâine.
De Dana I. pe 6 September 2010 la 17:15 (#)La nivelul vostru,de oameni cu nişte cariere frumoase,probabil intervine şi teama de plafonare,de banalizare şi orgoliul acela de a nu fi mai prejos de cei din generatia ta.
Cei mai mulţi din ‘leatul’ meu sunt oameni realizaţi,eu mai puţin şi le simt dispreţul,dar m-am obişnuit pentru că am avut alte priorităţi şi mi le asum…
Oooooo , ce un articol – comentariu – putin filozofic , dar foarte realist…! Ai facut o constatare F.CORECTA despre o situatie omniprezenta , dar F. PUTIN SESIZATA de lume…
De Nostradamus pe 6 September 2010 la 17:21 (#)Ai dreptate si eu am facut aceasta “descoperire” cam de juma’ de an si m-am straduit sa schimb cate ceva din greselile facute ; … iar rezultatele au inceput sa apara si , majoritatea , sunt surprinzator de placute …!
Ai cam pus degetul pe rana…. Desi nu subscriu in totalitate, inteleg si stiu ca asta e realitatea de zi cu zi pt multi si incerc sa nu fie si a mea. Eu am 33 de ani si anul asta m-am intrebat si eu de ce trag atata uneori. Dupa cateva zile de tristete (nu era nici criza de la 30 ani si nici de la 40 pt ca astea sunt tampenii) am gasit mai multe raspunsuri: Pt ca din pacate, suntem o generatie care a trebuit sa muncesca de 10 ori mai mult decat altii ca sa aibe un trai decent. Si pt ca, asa cum scria cineva mai sus, suntem un popor obisnuit sa munceasca, suntem un popor constiicios, nu stiu de unde avem trasatura asta, dar intr-o Romanie unde s-au inmultit incompetenti si nemernicii, aceasta calitate mai mult ne trage in jos… Tara asta e intr-o tranzitie si intr-o criza continua de 20 de ani. La Revolutie eram in clasa a 7-a, destul de mare ca sa inteleg si sa am cica sansa de a avea un start in viata, o viata libera. Si da, de atunci generatia mea a avut sansa sa invete si sa munceasca. Pt ca noi nu stim sa furam si sa dam in cap pt ca am fost educati pe vremea comunistilor cand doar unii si la un anumit nivel furau si nu vedeai asta la televizor. Pt ca nu aveam de toate, jocuri, toale pt ca nu se gaseau deloc. Intr-a 8-a ne-am dus la scoala tot cu sarafanul de la uniforma, cu alti ciorapi, cu sosete colorate sau cu alta bluza decat camasa aia bleu, dar sarafanul a ramas pt ca mama nu avea bani de atatea haine zilnic si pt ca nu se gaseau de cumparat! Pt ca nu aveam din ce trai in 96-97, ca nu erau locuri de munca pt tineri absolventi, si am lucrat ca femeie de servicu la Fondul American de Investitii unde birourile erau ceva SF (cred ca si pt zilele noastre ar fi de top). Pt ca atunci mi-am dat seama ca eu intr-o zi trebuie sa am un astfel de birou. Si dupa cativa ani de munca, il am, e mai mare decat garsoniera in care am stat cu chirie la un moment dat. Si nu regret nimic din tot zbuciumul ultimilor 13 ani de cand muncesc, pt ca am invatat multe, pt ca mi-am facut prieteni pt ca am cunoscut oameni minunati pe care ii am in continuare langa mine. Si muncesc pt ca cu banii obtinuti pot sa fac atat de multe acum, atunci nu aveam bani, dar nici optiuni prea multe nu erau. Si caut in fiecare zi sa fac multe altele pe langa a munci. Si caut sa petrec cat mai mult din timpul liber cu familia si prieteneii si mai nou cu copii lor, noi nu avem. Si daca in tara asta fara rost cum a scris Dan Puric, eu trebuie sa trag de 10 ori mai mult pt asta, o sa o fac. Si sa nu uitam ca astia cateva milioane care muncim, o facem si pt pensionari si pt copii si din pacate si pt cei care fura. Hai liberare!
De Alina pe 6 September 2010 la 17:22 (#)Nici eu nu mai pot sa ma bucur de ce am, nu mai pot sa ma gandesc la “ale mele”….Cred ca ni se trage de la lumea care este invadata de prost gust si metenism , lume in care ne este din ce in ce mai greu sa ne regasim….
De Cristian pe 6 September 2010 la 17:22 (#)victore, incearca sa stai langa copilul tau cat mai mult… ce comentariu dement!!!
De abscons pe 6 September 2010 la 17:26 (#)Simplu, de teama. Ne e teama ca daca ne-am opri n-am mai reprezenta nimic. Ne e teama ca am cunoaste viata aceea linistita si n-am sti ce sa facem cu ea. De teama, de aia nu ne oprim.
De Merlin pe 6 September 2010 la 17:33 (#)Hei hei!
De Iordachel Gudurau pe 6 September 2010 la 17:33 (#)Atunci cand am plecat din tara eram la varsta de 38 de ani. Si m-am apucat de lucru ca un animal. Si veneau banii (marci) in prostie. Da´ la un moment dat eu nu mai aveam o alta viata decat in firma. Si bani. Legatura cu copii s-a dus; nevasta-mea era fericita ca avem BANI. Dupa 10 ani n-am mai putut psihic si am plecat din firma. Mi-am deschis firma mea bucurandu-ma ca ceea ce fac fac pentru mine. Cand vreu si cum vreau. Asa si este dar…Dimineata la ora 5 si jumatate sunt in picioare si incep sa fac planul pentru ziua respectiva. Band cafele si fumand. Pana la ora 8 cand baietii mei i-au masinile si pleaca la lucrari. Si totusi linistea dorita lipseste…
Contracte, materiale, clienti, plati la stat, plati la finante, salarii; par alb si ganduri…
Ti-am mai spus ca esti inca foarte tanar; plin de viata si putere. Traieste-ti viata!
Si nu regreta nimic pentru ca si-asa nu se mai repara nimic. Pastreaza legatura cu baiatul tau. Si ramai sanatos…
Ca poate ne-om face si noi o casa ca Videanu?
Dar daca suntem alcolici, fumatori si curvari…
De mmm pe 6 September 2010 la 17:37 (#)Nasoale trăiri, nasoale constatări, sunt însă foarte frecvente azi şi asta nu numai la cei de 40 de ani.
De Flori pe 6 September 2010 la 17:38 (#)Eu am 61,am muncit cu drag şi spor cam 46 de ani,făra să aibă ,acum, cineva nevoie, în cercetare, am copii de la 42 la 32 de ani, asezaţi, unii plecaţi (fară indemnuri prezidenţiale),alţii prin multinaţionalele din România.
Tragi, cum ziceai, ca boul, şi apoi nu ştii de ce o faci.
Pentru mine, Romania , mai înseamnă amintirile, mama, mormintele celor duşi, copii rămaşi în ţară şi emisiunile voastre.
Dacă mai aveţi putere, continuaţi. Trăiesc cu speranţa că Romania se va trezi.
SUCCES!
@mmm: as prefera sa n-o dam in politica. de fapt, nu vreau!
De Victor Ciutacu pe 6 September 2010 la 17:49 (#)1). Daca nu-ti place burdihanul si sa fii o epava dpdv fizic, ia meditatii de la Badea!
2). Trageti ca boii in jug fiindca v-ati lasat prostiti: ati turnat plozi, v-ati legat de jegul asta de tara, v-ati risipit in n directii, traiti intr-un oras oribil (ca toate orasele tarii asteia de cacat), inghesuiti in boxe de ciment care cu multa ingaduinta pot fi denumite boxe de crescut oameni utili (asa cum sunt crescute gainile in acele ferme intensive care constituie, in sine, o rusine culturala pentru specia umana). Ati acceptat cetatenia unei tari care nu ofera decat sclavie pentru o parte a populatiei, sau oportunitatea de a stapani in mod aberant si dictatorial o masa amorfa de moace tampe, inglodate in misticism si mutilate de tiranie (de ce oare astea doua merg intotdeauna asa bine impreuna? Poate Oreste ar trebui sa mediteze la asta, cu mataniile lui.), v-ati implicat in viata sociala din tara asta spurcata, si acu’ va treziti ca maimutoiul din promo ala de la Antena3?! Singurul mod de a te simti mai bine este sa te RAZBUNI pe ticalosii ordinari care ti-au distrus cei mai buni ani din viata, tie si celor dragi, si i-au refuzat copilului tau sansa de a fi un cetatean respectat al lumii civilizate, pentru simplul motiv ca s-a nascut ROMAN! Eu asa gandesc, eu cer RAZBUNARE!
De VladCelOribil pe 6 September 2010 la 17:49 (#)Cum de ce? D-aia! Io am 42, îs cărunt şi-n barbă, am tras ca boul la jug şi aş vrea să mai am un jug la care să pot trage, dar e tot mai greu să-mi fac un jug mai de doamne-ajută, cît timp lăcustele portocalii mai sînt în zonă.
De shogunu' pe 6 September 2010 la 18:01 (#)Banzai!
Am uitat să zic că am şi o ţîră de burtică. Berea, deh! Da’ o ţin sub control cu ţigările…
As mai completa cateva aspecte:
;
De Nostradamus pe 6 September 2010 la 18:09 (#)- anumite “semnale de alarma” din viata personala mi-au confirmat DEFINITIV ca una dintre cele mai sanatoase filozofii despre viata e aceea ca “traieste fiecare zi de parca ar fi ULTIMA” , dar nu in sensul depravarii , ci in sensul evitarii unor regrete tardive
- alta “descoperire” e aceea ca ORICATE bunuri materiale am avea , NU NE MULUMESC , dorim mereu altele…;
- si ma mai gandeam , privind cu ingrijorare incrancenarea naturii impotriva noastra , a oamenilor (“cancerul terrei”) , oare in ce bunuri ar merita investita agoniseala de-o viata , in caz de calamitate majora ???
Raspuns: in NIMIC MATERIAL !!! In caz de calamitate majora nici banii , nici actiunile , nici aurul , nici casa , masina sau alte obiecte NU MAI AU VREO VALOARE !!! SINGURELE “lucruri CU ADEVARAT de valoare” care-ti raman:
1- familia;
2- ceea ce ai in cap , cunostintele teoretice si capacitatea de adaptare;
3- ceea ce ai in maini , indemanarea , cunostintele practice;
Aceste 3 “lucruri” sunt CU ADEVARAT SINGURELE LUCRURI DE VALOARE pe care le avem (cine le are ! ) , iar restul sunt …. “baloane de sapun” , iluzii , autoamagiri , si , de multe ori , lacomie si infatuare … Atat si NIMIC mai mult…!!!!
Adica te preferai imbuibat, satul, indestulat??
De EverBocEver pe 6 September 2010 la 18:27 (#)Pai, in cazul asta, unde m-ai gaseai interes in viata?
Ia-o p’aia buna a lucrurilor: firele albe sunt semn de noblete, burta impune respect, nemultumirea lasa a se intelege profunzime in gandire…
Simplu … ca sa nu ne fie mai rau decat ne este acum …
De Ego pe 6 September 2010 la 18:28 (#)Merci pentru informatia legata de emisiunea ta!
* Nu cred ca ne luam vietile la misto, mai degraba timpurile traite sunt in cadere libera si ne-au prins pe tobogan.
Nu am 40 de ani, mai va pana atunci, dar imi place ritmul alert in care traiesc, pentru ca macar pot sa colorez spatiile blank, sa ma revolt, pot sa sper ca Romania se va trezi si sa disper pentru ca nu se va intampla prea curand; de asemenea, nu chiar toata generatia se muleaza pe matricea descrisa de tine, prea multi prefera un menu de viata larvar.
Unora le place jazz-ul, altora manelele!
* Fratele meu mai mare a fost omorat acum 5 ani prin bataie, fara sa fi avut vreo vina; doar a sarit in ajutorul cuiva in timp ce toti ceilalti priveau ca la spectacol.
Poate ca i-ar fi placut sa mai traga in jug, desi background-ul social, politic si civic l-ar fi predispus la nebunie.
Astept “Vorbe grele”!
De c___ pe 6 September 2010 la 18:31 (#)[...] pageTracker._trackPageview(); Lecturi din blogroll (8) // 6 September 2010 Azi citiți la Victor. Categorii: De sub [...]
De Lecturi din blogroll (8) | Mariana Ciutacu pe 6 September 2010 la 18:36 (#)Din pacate este cumplit de adevarat. Atentie timpul zboara si nu putem da “replay”. Ai grija de familie, de prietenii adevarati si de tine in special.
De Dan Vasilescu pe 6 September 2010 la 19:05 (#)Si mai am o rugaminte catre tine si colegii tai din media : renuntati la asazisele neologisme “casi”, “target”, “focusat”, ëxpertiza” si altele ca ele.
O mica fabula a lui Toparceanu suna asa:
De ovidius imperator pe 6 September 2010 la 19:07 (#)Rumegand cocenii de pe langa jug
Se-ntreba odata boul de la plug:
-Doamne,pe cand altii huzuresc mereu,
Pentru ce eu singur sa muncesc din greu?
La-ntrebarea aceasta un prelung ecou
I-a raspuns din slava:
-”Pentru ca esti BOU”!
Victore cit ai vrea sa nu o dai pe politica tot acolo ajungi. Intrebarea asta ma bintuie de mult si credema ca inca nu am gasit un raspuns care sa ma multumeasca sau sa ma motiveze.
De un om revoltat pe 6 September 2010 la 19:15 (#)Am trecut de 44, am doi feciori 21 si 18, muncesc de la 14 ani, de aproape un an sunt somer, fara sanse de a ma “integra” ,amindoi copii sunt studenti la buget si stau singur si meditez si ajung la aceleasi intrebari “pentru ce? pina cind? pina unde? de ce?”, iar raspunsuri nu am primit de la nimeni.
A venit Iliescu cu mineriadele lui si a plecat, e istorie, Constantinescu a venit si a plecat, basescu a venit si nu mai pleaca, criza va trece cind vor voi masoni, dar mie cine imi va da cei mai frumosi ani din viata inapoi? Cine?
Barbatu fara burta e ca Mercedesu fara sigla cu asta ma consolez cind ma uit la burta. Destepti incaruntesc, curvari chelesc iar prosti ramin tot asa, ma consolez cind ma uit in oglinda ( am si chelit si incaruntit).
Vezitu Victore am fost generatia de sacrificiu a lui Plumbuitu. Acum suntem boii care au platit datoriile si care i-am pus pe ordinari astia sa ne indatoreze, suntem cei care vom lasa un viitor intunecat copiilor nostri. Te-ai intrebat vre-o data cu ce a gresit copilul tau ca sa plateasca bani pe care ii cheltuiesc acesti ordinari.
Asi vrea sa scriu mai multe dar simt ca explodez, simt ca pe linga faptul ca sunt unul dintre boi care trag in jug, sunt si un lasi nenorocit care sta si isi linge ranile cu neputinta
Stema noastra ar trebui sa fie: CAR CU BOI de Grigorescu.
[...] dintre cei mai severe/ dezamăgite/ critice voci din on-line-ul românesc: Mircea Badea, Mordechai, Victor Ciutacu. Zău asa: supărati, supărati, dar rămânem. De ce? | | | | | [...]
De De ce rămânem? pe 6 September 2010 la 19:32 (#)In aceeasi situatie mai sunt sute daca nu milioane de persoane. Eu iti recomand sa faci putin sport si ai sa vezi dupa o saptamana schimbarea. Sedentarismul in Romania este din ce in ce mai popular si acest “obicei” se va observa peste 50 ani.Multa sanatate si cat mai multe emisiuni!
De Adi pe 6 September 2010 la 19:32 (#)si eu cred ca din obisnuinta. asa am fost crescuti. suntem aceeasi generatie. am fost invatati sa cladim ceva, sa lasam ceva in urma noastra.dar stai sa vezi la generatia ce urmeaza…
De elena pe 6 September 2010 la 20:00 (#)am vrut sa angajez in primava pe cineva in departamentul marketing. au fost mai multi la inteviu dar a venit si o tanara care mi-a spus ca vrea 800 euro salar ( foarte mare pentru Timisoara) iar eu am intrebat-o daca nu i se pare cam mult iar ea mi-a raspuns: cum prea mult la experienta mea???!!!!
tanara terminase facultatea in urma cu doi ani.
Boul este pana la urma un animal necesar,noi cred ca nu.Ca sa tragi la jug iti trebuie in primul rand forta.Noua ne lipseste.Gresit se considera boul un simbol al solitudinii neuronale.Nu rumega in limbi straine,e adevarat,dar stie sa gaseasca cele mai frumoase si parfumate flori pentru a le mesteca satisfacut.Noi ne ofilim pe zi ce trece si ne trecem ofilirile prin gura, unul altuia, la fel de satisfacuti.De aceea nu cred ca noi tragem ca boii ci mai degraba ca boii ne trag dupa ei !
De cristian oprea pe 6 September 2010 la 20:24 (#)Asta nu-i nimic. Sa vezi cum e la 50 de ani… Sa vezi atunci ce mai intrebari iti vin. Indiferent unde ai fi si ce ai face.
De Puiu pe 6 September 2010 la 20:29 (#)Mai vorbim peste zece ani. Pana atunci insa, numai sanatate. Cu mult drag,
D-aia nu-i inteleg pe milionarii nostri de carton. Au furat citeva (sute) de milioane de euro, foarte bine. De ce dracu nu se retrag la pensie in Monte Carlo, Monte Casino sau mai stiu eu pe unde? Raspunsul e: pt ca sint nesatui ca si capusele! Si trebuie storcite. Ca sa nu ne mai irosim ce ne-a mai ramas din vieti in zadar.
De sandman pe 6 September 2010 la 20:30 (#)fiindcă, poate doar atât ne a mai rămas… luarea la mişto a vieţii
De Fanu pe 6 September 2010 la 20:33 (#)Nu stiu daca esti deprimat… sau poate ai un moment in care simti ca iti este greu. Anul acesta mi-am sarbatorit cei 40 de ani la o sedinta de chimio si am speranta ca va fi bine. Capu’ sus! Vor veni vremuri mai bune. Sanatate!
De Adriana pe 6 September 2010 la 20:45 (#)Sincer, din obisnuinta cred. Si, intr-o lume nebuna, doar cei nebuni sunt sanatosi
)
De Paul Pista pe 6 September 2010 la 21:07 (#)Răspunsul e simplu: pentru că avem conştiinţă. Cine n-are, măcar o simulează…
De C. Bojan pe 6 September 2010 la 21:15 (#)“de ce tragem in jug ca boii?”pentru ca suntem boi si in jug langa bou merge si soata,doamna vaca pentru ca asta suntem,animale de povara si pentru ce?nu luam nimic,in schimb am dormi in picioare,precum caii,daca s-ar putea
De dana 1 pe 6 September 2010 la 21:30 (#)Mâine nu o să vă opriţi şi să vă schimbaţi radical viaţa, o să continuaţi la fel.
De acuvio pe 6 September 2010 la 21:32 (#)Mai facem câte un bilanţ la o vârstă şi o bere, urmează altul şi citim psalmii când suntem trimişi la o coronarografie…
Şi după câte o situaţie limită, în care puteai fi mort, reiei aceeaşi viaţă şi te gândeşti: astăzi mă îngropau… parastas de 40 zile… a trecut un an…
Imi place articolul!
De horya pe 6 September 2010 la 21:42 (#)De ce preferi stresul? pentru ca ai ales sa faci o facultate , ai ales sa-ti castigi banii cinstit si iti place la nebunie sa-ti pui sangele in miscare.
Cred ca preferi sa ti se planga de mila de cat de obosit esti, ci nu sa te certi cu sotia ca nu te lasa sa-ti bei berile stranse cu sutele de cateva saptamani langa fotoliul din sufragerie.
pentru ca suntem boi…
De chris pe 6 September 2010 la 22:05 (#)Culmea, la cat de buna e intrebarea, daca voi da o opinie anume, toata lumea se comporta de parca ai scuipat un melc in ochi: isi strange coarnele si intra in cochilia lui, iar toata vulnerabilitatea aratata anterior prin expunerea unor realitati (de altfel) evidente se transforma intr-o mascarada a arogantei si a atotsuficientei. De ce asa, nu stiu. Mai ales chestia asta ma framanta pe mine.
De Corneliu pe 6 September 2010 la 22:48 (#)Pentru că singurul şi cel mai greu lucru pe care putem să-l facem este de a ne schimba pe noi înşine, de a schimba centrul de greutate şi de a ne ocupa în primul rând de noi, de a ne bucura de viaţa noastră aşa cum este ea întrucât venim şi plecăm singuri de pe acestă lume.
De e.nichifor pe 6 September 2010 la 22:52 (#)Buna seara d-le Ciutacu,
Eu vreau sa va spun ceva:daca va priviti in oglinda,aratati extraordinar!De ce nu acceptati asta?Ce daca v-au aparut fire albe?! Eu sunt alba total aproape-am inceput sa albesc la 29-3o de ani cand am descoperit ca am copilul bolnav,din care a scapat cu o operatie extraordinara;dar a crescut,e medic acum-eu am facut intre timp operatie de fiere,de ulcer si mai recent acum trei ani de o tumoare cerebrala!In fiecare zi multumesc lui Dumnezeu ca traiesc!!!!Ma scol dimineata(dupa o noapte cu somn sau fara,chiar daca iau medicamente),stau o juma’ de ora in pat,ma intaind sa imi decontractez muschii,apoi mananc ceva,beau o cafea(decofeinizata,treptat) si ma bucur de fiecare zi!Si am 54 de ani(ii implinesc pe 17 septembrie!)
Bucurati-va de cei 40 de ani(ohoo-la mine sunt in plus 14!),bucurati-va de familie,de copil si sa fiti fericit ca el creste acum cum creste o ciuperca,ca nu-l recunoasteti dupa o luna, doua,ca ii raman si hainele mici,bucurati-va de sotia frumoasa si desteapta care o aveti,bucurati-va de tot!!!
Si aveti grija ca gazetarii,daca stau prea mult pe scaun,li se mareste ,practic sezutul(uitati-va la S.R.Stanescu,A.Paunescu si altii!).Faceti si un pic de miscare sa aratati la fel de zvelt si la optzeci de ani!
Am sa va trimit doua poze pe mail sa vedeti cum arat eu,fiul meu si sotul,in niste momente recente.
Va doresc din tot sufletul,numai bine!
De IoanaP pe 6 September 2010 la 23:04 (#)IoanaP
pentru ca in partea cealalta nu ne mai uitam…am uitat ce visam.
De corbalb pe 6 September 2010 la 23:15 (#)pentru ca este mai usor sa te lasi purtat ca praful in vant, sa intri in “competitia” fara de valoare a tuturor celor care ne ademenesc, pentru ca altfel ei n-ar mai avea carne de tun.
…si este mult mai greu sa-ti definesti aspiratii “puternice”, care sa te creasca, sa te faca sa te gasesti pe tine – TU, nu cel din oglinda!
Eu m-am trezit dupa alegerile de “trista amintire”! Si chiar mi-am dat seama ca atata timp cat imi bateam eu joc de mine, cum sa nu isi bata si altii joc? Stiu, suna a cliseu.Dar, fii fericit,am intalnit, recent, un caz al unui individ, la 35 ani,supraponderal, cu colesterolul razna,bolnav de inima,de diabet,si supus unui super tratament cu un pumn de 18 pastile pe zi.Singura grija a lui e serviciul, copilul,oalele de mancare, sarmale,ardei umpluti, borsuri, zi de zi, ca doar asa e traditia,banii pentru tigari si cafeaua.De regim alimentar nu a auzit, medicatie naturista nu exista, nu s-a interesat, nu i-a zis medicul.Supusenia ancestrala, parca, fata de regim si structuri, si inghitirea a tot ce ti se pune pe tava, fie regim, fie legi, fie pastile, fara a cauta alternative, pana clachezi. Si pana e prea tarziu.Si, gata. Vine sfarsitul.Si urmeaza o noua generatie, si mentalitatile, cutumele, se perpetueaza.
De raluca pe 6 September 2010 la 23:39 (#)Si, normal, individul a votat si cu Basescu.Ce ti se da, aia inghiti. Fara sa te gandesti ca se poate si altfel, fara sa spui ca “Eiii, ne comparam noi cu ei, la noi nu se poate!”.
Suntem prostiti, dar si acceptam, multi, sa fim.Si ne ducem crucea,cu umilinta si speranta. Dar nu facem nimic.
Important este ca esti un tata si un sot de nota 10.Important este ca oferi sotiei si copilului tau siguranta si stabilitate.
De stefana pe 7 September 2010 la 01:20 (#)Din pacate nu putem fi in doua locuri in acelasi timp- trebuie sa muncim pt ca platim inclusiv aerul pe care il respiram- si familiei ne dedicam atat cat timp ne ramane.
Daca ne-am dedica mai mult familiei si mai putin muncii poate nu ne-ar ajunge banii nici pentru strictul necesar copiilor.
Nu stiu la naiba…eu cred ca a fost un dobitoc ala care a inventat munca- dar asta nu ma scuteste sa muncesc.
Fi fericit ca ai un copil sanatos si o sotie care te adora.
Ca ai (putina )burta…atat de putin conteaza….
De ce ? Foarte bsimplu : pentru ca suntem o natie de prosti de cand existam pana in prezent si ne imbatam cu apa rece ca ce de mare neam suntem. Istoria ne arata ca am stat cuminti si am inghitit tot rahatul pe care europa ni l-a servit. Nu mai avem sau mai bine zis nu avem nici o sansa decat sa mancam in continuare rahatul in care ne scaldam ca sa nu ne sufocam. Imi pare rau ca este asa dar numai cine este orb si cretin complet nu isi da seama de asta.
De sori55 pe 7 September 2010 la 01:44 (#)Unii ca asa ia construit perioada ceausista si altii pentru un scop bine definit sau mai putin.
De Cristian pe 7 September 2010 la 01:59 (#)Stai linistit
, te tii bine. Am 23 de ani si-mi gasesc din cand in cand fire albe. Aceeasi situatie si la prietenii mei. Numai bine!
De Mihai pe 7 September 2010 la 03:48 (#)Bere,burta,jug….si asteapta ca-o sa mai vina…
De ecko pe 7 September 2010 la 04:19 (#)… din inertie… probabil…dracu stie??!!!
De zelayeta pe 7 September 2010 la 07:14 (#)Buna comparatia “ca boii in jug” …cred ca aci se afla si raspunsul cel mai convingator!
Toate cele bune!
… deci… am trecut si inca mai trec prin asta !!!
De eu pe 7 September 2010 la 07:20 (#)Dupa o perioada de “munca-in forta” la un program 09-24, am descoperit cu UIMIRE ca nu mai cunosc in totalitate casa in care am investit imens, parca nu o vazusem la lumina zilei niciodata, copilul…era mai inalt decat mine, a trecut de bac, a ajuns student, mi-a adus deja acasa o mandrutza – care a si ramas, iar zilele trecute am descoperit tot cu UIMIRE ca parca mi-as dori sa devin bunica – si asa trec zilele !!! CHIAR NE LUAM VIATA LA MISTO ! numai ca pt. unii merita…pt. altii…parca trec de fapt PE LANGA EA !!! Eu inca nu m-am hotarat din ce grup fac parte…!!! ASTA CRED CA SIMT TOTI. PARINTII, NOI SI MAI TARZIU COPII !!!
D-le Ciutacu,
De octopus pe 7 September 2010 la 07:46 (#)eu stiam paia cu dupa 50 ” daca te scoli dimineata si nu te doare nimic,inseamna ca ai murit”. Se pare ca s-au mai schimbat lucrurile da “mai bine cu burta dela o bere decit cu cocoase de la prea multa munca”.
la noi in Basarabia oamenii tot isi iau vietile la mishto
De editorcassh pe 7 September 2010 la 08:29 (#)de ce? la fel ai putea intreba de ce cercul e rotund si nu patrat.
De smoker pe 7 September 2010 la 08:40 (#)Poate pt ca desi viata pare lunga, se scurge al naibii de repede. noi intram in tot felul de chestii, vrem mai mult, facem mai mult realizam mai multe. dar vine un moment cand tragem linia si facem suma si descoperim ca nu e de ajuns, ca nu mai ai timp.
Eu am schimbat nitel optica pt ca au cam trecut vremurile bataliilor mari si glorioase si caut sa am bucurii mici si dese. A aparut un nou sertar, am facut curatenie si am prioritizat alte sertare. Copilul va creste si isi va lua zborul, moment in care voi ramane eu cu baba mea.
No, fiecare face cum poate, fiecare cu nivelul sau si complexitatea personalizata a vietii. Poate tu vei fi invitat la tv si vei emite teorii din postura unuia batran, cu experienta. Eu voi iesi in fata casei sau la poarta si voi privi cum creste iarba sau cum un tanar vrajeste o fatuca. ^^ Poate, atunci cand te voi vedea la tv voi povesti unui tanar nebunatic ce te va injura ceva de genul “eheeeeee ciutacu asta a fost om la vremea lui, ce stii tu” sau poate ii voi zice ceva de genul “ma, ciutacu asta a imbatranit si a innebunit”.
Oricum, viata merge mai departe, fiecare cu locul lui, indiferent ca eu privesc cum creste iarba sau ca tu … faci ce faci ^^ Ideea este ca amandoi vom privi cum creste iarba, dar dinspre radacini
Eu nu mai trag deloc, am obosit.
De resemnatul pe 7 September 2010 la 08:54 (#)Am 50 de ani si nu mai astept nimic de la viata, pur si simplu respir, nu traiesc.
Iti doresc Victor sa faci milionul mult dorit si sa-ti deschizi teresa visata undeva unde esti apreciat la adevarata ta valoare !
Multa bafta tie si celor dragi tie !
Pentru ca de la 40 de ani incepi sa vezi si sa intelegi ca rostul boului e jugul.Pana atunci nu sunt decat incercari,razvratiri, tatonari,pe cand de la 40 de ani incepem cu adevarat sa tragem la el,incepem sa ne selectam jugul,scopul,tinta, pentru ca trebuie sa tragem din rasputeri din el ca sa urnim caruta.Detalii minore cum ar fi burta,firul alb ce se razvrateste pe la tample,faptul ca acum vedem mai bine realitatea nu ne poate opri din trasul carutei iar jugul se muleaza perfect pe optiunile noastre.O alta perspectiva a trasului la jug.
De 14you pe 7 September 2010 la 09:00 (#)Da. Asta este un da trist. Vad lume in jur, si eu sunt pe acolo, care nu mai are motivatie Lupti si tragi ca boul si nimic nu se schimba. Si ce e cel mai trist: cata vreme exista prea multi oameni care traiesc dupa sloganul “sa punem capul jos, sa nu zicem nimic” – ZERO se va schimba. Ramanem in aceeasi latura.
De Ioana pe 7 September 2010 la 09:05 (#)Asa-i, c-ai obosit?
De steelu pe 7 September 2010 la 09:12 (#)“midlife crisys ” suna cunoscut ?
Ne paste pe totzi cand ajungem la :
“si cu asta ce-am facut”
La fel si solutzia, s-a scris o literatura intrega despre asta trebuei doar sa ai si timpul s-o citesti.
De laur22 pe 7 September 2010 la 09:21 (#)Hmmm!
De Conrad pe 7 September 2010 la 09:26 (#)” Sapă numai, sapă, sapă,
până dai de stele-n apă “.
Cand totul pare a se fi spulberat, ia-o de la capat.
Draga Victore, cu un dram de curaj, viata incepe in fiecare zi. O noua zi, o noua viata.
La 40 de ani, reciteam “Joia dulce” a lui Steinbeck, “De veghe in lanul de secara” a lui Salinger si “Catch 22″ alui Heller.
Acum la 60 de ani am descoperit “Eleganta ariciului” a lui Muriel Barbery si tot ce scrie Anna Gavalda.
Probabil la 70 de ani voi uita tot, si precum vechii chinezi care dadeau foc la toate cartile ultimului mileniu, o voi lua de la capat pentru ca sunt sigur ca se poate si, ca va trebui sa-mi reinventez viata.
Dupa ce se va fi terminat aceasta spirala sisifica, tot ce vom avea de facut este sa murim. Iar dupa aceea ?
Ei, vom muri, si vom vedea.
P.S. Asta a spus-o Stefan Roll – unul dintre apostolii suprarealismului romanesc interbelic.
Buna dimineata!!!
De Violeta pe 7 September 2010 la 09:36 (#)Primul pas a fost facut! Te-ai trezit.
Acum ramane sa mergi la dezworkalcoholizare (habar n-am daca exista acest cuvant dar de ce Badea sa inventeze cuvinte si eu nu?).
Bafta! O sa fie al dracu’ de greu dar si satisfactiile pe masura.
In principiu intrebarile astea dilematice apar la oamenii cu destul de multa inteligenta incat sa constientizeze cu luciditate si aspectele “subterane” ale existentei lor.Dar pentru cei mai multi, totul e ok…Instinctele sunt satisfacute brutal, se urla, se da in cap, se fura ca in codru..Impresia generala e ca “oficial ne merge bine”.
De adelina pe 7 September 2010 la 09:42 (#)Aceeasi intrebare ma bantuie si pe mine, de foarte multa vreme, desi am doar 31 ani neimpliniti. Acum am gasit raspunsul. In 2008 am inceput o mica afacere in domeniul zootehniei (distributie de furaje),crezand ca este potrivita pentru o familie ca suport financiar. Ghinionul este ca la noi, in Romania, pe lnga sporturile nationale obisnuite, fotbalul si goana dupa bani, a aparut si un al trei-lea, anume sa moara capra vecinului dar laptele si branza si tot ce ramane sa ajunga la mine! Asa am patit si noi, blocand 80% din capital la un partener de afaceri, si ca sa nu stam la mana justitiei din tara (ne judecam de un an, cu dreptatea in mana)incercam sa rezolvam problema pe care o avem cu o banca, in vederea scoaterii apartamentului de sub ipoteca. Cum? Pai am lasat in tara familia, parintii, prietenii si tot ce credeam ca e al meu, personal sau la comun, si am plecat (in Anglia), in speranta ca ceea ce voi gasi aici, va fi minimul necesar pentru a salva ceea ce ar trebui sa se numeasca mostenire de la parinti. Cred ca pana la urma, in discutii comune, gasim raspunsul potrivit la intrebarea ta, doar ca totusi nu ne luam viata la misto. Ne irosim vietile luptand, sa salvam mostenirile de la parinti si pentru a incerca sa salvam, ceea ce ar trebui sa se numeasca, omenirea din noi.
De Ioan Adrian pe 7 September 2010 la 10:13 (#)Probabil e un mod de a spune, totusi, ca ne luam viata la misto.
O zi buna va urez si va doresc tot binele, de aici din Londra, departe, dar cu gandul mereu langa voi.
suntem hamsterii care alearga in colivia rotitoare.. amuzant este ca uneori reusim sa ne vedem intr-o oglinda dinafara coliviei, si ni se pare stupida privelistea. oricat de destepti ne-am crede, de instruiti si independenti spiritual, tot hamsteri suntem si ne invartim la nesfarsit intre reperele zilnice .. e la fel oriunde in lume – viteza de rotatie difera – in america mi s-a parut obositor de iute, in europa de vest plictisitor de uniforma, in romania agasant de impredictibila .. enjoy the show .. dupa 40 de ani incepem doar sa devenim constienti de forma si viteza de rotatie a coliviei, si incetinim vrand nevrand..
De cola pe 7 September 2010 la 10:26 (#)nu tara e nebuna, zic eu. e o matrice nenorocita i care am fost inchisi si in care s-a strins tot ce a fost mai urit si mai abject in comportamentul uman. puterea ultimilor 20 de ani este autorul moral al deprecierii spirituale in aceasta tara. nu avem idealuri, nu mai avem vise si sperante, dispare umanul din noi.
mai tineti minte parabola batausului basescu (oare acest comportament prezidential sa fi insuflat curaj sa spunem celui care l-a lovit cu stical in cap pe politistul din Tirgoviste?)
cu grasul cocotat in spatele privatului? ei bie iaca colea lista de bugetari obezi:
basescu, avramescu, lazaroiu, patapievici, udrea, blaga, toti parlamentarii pdl, guvernul.
stia bine basescu cind a spus grasu – s-a referit al el!
ps clipul facut de antena 3 e tare! dar trebuie unul si mai dur care sa spuna romanilor ca aceasta tara poate deveni un pustiu sub cirma basesciana! nu e suficient de dur si de real. desigur, este de apreciat ca inceputul a fost facut!
De Cata pe 7 September 2010 la 11:06 (#)să mă bată mama, dacă nu ai dreptate!
De radu popa pe 7 September 2010 la 11:31 (#)Cu o singura exceptie: daca iti place ceea ce faci. Mai nasol e sa-ti placa ceva, sa fii bun in ceea ce stii sa faci, si sa te trezesti ca nu mai are cautare capul tau…
De felix-gabriel lefter pe 7 September 2010 la 11:38 (#)si eu imi pun aceeasi intrebare,la nivelul meu mult mai scazut de trai si de pregatire,desigur. inca n-am reusit sa gasesc raspunsul la aceasta intrebare esentiala si existentiala… cred ca inca mai continui sa traiesc din cauza instinctului de supravietuire. sincer,regret ca m-am nascut si-mi doresc sa mor. ma gandesc aproape tot timpul la metode de suicid. totusi,instinctul meu de supravietuire continua sa fie mult mai puternic decat dorinta mea de a muri… sau sunt prea las? nu stiu. stiu doar ca m-am saturat de tara asta,de toti,de toate si,mai ales,de mine insumi.
De cristu pe 7 September 2010 la 11:38 (#)Felicitari pentru ce ati realizat pana la aceasta varsta!!!!
De Ana-Maria pe 7 September 2010 la 11:47 (#)Si eu si sotul suntem programatori si nu facem toata ziua nimic altceva decat sa tastam ca nebunii…si sa visam la o insula numai a noastra. Dar am realizat si ceva frumos pana acum o minunata fetita , care acum are 2 ani. Si programam in continuare pana reusim sa ne luam si casa noastra si dupa… poate ne luam si o vacanta!
Mult bine, sanatate si spor la treaba!
victore, mare dreptate ai…eu ma chinui de un an sa plec din bucuresti, la tara, la munte, la aer curat…tocmai din aceleasi motive…expresia “cand voi fi la pensie voi face si voi drege…” e fumata…care pensie? ce viata voi mai avea atunci? bucurestii sunt acum pentru mine doar praf, betoane si nesimtire…te tine slujba, scoala copilului, slujba sotiei… ia gandeste-te ca ai putea vinde tot si cumpara altceva in alta parte…si ai face o alta munca, intr-un colt inverzit de lume (la noi in tara sau aiurea)…solutii se gasesc, si cu slujbele, si cu scoala…si n-ai privi la tv decat ocazional, n-ai sti cine sunt ministrii si nici presedintii de partid…si ai citi cartile care te asteapta sa fie citite…ai ai privi cum creste iarba, cum rasare si apune soarele…si poate ai avea si un petic de gradina pe care sa o ingrijesti…ma opresc aici ca asta e visul meu si ma apuca spumele ca sunt legat de maini si de picioare, deocamdata…
De gogu sclipici pe 7 September 2010 la 12:18 (#)Penca nu avem un scop. Bajbaim. Si cam atat. Nu suntem crescuti pentru societatea actuala, nu intelegem care e momentul cand ne-am realizat, asa ca suntem intr-o cautare continua. Nu mai exista acele etape cat de cat fixe : casa / masina / copil/ facultate copil / nunta copil / pensie. Nu mai avem nimica fix de care sa ne ancoram. In rest aiurea …
De Jijiel pe 7 September 2010 la 12:44 (#)trebuie sa ne tina ceva ocupati mereu..cel putin asa e in cazul meu. daca m-as opri, as innebuni
De Alice pe 7 September 2010 la 12:46 (#)Cind nu facem politica suntem un popor de oameni resemnati, si tristi, ne place la nebunie zicala: ” FEREASCA DUMNEZEU DE MAI RAU”.
De un om revoltat pe 7 September 2010 la 12:56 (#)Dar pina unde poate sa mearga umilinta, nepasarea si resemnarea? Pina unde si pina cind?
de ce tragi? pai in primul rind iti place la nebunie si apoi gindestete ce ne diferentiaza pe noi oamenii de animale: munca altfel eram la fel cu toate primatele.in rest cred ca trebuie sa-ti faci mai mult timp sa vorbesti cu fiul tau ai sa te tezesti ca e mai inalt ca tine si iti da el sfaturi.fa mai multa miscare si vei scapa si de burta si de ce nu ia-l si pe fiul tau si alergati impreuna
De elena pe 7 September 2010 la 12:57 (#)Ritmul vietii actuale impiedica acumularile fundamentale care rezista timpului. Marea majoritate a tinerilor de azi acumuleaza un surogat de cultura, de pe un internet la dispozitia oricarui vrea sa posteze orice informatie. De pe internet nu se poate invata nimic fundamental. Doar informatii nesigure!
De Doru Danciu pe 7 September 2010 la 13:03 (#)Cei care afirmau in anii de dinainte de 1989 ca in capitalism omul se dezumanizeaza, fiind tratat ca o masina, aveau dreptate. Ironia noastra, a tinerilor de-atunci, era gratuita. Capitalismul a fost umanizat doar de tendinta de a concura comunismul. Disparitia echilibrului mondial prin distrugerea “lagarului socialist” evidentiaza fundamentele acestei societati spre care se tanjea!
Frumos simtit, frumos gandit, frumos scris…
De Sorin P pe 7 September 2010 la 13:32 (#)Poate fiindcă, aşa cum spune proverbul românesc, cine nu munceşte nu mănâncă?
Proverbul arată că România nu este încă un stat social aşa cum scrie în Constituţie. Într-un adevărat stat social (şi chiar şi socialist, pentru cine îşi aduce aminte), cel care munceşte e prigonit şi parazitul social, de cele mai multe ori imigrant, e încurajat.
Exemplu: să zicem că ai un job sau o mică afacere pentru care tragi ca acel animal simpatic cu coarne la jug, 12 ore pe zi, case, proprietăţi, maşini, “plasmă mare”, excursii, diplome universitare etc, şi te sâcâie toată ziua Fiscul, Garda Financiară, hoţii de portofele, spărgătorii, ciorditorii de oglinzi şi tăietorii de cauciucuri etc, fiindcă ştiu că de la tine au ce lua. Apare un mâncător de seminţe la colţul blocului care îţi dă un pumn. Răspunzi, şi din încăierare ajungeţi amândoi în faţa Legii şi vă luaţi câte o condamnare cu suspendare. El îşi vede de mâncatul lui de seminţe mai departe, fericit cu ajutorul lui social plătit din CASul tău, tu îţi pierzi serviciul fiindcă ai cazier judiciar, îţi pierzi proprietăţile fiindcă nu poţi plăti ratele, ajungi pe străzi ca şi el (unde ai de suferit mai mult fiindcă ştii ce ai pierdut).
Pe cine a favorizat statul social? Cu aşa ajutoare sociale, să ajungă de bere, şi cu imunitatea în faţa legii, să tot trăieşti, coane Fănică!
Uite de-aia nu înghit eu stânga. Nici portocalie, nici roşie, nici galben-albastră cu săgeată, oricum ar fi tot spre culoarea “maro slinos după care se trage apa” tinde.
P.S. Am 30 de ani şi am căpătat dreptul de vot exact la finalul mizerabilei “Epoci Ciorbea”. Cam pe vremea când marele jurnalist Ciutacu Victor a scris un editorial în “Adevărul” în care spunea într-un mod cam neacademic că atunci când ai cumpărat o maşină de 400 CP nu ai luat-o ca să te plimbi cu 50 km/h prin oraş şi că deci e un fel de tentativă de omor
P.P.S. Dacă ai luat Suzuki Hayabusa, se pune?…
De Gigi Maybachistu' Lenes pe 7 September 2010 la 13:42 (#)Regimurile s-au schimbat, motivele au rămas aceleaşi. Dar şi actorii! Şi încă destul de nostalgici… Faimoasa formulă carageliană rămâne, din păcate, nemuritoare: “Suntem cum am fost şi teamă mi-este că tot aşa vom rămâne”.
De Pro Atitudine pe 7 September 2010 la 13:53 (#)pana unde va merge umilinta ,nepasarea si resemnarea?pana cand?omule revoltat,mai e mult pana departe.multi uita ca am tras la jugul comunist 50 de ani si n-a cracnit nimeni.noi (poporul roman) suntem turma de oi(miorita,chiar este reprezentativa)daca nu vine un cioban sa ne schimbe directia ne ducem fix in prapastie,cu inconstienta animalelor mai sus amintite.nu am nici cea mai mica indoiala.nu va rabufni din nici unul dintre noi nici macar o injuratura,daramite o revolta,decat daca ne mana cineva in strada si ne spune ce sa strigam si cui.altfel noi,cu pinguinul,cu astea.si ce daca ne e foame si frig,punem o manea si jucam sa ne treaca. lenea ,foamea si folclorul dragii mei…restul sunt exceptiile care confirma regula.contraziceti=ma daca credeti ca nu am dreptate
De milogucolateral pe 7 September 2010 la 13:59 (#)Simtul comun si viziunea d turma.
De Otilia pe 7 September 2010 la 14:06 (#)Unii sunt “bolnavi de avere”, altii de vanitate, unii n-au de ales, altii nu-si dau seama ca pedaleaza in gol. Unii nu-si pun altfel de intrebari, altii si le-au pus si au aflat deja raspunsul. Ei si? Degeaba ai strans pana la 40 ani o gramada de cunostinte, abilitati, priceperi (pe care, in treacat fie spus, se pisa mai toti cretinii care-ti sunt sefi), daca ai strans si datorii, in loc sa strangi ceva capital. Si daca ai mai avut si proasta inspiratie sa ramai in Romania, ai nevoie nu de curaj, ci de nebunie, ca sa te apuci de propria afacere. Daca, insa, am inceta sa visam ca intr-o zi vom trai asa cum ne dorim, am innebuni! Facem tot ce depinde de noi ca acea zi sa vina cat mai curand, dar pana una alta ne simtim prizonierii unui stat anarhic si terorist.
De sierra pe 7 September 2010 la 14:12 (#)Ai vrut sa zici inceputul mizerabil al epoci basescu Domnule gigi, ca atunci a inceput nenorocitul asta sa urce.
De un om revoltat pe 7 September 2010 la 14:13 (#)@un om revoltat: v-am rugat sa nu politizati subiectul
De Victor Ciutacu pe 7 September 2010 la 14:16 (#)natura umana…toate actiunile noastre sunt raportate la sistemul de valori in care ne complacem as putea spune…toata viata vom continua sa fim boi in jug…motivul e simplu-sunt altii mai inteligenti ca noi care sa ne exploateze-fara ei munca noastra e inutila si implicit fara noi existenta lor e inutila…
De paunescu ionut pe 7 September 2010 la 15:28 (#)Ca asa ne-a cantat noua cucul… sa muncim ca prostii
De Sinzianna pe 7 September 2010 la 18:02 (#)Azi m-am hotarat, iau pusca si caut cucul ala sa-l omor … sau sa-l pun sa munceasca cat mine, sa vedem ce-i convine?
`rumegand cocenii de pe langa jug
s-antrebat odata boul de la plug:
Doamne, pe cand altii huzuresc din greu
Pentru ce eu singur sa trudesc din greu ?`..restul e placerea fiecaruia gratia marelui Toparceanu
La multi ani! cu burta, poate mai multe fire de par alb, cu baietul si mai inalt si cele care asteapta sa vina
De melan-colita pe 7 September 2010 la 19:10 (#)Boi? Mai bine roboti! Pentru ca a devenit o rutina totul.Am ajuns sa cred ca si sentimentele.Paradox: muncim ca sa aiba copilul, dar nu avem timp sa/l iubim,ca sa ne fie viata mai usoara, dar nu avem timp sa mai traim. Trec toate pe langa noi. E bine ca mai avem timp si putere sa ne sarutam copilul inainte de culcare, daca tot nu il vedem crescand.
De Crina pe 7 September 2010 la 20:09 (#)poti munci ca un rob (am facut-o si pe asta, pe bani buni), asa, doar sa fi in randul lumii sau din spirit de competitie (cum ne inoculeaza de mici societatea consumista in care traim). doar ca avem cu totii cate un creier si cate un suflet si dreptul de a alege, in consecinta. asa ca putem sa alegem in cursa asta nebuneasca de zi cu zi sa spunem si stop! acum opresc masina, ma dau jos si admir un lan de floarea soarelui! sau ma duc pana la mare, stau pe nisip si ascult valurile. masina pentru care am muncit ma duce acolo
deci nu am muncit degeaba. trebuie doar sa imi amintesc din cand in cand sa spun stop, acum stau cu mine si ma bucur de mine, de viata mea, de munca mea. fara sa fiu pe medicamente (haha!) pot sa spun ca viata e frumoasa, chiar daca si eu alerg in ritmul celorlalti. am ales sa ma bucur.
De Irina pe 7 September 2010 la 22:22 (#)Este normal sa dam totul muncii noastre, mai ales daca ne si place ce facem. Ce nu este normal e ca, desi suntem atat de multi – cea mai numeroasa generatie (’68-’70) – si muncim ca disperatii, nu se vede nimic. Foamea e mare, conducatorii trebuie sa-si faca plinul, nimeni acolo sus nu are timp sa se gandeasca la amarata asta de tara.
De viola pe 7 September 2010 la 22:57 (#)Ciutacule,
Din acelasi motiv pt. care unul cu 8 clase mai in urma se uraste privindu-se in oglinda pt. faptul ca nu mai are curaj si sange sa faca niste chestii pe care le facea la cu 10 ani in urma. Un “ratat” care se lamenteaza ca e “cumpatat”.
Vespasian.
De Vespasian pe 7 September 2010 la 23:24 (#)Pentru ca habar nu avem ce e viata cu adevarat, doar ne prefacem…. deci, suntem neseriosi.
De realdigital pe 8 September 2010 la 10:14 (#)Ati atras bine atentia domnule Ciutacu apropo de asa zisa criza de la 40 de ani. Pina si varstei asteia i s-au pus etichete. Nu exista nici o criza, o transformam noi in criza. Eu am 42 si ma simt excelent la varsta asta, psihic vorbind. E normal sa-ti pui astfel intrebari in jurul acestei varste. Am ajuns pina aici, am realizat ceva, am avut (tineri fiind) dorinte si ambitii. Le-am realizat sau nu, ne-am agitat , ne-am zbatut si n-am realizat ca anii au trecut si-am ajuns la o un anumit grad de intelepciune (fiecare dupa intamplari si acumulari de viata) iar la un momendat ca la comanda “hocus-pocus” ne-am dezmeticit! Si avem o revelatie venita prin intrebarea ce te bantuie si pe tine. Nu pot sa-ti raspund, asa cum nu pot MIE sa-mi raspund dar eu una ma bucur de aceasta varsta si de “revelatiile”, pentru ca imi dovedesc ca sunt VIE, ca imi pun intrebari si ca imi pasa ce se intampla cu mine si cei din jurul meu, chiar daca nu am raspunsurile dorite. Va pup, va iubesc si enjoy life!
De bau pe 8 September 2010 la 11:47 (#)Aveam 50 cind am descoperit ca anii au trecut si nu mi-au ramas nici amintiri , nici macar poze din concediu. Si am mai descoperit ca oricit as fi cistigat , timpul petrecut departe de familie nu poate fi compensat cu nimic.Prea tirziu.Esti norocos ca ai inceput sa simti asta la 40.
De mm pe 8 September 2010 la 12:55 (#)Si eu am trecut prin asta intre 30 si 40 de ani. Dupa aceea, lucrurile s-au schimbat fundamental. Muncesc mai putin si ma multumesc cu mai putin:)
De ruxi pe 8 September 2010 la 17:35 (#)Nici nu stiti ce durere poate simti o mama auzindu-i pe copiii ei ca n-au pentru ce trai.Simt nevoia sa va dau putere sa ve revoltati in continuare,sa-i stimulati si pe cei din jurul dvs s-o faca,sa nu va pierdeti speranta si sa puteti sa va dati viata pt copiii vostri.Nu mai trebuie tolerat ceea ce se intampla si cred ca pana nu se va starni dorinte in cei din “Servicii” nu va putea acest popor sa schimbe ceva.Din pacate am ceva experienta si am vazut multe la viata mea.Eu sunt una din cei care n-ar sta pe ganduri sa faca totul pentru schimbare,chiar daca sunt in varsta.
De Asztalos Floare pe 8 September 2010 la 22:02 (#)eu n-am vazut firele tale albe.mie mi se pare ca esti simpatic,cu ochii aia apropiati si nervos ,asa,cateodata.n-am mereu nervi sa ma uit la emisiunile tale,dar da-i inainte cu ce faci.succes!
De mariakalogero pe 9 September 2010 la 00:25 (#)am o intrebare pentru matale: a meritat sa iti vezi copilul la fara frecventa?
De vanuck pe 9 September 2010 la 02:10 (#)Totul e o chestiune de prioritati…
Nu cred ca problema este ca nu se va iesi.in strada .Ba da,se va iesi,numai ca trebuie sa ne scoata cineva(stiti voi,turma).Am iesit la 24 de ani,cu siguranta voi iesi si la 45.Am avut momentul,cand au iesit pensionarii,l-am lasat sa treaca.Mie nu mi-a fost rusine in viata mea decat de foarte putine ori,insa atunci mi-a fost cel mai rusine…
De milogucolateral pe 9 September 2010 la 11:25 (#)[...] cele mai severe/ dezamăgite/ critice voci din on-line-ul românesc: Mircea Badea, Mordechai, Victor Ciutacu. Zău asa: supărati, supărati, dar rămânem. De [...]
De Răspuns « Moshe & Mordechai blog pe 9 September 2010 la 12:56 (#)Nu sunteti si nu suntem boi.
De Corina pe 9 September 2010 la 17:27 (#)Suntem oameni carora le e greu. Oameni care la un moment dat isi dau seama de caruselul in care se afla, de viteza cu care se invarte si ca regulile vietii nu le facem noi. Hotararile noastre sunt, in schimb, ceea ce conteaza, si cele dupa care ni se masoara. Lucrurile cu adevarat importante in viata sunt:
Dumnezeu
sanatatea
familia
omul de langa tine
Cat timp le ai pe astea inseamna ca nu faci umbra pamantului degeaba. Nici una din ele nu e lucru, dar sunt lucruri mari.
Probabil ca suntem pe ultima suta de metri si timpul nu mai are rabdare pentru ca e si mult prea multa suferinta. Suferinta care ingenuncheaza orice vointa.
Sacrificiul ramane moneda de schimb insa trebuie sa stim ce sacrificam pentru ce.
Multi uita ca in boul care trage la jug nu e de vazut numai dobitocia lui, forta bruta si necizelata, ci putrea de a face ceva unde altii nu pot. E bland si totodata supus, ca sa nu mai vorbim ca uneori, din pricina animalului de langa, numit homo sapiens, se urneste si sub lovituri de bice. Diferenta majora si salutara este ca OMUL are ratiune si puterea de a distinge intre bine si rau. Boul nu poate intreba ‘De ce ma bati?’, OMUL da. Prin urmare, OMUL nu e bou.
Multa sanatate!
noi nu luam viata la misto,cred ca ne ia ea la misto pe noi.
De tzuca2008 pe 10 September 2010 la 09:06 (#)ma incadrez in matrice, dar trag ca sa supravietuiesc in tara asta de caca..si trag pt strictul necesar si pt acel concediu sau weekend in afara bucurestiului.
De geo pe 10 September 2010 la 13:46 (#)de departe cel mai bun articol, parerea mea
De importanta nu are pe 10 September 2010 la 15:15 (#)D-le Ciutacu,va admir si va respect prea mult ca sa-mi permit sa va dau sfaturi sau modele de viata.Totusi,cred ca tristetea si dezamagirea care emana din articolul dvs vine dintr-o anume monotonie si rutina ce se repeta aproape zilnic.O solutie ar fi o schimbare in viata dvs,iar acea schimbare(as zice ideala) ar fi practicarea sportului.Stiu ca suna banal,pentru multi sportul e ceva rusinos,freaky(cum ar zice dl.Badea),ignoram exemplele din vest,ignoram bombardamentul mediatic care spune ca sportul poate face numai bine si niciodata rau(nu vorbesc de performanta).Incercati o luna,doua si o sa vedeti ca merita efortul,iar jugul vi se va parea mai usor,si la propriu si la figurat. Oricum,va doresc multa sanatate,si va multumesc pentru tot ce faceti pentru noi(stiu ca e sablon dar…n-am gasit alta rima(alt sablon)).Toate bune !
De mariusica pe 10 September 2010 la 15:57 (#)De ce ? Pentru ca … trebuie!
De Predator pe 12 September 2010 la 23:04 (#)Unii au copii de crescut, altii facultati de facut, bunici de ingrijit si mai stiu eu ce.
Muncim ca sclavii pe plantatie sa ne asiguram o batranete linistita ( fie vorba intre noi… prefer sa imbatranesc intr-o tara straina), sa asiguram un viitor copiilor nostrii, dar si pt ca munca face parte din rasa umana – la fel ca si nevoia de a crede in ceva, orice, sa fie acolo un ceva in care sa credem (si pentru care sa ne rupem gaturile mergand la biserica)… ca muncim din greu si degeaba este partea a doua o stim cu totii.
Si oricum totul se misca foarte repede incat nici nu apucam sa ne dam seama cand a trecut… parca mai ieri stateam cu morcovu` in fund ca dau bacul, iar astazi stau cu el ca incepe facultatea si dau peste necunoscut, oameni noi, examene si toata compania.
Agh da… si degeaba. Chiar daca e Poli. Tot copiii “elitei” o duc mai bine. Si imi iau talpasita. Ma duc tai-tai. Oriunde!
In aceste momente glorioase, pline de avant portocaliu, aduc un omagiu fierbinte clarvazatorului din fruntea tarii si partidului. Dupa lupte inversunate cu mogulii si hidra comunisto securista iubitii nostri carmuitori au reusit sa promulge legea care duce scumpa noastra tara in randul statelor sclavilizate. Potrivit iluminatelor prevederi ale legii omul de tip nou din tara noastra cu dragoste in suflet pentru partid si stimatii conducatori v/a muncii doar pana la frageda varsta de 65 de ani. Dupa implinirea acestor ani, tot restul vietii pensionarii se vor juca cu targi si carucioare si vor face de doua ori pe zi drumetii la cimitirele tarii pentru a se distra cu cei care au refuzat sa atinga aceasta varsta, fiindca nu au folosit bateriile…
De micutzul pe 16 September 2010 la 13:33 (#)Pensia indestulatoare a 30 de pensionari v/a fi mai mult decat suficienta pentru ca pe rand , lunar, cate unul sa/si cumpere medicamente.Toti vor beneficia de asistenta medicala gratuita din partea medicilor romani de peste hotare, daca vor merge in Anglia, Suedia, Olanda, Germania….
Apreciatul nostru conducator…..
Nu conteaza cat traim, conteaza ce si cum traim. Omul e singurul “animal” care e nemuritor, el are capacitatea de a privi viitorul si de a actiona in prezent pentru a determina acel viitor sa ia forma. Cand te gandesti, daca viitorul n-ar exista, prezentul n-ar avea sens si viceversa. Astfel omul reuseste sa uneasca, trecutul recent, prezentul si viitorul intr-un intreg, in care atinge nemurirea, prin faptul ca da sens lucrurilor pe care le infaptuieste, iar posteritatea lui va duce mai departe, sperantele, valorile, munca si amintirea parintelui.
De Serban Enache pe 19 September 2010 la 17:21 (#)Ce nemuritor vrea sa fie si mai nemuritor?
Multa sanatate dumneavoastra si familiei dumneavoastra va urez Dle Ciutacu si sa aveti intotdeauna fortitudinea necesara in fata adversitatii.
Adaugă Comentariu!