Nürnberg-ul Arogantului. Peştele mare
De: Victor Ciutacu - Categoria: Polemici PoliticeNăstase a luat doi ani cu executare (şi cu recurs) în dosarul Trofeul Calităţii. E, la mai bine de şapte ani de la instalarea regimului Băsescu şi într-un moment politic greu pentru fostul său contracandidat la prezidenţialele din 2004, una dintre ţepele din Piaţa Victoriei pe care acesta le-a promis. Este greu de comentat, în cunoştinţă de cauză, un verdict al instanţei într-un proces unde n-ai fost nici parte, nici martor. Aşa că mă voi rezuma, pentru moment, doar la aspectele cu încărcătură politică.
- Sentinţa e o gură de oxigen pentru Băsescu (în sfârşit, a muşcat peştele mare!) şi a lui campanie anticorupţie. Imaginea publică e că nu l-a demonizat degeaba.
- Opoziţia primeşte o lovitură cruntă-n plex exact când reuşise (oarecum) să se suie pe valul nemulţumirii populare şi să se desprindă în sondajele de opinie. Propaganda portocalie, de regulă performantă, nu va precupeţi nici un efort s-o anatemizeze.
- Mesajul transmis această condamnare tuturor celor care ar putea compărea în faţa instanţelor e clar unul de intimidare: dacă faci ciocu’ mic, poate te sare rândul, ai chef să protestezi, vin mascaţii cu duba peste tine.
- Năstase a fost demonizat mediatic şi electoral că ar fi cel mai bogat şi corupt om (miliardul din Marea Chinei) din România. Condamnarea nu vizează nici Sidex, nici Alro, nici Petrom, ci un simpozion de trei parale unde alţii ar fi strâns bani pentru campania lui prezidenţială, într-un dosar cu mai mulţi martori decât la Nurenberg.
- Cariera politică a lui Năstase e într-un punct de inflexiune. Cu siguranţă, dată fiind iminenta sa transformare în trofeu electoral, se vor face mari presiuni asupra lui pentru a ieşi din prim-plan, dacă nu chiar pentru a se retrage de la vârful PSD.
- Abia acum s-a deschis cu adevărat Cutia Pandorei, uşor crăpată până azi. Odată instalată o eventuală guvernare USL, Băsescu ori pleacă la prietenul lui Al-Assad (dacă o scăpa viu şi ăla până atunci), ori îşi ia adio şi de la funcţie, şi de la libertate.
P.S. Am fost angajat într-o instituţie direct subordonată primului ministru, dar nu am lucrat nici cinci minute cu/pentru el. Asta nu mă împiedică să scriu şi să spun răspicat că Năstase a fost cel mai bun premier din istoria noastră postrevoluţionară.
UPDATE: Ion Cristoiu şi-a împlinit vocaţia. A ajuns angajatul lui Dan Andronic

104 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!Eu nu m-as grabi sa trag concluzii,zilele astea tot am redactat recursuri,nu vrei sa stii ce minuni se gasesc in hotararile judecatoresti.Nu inteleg unde e lovitura in plexul opozitiei,pentru ca Nastase nu mai era de mult timp in centrul atentiei.Avertizasem inca de la desemnarea lui Ponta la presedintia PSD ca Nastase are o problema cu dosarele.Deci nu era o varianta viabila pentru sefia psd.Oricum am inteles ca omul va merge pana la CEDO,asa ca mai vorbim in vreo 4 ani.
De Irina pe 30 January 2012 la 17:21 (#)O sa vezi acum cati destepti vor striga “Traisca basescu” marele conducator care a castigat in lupta cu coruptia. Au trimis in inchisoare cel mai mare corupt, acum tara poate sta linistita, ei pot fura in continuare, ah pardon in ceea ce ii priveste pe base si ai lui nu se numeste furt, sunt doar eforturi facute pentru binele poporului si al tarii.RUSINE sa le fie!!
De Lore pe 30 January 2012 la 17:21 (#)Si pe Al Capone l-au condamnat pentru “tax evasion”, desi cu siguranta a a fost implicat in situatii care au dus la disparitia (fizica) a unora. Atunci cand furtul este foarte elaborat, este extrem de complicat sa dovedesti ceva care sa duca la condamnare (Sidex, Alro, etc). Simpla existenta a conceptului “numbered account” poate duce totul intr-un punct mort.
De K. pe 30 January 2012 la 17:26 (#)Sentinta nu este o gura de oxigen pentru Traian Basescu;dimpotriva,cei care mai gandesc in tara asta se vor gandi la cele pentru care ar trebui sa raspunda acesta,la gradul lor da gravitate si la diferenta unitatilor de masura cu care se judeca(sau nu se judeca deloc,la comanda,bineinteles).Dar cum nici o putere nu tine vesnic….
De evelics pe 30 January 2012 la 17:43 (#)Dacă lui Năstase i-au dat 2 ani pentru “marele trofeu al lui pește”…lui Băsescu,Boc,Udrea,Videanu și restul…oare cât or să le dea???
De Anonim de Dâmbovița pe 30 January 2012 la 17:49 (#)Apropo…Ciordea Anastase a primit NUP!
PE ĂȘTIA NUMAI DE PĂR ÎI SCOATEM DE LA PUTERE!IAR JUDECATA…VA RĂMÂNE PE MÂNA NOASTRĂ!
JOS BĂSESCU!
JOS GUVERNUL!
VREM ANTICIPATE!
@Irina: tu nu intelegi multe, iar eu am obosit sa-ti explic
De Victor Ciutacu pe 30 January 2012 la 17:50 (#)@Cosmin: 1. fiindca aia de la PDL nu vin la Antena 3, da’ tu esti ultimul care a aflat asta. 2. Cred ca te uiti la alt post. 3. nu, nu e. si nici nu-si propune. e o televiziune in opozitie cu regimul politic, la fel ca Fix in America. 4. cine sunteti “voi”, aia in numele carora vorbesti? habar n-am cine si ce datorii are.
P.S…Încă n-am înțeles pe ce se bazau capetele de acuzație în cazul lui Năstase…
De Anonim de Dâmbovița pe 30 January 2012 la 17:50 (#)Nastase nu mai prezenta pericol, Voiculescu insa….
De Craiovean pe 30 January 2012 la 17:56 (#)Cam ăsta e răspunsul celor bătuţi în cap care credeau că Băsescu o să aştepte liniştit ghilotina electorală din noiembrie. O să aresteze şi o să condamne în draci oameni ai opoziţiei. Parcă văd mâine-poimâine te miri ce dosar în care să fie cerută arestarea lui Voiculescu.
P.S. a mai observat cineva că de fiecare dată când justiţia are de dat un verdict crâncen Băsescu e plecat din ţară? aşa a fost când CCR a validat alegerile din 2009, aşa a fost când l-au arestat pe Voicu, aşa e ş-acum cu Năstase.
De Valentin pe 30 January 2012 la 18:00 (#)O mizerie care-l va manji copios si pe marinar, fiindca dovedeste ca se poate, chit ca in cazul lui nastase e trasa de par. Ca odata si-odata tot va trebui sa raspunda si el. Oricum, nu cred ca va avea atat de multa importanta pt poporean, el are alte griji azi, ingheata si-i ghioraie matu de foame ! Alta ar fi fost treaba acu’ fo doi-trei ani, ori mai multi! Acum s-a cam rasuflat. E buna insa ca sa schimbe un pic directia gandurilor.
De alien pe 30 January 2012 la 18:02 (#)De ce sa isi ia Basescu adio de la functie? Din cate stiu eu are mandat pana in 2013 si pentru suspendare sunt necesare mai mult de 51% din voturi. Sincer in ciuda cotei extrem de scazute de incredere pe care o are, cred ca o eventuala tentativa de suspendare a lui Basescu nu ar strange nici macar 51% din voturi: omul stie sa se victimizeze si pentru cei mai multi din cei care il injura nici ceilalti nu sunt mai breji.
De Garm pe 30 January 2012 la 18:03 (#)Sentinta a fost data exact cand trebuia.
De Kronstadt pe 30 January 2012 la 18:27 (#)Banuiesc ca era “data” de cateva luni, dar se astepta momentul lansarii oficiale. Probabil ca evenimentele din ultmele 2 saptamani au grabit acest lucru, altfel ar fi avut loc mult mai aproape de alegeri.
Nu cred ca este vorba numai de o lovitura data USL-ului ci si de o noua “bomba” aruncata presei.
Avand in vedere faptul ca gerul va pune capat miscarilor de strada, noul subiect va acapara si emisiunile tv, astfel se va uita de “circul” oferit de cei de la putere in ultima luna de zile.
Oricum am o nelamurire, sau poate de fapt in Romania este un act de normalitate – au murit 6 oameni de frig, datorita bufonilor de la putere ! Unde sunt ONG sau societatea civila ? De ce nu se cere capul celor vinovati ?
Imi aduc aminte cat scandal se facea si se mai face pentru drepturile unui caine maidanez.
Sau poate oamenii in acesta tara nu sunt egali nici macar unui caine.
Cred ca Nastase ar trebui sa se retraga din PSD si poate ar face un serviciu acestui partid.
Ca idee acum “zeus” a inceput sa ofere circ si jertfe in “arena”, iar din cate se aude vrea sa mai ofere si bani de o paine-doua…iar plebea va urla de placere si va astepta in toamna lopata portocalie, litru de ulei pentru candela, kilogramul de grau, zahar si bombonelele pentru coliva….oricum romanul petrece si se imbata si la parastase
Regret ca un om capabil ca Nastase ete terfelit prin tribunale in halul asta, dar marea mea bucurie de astazi a fost tocmai deschiderea acestei cutii a Pandorei. Basescu nu va scapa nici la CEDO. Daca-i voi vedea peste ani pe Basescu si Udrea in inchisoare, reumatismul ce-mi intra zilele astea in oase a meritat. Si daca,prin absurd, nu se va intampla datorita unor interese, noi, cei ce invatam astazi ce inseamna democratia, poate ne vom mai intalni odata in strada sa o cerem. Si poporul asta merita justitie.Si asta este una din revendicarile noastre, chiar daca nu o scandam. Se va termina ea si circoteca din justitie, pentru ca viitorii cercetati de DNA chiar au pentru ce sa fie condamnati.
De Alina pe 30 January 2012 la 18:28 (#)Pana la urma nu am inteles titlu’ si nici textu’( asa sunt eu mai prost ) , cine este pestele cel mare? nastase? nu ma face sa rad , un imbogatit pe banii nostrii si asta , un nesimtit , Ciutacule nu le mai lua apararea la bagabontii astia !
De curiosu' pe 30 January 2012 la 18:31 (#)Din lipsă de timp, voi spune doar că sunt perfect de acord cu ultima liniuţă. Dintotdeauna am susţinut că Băsescu n-a lăsat loc de bună-ziua şi că, dacă va fi cineva în stare să-l bage la răcoare, acela va fi Crin ( dar şi Ponta ). Forţarea notei în dosarul lui Năstase e doar cireaşa de pe tort. Nu că mai era nevoie de motivaţie în plus…
De violet pe 30 January 2012 la 18:38 (#)Daca se mentine sentinta la recurs, eu nu iau decat partea buna a lucrurilor(sorry pentru Nastase ca individ): “Corb la corb nu-si scoate ochii” nu va mai fi un proverb de actualitate. Si-atunci sa te tii: baselu’ la parnaie nu pentru ce face, ci eventul pentru neplata ipozitelor pe luna mai ’98 la “fabricuta de inghetata”…orgasm, nu alta!
De casillas pe 30 January 2012 la 18:41 (#)eventual* impozitelor*
De casillas pe 30 January 2012 la 18:43 (#)@curiosu’: eu ti-am mai zis ca n-ai capacitatea intelectuala necesara sa pricepi ce se scrie/comenteaza pe blogul asta. imi pare rau, ne despartim
De Victor Ciutacu pe 30 January 2012 la 18:44 (#)Oricum nu mai intereseaza pe nimeni Nastase!
) Daca sentinta asta era data acum 3-4 ani, era o “realizare”, dar acum lumea in strada striga jos basescu, nu jos Nastase! Oricum din punct de vedere mediatic Nastase era ingropat, ba mai mult daca i s-a intamplat lui Nastase, o sa i se intample si lui basescu! Lumea il compara pe basescu cu Nastase si spune ca e de 100 de ori mai arogant si mai dictator, deci asteapta cu interes ziua cand nu va mai fi presedinte marinarul, ca sa si-o fure si el, poate si sper, mai rau decat Nastase!
)
De sunny pe 30 January 2012 la 18:46 (#)Sa vad si ziua cand intra Bombonel in puscarie… Oare de asta se tot grabeau cei din USL sa faca alegeri anticipate? Probabil vor sa-l scape…
De Traznitul pe 30 January 2012 la 18:53 (#)Machitorul se razbuna. In discursul aiurit si de neanteles pentru majoritatea tinut de machitor la investitia lui Cristian Diaconescu a turuit despre Iliescu,mineri,Voronin si psd. Toata trancaneala machitorului era bazata pe informatii primite de la servicii cum ca in spatele manifestarilor stradale se afla indivizi ,,antrenati,, unii chiar fosti prin secu priceputi al dracu de a face din liniste neliniste,veniti cu dedicatie din partea psd.
De dorubr pe 30 January 2012 la 18:56 (#)@Victor,
) stim ca nu va fi cu executare. Timpu’ trece, anticipatele intarzie, intarzie si suspendarea. Suspendare care daca vine inainte sa iasa musca… ghici cine-i interimar, constitutional? 
De cristinuzzu pe 30 January 2012 la 19:12 (#)Praf in ochi. Si tu, si eu si Basescu si Nastase (iti place in ce liga ne-am bagat?
Cu totii vad ca se apropie inevitabilul dar trag de timp DOAR pentru a-si acoperi urmele, care in acest moment sunt ca pipi pe zapada.
PS (si-ti cer scuze pentru off-topic)… interesanta atitudinea lui Pieleanu in ultimul timp, nu ti se pare?
Stima
Am citit cu atentie toata analiza domnului Ciutacu si-l consider ok avand in vedere jobul pe care il are in institutia domnului Voiculescu. Eu ma bucur ca Adrian Nastase este condamnat dar si faptul ca la alegerile viitoare va iesi USL. Nu-mi plac Crin Antonescu (chiar nu mai are nici o treaba cu liberalismul)si nici Victor Ponta (e istet cu mare potential politic in viitor) dar este necesara o schimbare. Schimbarea trebuie facuta la termen, legal (nu comasate si nici anticipate) si astfel va fi semnul cel mai bun ca traim intr-o democratie…
De Traznitul pe 30 January 2012 la 19:18 (#)Da , Victore , ai dreptate cu toate , dar mai trebuie sa te completez cu ceva : cred ca Basescu si-a tras aer in piept si a revenit in lupta -TOTUL SAU NIMIC !!!
Pe individul asta nu cred ca o sa-l apucam vedea predat ; va lupta pana la ultima suflare si ,cazut fiind , va mai incerca “sa muste” , daca nu-i strivim capul , ca la sarpe.
: dacă faci ciocu’ mic, poate te sare rândul, ai chef să protestezi, vin mascaţii cu duba peste tine.
Eu cred ca mesajul lui Basecu este , IN PRIMUL RAND UNUL DE INTIMIDARE: “mesaj transmis prin această condamnare tuturor celor care ar putea compărea în faţa instanţelor , DAR NU NUMAI (!!!!) -sa nu uitam nenumarate cazuri DE DOSAREA FABRICATE ARTIFICIAL (cazul Paul Pacuraru , etc.)
2. – POMANA de 5% indexare este O BATAIE DE JOC vizibila , aruncata unor “viermi”, ca sa-i cumpere pe amarati si sa-i sfideze pe ceilalti, iar capusele oranj sa aibe , in timpul asta , ce “suge” din miliardele imprumutate !!!
Prin toate aceste miscari , scarnavia prezidentiala vrea sa ne reaminteasca faptul ca “tara este el”, iar cine i se impotriveste va fi scuipat (vezi asa-zisa “indexare”) si calcat in picioare (vezi condamnarea lui Nastase).
De Nostradamus pe 30 January 2012 la 19:22 (#)Ramane doar de vazut daca noi , romanii , mai avem atata sange-n … organism , pe cat e el de dement si marsav!
Daca mai era nevoie de inca o dovada ca justitia in tara asta e “independenta”, am primit-o!!Mai, ce bafta are nenea base, tocmai acum cand se perpelea de frica strazii sa ii pice din cer asa o pomana…
De manu pe 30 January 2012 la 19:25 (#)Rusinos pentru acest regim odios!
Nu-mi plac razbunarile politice.Dar ,daca au gresit, sa plateasca oamenii politici.Daca nu ,atunci e mare pacat sa acuzi pe cineva nevinovat.
De elena pe 30 January 2012 la 19:27 (#)Sentinta e greu de comentat,insa un judecator a cerut achitarea si ceilalti doi condamnarea la doi ani inchisoare,discrepanta mare.Apoi,pentru unii din dosar au dat sase ani pentru complicitate la abuz in serviciu-exagerat,cred.
De bond-escu pe 30 January 2012 la 19:30 (#)Intotdeauna,cind a urmat o magarie,arestare(Vantu),o sentinta Basescu a plecat undeva,ca si cum nu ar avea nici in clin nici in mineca cu asa ceva!
Saptamina trecuta,la TVR,o basista il tot intreba pe Antonescu ce discurs va avea daca VNastase va fi condamnat!Asta ma face sa cred ca stiau de inainte de sentinta!
Azi,la A3,Frunda ne explica cu cuvinte frumoase ca asa ceva nu se face intre politicieni.De aici,trag concluzia ca s-a dat briciul maimutei!Asa ca,ai dreptate,dupa alegeri sa vezi tribunale!
Asta cu Giac e tare de tot,maestre in sus,maestre in jos!
‘fecioara cea mai frumoasa din sat’ potoleste ‘monstrulbasescian’ din adancuri…cit de jegos e regimul asta basist…se pare ca nu e bine sa fii arogant, oricum , basexu nu va avea tupeul sa-l inchida.stie ce are pe cap…sa-l vad peste 2 ani…
De ex pe 30 January 2012 la 19:32 (#)@traznitul, e parerea ta traznita, daca tu crezi ca asta e democratie…inseamna ca e bine sa ne bucuram ca nu ne trazneste vreun lunetist ca-n Siria…
De ex pe 30 January 2012 la 19:35 (#)Cine sapa groapa altuia cade in ea. Eu zic sa avem putintica rabdare.
De Simona pe 30 January 2012 la 19:44 (#)basescu ca sa “reabiliteze” macar 1% din imaginea de javra penala securist mafiota pe care o are acum trebuie sa se bage singur la carcera pe viata pt subminarea economiei nationale si tradare de tara impreuna cu toata mafia lui…
De Dan pe 30 January 2012 la 19:44 (#)multi dintre noi sintem rupti de raceala… dupa ce trece gerul si ne revenim sintem din nou pe baricade in Piata
Mr.Franks, Mr. Gitenstein
Romanians are not your guinea pigs!!!
De ex pe 30 January 2012 la 19:53 (#)nu mai pot de grija lui adrian nastase, a fost cel mai bun prim ministru post decembrist, dar in guvernarea basista asta nu-l va scuti de puscarie daca si la recurs sau dupa epuizarea tuturor cailor de atac va fi considerat vinovat. norocul lui ca pana atunci, gasca portocalie va disparea de la putere si in acest caz nu se va mai pune problema.
De cetateanul gogu pe 30 January 2012 la 19:55 (#)referitor la gasca aflata in acest moment la putere, acesta trebuie sa stie ca vor trebui sa dispara urgent, altminteri vor infunda sigur puscaria, nemaiexistand alta alternativa. basescu a creat precedentul iar din acest moment ne vom distra, pe drumul spre boasca se vor aglomera ministri, primi ministri si de ce nu presedinti?
Victore care-i diferenta intre Nastase si Anastase?
Unu-i gasit vinovat poate ca pe buna dreptate intr-un proces VADIT politic iar Alta (Hoata din Parlament) e gasita nevinovata de o hotie in vazul lumii dar de data asta de o Justitie 100% politic.
E doar o Justitie Aservita sau vorba aleia ‘Ciucu mic acum noi suntem la guvernare’?
De Barosanul pe 30 January 2012 la 19:57 (#)Cum sa fi fost Nastase cel mai bun premier cand a privatizat tembel si Petromul si Sidexul si a semnat si gaura de 3 miliarde de euro cu Behtel? Cum sa fie bun ca premier cand din cauza lui nu am intrat in UE in 2004 ca Ungaria si restul blocului comunist si am intrat in 2007???
De didi pe 30 January 2012 la 20:00 (#)Citesc multa ura pe aici. Se varsa laturi la greu… Sunt unii care-l considera dictator pe marinar dar daca vin la putere vor deschide plutoane de executie pe strazi. Asta simt din postarile unor “infierbantati” patimas. Halal democratie promoveaza…
De Traznitul pe 30 January 2012 la 20:08 (#)Cod portocaliu de frig+ Nastase+ 5% la salariu/pensie+ o micuta remaniere+ politica externa la greu+ alte eventuale scandaluri ce se anunta in primavara+ multe luni pana la alegeri= alegeri organizate de PDL+ nesiguranta celor 59% USL existente momentan.
Si toate astea dupa ce miscari de strada in toata tara (peste 10.000 de oameni)+ proteste in Bucuresti+ miting USL= retragerea legii sanatatii+ reprimirea Arafat+ Baconschi out+ neconstitionalitatea comasarilor+ anularea noii taxe auto+ zile-n sir de panica vizibila in PDL.
Pacat ca masinaria lor functioneaza, inca, foarte bine…:(
De Cãtãlin I. pe 30 January 2012 la 20:10 (#)Dura lovitura data opozantilor lui Basescu. E potop pe siturile de propadanda. Firesc ar fi ca Nastase sa se retraga din PSD dupa recurs daca sentinta este mentinuta.
De Alan Shore din BJ pe 30 January 2012 la 20:17 (#)Nu vreau sa te contrazic, Victore, poate ca a fost cel mai bun PM dIn 89. In orice caz in timpul mandatului sau multe din cele ce isi aloca in mod fals actualul guvern au fost pe bune. In acelasi timp orice guvernare ar fi mai buna decat actuala daca ar promova meritocratia si experienta; daca ar fi mai multe actiuni si decizii pentru romani. Sa traim bine in sfarsit precum d-lul Base si simpatizantii sai il scandau candva.
In alta ordine de idei, de ce inregistratile de pe site-ul antenelor nu mai sunt disponibile? Si asta la nici o emisiune.
Pentru mine Natase a ramas Bombonel, dar sa vad ca nesimtitii aia di Justitia romana, mina in mina cu cei de la DNA-ul basascian, il baga la pirnaie, ca sentinta, care va fi desfiintata la recurs in mod sigur, pentru niste maruntisuri, facute din bani privati, mi se pare hilar.
De korbul pe 30 January 2012 la 20:20 (#)Bombo putea si trebuia sa fie bagat la pirnaie de alte zeci de ori pe chestii mult mai grave si mai serioase, milioane de euroi, dar astia il baga pentru un motiv aiuristic ce se poate traduce in : ca a impartit sepcute si pixuri in campania electorala, cu nevasta din dotare.
Parca il vad pe Arogant impartind la babe sepcute si pixuri. Cred ca asta, sentinta justitiei, poate tine de bancul zilei.
P.S.: Domnu’ Gâtenștain (cum bine l-a numit nea’ Ciuvica), ar avea o zicala perfecta pentru evenimentele de astazi: “Desperate times call for desperate measures!”.
De Cãtãlin I. pe 30 January 2012 la 20:22 (#)un lucru despre minoritari:
psd si pnl au luat mai mult decit pd.teoretic, minoritarii etnici i-au ajutat ,dupa alegeri, pe românii minoritari d.p.v. politic(p.d.).
despre ei de ce nu prea am auzit nimic in presa, de ce urasc minoritarii etnic majoritatea romaneasca?rusine sa le fie ucrainienilor, sarbilor si croatilor, poloneyilor, tatarilor si turcilor si altor natii, sa nu mai pomenesc de unguri!!!
De ex pe 30 January 2012 la 20:24 (#)Sentinta va pica la recurs, cu certitudine, ba chiar m-as hazarda sa spun ca altfel nici nu era data. Judecatorul ala nu era tembel sa traga o flegma politica de genul asta si sa nu poata fi stearsa repede. Chiar asa, imi dovedesc ignoranta in domeniu, la noi te judeca judecatorul, sau avem si noi juriu?
De Valentin Berceanu pe 30 January 2012 la 20:35 (#)Cit despre Nastase, ca om politic e terminat. Nu prinde parlament la anul, si un ciclu electoral pe bara cred ca va fi prea mult sa poata reveni, mai ales ca nici in ciclul acesta nu a facut prea multa impresie fiind, bineinteles ocupat sa se apere. Nastase, acuzatul, nu ma pot pronunta, evident, dar perceptia mea este ca sigur s-a imbogatit, discret, de pe urma Romaniei, intuitia imi spune insa, ca e imposibil de dovedit.
O obiectie am, insa, la articol: eu l-as vedea pe Tariceanu un prim ministru mai bun, tinind cont ca tot ceea ce a facut in tara a facut cu un parlament mai mult ostil. E drept ca Nastase ne-a dus in UE, dar PSD guverna confortabil pe vremea lui.
Va veni intr-o zi si randul lui Basescu ca si candidat la PUSCARIE ocazie cu care va trebui judecat pentru toate escrocheriile pe care le-a facut incepand cu parandaratul nerusinat de mare (cca. 2 milioane de euro) sifonati sub pretextul “rascumpararaii” jurnalistilor rapiti in IRAK.
De Crisy pe 30 January 2012 la 20:52 (#)Daca Basescu isi inchipuie ca cineva a pus botul la asemenea tzepe de fost comerciant de blugi si cingo, se inseala amarnic.
Victoreeee n-ai auzit de o lege care spune ca nu se majoreaza salariile cu 6 luni inainte de alegeri? Nu cumva portocaliii au dat-o? Te vad comentand la Antena 3 da nu cumva ati uitat de asta cu totii? Gresesc cumva? Ma lasa memoria?
De Hiperboreeanul pe 30 January 2012 la 20:55 (#)Cand eram copil citeam “Snoave si povesti romanesti”. Mi-aduc aminte si acum cartea..nici nu mai stiu de pe unde o capatasem. Roasa, scorojita si fara coperti. Da’-mi amintesc din ea ca din Nastratin Hogea. Era una cu “paduchiosu”. O nevasta ingalata nu prididea in a-i spune mereu barbatului ca’i paduchios, desi aia era o puturoasa sadea. Intr-un ultim timp, barbatul disperat de lenea si nesimtirea acesteia o ia si-o inneaca intr-o fantana. Cu capul la fund, muierea, cu mainile deasupra capului, intr-un ultim gest , isi misca degetele ca si cum ar fi omorat un paduche. Asa-i Basasecu! Ca muierea aia lenesa si-a dracului! E cu capul la fund si tot…altii is paduchiosi. Era cam negru la fata Nastase azi, da’ mi s-a parut indarjit ca gospodarul care, dupa ce ca muierea-i imputita, tot el…
De nume_necesar pe 30 January 2012 la 20:57 (#)Hmm, aia cu cel mai bun prim-ministru…
De dan pe 30 January 2012 la 20:59 (#)Ia mai uita-te la cifre si fa o comparatie cu Tariceanu. Cat au crescut PIB-ul, veniturile oamenilor, investitiile, etc.
(Acum, ca restul guvernelor au fost praf, e foarte adevarat. Pe timpul lui Vacroiu am crezut ca nu va exista guvern mai prost decat ala, dar Boc si Baselu mi-au dovedit ca iata, exista!) Nu e idolul meu Tariceanu, dar bate tot de departe.
Victore,
Nu stiu daca va face vre-o diferenta dar eu am trimes un email la FMI referitor la atitudinea lui Franks (vezi petrecerea cu Blejnar &Co).
cei care se simpt jigniti de atitudinea lui Franks se pot adresa comisiei de Etica a FMI pe adresa de mail ”ethics@imf.org”
De Barosanul pe 30 January 2012 la 21:00 (#)Inculpatii marunti primesc cu suspendare,rechinul cel mare trebuia sa ia cu executare.Unii primesc si patru ani cu suspendare.Nu pot sa inteleg chestia asta.De fapt e discriminare.
De balbeck pe 30 January 2012 la 21:28 (#)Cand scriu aceste randuri tocmai s-a razgandit Boc (?!) si a zis ca nu mai da cei 5% acum , asa “peste noapte”…
; probabil dupa acea perioada se va da ordin de reducere la furaciuni si tepe , pt. a ramane suficienti bani de astupat gura prostimii! 
De Nostradamus pe 30 January 2012 la 21:37 (#)Dupa ce s-au repezit sa inchida gura prostimii cu acel batjocoritor 5% si-au dat seama ca sunt prea putini si sunt , de fapt , niste bani aruncati , care vor amagi pe prea putini. Asa ca , dupa prognozele meteo sumbre , care ne arata inca cel putin o saptamana (daca nu mai mult) de ger crunt , e clar ca demonstratii masive nu vor mai avea loc , ceea ce le va da ragaz de reorganizare canaliilor de la Putere. Probabil ca cei 5% promisi acum , se vor transforma in 15-20% in prejma alegerilor , CU PRETEXTUL ca economia s-a repornit datorita “masurilor inteligente”
Eu , unul , presupun ca un astfel de scenariu si-au regandit onor-guvernantii nostri si , cred ca nu singuri , ci impreuna cu “gunoaiele” de la FMI . De vazut in continuare ….!
Condamnarea arogantului, bucuria nebunilor!
De Plano10 pe 30 January 2012 la 21:38 (#)adineaori, pe realitatea tv se ‘diversiona’ cu ‘clasa politica la fel’ (un tip de la formatia ‘luna amara’), dar cel mai tare urmeaza diversiunea cu regele.mira-m-as sa nu le trazneasca o aberatie, basistilor, de genul unui referendum in care intrebarea sa fie:’doriti monarhie sau republica?’
De ex pe 30 January 2012 la 21:59 (#)Cat timp doi, din cei trei judecatori de la ICCJ, sunt fosti subaleterni ai lui Daniel Morar, iar sentinta a fost data intr-un dosar cu prejudiciu ZERO (cf.expertizei) nu mai este nimic de comentat!
De MIHAELA pe 30 January 2012 la 22:14 (#)Pertinent comentariul tau, esti un jurnalist de exceptie, bravo tie!!!
De un trecator pe 30 January 2012 la 22:29 (#)…cat despre ciclopu’ si gasca lui de idioti facuti gramada …greu de spus , cert e ca TREBUIE sa scapam de ei,in orice fel s-ar intampla asta !!!
Cei 2 ani “rezervati” de chioru’ pt. Nastase…patetic!!!
De cate setinte “pe viata” ar trebui sa “beneficieze” gasca piratului-hot si a piticului-porno pt SUBMINAREA ECONOMIEI DE STAT SI GENOCID???
Este foarte clar un dosar politic.
De Costin Tanasescu pe 30 January 2012 la 22:49 (#)Adrian Nastase trebuie sa faca un pas in spate, deocamdata, parerea mea.
Eu cred ca va scapa la recurs. Pana atunci liderii USL sa se abtina de la comentarii pro Nastase.
Am o singura intrebare: daca Adrian Nastase a fost condamnat la 2 ani de puscarie cu executare, solutie atacabila cu recurs la ICCJ, atunci jaful national savarsit cu buna stiinta, in valoare de miliarde de euro, de catre cuplul BASESCU-UDREA, cam cati ani de bulau ar merita?!
Cel putin 20 de ani, daca nu mai mult, pentru genocid impotriva poporului roman.
condamnarea lui Nastase este o dementa totala. daca ne gandim ca vine din partea presedintelui in functie nu este nicio surpriza, pana la urma. impostura pedelista si-a aratat azi fata, in toata hidosenia ei. pai daca un fost prim ministru cu o armata de avocati nu s-a putut feri de lovitura nemerniciei portocalii, cu sute de martori intr-o facatura de proces, atunci ce sanse la justitie sa mai aiba un protestatar din Piata Universitatii, spre exemplu. per ansamblu, parca traim un vis urat sau jucam in cea mai proasta piesa de teatru a epocii noastre. nu sunt religios, dar Dumnezeu sa ne aiba in paza!!!
De bogdan pe 30 January 2012 la 22:59 (#)Bai ce va tot bagati voi nasul in hotararea instantei cand nu aveti habar despre aceasta materie.in al dolea rand cat au tras tara cu petrom din cauza acestui condamnat nu va mai ganditi.O sa spuneti lasa frate si altii au furat.
De Soso pe 30 January 2012 la 23:00 (#)GATA !! Foarte bine daca si altii si aia sa fie judecati,foarte bine ca acesti ingamfati ajung sa plateasca hotia lor.Numai comentati si nu va mai dati voi alaturi de toti hotii,are 3 dosare penale,vi se pare usa de biserica ?! Foarte bine ca justitia este corecta si sa pice si altii,toti cei care au furat.
@Soso: tu esti normal la cap? ce legatura are privatizarea Petrom cu dosarul penal “Trofeul calitatii”? sau se condamna, priceputule la justitie, pe baza perceptiei opiniei publice asupra vinovatiei unui om?
De Victor Ciutacu pe 30 January 2012 la 23:19 (#)Ciutacia ta, verdictul dat in speta Nastase este o jena a justitiei, pentru ca ce a facut Nastase nu se incadreaza nici de frica in textul de lege pe baza caruia l-au condamnat. Mie mi se pare condamnare pe baza de probe de-alea, gasite dupa venirea la putere, adica dosar fabricat 100%.
De PC pe 31 January 2012 la 00:02 (#)Daca ai rabdare cu o analiza juridica a unei mizerii judiciare…
Asta e Soso, cind in tara asta de 22 de ani se fura la greu, iar virful de aisberg al furaciunii e in epoca chiorului, vrem sa felicitam justitia asta de rahat care condamna o smecherie legala de doi lei. Cit s-a furat? Miliarde, cam de vre-o 4-5 ori PIB-ul Romaniei si facem justitie de doi lei. Hai sa mai prostim pe prosti.
De korbul pe 31 January 2012 la 00:17 (#)SINGURUL ROMAN in stare sa preia presedentia si sa readuca demnitaea acestei tari este Adrian Nastase. Toata LUMEA cunoaste acest adevar. De aceea a fost si este murdarit continuu de catre POLITIA POLITICA din Romania, care-l are drept marioneta pe beasescu.
Basescu este un PUTIN in miniatura. Nu-i diferenta intre regimul dictatorial agresiv al lui Putin si cel a lui basescu, amblele sunt bazate pe principiile politiei politice care l-a sprijinit si pe Ceausescu.
Exista totusi o diferenta intre Putin si basescu: Putin a stiut cand sa se retraga, s-a retras fara a-si promava odraslele in functii politice si nici nu a dispus avansarea cocotelor la grad de ministri sau presendinti ai camerei deputatilor. Faptul ca nu stie cand sa se retraga, il va costa MULT pe bietul nostru betiv lacrimogen. Asa cum am spus, basescu este o marioneta a politie politice de Rasarit, deci a mafiei comunistoide. Putin si Basescu…doua marionete umile, doi alcolici, doi oameni fara scrupule, deosebit de violenti care pot trece cu usurinta de la plansul populistic la mania cu care pot lua beregata oricui.
Nu basescu conduce Roamnia ci POLITIA POLITICA care creat o structura economica subterana, putin controlabila de catre marile puteri dar foarte usor de decimat prin jocuri finaciare subtile. Coruptii sunt cei care manipuleaza politica Romaniei folosindu-l pe unul ca basescu pe post de gagautza.
Singurul rol al lui basescu a fost acela de a decima noua generatie de politicieni democrat-liberali; acest tiran nu a lasat sub nici o forma creerea unui nucleu de oameni capabili care sa conduca Romania in deceniile urmatoare.
Basescu a promovat numai gunoaie, pe care, dupa ce le-a marit conturile bancare le are la mana oricand (judecatori, politicieni, juranlisti, intelctuali, etc). Si-a creat aura de ‘anti-comunist’ cu mana agentului volodea.
Din pacate a distrus cu buna stiinta sistemul de invatamant care producea mai multe capete luminate in vremea lui Ceausescu decat acum. Romanilor de azi le place spiritul de ‘gashca’ si se multumesc cu FOARTE PUTIN cand vine vorba de salarii. Nu au cultul traiului CIVILIZAT. Ca atare, este foarte greu sa-i convingi sa iasa in strada si sa-si ceara DREPTURILE NORMALE deoarece ei se simt bine asa cum sunt. Care natie ar vota si suporta un impostor ca basescu drept presedinte?!
Intre-timp, basescu este in dilema: sa ramana fidel POLITIEI POLITICE de care s-a folosit cu varf si indesat, sau sa aplice planul de regulamente cerut de catre Vest. Pt basescu este prea tarziu sa mai actioneze. Este TERMINAT! Cei care l-au pus in functie il vor anihila din cauza starii de dilema; iar ce-i care l-ar fi putut ajuta sa devina democrat NU-L mai cred de mult. De aceea, bietul base incearca cu mare disperare sa pozeze in ‘luptator’ anti coruptie cand lupta anti coruptie trebuie sa inceapa cu EL si dosarul FLOTA. Din nefericire pt el, ii va veni randul in curand. Timpul schimbarii a sosit iar schimbarea va avea loc cu surle si trambite. Va fi primul presedinte European care va abdica, ca un mare corupt. Cu el se va exemplul.
De unul din multime pe 31 January 2012 la 00:19 (#)Si da, a fost deschisa cutia cu viermi… Mi se sparie gandul sa ma gandesc cati ani de parnaie va primi Basescu …
De PC pe 31 January 2012 la 00:21 (#)Nustiu daca e corecta sau nu decizia magistratilor in cazul ‘Trofeul Calitatii’. Dar ma intreb, ce s-ar fi intamplat cu Basescu daca nu ar fi castigat alegerile in 2004? E clar ca dupa venirea la guvernare a USL, Basescu tre sa se evapore pana se dezmeticesc astia, pentru ca altfel o sa ia multi ani.
De radu pe 31 January 2012 la 00:45 (#)Ca sa cred ca schimbarea se va produce la caderea basescului, inseamna ca sunt trepanat. Pai avem noi un sistem judiciar sanatos? Crede cineva ca Justitia Romana e Alba ca Zapada? Pai la ce increngaturi se afla in sferele inalte ale sistemului de de Stat, la ce serparie exista in politie, justitie, administratia centrala si locala, de fapt oriunde se poate invirti banul de la buget, nu cred ca ei vor dori sa se dea in git unul pe altul. Vor trece ani si ani si poate o alta generatie…
De korbul pe 31 January 2012 la 00:54 (#)acu’ ajunsei si moa acasa de la beut prin targ…si iote ce de dashcutzii are loc fara moa…
De aeschmann pe 31 January 2012 la 01:31 (#)iarasi…punctzii…ele este bune…:
1/ nastase…yup…cel mai competent premier avut dupa ’89…clar…
2/trofeu’ lu’ mana mea stanga…
hai mai copii…astia chiar nu au nici pic de imaginatie…creativitate…?
ce drac’…puteau lua cu japca la munca neshte firme de advertisng si alte alea…si tot gaseau ceva…
3/ziarele de p’aci (o tara central-europeana)…n-au mimat nici un cuvant despre protestele din strada…despre violentele jindarilor (‘r’de-i-ar focu’!)…nimic…oooooh…dar iata…zorile s’arata…nastase…prin asa zise ziare comandite full…trist…nu pentru romania…ci…pentru tara asta central…mi-e scarba…
(acu’ inteleg scarba lui victor…si…momentul declaratiei sale despre cum s-ar lasa de scris prin jurnale…nu te lasa victore…c’asa castiga aia care ne provoaca greata…)
4/nu sunt fan nastase (daca asta a inteles careva e bou…!) dar sa numesti pe cineva care nu e grobian “bombonel’…e o mare greseala…
da’ lasa ca poate va place “ernesto fabricante”…”el capitan comendator”…v-o trage baiatu’ asta de o sa aveti impresia ca va trageti toti de loc de la aplecatii infiptoseni…mai…parca o cereti (iar eu nu-mi pot refuza placerea sa v-o ofer…fara lubrifiant)…
5/baselu’ deveselu’ (no pun intended…dar…ce potrivire…)…a tras la doi iepuri odata…desi a lovit in trei urecheati…de nu mai multi…
primo…nastase…polita veche…
secundo…da bine la cum se lupta el cu coroprisnitza…coro…aia…cum ii zice…?…
de le place batavilor sa se ia de noi pe tema ei…
terzio…(nume de latin lover la gang-bang)…
arata batzul “justitiei” alora care se ridica prea spre freza…pardon…chelia lui (a lu’ baselu’ copilashi…)…
si pot continua…
incrucisatu’ e in corzi…si nu-i place…
ce stiu ca-i place…e ca noi polmotim peste tot despre el…daca va cadea in uitare…asta isi va supune corpul…ce mai are …unei castrari rituale…(pe clasicul motiv…”te-ai culcat cand te vream sculata…te tai…)
asa ca sa-i dam (lui si sustinatorilor sai…) ce le place…(a noastra nu se culca niciodata…)
eu ma sacrific…si ma ofer sa-l satisfac pe dom’ boc…din picioare…
dar…hai ca delirez…
ma duc in lumea mea…
victore…iertare…iar dau copy paste…ca eu este…cum este la ora asta…si nu mai scriu …ca nu mai pot…
deh…only human…
E posibil sa castige la capitolul imagine,mai ales ca l-a acuzt de multe pe Nastase,dar in ochii cui va fi acest castig?!Majoritatea romanilor o duc din ce in ce mai rau si nu-i intereseaza acest castig de imagine.Pe de alta parte,in interiorul partidul sau,ptr membrii partidului,acest castig de imagine poate duce la o motivatie de a scoate in evidenta “realizarile” marelui prezident.Sustin ideia ca opozitia a primit o lovitura dar nu chiar in plex…Miscarea opozitiei de “a se urca pe umerii” miscarilor stradale din ultima vreme(bravo celor care in ciuda temp scazute se duc si spun nemultumirile lor)sa zicem ca e corecta politic,dar moral aceasta miscare a opozitiei nu cred ca este corecta(toti cei care au fost la putere s-au capatuit si au secat visteria tarii in mod nechibzuit)…Oooo,daaa,Cutia Pandorei e deschisa pe deplin acuma caci cei din opozitie cand vor veni la putere(de fapt reveni)nu vor uita “episodul Nastase” si vor actiona ca atare…Da’ia sa vedem cand revin cei din opozitie la conducerea statului,o sa fie pus sub acuzare actualul prezident?!?Hai sa vedem daca se intampla asta ca,deh,vazui destule la romani pana amu…
De leto pe 31 January 2012 la 01:45 (#)Buna seara ,adevarat ,s-a deschis cutia pandoriei ,vai de maidanezul basescu Un trofeu pentru unii indiferent de partid ,cei ce au inteligenta ,caracter,fac bine politica ii sint potrivnici si considera gestul periculos
De Maria pe 31 January 2012 la 02:41 (#)Adrian Nastase nu dispare ,intra in categoria valorilor acestei tari ,in istoria ei Daca nu poate acum sa fie in prim plan el conduce f. bine si din planul doi ,nu fiti naivi ,nu mor caii cind vor ciinii
Nu se modifica lozincile strazii ,a inversunat lumea si mai mult .o v-a simtii imediat Baseascu subestimeaza usl ,Ponta si Antonescu Nimeni pina acum nu i-a spus atitea la obraz ca acestia doi ,nici unui presedinte nu i-a strigat atitea cuvinte urite la demonstratii ca lui .Mai spera la ceva ?
Cu acest gest facut lui Nastase si-au luat piatra de sub roata ,coboara navalnic ,iar noi ii asteptam la cotitura cu stampila de vot in mina si hainele vargate A inceput sfirsitul culorii portocalii.
Noapte buna ,imi place articolul D-le Ciutacu si sanatate ,avem mare nevoie de d-stra ,Maria
Scrieti mare adevar! DA, fost cel mai bun premier in ultimii 21 de ani. Cat despre ceea ce i se intampla, e vizibil un joc politic.
De MARIA pe 31 January 2012 la 03:59 (#)Le este frica de el…ca va candida…
Va admir mult, pe dvstra, Gadea si Badea.
Va doresc multa sanatate si multa liniste.
Sunt moldoveanca , dar viata m-a adus in SUA-Cleveland. Felicitari si pentru scris si pentru grait!
Năstase o fi el vinovat de una, de alta, şi poate chiar o merita nişte ani de puşcărie însă acum este clar o făcătură băsistă. Numai faptul că nişte judecători au fost în trupa de comandă băsistă prin intermediul Morarului, spune multe.
De mihaic3001 pe 31 January 2012 la 05:59 (#)O decizie precum o gumă mare de mestecat, poate, poate va fi dezbătută mai mult şi uită piaţa de “JOS BĂSESCU”.
În opinia mea, javra ordinară nu îşi schimbă năravurile, după cum nea şi anunţat la una din “intervenţiile cu românii”. Văd că pe altă parte piticania de Boc, o arde aşa … cu “să vadă motivaţia curţii”, hotărât să comaseze, hotărât să fraudeze pe repede înainte, dacă tot s-a mai potolit piaţa.
Ce n-a înţeles Boc şi Băsescu e că-şi trăiesc sfârşitul.
Despre Năstase … nu ştiu …. o să dureze, recurs, CEDO (din ce am înţeles), până atunci o să fie căzut şi Băsescu şi Guvernul Boc, care sper eu, se va duce la răcoare ptr. “reformarea statului” făcută cu simţ de răspundere.
Poate ca Ad.Nastase a savarsit fapte de coruptie de a lungul mandatului sau de prim-ministru, cred in proportie de 70% ca a patronat si dezvoltat un sistem corupt.INSA…un judecator judeca nu cu proportii de vinovatie ci cu certitudini, bazate pe probe legal administrate si care conduc la ideea certa ca inculpatul este vinovat, numai astfel se poate solutiona o sentinta de condamnare.
De Van Gogu pe 31 January 2012 la 06:32 (#)Daca urmarim cu atentie cele 3 dos.in care a fost trimis in judecata Ad.Nastase vom constata cu stupoare ca aceste probe lipsesc cu desavarsire (din contra probele administrate pe timpul cercetarii judecatoresti dovedesc nevinovatia), si mergand mai departe au fost administrate cu incalcarea legii si de multe ori obtinute prin savarsirea unor infractiuni de catre procurorii DNA (santaj,amenintare,purtare abuziva,cercetare abuziva…)-probele astfel obtinute in orice stat civilizat din lume ar fi fost ori declarate nule (drept conventional-cum e si cazul Rom.) ori excluse (drept cutumiar-common law).
Ca o paranteza J.Chirac a fost condamnat la doi ani cu suspendare ptr.un prejudiciu de 5 ori mai mare decat presupusele prejudicii ale lui Nastase din cele trei dosare la un loc.
Revenind la Trofeul Calitatii, daca opinia publica ar fi avut un min.de cunostinte juridice si un min.de educatie ar fi obs.ca dos.este eminamente unul politic (solicitat de Basescu pe al carui birou a fost dos.cum singur a declarat,desi nu avea ce cauta acolo si a fost zamislit chiar de ziua presedintelui de catre sluga sa credincioasa D.Morar cel care l-a spalat ca la Nufarul pe T.Basescu de dos.Flota), probele din dos.Trofeul au fost declarate ca fiind ilegal administrate si lovite de nulitate absoluta in alt dos.ulterior fiind transferate in acest dos.(in SUA in faza de pre-trial, daca s-ar intampla asa ceva nu numai ca nu ar fi fost trimis in judecata, dar procurorul ar fi fost tras la raspundere civila pentru acest abuz procedural, platind daune insemnate), ar mai fi de remarcat inainte sa aruncam cu pietre, faptul ca D.Morar s-a intalnit cu vicepresedinta ICCJ – Aida Popa cat si cu judecatorul Ionut Matei (judecator in completul care l-a condamnat)in repetate randuri solicitand condamnarea lui Ad.Nastase, ceea ce este de neconceput ptr.o justitie ce se pretinde independenta (in fapt ajungand brelocul PD-L si brelocul departamentului juridic al PD L – DNA-ul), daca era vinovat de ce trebuia dl.Morar sa mai faca presiuni? Ioana Bogdan alt judecator care a facut parte din complet si a decis condamnarea a fost consiliera lui Daniel Morar, credeti cumva ca a luat decizia cu propria constiinta? Interesant ar fi si faptul ca pe data de 23.01.2012 ICCJ trebuia sa se pronunte, dar pe fondul demonstratiilor in strada impotriva actualei puteri, s-a amanat pronuntarea, daca era vinovat de ce s-a amanat pronuntarea?Sa fie pura coincidenta sentinta in an electoral si inainte de Raportul CE? Aceasta condamnare care este bucuria nebunilor, nu reprezinta altceva decat legalizarea justitiei prin telefon de la partid, si nu raspunderea penala in baza probatoriului administrat.Cei care se bucura ar trebui sa se gandeasca intai de toate ca daca vreodata deranjeaza pe cine nu trebuie oricand pot fi ferecati dupa zabrele fara probe si chiar nevinovati fiind.Singurul lucru bun din tot acest circ juridic este faptul ca Basescu pierzand alegerile isi pierde cu certitudine si libertatea, si pe langa el si clanul sau mafiot (inclusiv D.Morar juristul sau personal si executantul unor manevre politice (Paduraru, Nastase, Anghel, Chiuariu…)si a unor abuzuri condamnate pana si de CEDO (Barsan,Burzo,Jiga,I.Popa,Creanga…)).
ma doare`n spatele garii cat a primit nastase (in opinia mea cam putin pentru cat a facut – e drept nu a fost judecat pentru toate cele facute
) in schimb mi-ar placea mult sa ai dreptate cu ultimul paragraf – “cutia pandorei” … tot ar fi un pas inainte.
De cezar prusac pe 31 January 2012 la 07:40 (#)ma repet – daca justitia acestei tari ar fi functionat 70% din capacitate si ar fi facut justitie dupa legile din aceasta tara, o roberta, una ca ridzi n-ar fi aparut niciodata. dar cine stie poate de-aici inainte va avea si tarisoara asta justitie (dar tare`mi e ca`i “apa de ploaie” aceasta sentinta si e doar pentru a`l gadila pe marele carmaci al tarii)
PE FUNCTIILE TOATE, CEL MULT DOUA MANDATE!
Clasa politica, putregaiul societatii romanesti, nu poate fi reformata fara modificarea legislatiei partidelor, a administratiei locale si centrale si, in general, a alegerilor de orice tip. De la partide, de la modul in care sunt construite ele, de la cheltuielile uriase ale acestora in alegeri si intre alegeri ne vine aproape tot raul. Pana cand nu va fi limitat la maximum doua, prin Lege, numarul de mandate permis unei persoane pe orice functie publica, de la consilier local de comuna la parlamentar si ministru, inclusiv in ierarhia interioara a partidelor, nu vom fi vindecati de minciuna, hotie si saracie.
De Doina pe 31 January 2012 la 08:56 (#)DIN FURTUNA IN FURTUNA, CATRE O VIATA MAI BUNA!
De Doina pe 31 January 2012 la 09:14 (#)Este ciudat cum nici tu nici Mircea BADEA nu ati inteles (oricum, nu faceti dovada)ca numai niste oameni lucizi si pragmatici, precum americanii de la FMI, pot sa-l sprijine pe marele carmaci de la timona “Romaniei” sa-si poarte corabia din furtuna in furtuna, catre o viata mai buna! Pentru cine? Ghci ghicitoarea mea!
Uite că mai apar şi alte subiecte decât demisia preşedintelui Traian Băsescu: Adrian Năstase Trofeul calităţii
De acuvio pe 31 January 2012 la 09:21 (#)De la 100 milioane dolari prejudiciu,expertiza a adus un prejudiciu O- persoana scapata BASE- flota dusa.
De santinela pe 31 January 2012 la 09:31 (#)De la prejudiciu O expertiza-persoana condamnata cu inchisoare doi ani-Nastase.
Splendid ! Traiasca slugile din justitia romana .
basinescu e bolnav de ura, asta o stim cu totii l-a bagat la fileu pe Nastase acum, preaf in ochi vedeti fratilor cum baga el la puscarie leprele? raman si eu la pararea ta poate fi considerat CEL MAI BUN MINISTRU , asa citeam si pe blogul Florianei mai deunazi, anastase si voinescu hotii in vazul tuturor primesc NUP, madame udrea oare ce mai comenteaza acuma, ce declaratii mai face? cat despre cristoiu am citit si eu dimineata pe fb ca s-a intors la meseria de gazetar, nu mai e labeunu sa comenteze el cu amicii lui? desi si pe la mine la serviciu toti comenteaza ca nu se v-a intampla nimic cu hotii astia, eu inca mai sper ca asa ca in 1989 ROMANII ISI V-OR CERE DREPTATE, ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU.
De dana logofatu pe 31 January 2012 la 09:46 (#)@unul din multime
De cetateanul gogu pe 31 January 2012 la 09:58 (#)“SINGURUL ROMAN in stare sa preia presedentia si sa readuca demnitatea acestei tari este Adrian Nastase.” hai sa fim seriosi. nu-i contest fostului prim ministru calitatile dovedite de bun organizator, bun gospodar… dar de aici pana a afirma ca este singurul… este cale lunga. sa nu uitam ca este un om deosebit de arogant, sa nu uitam ca este deosebit de bogat (de unde?). de acord ca mascarada judiciara este de toata jena, dar de ce sa nu spunem ca daca aceasta este competenta oamenilor din ministerul public, asta nu insamna ca nastase este chiar alba ca zapada…si… de unde ati tras concluzia ca in afara lui nastase in Romania s-a epuizat competenta si nimeni nu ar fi capabil s-o conduca? poate chiar mai bine de ce nu?
a si am mai citit ceva de dimineata, cum jefrey ala de vine cu pantofi gauriti, si e prietenul lui base a fost el la munte sa se odihneasca un pic ,si se lua la tranta in hora cu primarul si alti saltimbaci pana cazura lati.Ce le pasa lor de fraieri, ca doara de la vara incepem sa platim noi si inca alte cateva generatii la banii de ii imprumutaram.
De dana logofatu pe 31 January 2012 la 10:03 (#)@dana logofatu: incearca sa-ti scrii din prima impresiile zilei, nu ma lungi aiurea carnatul cu tot ce-ti trece prin cap
De Victor Ciutacu pe 31 January 2012 la 10:07 (#)Ciutacia dvs.am vazut comentariul.
De Soso pe 31 January 2012 la 11:35 (#)Apreciez profesionalismul si corectitudinea la postul antena 3 si chiar te admir.Insa vazand emisiunea cu dna aceea judector in care tu ii pui o intrebare daca ea pune urmarirea penala in miscare,pe care i-ai adresat unui judecator de civil de prop intelectuala mai exact,e clar ca sunt mai priceput ca tine pe domeniul asta.
Apoi ma refeream la Petrom ca se stie de privatizarea,cine a luat “grosul”,nu inteleg de ce te faci ca nu stii.Apoi nu te inteleg prietene de cand ii iei apararea unuia care este condamnat,care ne a furat pe toti pana nu a mai putut.nu stiu de ce titlul tau nu este ..” de ce doar 2 ani ?! ” in loc sa stai sa aperi pe asta,ca vai domne e dosar politic.Uiti aroganta astuia din 2004,chiar nu va inteleg cateodata de ce voi ii luati apararea unui asemenea personaj.
Si apoi am pretentii de la tine omule,ai cunostinte avocati sau prin redactia ta vreunu pe care sa-l consulti inainte sa iesi sa dai cartoful pe blog sau in public,care sa te ajute sa spui parerea pe baza acelei sentinte de instanta,nu hai sa scoatem si noi ceva pe gura ca asa e trendu,toata lumea dosar politic,basescu e de vina! Lasa-l si pe Basescu ca va veni si randul lui sa plateasca.
De Soso pe 31 January 2012 la 11:52 (#)Ar trebui sa ti pui intrebarea de ce dracu doar acum cand un alt partid de opozitie e la putere e condamnat Nastase si nu numai el ci in general si de ce dosarele astora din pdl,ex ala din cluj merg greu,cum am auzit si de ce doar cand va veni,daca va veni,usl la putere doar atunci vor fi si astia din pdl judecati “corect” ?? Ce zici nu ar fi mai normal de dus subiectul pe partea asta?
Si uite asa, brusc, instantaneu, deodata, s-a infaptuit actul de justitie. Scuza-ti-mi limbajul toti, si tu, Victor, si ceilalti cititori, insa am senzatia tinzand spre convingere cu iz de idee fixa ca asta e o natie de muisti, la cum se pune botul. Si exact aia o sa mai primim multa vreme de acum incolo. Mult si adanc.
De Catalin Ioan pe 31 January 2012 la 12:00 (#)Daca Nastase va fi achitat la recurs, oare CSM va avea de spus ceva in privinta celor doi judecatori care l-au condamnat, sau nu intra in obligatiile CSM?
De MIHAELA pe 31 January 2012 la 12:01 (#)@Soso: eu cred ca te-ai uitat la alta emisiune
De Victor Ciutacu pe 31 January 2012 la 12:09 (#)Hai sa-ti dau un pont ca tot am boala pe astia.Comandantul jandarmeriei,acel om mai in varsta si purtatorii lui de cuvant ieseau la conferintele de presa si spuneau ca ei au facut ACTE PREMERGATOARE pentru acele persoane pe care le-au dus la politie in seara protestelor.Pe langa faptul ca ei trebuie sa cunoasca legea,adica sa aiba habar care sunt atributile lor de serviciu mai ales ca vorbim de comandantul jandarmeriei,care daca el nu cunoaste care sunt intinderile atributilor jandarmeriei,ce sa le mai ceri ofiterilor sau subofiterilor care i-au batut pe oameni.
De Soso pe 31 January 2012 la 12:27 (#)Afla ca iei nici macar nu au competenta sa faca ACTE PREMERGATOARE inceperii urmarii penale,deci comandantul ala nu avea habar nici macar ce competenta are ca sa intelegi mai bine si aparea la conferinta de presa si toti 3 spuneau acelasi lucru.Zicala “pumnii mei carte nu stiu” li se potriveste de minune
Numai pui ca ei ii invatau si pe astia de la presa ca masura retinerii se dispune de oraganul judiciar de ei raspunzandule jurnalistilor pe un ton arogant ca si cum habar nu aveti ce intrebati,cand ei nu au habar care le sunt competentele,macar atat.Am ramas uimit ca nimeni nu le-a sesizat prostia pana acum
Glumesti
) e emisiunea ta de weekendul asta,ia si uita-te din nou sa vezi ce intrebare ai putut sa-i pui femei la tv
De Soso pe 31 January 2012 la 12:28 (#)@Soso: repet, daca nu te-ai uitat la alta emisiune, n-ai priceput nimic aia de vineri. merci de ponturi, am zis-o pe post inainte sa-ti treaca tie prin cap. si nu mai insista cu chat-uiala, detest oamenii carora le place sa se auda sa se citeasca
De Victor Ciutacu pe 31 January 2012 la 12:39 (#)* femeiI
) inseamna ca nu prea ia lumea in serios ce spui tu,ca el a tot continuat sa spuna asta.nu obisnuiesc sa chat-uiesc si scuze daca te-au deranjat observatile pertinente.Nu ma asteptam la o asemenea reactie de om antipatic.salut
De Soso pe 31 January 2012 la 12:52 (#)Cum vad eu asta, precum a rezolvat Becali ecuatia aia cu doua necunoscute din care calcula TVA-ul.
De tica pacatosu pe 31 January 2012 la 13:04 (#)Oare cum se numeste o necunoastere a necunoscutului?
Stiinta care se ocupa cu incurcarea creierelor se numeste ABURELOROGIE, cred ca tot in cuprinsul acestei stiinte se inscrie si condamnarea lui Nastase.
Oricum scapa cu usurinta!
De radu pe 31 January 2012 la 13:25 (#)După cum ziceam, lu’ popor îi place sângele pe pereți!
De C. Bojan pe 31 January 2012 la 13:47 (#)Erata: scuzati-mi.
De Catalin Ioan pe 31 January 2012 la 13:57 (#)Recunosc, sunt destul de neglijent atunci cand scriu la claviatura.
Nu merita 2 ani .Si singurul tap ispasitor din cei 22 de ani de demoncratie.Ei ,,poli-ticienii,, sant fete mari.Vina pt tot si toate o poarta badea Cartan din Vascautii de Vale.Din cauza lui Romania e unde e.Ce mile mi-e de alesii nostrii numai cearcane si slabi ai naibii de noptiile nedormite si zilele in care nu au pus nimic in gura si asta de grija Romaniilor si Romaniei.Oricum intr-o alta tara cu politicieni cu obrazul fin unul ca Nastase si-ar fi dat demisia sau dat afara din partid la trimiterea lui in judecata.Dar la noi unde au fost absenti la impartirea rusinii toti striga,urmarit politic,nevinovat, curat ca lacrima,facatura,inexistenta justitiei bla bla bla.
De Marinelu JB pe 31 January 2012 la 14:45 (#)Foarte buna analiza. Subscriu. TB si-a dat foc la valiza si a deschis cutia Pandorei. Toata pasarea pre limba ei piere. As avea o propunere. Basescu si guvernul Boc si intreaga piramida portocalie se sprijina pe majoritatea din Parlament, intre care UNPR-istii, niste jalnici traseisti, santajati sau cumparati. Ce ar fi sa faci o analiza de caz cu cativa traseisti – unul cate unul – cum si de ce au facut stanga imprejur si cu ce obraz se mai prezinta in fata electoratului care i-a ales pentru cu totul altceva.
De Socrate pe 31 January 2012 la 14:54 (#)1). Poate ajungem sa-i mai platim si lui Nastase niste despagubiri pentru prejudiciile provocate de reformata justitie a statului basist roman, trecuta prin ghearele Monicai Macovei si a celorlati iluminati… 2). Nu spunea Cristoiu Ion despre aia de la EVZ ca sunt rezultatele iluziei lui ca poti face jurnalisti din aurolaci, sau ceva de genul asta?!
De Vlad Cel Groaznic pe 31 January 2012 la 16:12 (#)@ Victor Ciutacu
“Gura de oxigen” pentru Traian Băsescu poate să lovească precum bumerangul dacă se constată că doi dintre cei trei judecători au fost cumva puşi pentru a da verdictul “vinovat”.
Eu nu înţeleg cum de presa nu se interesează pe ce traseu au ajuns aceşti judecători care au dat verdictul exact la acest proces… că suspiciuni există.
De Bibliotecaru pe 31 January 2012 la 18:39 (#)Ar castiga PSD-ul ceva imagine daca s-ar retrage Nastase (oricum va fi nevoit) si la un moment dat si Iliescu? Din punctul meu de vedere,daca acum N timp il propulsau pe Diaconescu pe vremea cand era “om de echipa”,in loc de Geoana SI intr-un mod miraculos Nastase si Iliescu stateau in umbra,ca sa dea o alura de partid care se desteapta. Desi poate gresesc si Diaconescu poate nu are abilitati pt o astfel de raspundere (si probabil nici n-ar fi acceptat),dar ca intelectual si ca imagine,ar fi fost perfect.
Oricum e o sentinta lejera comporativ cu imaginea extra demonizata a lui Nastase.
De Razvan Seitan pe 31 January 2012 la 19:22 (#)Eu ma intreb de ce nu ii pun in carca si “Flota”?
De VirtualKid pe 31 January 2012 la 20:26 (#)Nu cred ca Nastase “nici usturoi nu a mancat si ca nici gura nu-i miroase”, dar daca el este atat de vinovat, inseamna ca Basescu trebuie condamnat la moarte prin “omor cu ghioaga”, fara judecata si fara preaviz.
Nastase a primit ce NU merita!Merita 6 ani,la fel ca restul!Nu ma intereseaza jocul poliic,pentru mine este clar ca lumina zilei,ca trebuie votata o noua CLASA POLITICA,cu NOI PARTIDE!Cei din momentul de fata,si-au dat proba competentei lor sau mai bine spus a incompetentei lor,timp de 22 de ani!Fasaiala din aceste zile.cu ‘manifestatii’de nemultumire,este frectie la un picior de lemnLa vot oameni buni de vreti schimbare,nu cu jos Basescu si jos Boc,ca nu se rezolva nimic!
De tudor pe 31 January 2012 la 23:56 (#)@Virtualkid
sa stii ca Basescu in cazul flota a avut un superior(cel putin)!Cine era atunci prim ministru,care contrasensa orice ordin?
ps.Cei care fura,fura indeajuns de mult,incat sa dea la judecatori,avocatti si sa-i mai ramana si lui ceva!Inseamna ca Nastase nu a dat cat trebuie!Sa nu ne mai prefacem ca nu stim,cum stau lucrurile cu oamenii politici!
BancLCe inseamna 1000 de politicieni romani,pe fundul Marii Negre?-Un bun inceput!
Au mai spus si altii ca ,,nastase a fost cel mai bun premier postrevolutionar,,Ar trebi sa o spu(net) cu o mai multa putere si indarjire ca sa ,,crape,, cei doi B , de ciuda !
De goagal pe 1 February 2012 la 15:51 (#)Au mai spus si altii ca ,,Nastase a fost cel mai bun premier postrevolutionar,,Ar trebui sa o spu(net)i cu mai multa putere si indarjire ca sa ,,crape,, cei doi B , de ciuda !
De goagal pe 1 February 2012 la 15:54 (#)“cel mai bun prim-ministru”. Poate doar pentru unii. Poate pentru dumneavoastra, in mod sigur pentru ziarul pe care editorialiceste il conduceti. Dar pentru cei care au suportat consecintele privatizarilor regimului Nastase, ma indoiesc. Ca se ne reamintim doar de cateva dintre marile succese ale regimului nastase: privatizarea Petrom (cu tot cu petrolul din solul Romaniei), a distribuitorilor de gaz, contractul (cat se poate de secret, dar pe bani publici) cu Bechtel, contractul cu BAE System, furtunoasa epopee de la CFR cu Necolaiciuc in rol principal (vorba vine). Numai daca mi-as acorda jumatate de zi, as umple zeci de pagini aici cu realizarile lui Nastase.Si sa nu uitam de acel minunat procedeu juridic, nimit “recurs in anulare”. Da, minunate vremuri. Bine, poate nu pentru toti!
De Gauss pe 1 February 2012 la 17:25 (#)Pentru postul asta mi-am perdut respectul fata de tine. Nastase e tradator de stat.
De Daniel pe 2 February 2012 la 01:36 (#)@Daniel: o sa-ncerc sa traiesc cu drama asta
De Victor Ciutacu pe 2 February 2012 la 01:45 (#)Poate se rezolvă ceva,dar neesențial!
De Un cetățean al teritorului numit,încă, România pe 6 February 2012 la 23:01 (#)Dacă nu vor schimba legile economice și financiare, nu se va rezolva nimic.Indiferent cine va veni în posturile acelea,unde banii tuturora vin ca oile la tăiere,va proceda la fel(cu ciordeală legală).
Sunt o parte din români care cred despre cealaltă parte de rumâni că nu știu să-și numere banii produși de ei și că trebuie plimbați ddin fiecare cătun prin direcții, ministere și agenții, pentru vămuire .
De ce să hotărească X sau Y, dacă un oraș poate să țină un spital sau un cabinet,un liceu sau o grădiniță, etc ? Noi nu știm să ne numărăm banii?De ce nu se aplică legile federale din Italia și pentru județele noastre?Nu ne mai săturăm de ciordeli(licitații,achiziții,renovări,etc)?E CLAR CĂ LI S-A URÎT CU BINELE ȘI VORBA BUNĂ ȘI SE CER LA GHILOTINĂ!
Adaugă Comentariu!