N-avem genă de campioni, frate!
De: Victor Ciutacu - Categoria: Papornita cu intelepciuniCu riscul asumat de a fi înjurat de patrioţii verzi (dar şi cu aferenta durere-n cot pe tema asta), scriu eu: n-avem genă de campioni, frate! Oricâte parale am prăpădi, nu suntem făuriţi, ca naţie, cu vâna campionilor. Hai să nu ne mai minţim şi să ne uităm olecuţă înapoi – fără furii şi cu ochii minţii larg deschişi – în istorie. Dacă aia veche, din manuale, încă ne mai hrăneşte cu iluzia că-i băteam de-i uscam pe turci şi le plăteam biruri fiindcă ne era jenă de ruşinea lor după aia, cea mai recentă nici măcar loc de o satisfacţie asemănătoare nu ne lasă.
Unde şi când am fost noi, cu excepţia unei gimnastici ridicate (prin bătăi şi înfometare) la rang de artă, cap de pluton? Aud? N-aud, că n-am ce. Performanţele româneşti de rang mondial (fie ele sportive au ba) au fost, cu tot fiorul pe care ţi-l dă privind la tricolorul din vârful catargului pe fondul sonor al imnului naţional, roadele unor fericite excepţii umane; nu ale talentului nativ al naţiei, nu ale tradiţiei, nu ale ritmicităţii. (Textul integral, aici)

127 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!eh…cred ca putem gasi si cateva exemple bune in istorie. sau mai bine zis, mai ales in istorie!
De Elena Fata cu Parul de Foc pe 3 March 2010 la 13:36 (#)Romania dupa ce a fost “preluata” de comunisti nu si-a mai revenit …si nci nu stiu daca isi va mai putea reveni…
ASTA E CLAR.
De adriana popa pe 3 March 2010 la 13:36 (#)SUNTEM , DIN PACATE , UN POPOR CU SUFLET DE SLUGA.
DIN CAUZA ASTA PRIND AICI ASA DE BINE TOT FELUL DE DESPOTI MAI MULT SAU MAI PUTIN LUMINATI , MAI MULT SAU MAI PUTIN SCOLITI.
CRED CA VOCATIA NOASTRA ESTE DE COBAI.
STAM DE GENERATII PE BUZA SANTULUI SI BARFIM.
ATAT STIM SA FACEM PENTRU CA FOSTUL PRESEDINTE CEAUSESCU NE-A OPERAT PE COLOANA VERTEBRALA , NE-A SCOS-O….
@Elena Fata cu Parul de Foc: da, CATEVA exemple in TOATA istoria. deci exceptii, n-avem gena
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 13:38 (#)Perfect de acord, Victor!
De Cristina pe 3 March 2010 la 13:46 (#)Halucinant este insa faptul ca 90% din cei care au comentat articolul pe jurnalul sau aici, nu sunt de acord cu tine. Fara rationament, doar asa…ca suntem romani.
Campioni? Nemtii sunt genetic campioni, americanii sunt campioni, in general natiile carora nu le e teama si nici rusine sa munceasca intens pentru un obiectiv. Noi nu facem asta in nici un domeniu, de ce am face-o in sport?
A-propos de sport, incearca sa alergi pe strada (nu in Rahova, in Dorobanti, de pilda) ce-ti vor auzi urechile iti va da masura genei noastre sportive…
Textul asta o sa-i adanceasca despresia lui Gadea. Era un invitat, aseara, la el in emisiune, care a zis ca genele astea sunt mostenite de pe vremea regimului fanariot (cred ca el vorbea mai mult despre genele celor din administratie si politica, dar eu cred ca are legatura si cu sportul). In general, mi se pare putin nepoliticos sa mentionezi emisiunea Sinteza Zilei pe un blog care are in denumire expresia “Vorbe Grele”, da’ e un pic mai greu sa faci legatura dintre Catarama si subiectul articolului de azi…
De Manuela pe 3 March 2010 la 13:48 (#)Victore zi-mi si mie un site alternativ cu inregistrarile antena 3 ca tot se strica (Stirea si Sinteza 2 martie).Zi-i lu sefu (Gadea) sa repare inregistrarile, please!
De Lex pe 3 March 2010 la 13:50 (#)Bine zis.
De Horatiu C. pe 3 March 2010 la 13:52 (#)@Cristina: stiu “argumentele” injuratorilor. nu sunt un bun roman si m-a pus mogulu’, care ma plateste dupa fiecare emisiune, sa-l injur pe Basescu
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 13:56 (#)Jupane, ai perfecta dreptate si imi pare bine ca in sfarsit are cineva cojones sa puna punctul pe i.
De Drujbaru pe 3 March 2010 la 13:57 (#)Nu inseamna ca esti tradator de neam si tara daca privesti istoria proprie dintr-o perspectiva realista, si nu romantata. Nu prea avem episoade eroice cu care sa ne laudam, iar daca au fost, ele au fost motivate de cu totul alte motive decat iubirea de tara.
Istoria pe care am invatat-o la scoala, este din pacate foarte departe de cum stau lucrurile in realitate.
Asta nu inseamna ca trebuie sa bagam capul in nisip si sa ne anulam existenta ca popor. Romania si poporul roman sunt rezultatul natural al influentelor istorice si geografice. Nu avem cum sa fim mai buni..suntem egali cu noi insine.
Cat despre exceptiile sportive sau intelectuale…ai dreptate. Sunt doar exceptii. Ele demonstreaza ceea ce stiam dintotdeauna. Ca avem potential. Dar ca ne lipsesc (si ne-au lipsit intotdeauna) elementele ESENTIALE progresului si evolutiei: munca, profesionalismul si consecventa. La noi totul se face dupa ureche..si asta nu se va schimba niciodata.
Pentru cei care nu sunt de acord cu comentariile lui Victor referitoare la istoria noastra…le sugerez sa puna mana pe surse de informare alternativa si s-ar putea sa aibe un soc.
Altfel cum ne-am fi pricopsit cu o echipa de retarzi la guvernare si cu-n vagabond de presedinte ?
De Marius Mina pe 3 March 2010 la 14:06 (#)Imi pare rau dar va contrazic: avem gene, chiar foarte bune si multe exemplare de exceptie in toate domeniile: de la Paulescu, H. Coanda pana la copiii olimpici de astazi. Problema noastra e alta: din cauza genelor “mediocre” si “sub mediocre”( nu e discriminare, e doar o aluzie) nu stim sa ne promovam valorile.
De Ioana S., Bucuresti pe 3 March 2010 la 14:16 (#)Update: Apropo, de valori: Daca “prostanacu’” e revocat ce-ar trebui sa pateasca Robetica pentru aceleasi motive?
@Ioana S: cati Paulesti a scos poporul asta? cati olimpici internationali? valorile sunt exceptii, nu reguli; ca si succesele, de altfel…
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 14:19 (#)@Elena Fata cu Parul de Foc: si nemtii au trait sub comunisti, iar unii din ei, cei din est, sunt si acum. si rusii au fost comunisti. de chinezi nu mai este cazul sa vorbim. si uite cate performante au-nu ma refer doar in sport, ci si in stiinta sau cultura. ce are comunismul cu gena? ca si sula cu prefectura.
De che pe 3 March 2010 la 14:20 (#)Eu nu cred ca sunt multe natii cu `gena de campioni`.
As diferentia totusi intre gena de luptator (barbar,sa fim mai exact, cu exemplele de Huni, Avari, Tatari), cea de mistic (iudei, daci, celti) sau cea de constructie sociala (greci, romani, goti). Bineinteles, se poate continua aceasta idee.
Eu vad romanii ca popor inert,compensand spiritul de sacrificiu cu o imensa capacitate de adaptare. Plus o curvie,nu neaparat sexuala.
Eutanasia poate fi o solutie ??
De aproape de acord pe 3 March 2010 la 14:22 (#)Sunt de acord cu tine pînă la ”gimnastici ridicate (prin bătăi şi înfometare”
De Petrişor pe 3 March 2010 la 14:23 (#)eu cred ca avem si gena de campioni dar, din pacate e, recesiva. lichelismul e gena dominanta si e nevoie de un experiement indelungat si dureros sa inversam raportul.
De aura pe 3 March 2010 la 14:23 (#)O nota!
Orice cap de pluton s-a initiat oriunde prin batai si infometare sau in legatura cu ele.
Totusi, hai sa nu distrugem orice urma de resursa de raspect de sine numai si numai ca suntem suparati pe generatia noastra.
De FuXi pe 3 March 2010 la 14:26 (#)@Victor Ciutacu: Daca ar fi sa facem o statistica la numarul total al populatiei cred ca iesim mai bine decat multe tari din occident. Poate chiar depasim SUA( valorile lor autohtone, nu “importate”).
De Ioana S., Bucuresti pe 3 March 2010 la 14:26 (#)Buna ziua! Cu parere de rau va dau dreptate. Dar cred ca si meritam asta pentru ca multi functionam dupa principiul “Lasa ma’ ca merge si asa”! Si nici nu facem nimic dar nici nu stim sa apreciem performantele celorlalti ci suntem doar invidiosi si gaunosi! Pai unde sa avem performante??? In sport? Care sport? Fotbal? Sa fim seriosi!!!! Nu cred sa daca recunoastem ca avem mari neajunsuri asta ne face mai putin patroti decat restul! Pur si simplu observam realitatea!
De Alexandra pe 3 March 2010 la 14:27 (#)Doar cateva exemple de romani recunoscuti international: Traian Vuia, Ana Aslan, Gheorghe Hagi, Leonard Doroftei, Marcel Iures, Maia Morgenstern, Constantin Brancusi,Nadia Comaneci, Mircea Eliade, Negura Bunget (formatie rock).
Mai mult ca sigur ca sunt multe alte exemple, eu zic ca avem si noi cu ce sa ne mandrim, dar nu stim sa ne apreciem valorile.
Ca fapt divers, ce “campioni” stii din Finlanda, Bulgaria, Austria, Mexic si Australia?
Exact
De Garm pe 3 March 2010 la 14:29 (#)imi lipseau niste patrioti adevarati, mandri nevoie-mare de inaintasii lor si de cele cateva valori pe care le-a dat neamu’ asta-n 2000 de ani. m-am linistit
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 14:31 (#)@ciutacu: nenumarati olimpici internationali.
La matematica, eram pe primele locuri la internationala, in fiecare an, si nu prin bataie si infometare. Bine, recent unii sustin ca si acolo ar fi fost vorba de blat si spaga…
Acum nu stiu daca mai stam asa bine. N-o mai fi mergand cu spaga sau s-o fi deteriorat foarte mult invatamantul romanesc. Ultima varianta mi se pare mai plauzibila.
De Manuela pe 3 March 2010 la 14:35 (#)Da, nu avem, dar poti sa dai exemplu de vreo natie cu doar 20 mil suflete care sa para sa aiba gene de campioni? Conteaza si largimea bazei de selectie a campionilor, in orice domeniu. Si daca tot ai pomenit de gimnastica, iti aduc aminte ca si la handbal romanii au fost campioni rau de tot. Apropo, daca castiga Oltchimul Liga, le dedici o editie de vorbe grele despre campioni?
De cezar pe 3 March 2010 la 14:36 (#)Permteti-mi si mie,va rog,sa-mi exprim o opinie.
De apatriotu' pe 3 March 2010 la 14:40 (#)Sunt de acord ca nu avem performanta(gena) aproape in nimic si nici nu am avut vreodata dar nu cred ca e o cauza ereditara ci una dobandita in secole de acceptare a dominatiei oricui a vrut, a resemnarii, fricii,neputintei,leneviei,trandavelii, smecheriei,invidiei,lacomiei,a lipsei spiritului comunitar.Nu cred ca altui popor i s-ar potrivi mai bine “Miorita” ca poporului roman,nu cred ca alte popoare isi reclama etnogeneza prin balade ale deznadejdii si neputintei.E normal ca unui asemenea popor sa fie tot timpul o victima,mai ales cand este condus de catre proprii lui fii,care il cunosc cel mai bine si isi permit sa faca ce vor cu el.Undeva sa gresit in formarea poporului roman,nu stiu unde si nici ce se poate face nu stiu,poate o reluare a “cresterii” de undeva de la formarea cnezatelor ar fi necesara.Sigur sunt ca e o diferenta de secole intre noi si alti europeni ca cultura,ca mentalitate,ca mod de a privi viata prin prisma valorilor ei materiale dar mai ales spirituale.
Avem tot dreptul sa fim mandri de valorile noastre. Sigur ca sintagma “cei mai viteji dintre traci” este exagerata, dar nici nu cred ca avem de ce sa ne rusinam.
De Garm pe 3 March 2010 la 14:41 (#)Asta e clar !
De Mihnea(http://mihnea-95.blogspot.com) pe 3 March 2010 la 14:49 (#)Hai , ca pana in anul 2000 , mai aveam si noi un pic de speranta. Dar, acum suntem la pamant cu toate !
santem cei mai tari, flacara violet si atacurile energetice ne impiedica a avea multe succesuri …traiasca populatia romana, popor nu exista aici parerea mea
De balauru pe 3 March 2010 la 14:50 (#)Gena de campioni la palmat ceva. Un sac de porumb de la CAP, o lama de cutit de intreprindere, niste cutii cu chibrituri de la Combinat, curpapier de la wc-ul institutiei, etc. Jde milioane de campioni.
De valentin pe 3 March 2010 la 14:51 (#)nu comunistii au stricat traditia sportiva. tocmai pe perioada aceea aveam super performante, pentru ca altceva nu exista, decat o munca pentru medalii si niste prime simbolice. acum daca nu se investeste nimic.. decat in fotbal..
De christian pe 3 March 2010 la 14:52 (#)fotbalistii nu mai au niciun interes.. sunt platiti prea bine si nici sanctiuni pentru jocuri slabe sau puturosenie/golanie/destrabalare prin baruri nu exista..
asta e.. parerea mea
suntem o natie de sclavi,lingai si invidiosi………puteti sa ma injurati toti care cica o sa va simtiti jigniti,stiu ca adevarul doare,un betiv cu gasca lui ne calca in picioare si noi nu schitam nici macar un latrat,ne meritam soarta,in alte tari l-ar fi bagat la puscarie demult cu toata famaglia lui cu tot
De noivsei pe 3 March 2010 la 15:01 (#)@Cezar: Îţi dau eu exemplu de ţară cu doar 11 milioane de locuitori care a stat mult mai bine ca noi la Jocurile olimpice: Belarus. Şi hai să-ţi mai dau un alt exemplu, o ţară cu doar doua milioane de locuitori şi care a avut performaţe mult mai bune decat Romania: Jamaica. Dacă vrei sa ai performanţă trebuie să dispui de infrastructură, bani şi determinare.
De Petrişor pe 3 March 2010 la 15:06 (#)In momentul in care istoricul Lucian Boia propunea rescrierea istoriei Romaniei si parasirea spiritului triumfalist a fost acuzat de “tradare nationala”. Pai, nu-i asa, cum sa iti permiti sa spui adevarul despre trecut! MAi ales cand trecutul nostru istoric a fost asa de glorios. Rand pe rand, turcii, polonii, rusii au trebuit sa ingenuncheze. Si atunci cand am facut-o noi, a fost din cauza tradarii altora. Pai, nu a fost Dacia leaganul civilizatiilor? Si nu este Romania tara “frumoasa ca o floare”? Asa eram invatat acum vreo 25 deani… Problema este ca unii de atunci si pana acum au tot ramas in stand-by!!! Si se pare ca nu mai au nici o sansa sa dea un restart!!!
Oricum, pana una alta sa ne bucuram de subcultura! Presarat cu putin gregarism si iese un meniu din care ne hranim zilnic…
De Florentin (ATP) pe 3 March 2010 la 15:08 (#)E la moda sa ne punem cenusa-n cap si sa fim scarbiti de propriul popor. Da bine! Parem inteligenti. Suntem cel mai prost, cel mai primitiv, cel mai jegos popor din Europa. Romania si Bulgaria sunt, vezi Doamne, in acest moment si in aceasta zona a lumii, ce erau, in prima jumatate a secolului XX, Haiti-ul si Republica Dominicana, care se “luptau” pentru locul de cea mai subdezvoltata tara din emisfera vestica.
Pe de alta parte, unii cred ca da bine sa fim patrioti: pai ia stai, nene, putin, ca noi, ca popor, dincolo de propaganda ceausista gaunoasa, ne putem lauda cu unele mari realizari incontestabile: un roman a stabilit, in evul mediu timpuriu, calendarul erei crestine (pe care, altminteri, in paranteza fie zis, l-a stabilit gresit, in cel mai pur stil romanesc, fixand ca moment al nasterii lui Isus, in calendarul roman – anul 0 al erei crestine -, o data la care Irod cel Mare, sub domnia caruia e sigur ca s-a nascut Isus, era demult mort si ingropat, astfel incat putem spune, astazi, ca… Christos s-a nascut, in realitate, inainte de Christos), un roman a efectuat primul zbor din lume cu un aparat dotat cu mijloace proprii de bord, un roman a efectuat primul zbor din lume cu un avion cu reactie, un roman a inventat insulina (“pancreina”)… Sa nu uitam, apoi, armata de romani care a imbogatit substantial cultura franceza: Eugen Ionescu, Constantin Brancusi, Emil Cioran, Mircea Eliade, Panait Istrati, Sergiu Celibidache etc., etc. Pai cum sa scuipi pe poporul tau, in asemenea condtitii?
In ce ma priveste, cred ca adevarul este, ca de multe ori, pe undeva pe la mijloc. Nu cred ca suntem ultimul popor din lume (cu ce sunt mai bune, de pilda, popoare occidentale ca irlandezii, scotienii sau portughezii?) , dar, sincer, nici nu tresalta inima in mine de mandrie, cand ma gandesc cum merge treaba in interior si cum ne facem de ras in exterior.
Si inca ceva: nu cred ca sportul este cel mai bun barometru care sa arate daca avem sau nu gena de campioni. Eu, unul, m-am saturat sa tot aud ca “sportul este cel mai bun ambasador al Romaniei in strainatate”. Nu, domnule, sportul este un domeniu cu totul si cu totul secundar, indiferent cat de mult ii intereseaza pe unii sau pe altii. De-aia nu mai pot eu, ca s-au intors romanii de la olimpiada fara nici o medalie. Ce sa-ti spun, mor de rusine si mai multe nu. Fleacuri!
De Adolf Visarionovici Basescu pe 3 March 2010 la 15:09 (#)Clar esti platit de mogul sa-l jignesti pe Basescu, tara noastra e plina de campioni….aaaaaa……….aaaaaaa…..avem si noi acolo cativa , de exemplu Bute (scuze, am uitat ca el boxeaza in Canada deoarece statul roman il ajuta prea mult)
De Vase pe 3 March 2010 la 15:13 (#)Ceai ce ai
Aseară am mâncat ceai.
De P.U. Lake pe 3 March 2010 la 15:16 (#)Dimineaţa am mâncat ceai.
La prânz am mâncat ceai
Ce ai bă omule…
Ce ai făcut din noi băi Iliescule…
Ce ai de gând Doamne cu România !
@garm
Finlanda e o tara cu 5 mil locuitori care are sportivi premiati la olimpiada, muzicieni de renume( ai auzit de Sibelius?), piloti de formula 1, ca sa nu mai vorbim de creatorii Linux si MySQL. Mai cauta,baiete ca esti departe de a gasi exemple bune…
Stii,tinem coada ridicata si ea pica de raie, dar ii criticam pe toti.Uite la asta suntem campioni: la barfe tembele!
De Oana C pe 3 March 2010 la 15:19 (#)Permiteti-mi sa va contrazic! La gene, suntem asi! N-ati vazut cum si le falfaie mimoza pudica udrea lingandu-si buzisoarele si inpieptosindu-se, cand se stie filmata?! Ori pupaza roberta (care, intre noi fie vorba, de la gene sau nu, se umfla ca cu pompa!), cand se inchipuie ea personaj istoric la tribuna si-si indulceste si unduieste vocisoara de zici ca-i acadea?! Ori, daca n-ati uitat-o deplin, acea ostasa credincioasa a pdl, ridzi, cu conciu’ ei din timpuri de trista dar atat de repetabila amintire, ce mai gene pleca ea cu falsa modestie, in timp ce incerca aiurirea generala! Sa va amintesc genele mladitei prezidentiale, incarcate prea bogat atat de rimel cat si de puritate doctrinara?! Si-ar mai fi, e curtea plina de gainuse tantose, gratioase si zadarnice, toate primind girul marinaresc, toate atat democrate cat si liberale, nurlii si strict necesare reformei politice din prea-frumoasa tara. Cat priveste sportul, las-o-n sange, cui ce-i pasa?!
De alien pe 3 March 2010 la 15:22 (#)patriotismul e o tampenie, mi se falfaie de tara asta, doar geografia ei ma mai misca din cand in cand, suntem o adunatura de balcanici puturosi, mincinosi, invidiosi si lasi. singurile mari valori au fost in filozofie si literatura si s-au consacrat abia dupa ce au denuntat ce scriam mai sus, de obicei in alta limba si in exil mai mult sau mai putin impus. altii mai de-ai casei au scris despre minunile tarii mai putin despre oamenii infecti care o populeaza.suntem aceiasi fanfaroni din vremea lui Caragiale, ba chiar mai rau.
De mojicu' pe 3 March 2010 la 15:25 (#)nu avem gena de campioni, de acord. ba mai mult, avem gena de “capra” (nu ma refer la proverbul cu capra vecinului… cine vrea sa inteleaga intelege ce vreau sa spun). ne-a placut tot timpul in mai multe luntrii. acum imi aduc aminte de un singur personaj care a ramas in luntrea in care a plecat la drum (razboi) dar nu pot sa ii spun numele ca, mai nou, a aproape infractiune sa pomenesti de acel regim…
De k.soze pe 3 March 2010 la 15:32 (#)Cand ma gandesc cate pepiniere ale sportului romanesc s-ar putea revigora cu banii de pe un singur km de autostrada si anume 55 mil. euro, mi se urca sangele la cap.
De mishulescu pe 3 March 2010 la 15:33 (#)Politicienii, cu cateva exceptii, sunt cancerul acestei tari, pentru ca sunt atat de lacomi si lasi incat si-au pierdut orice urma de demnitate si mandrie nationala. Copiii au nevoie de conditii bune si modele adevarate ca sa-si doreasca inalta performanta.
Noi intram linistiti in cartea recordurilor cu numarul de “ghiocei” pe metru patrat si de injuratori la coltu’ strazii pe aceeasi unitate de arie.
De shogunu' pe 3 March 2010 la 15:38 (#)Am avut, avem si vom avea virfuri dar ne mindrim cu ei cam degeaba ca de ascutit s-au ascutit pe alte plaiuri. Ca pe la noi stravechea tocila s-a transformat din instrument de ascutit intr-unul chiar de tocit.Cum scoate vreunu’ capu’ cum se gaseste careva sa-l lamureasca sa-si ia zborul ca la noi n-are nici o sansa. Prea putini dinte cei care aleg sa ramina ajung sa ocupe locul pe care-l merita dar numai ei stiu cit trebuie sa traga pentru asta (daca n-au norocul sa se traga din “familii”).
Sad but true!
Astia sintem si ne meritam conducatorii!
Banzai!
hm,
De nk pe 3 March 2010 la 15:39 (#)umilintza sistematica scoate pe banda sfintzi.
sau draci,dupa caz.nicidecum campioni.
@apatriotu’
De julia pe 3 March 2010 la 15:50 (#)100% adevarat. Mi se pare cel mai pertinent comentariu.
La ultimele alegeri stiu ca n-am avut Geoana.
De alex.dumitrascu pe 3 March 2010 la 15:57 (#)@P.U. Lake
Mananci oare tu resturi de la EBA?
De FuXi pe 3 March 2010 la 16:00 (#)Sau speri din alea culese de Honorius?
Spera la astea, că Blaga, Videanu, Udrea, Berceanu rad tot. Nu-ti vor da nici cojile de cartofi de la masinariile lui Flutur.
@Oana C – Nu am auzit de Sibelius si nu vad legatura, tu ai auzit de RAV si BitDefender? Apropo de RAV stii ca in Redmond este o puternica comunitate romaneasca?
Cunosc destul de bine scena muzicala finlandeza, si mai stiu si faptul ca statul finlandez incurajeaza studiile muzicale.
In alta ordine de idei eu am spus 10 nume de romani cunoscuti in strainatate, tu nu ai spus nici macar 1 finlandez. Termeni de genul creatorul Linux si piloti de formula 1 nu se pun.
De Garm pe 3 March 2010 la 16:02 (#)Nu cred ca trebuie sa fim atat de radicali. Poate dezbinarea asta a romanilor, faptul ca in loc sa (ne) sprijinim, (ne) impiedicam a pus si pune amprenta pe soarta neamului asta. Totusi, nu cei puternici/campionii rezista, ci cei care se adapteaza mai repede si mai bine. Si aici am impresia ca suntem campioni.
De Andrei pe 3 March 2010 la 16:04 (#)Citeam un articol cu un ofiter neamt care luptase in Romania in primul razboi mondial, avand in subordine si soldati romani si singurele lucruri care-i marcasera viata erau vizitele regelui Mihai in inchisorile in care era inchis si faptul ca soldatii romani comentau la aproape orice ordin, nu erau disciplinati, spre deosebire de ceilalti. Asta este, parem un popor de indisciplinati, preocupati de lucruri secundare, toate realizarile noastre ca popor fiind considerate exceptii.
Aici,te inseli,si te inseli amarnic!hai sa incepem cu sportul:aici nu prea avem rezultate pentru ca nu se investesc bani,cand se investea in infrastructura,precum si in atentia pentru spotivi dominam handbalul masculin,feminin,gimnastica,caiac-canoe,aveam rezultate frumoase in box,atletism,chiar si fotbal ….trebuie doar sa-ti amintesti de anii ’60,70,80
Acum sa o luam istoric:da,plateam bir turcilor,dar nu am fost 500 de ani pasalac ca bulgarii,sau 400 ca sarbii si grecii;)
De costin pe 3 March 2010 la 16:05 (#)Intradevar, nu suntem ceva semnificativ, dar pe langa gimnastica as’ mai aminti si olimpicii de mate si info. Astia mai rup gura targului si daca nu o rup macar in ceafa celor care o rup tot is.
De Ovidiu C pe 3 March 2010 la 16:07 (#)Faceti ma un calcul de cand s-a scris prima data de neamul asta si cati “eroi” si alte specii din astea am emanat de la prima atestare.
Sunt mai putini decat extraterestii recunoscuti de NASA ca medie in atatea sute si sute de ani.
Luati-o spre vest cu masina vreo saptamana si dupa aia vorbiti de marea “gena” care balteste aici.
De markuss pe 3 March 2010 la 16:07 (#)@ Garm
De Oana C pe 3 March 2010 la 16:24 (#)Cunosti scena muzicala finlandeza si n-ai auzit de Jean Sibelius! Esti intr’adevar cunoscator! Ca daca iti spun de Torvald si Linus …sigur ai auzit.
Stii ce, lasa-ma cu ce “cunosti”.Dai exemplu ca Finlanda n-are campioni si cand esti contrazis cauti sa abati discutia la RAV si Bit Defender. Esti doar un alt refulat de pe blog.
Nu poti sa ai mari pretentii de la un popor care are drept deviza ” capul plecat, sabia nu-l taie”…. Asta e !
De biciclistul pe 3 March 2010 la 16:26 (#)don Ciutacu ! cu ce anume sa se mai faca performanta in sport ? cu antrenamente la sarituri in inaltime sau cum s-or chema la trambulina mimate de pe un cal cu sau fara manere pe saltele de burete ? cu patinatori care se antreneaza pe carpe alunecand pe dusumea? hai don Ciutacu … va credeam om serios. iar va tineti de rautaciuni. nu vedeti ca nu sunt bani de pensii si salarii? dvs. doriti medalii? probabil si de aur. pai aur avem don Ciutacu. la Rosia Montana. sau nu e nici ala al nostru. iar nu mai inteleg nimic.
De giany pe 3 March 2010 la 16:27 (#)Am mai trimis candva un comentariu.A disparut!Stii care e culmea:ca imi place cum gandesti si te apreciez mult-dar am avut niste colegi de facultate care proveneau din aceeasi vale ca si tine si despre ei se spunea ca sunt ambitiosi si rai!Urasc si eu sistemul dar am o intebare:de ce trebuie noi ca NEAM sa fim mai buni ca altii?
De vanu silviu pe 3 March 2010 la 16:27 (#)HEI:ma uit in fiecare seara la 21,30 la antena 3 si astept de acolo(ca de unde altundeva?)revolutia!!!
salutari!
sv
Ce vorbim de performanţe când nouă nu ne “ies” lucrurile simple:străzi circulabile,fără gunoaie,maidanezi,sate care să aibă măcar curent electric,etc.Despre ce vorbim de fapt?Nici măcar instinct de conservare nu mai avem,ce să mai vorbim de aspiraţii şi valori!Mi se pare de un absurd fără limite să chemi oameni fără mâini sau picioare la comisii la şase luni ca sa le prelungeşti pensionarea pe caz de boală,în timp ce în străinătate un român inventează un posibil leac impotriva cancerului!O fi ceva în apă!(Glumesc tâmpit de nervi!)
De Dana I. pe 3 March 2010 la 16:37 (#)@baiatu’ ala de la 2.29 pm – ca fapt divers…daca nu ai auzit tu de ei nu poti fii sigur ca nu exista. Ai fost penibil cu negura bunget. Cu siguranta e vestita in toata Europa.
De ok nume pe 3 March 2010 la 16:37 (#)Ciutacu se referea la valori gen Mika Hakinnen. Mda, finlandez. Nu trebuia sa caut pe google sa aflu de vreun finlandez cunoscut.Nu cred ca doar in sporivi si elevi trebuie sa numaram campionii.
Cel putin i-am batut pe bulgari la premii Nobel (cat ar conta si asta..) 3 -1. Ungaria are 13. Pana la urma tot statul de rahat e de vina, ca ‘specialisti’ ar fi in tara dar lipsesc dotari.
Oare intrebarea ar putea fi citita si in registru personal?
Am, ai gena de campion ? Daca nu de campion mondial, macar al propriei existente efemere? Ai creat ceva, ai rezistat launtric, esti pana la urma si altceva decat un consumator (al creatiilor altora, culturale, sociale, politice)?
E mai usor de raspuns decat imaginea de ansamblu.Cum imi spunea un bun prieten,matematician, 90% si mai bine, profitam doar.Adaug, si chibitam stiutori.
De aproape de acord pe 3 March 2010 la 16:40 (#)Ma intristez cand vad ca majoritatea comentariilor au o tenta negativa ..si elimina din start ( blamand trecutul /prezentul ) posibilitatea ca intr-adevar … genele noastre ca si natie sa fie superioare … Nu trebuie sa tragem patura “prostimii” peste persoanele capabile, si care intr-adevar pot schimba ceva. Eu unul refuz a crede ca suntem inferiori altor neamuri, doar ca nu avem PUTEREA si DETERMINAREA de a dovedi acest aspect.
De alex raducu pe 3 March 2010 la 16:41 (#)Cu stima !
posibil ca cei de la tv nationala sa prezinte cat de curand stirile direct in casa omului. vine, suna sau bate la usa dupa caz si incepe: ” – buna seara! incepem jurnalul de la ora 19. stimate spectator, ieri am primit un plic de la olimpiada din 2143 de la un corespondent tvr care a plecat anul trecut pe jos la calcutta deoarece nu mai erau fonduri suficiente nici de unele. in scrisoare spune asa: – nu am avut bani de telegrama asa ca acest plic va ajunge cu intarziere iar stirile sunt deja istorie. oricum, medalii ioc castigate. am reusit sa cumparam una de la coltul strazii la second – hand.
De giany pe 3 March 2010 la 16:41 (#)……………………..” bla – bla – bla.
Permite-mi sa te contrazic, Victore. Cand ai treaba de criticat la ora fixa la tv(uneori pe buna dreptate) risti sa nu mai vezi ca avem oameni exceptionali in jur. Dau numai un exemplu, un olimpic international la info, a primit bursa la MIT si acum lucreaza pentru google. Avem campioni, dar sunt bataia de joc a tarii, precum lotul olimpic la natatie care se antrena in bazinul gol. Dar de boxeorul Bute ai auzit, e suficient de campion pt tine? Sau Gabi Szabo?
De dorel pe 3 March 2010 la 16:44 (#)De ce acceptam atat de greu rationamentul la rece al D-lui Ciutacu? Pentru ca nu este magulitor si suferim de nationalism? Dar dumnealui nu asteapta de la noi sa renegam ca suntem romani si nu asteapta nici sa fim de acord cu ce ceea ce i-a dictat “mintea” lui “in gandul ei”. Ne propune doar spre dezbatere rezultatele unei Olimpiade de iarna, exprimandu-si profundul regret ca echipa noastra s-a intors fara nici o medalie. Acest rezultat dezonorant pentru tara atat de adanc l-a afectat, incat a simtit nevoia sa-si impartaseasca amaraciunea cu noi, cu cititorii si comentatorii sai.Patriotismul sau se manifesta exact in aceasta profunda amaraciune si nu cred ca cineva se bucura de ceea ce ni s-a intamplat.Ca sa intelegem parte din titlu: ‘gena de campion’ trebuie sa intram in genetica. Deci, este de fapt si o invitatie la studiu ca sa dam rasounsuri pertinente la propriile noastre intrebari.
De I.I. pe 3 March 2010 la 16:45 (#)@Oana C – cel putin eu nu imi vars frustrarile de acasa pe bloguri.
Se scrie Torvalds.
@ciutacu – Scuze de offtopic.
De Garm pe 3 March 2010 la 16:49 (#)Imperatoare, azi v-o supărat careva răăău de tot!?
)
Poporul are gene bune, conducătorii sunt sămânţă rea! (Doară mă ştiţi cât de patriot mi-s!
Doar câteva dintre sporturile care ne-au adus medalii olimpice:
)
De SuKaRiT pe 3 March 2010 la 16:52 (#)Echipa de handbal (feminin, masculin!)
Gimnastica (da’ ziceţi că o excludem?!)
Canotaj! Caiac-canoe! Atletism! Lupte!
Tir! Haltere! Box! Spadă! Inot! Maraton! (sigur oi fi uitat, în agitaţia iscată, vreun sport în care am avut olimpici.
Şi nu erau excepţii! Aveau condiţii!
Când nu mai ai unde (şi nici cu cine!) te antrena, când nimeni nu mai face preselecţii din gimnaziu, când ajunge o Monica sau o Nuţica la manete…
În condiţiile date, oricare popor (lăudat de noi!) ar fi fost perdant.
eu scriu ca traim mediocru de secole si ne legitimam prin exceptii si cei care ma combat imi exemplifica taman cu exceptiile. am impresia ca mi-am supraestimat o buna parte a comentatorilor.
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 16:55 (#)@biciclistul pe 3 March 2010 la 4:26 pm: Prietene, nu o sa crezi dar acelasi proverb il au si olandezii!
De purcelix pe 3 March 2010 la 17:00 (#)off topic@
De mojicu' pe 3 March 2010 la 17:08 (#)ma bucur pentru mircea dinescu , nu trebuia tratat asa cum a fost tratat in campanie, solomon e acolo unde ar trebui sa fie multi, basel calca pe lingaii lui. sunt euforic cand vad scenele cu solomon in catuse, din ce masina coboara fiul lui solomon? din cayene cumva? si dadea lectii de moralitate in fata lui dinescu. cati bani avea in casa solomon? de unde? ce salariu are un primar? aaaaahhhhh in ce tara traiesc.
@Victor Ciutacu: Daca un individ comite o fapta reprobabila nu poti blama toata etnia din care el face parte, deci nu poti generaliza. Atunci la ce foloseste procesul invers, si anume pornind de la valorea medie expectate sa atribui o valoare intr-un punct, fara a sti distributia? Tot ceea ce ati afirmat dvs ar putea avea sens numai in sens probabilistic.
De purcelix pe 3 March 2010 la 17:14 (#)daca se observa, si asta numai daca se observa, priveste bine la titlu:
“N-avem genă de campioni, frate!”
la mine se vede ca e la prezent. cum fac astia de citesc la trecut? si timpii astia domne`…
De giany pe 3 March 2010 la 17:14 (#)Daca eram un popr de breji ne luptam cu turcii sa-i cucerim nu sa le tinem fund ca ani si ani pe urma sa lalaim Pusca si cureaua lata langa gura sobei si sa ne minunam cu ce popor am fost noi.
De ckubs pe 3 March 2010 la 17:18 (#)Apropo de popor comentariul meu trebuia sa fie oarecum altul….am pus pe blog la mine dar nu e asa decitit cat sa afle lumea.Cauta poza pe goagle cu Happy end-ul la Romani almanahele Catavencu sa vezi o coincidenta nastrusnica.
@ok nume – Negura Bunget sunt cunoscuti in domeniul lor, iar liderul trupei a fost considerat omul zilei de Jurnalul National. Acum cateva saptamani au organizat in Bucuresti o auditie in avanpremiera a viitorului album, si majoritatea publicatiilor de profil importante din Europa si-au trimis reprezentantii la Bucuresti. Spune-mi un alt grup muzical romanesc care a atins o astfel de performanta.
De Garm pe 3 March 2010 la 17:20 (#)la handbal masculin am fost cei mai tari de departe muuuult mult timp si inca suntem foarte tari, la feminin nici nu mai vorbesc
De aciduzzu pe 3 March 2010 la 17:27 (#)@ Victor Ciutacu
Scrii ca “traim mediocru de secole si ne legitimam prin exceptii”. Dar, vorbind strict in principiu (nu mai abordez subiectul maretiei sau nimicniciei poporului roman, eu am scris deja ca, in ce ma priveste, nu sunt de acord cu nici una din aceste extreme), vorbind strict in principiu, deci, orice performanta este, prin insasi natura ei, o exceptie, nu? Altminteri, nu ar mai fi o performanta.
De Adolf Visarionovici Basescu pe 3 March 2010 la 17:30 (#)la fel si la sabie/spada/floreta/etc sau la sah sau tenis de masa, in principiu suntem destul de buni cam la toate cele pentru care nu ne trebuie prea multe investitii sau infrastructura.
De aciduzzu pe 3 March 2010 la 17:30 (#)Domnule Ciutacu mai puteti trai in Romanica partidului unic? Cind vom deveni si noi o tara civilizata? Cind vom scapa de socialism-comunism-populism si alte extreme din astea? Aveti idee?
De Crocodilul pe 3 March 2010 la 17:32 (#)E foarte greu de spus de unde ne vine . Probabil din perioada migratiilor , cand singura solutie rezonabila era sa fugi mancand pamantul din fata hunilor si celorlalti . Pe de alta parte , rusii , care si ei au cunoscut perioade de umilinta (au fost timp de secole tributari tatarilor) , au ajuns o mare putere . Poate si pentru ca sunt multi .
De Adi pe 3 March 2010 la 17:33 (#)Pe de alta parte , bulgarii (ca tot ne comparam cu ei vesnic) au dominat Balcanii si estul Europei cateva sute de ani . I-a potolit o vreme Vasile al II-lea , imparatul Bizantului , dar au renascut cu Taratul vlaho-bulgar pentru a cadea apoi definitiv intr-un statut de popor secund , in care sunt si acum (la fel ca noi) . Sa zicem ca ei au fost prea putini .
Dar numarul nu e intotdeauna decisiv . Olandezii au avut intotdeauna un imperiu colonial (perpetuat chiar si in zilele noastre prin cateva multinationale , ca ING , Phillips sau Shell) , desi sunt mai putini decat noi .
In schimb , populatii numeroase , ca cele din Bangladesh , de exemplu , sau Nigeria (si exemple mai sunt) nu au nici pe departe statutul pe care marimea lor l-ar putea sugera .
De rasa nu tine , pentru ca si noi suntem caucazieni ca americanii sau englezii . Sigur , la noi sunt multe “corcituri” (nimic peiorativ in ce spun) , dar la fel sunt si spaniolii , care erau principala putere economica , militara si politica a secolului XVI (au avut momentul lor de glorie in istorie si nici acum nu sunt chiar nebagati in seama) .
Probabil vine din cultura , dar e greu de spus de unde anume cu exactitate .
Am citit demult o carte , altfel plina de inexactitati , “Analiza spectrala a Europei” – Hermann Keyserling , in care se spunea ca poporul roman are obiceiul de a se plange pentru toate necazurile sale de influenta strainilor si ca rolul nostru in istorie (daca avem unul – era rezerva autorului) este probabil acela de a face sa renasca , intr-o forma sau alta , vechea civilizatie bizantina (Keyserling n-a explicat cum a ajuns la concluzia asta) . Oricum , cu noi era bland , pentru ca despre popoarele din Balcani spunea ceva de genul : sunt atat de inapoiate incat nici nu merita sa discutam despre ei , cu exceptia (si aici cred ca citez destul de exact) “grecilor inteligenti , turcilor superiori si romanilor lirici” . Noi cel putin suntem dintre cei despre care merita sa se discute (cartea a fost scrisa pe la 1920 si ceva) . Am spus toatea astea ca sa avem si putine sperante : poate totusi avem si noi un rol in istorie .
@Dana I
De shogunu' pe 3 March 2010 la 17:42 (#)Multa, multa dreptate aveti!
Poimiine imi expira cele 6 luni si ma ia cu greata! Radiografii, cozi, umilinta…Nu pricep aia ca pina-i p..a titanul nu se mai transforma in calciu niciodata! Da’ n-am ce face…
Banzai!
Ba uite ca eu sunt de acord cu Victor. Ce mai tura-vura? Asta e!
De felix-gabriel lefter pe 3 March 2010 la 17:50 (#)pai daca suntem urmasii lui traian basescu,suntem cu totii niste lasi nu campioni
De www.smiley-funny.blogspot.com pe 3 March 2010 la 18:04 (#)Ce valori autohtone ale SUA? Indienii din casino? Ca astia-s cam singurii autohtoni. Desigur ca 90% din populatie crede ca SUA e un stat minunat, dar totusi, nimeni de acolo nu-i bastinas. In afara de amerindieni, absolut toti sunt imigranti.
De @ Ioana S pe 3 March 2010 la 18:05 (#)Ca sa ajungi sa excelezi intr-un domeniu trebuie sa ia talent, sa perseverezi si sa muncesti. Banuiesc ca acelasi lucru se intampla si in sport…
De Lucian pe 3 March 2010 la 18:12 (#)Ori cred ca stam cam prost la capitolul perseverenta si munca…
La talent nu stiu cum stam.
Cred ca ce ti-a spus intr-o emisiune Grigore Lese ref. la calea pe care multi o urmeaza ca sa ajunga “cineva” general valabila si in sport. Avem si exemple din prezent in fotbal(asta mediatizam la greu).
Apoi noi ca societate promovam ce?!
Cred ca suntem campioni la aruncatul gunoaielor acolo unde locuim, la aruncatul gunoielor pe geam din masina, la rahati de caini pe strada. Noroc ca nu este valabila superstitia ca daca ai calcat in el ai noroc. Eram o tara de castigatori la Loto. Iti poti imagina asa ceva?!!
Subscriu la afirmatia de la ora 16.55 !
De [D][S][N] pe 3 March 2010 la 18:17 (#)Despre ce vorbim, oameni buni?
Cele 3-4 valori cu care ne laudam la toate ocaziile sunt, de fapt, oameni cu care ar avea tot dreptul sa se laude si scolile frantuzesti, nemtesti, austriece pe unde au studiat, si societatile lor care le-au permis sa creasca si sa se dezvolte asa cum n-ar fi facut-o niciodata acasa.
Cum nu ne crapa obrazul sa ne laudam cu oameni precum Brancusi, care a plecat PE JOS la Paris ca sa realizeze si el ceva in viata?
Henri Coanda, dincolo e faptul ca era pe jumatate francez (mama lui era frantuzoaica) a studiat la Berlin, Liege si Paris. Omul facea experimente de aerodinamica cu Gustave Eiffel, pentru numele lui Dumnezeu, nu inventa el avioane in curtea casei din Rahova, din prea-plinul geniului romanesc!
Enescu a plecat la 7 ani (SAPTE!) ani la Coservatorul din Viena ca sa-si poata exploata talentul.
Nu mai vorbesc de arhicunoscutele cazuri Cioran, Ionescu, Eliade, care n-ar fi ajuns niciodata la statutul de colosi ai culturii mondiale daca ar fi ramas in tara.
De Cristina pe 3 March 2010 la 18:34 (#)Coane Victor, eu nu prea ma bag la smardoiala cu matale-n pareri pen’ca in general ne-am cam potrivi-n ganduri si simtiri.Si-apoi cum le zici ‘mneata verde-n fata, nimeni nu le mai zice.Numai ca la faze gen ” oricate parale am prapadi,nu suntem fauriti, ca natie,cu vana campionilor” va intuiesc chiar dumneavoastra o exceptionala gena de radical incurabil.Absolut indispensabila marilor campioni,indiferent in ce domeniu.I-adevarat nu si suficienta.Numai ca un astfel de enunt coane Victor ar induce ideea ca cerul e rezervat doar anumitor natii,doar ele pot atinge excelenta implicit doar pe baza calitatilor native.Iar noua, uratilor si hazilor,lipsiti de talent si consistenta,ce ne mai ramane? Doar sa ne vindem ca sclavi din moment ce nimic pare sa nu ne mai scoata din mocirla. Urata idee dom’ Victor,cred ca nici dvs n-o impartasiti.Iata de ce socot coane Victor ca aveti si n-aveti dreptate.Da, am face bine sa uitam ca “noi suntem cei mai buni doar ca altii nu ne lasa”, doar ca sa ne justificam esecurile si neputintele.Dar n-ar trebui sa uitam,macar, ca putem si trebuie sa vrem sa fim cei mai buni.Iar temeiul acestei vreri nu sunt doar nenumaratele exceptii, cam multe cei drept pe km patrat pentru o tarisoara asa prapadita si neinsemnata,ci faptul demonstrabil ca succesul,inclusiv pentru exceptii, se fundamenteaza intotdeauna pe caractere si munca.Multa munca.Exemplu de exceptional talent dar cu un mizerabil caracter, esuat in mediocritate: Mutu.Exemplu de un caracter exceptional,lipsit de calitati native,dar care ajunge campion olimpic la box in 1956,luptandu-se aproape tot turneul cu mana stanga fracturata: Nicolae Linca.Si-apropo dom’ Victor,daca fetele de la gimnastica au ajuns campioane i-adevarat cu bataie si privatiuni,tot in aceeasi perioada Romania facea ordine in handbalul mondial.Si nu toti erau ca Vasile Stanga.Iar bir la turci au platiti pana si austriecii si pana sa vina Ecaterina cea Mare imparateasa la Moscova au dat si rusii dreptul la Inalta Poarta.Cu respect coane Victor,sa iertati indrazneala.
De bocitor cinic pe 3 March 2010 la 18:41 (#)@Ioana S: Nu exista valori “autohtone” si valori “importate”. O valoare nu se naste valoare din prima zi de viata. Ea se creste!
Pe o potentialitate mare (cum avem 80% dintre noi, pe un domeniu sau altul) se insereaza o mare cantitate de educatie, multa munca, multe esecuri si teste dure. Abia apoi putem vorbi de valoare. Valoarea e ca diamantul: in stare bruta, direct din mina, costa cativa firfirici, abia dupa slefuire, montare, curatare, calibrare, etc ajunge sa coste milioane.
Si atunci de ce sa nu se laude americanii cu valorile “noastre”, cand tot ce am facut noi a fost sa trimitem acolo un pasaport cu o potentialitate, din care ei au scos un diamant? Cine are meritul mai mare in cazul asta?
De Cristina pe 3 March 2010 la 18:44 (#)@ bocitor cinic
Puteai da multe alte exemple de caractere din sportul nostru , inafara lui Linca . Dupa ce-a terminat cu boxul , Linca a trecut la Securitate , ocupandu-se cu bagatul mintilor in cap celor care miscau in front (Paul Goma a facut cunostinta , intre altii , cu croseul care i-a adus titlul olimpic lui Linca) . Episodul e amintit in “Orizonturi rosii” (nu-mi spune ca Pacepa a transformat realitatea ca sa iasa el bine , episodul acesta l-a redat fidel) .
De Adi pe 3 March 2010 la 18:51 (#)eu scriu ca traim mediocru de secole si ne legitimam prin exceptii si cei care ma combat imi exemplifica taman cu exceptiile. am impresia ca mi-am supraestimat o buna parte a comentatorilor.
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 4:55 pm
A domina ramuri sportive timp de cateva decenii nu poate fi o exceptie niciodata!Daca o luam asa e clar ca si performantele celorlalte popoare sunt tot exceptii…Deja ma umfla rasul cand vad comentariile unora: de ex unul zicea mai sus “daca eram tari ii cuceream noi pe turci”-deci,tu baiatule daca n-ai citit istorie in viata ta si esti un soarece de net ce trebuie sa carcoteasca,daca habar n-ai de istoria secolelor 14,15,de expansiunea imperiului otoman,de cum acesta a daramat imperiul bizantin,cum a maturat pe jos cu Spania(cea mai mare putere europeana in sec 16),cum a transformat ungaria in pasalac(cea mai mare putere zonala in sec 16),nu veni aici sa rostesti aberatii!
De costin pe 3 March 2010 la 18:58 (#)Vad ca si altii scriu aici de romani ce s-au realizat in strainatate,dar tocmai asta spun si eu:avem gena de invingatori,avem potential,ca nu-l fructificam si preferam sa traim in mediocritate e altceva
De costin pe 3 March 2010 la 19:01 (#)lumineaza si pe umilii nestiutori cand mama naibii au maturat turcii cu spaniolii pe jos ca mare mi-e mirarea si nestiinta(daca poti cu ceva date concrete).
De @costin pe 3 March 2010 la 19:08 (#)@Adi
De bocitor cinic pe 3 March 2010 la 19:10 (#)Adisor Taica, am citit si eu “Orizonturi rosii”,nu am rasfoit-o.Nu-mi amintesc de un astfel de episod .In schimb iti recomand ” Mirajul Ringului” scrisa de maestrul Ioan Chirila.Si nu te uiti doar la poze.
cauta batalia de la preveza,batalia de la djerba,infrangerile si izgonirea spaniolilor din nordul africii in secolul 16
De costin pe 3 March 2010 la 19:15 (#)@ bocitor cinic
Exerseaza-ti ironiile in alta parte . Episodul e amintit acolo , indiferent daca tu l-ai retinut sau nu . Cat despre chestia cu pozele , n-am ce sa-ti raspund (eventual pot repeta prima propozitie din comment-ul asta) . Iti doresc o zi buna si o viata asijderea .
De Adi pe 3 March 2010 la 19:21 (#)voi ma-njurati pe mine sau va-njurati intre voi?
De Victor Ciutacu pe 3 March 2010 la 19:24 (#)Eu cred ca romanii sunt mai degraba facuti sa se apere decat sa castige(vezi istoria cotropirii de catre alte neamuri).E drept ca uneori castigi si aprandu-te dar nu e suficient sa castigi o batalie ci razboiul.
De anna scotiana pe 3 March 2010 la 19:29 (#)Regret daca cumva va dezamagesc, dar in loc sa ma bag intr-un domeniu destul de alunecos pentru mine, prefer ca printr-o analogie stupida sa fac o paralela intre homoexualitatea si ‘gena de campioni’.Exista oare o gena a homosexualitatii? Raspunsul stiintific este un NU hotarat, cu toate in anumite tratate a aparut urmatoarea propozitie:”Identitatea sexuala este inscrisa in gene, ceea ce contrazice ca homosexualitatea si si transsexualitatea este o alegere” . Alte tratate resping categoric ca acestea ar fi determinate de gene. Si care este raspunsul omului simplu: “s-au nascut asa”.Dar pentru un om care se informeaza devine clar ca e vorba de “o alegere” doar, ca nu exista gena de homosexualitatesi transsexualitate. Cam acelasi este valabil si pentru “gena de campioni”.
De I.I. pe 3 March 2010 la 20:01 (#)Vă contrazic cu talentu’! Suntem talentaţi, dar şi puturoşi. Din prea multa frustrare, care e cauzată de crezul că suntem, fiecare dintre noi, buricu’ Pământului, vedem (anticipăm) numai roadele colaterale ale activităţilor pe care le prestăm. Când e să luăm decizia, afirmăm, cât se poate de vocal, infaibilitatea noastră şi uşurinţa de realizare a unui proiect, pe care n-avem cum să-l nu-l ducem la bun sfârşit, căci suntem… genii. Când e vorba de acţiune, toate astrele conspiră nefericit împotriva noastră, şi… ghinion, “ne bătură ăia, de ascultară cu urechea”.
De C. Bojan pe 3 March 2010 la 20:14 (#)Da, D-le Ciutacu, suntem un popor cu apucături contemplative, incapabili de acţiune, naivi, chiar respingător de maleabili. Într-o societate normală se ajunge “on top” mai ales prin muncă. În societatea noastră e nevoie de coate ascuţite, limbă ascuţită şi obrazu’ gros. Ştiu că nu toţi au ajuns “sus” aşa, nu pot şi nu vreau să generalizez. Da’ e destul o oră de privit la televizor, ca să-ţi dai seama că majoritatea celor care ne conduc nu merită să fie acolo. În schimb, noi îi merităm! DIN PLIN!
Îmi cer scuze de lungimea comentariului, ştiu că am scris nişte banalităţi, dar eu mă regăsesc din plin în caracterizare.
Citind ce s-a scris pana acum, ajung sa-i dau dreptate unui spacialist care spunea: “Situatia este fara iesire, dar nu e critica.”(Stefan Effenberg, fost international german)
De Horia pe 3 March 2010 la 21:12 (#)@ FuXi din 03.03. 2010 la 4:00 pm
FuXi, problema ta, octogenară, fu astăzi la Paris
De P.U. Lake pe 3 March 2010 la 21:39 (#)(Ţi-o dau voit, în faruri, gratis, ca să fiu deschis).
Când te băgaşi ca musca-n “gura” calului bălan,
Mizaşi pe camuflajul desuet, al unui roşu şobolan !
zic unii ca ca romanul nu e pe lume niciunul
De bogdan pe 3 March 2010 la 22:00 (#)Sunt de acord ca ‘n-avem gena de campioni’ dar nu putem sa trecem doar in statistici faptul ca Romania nu are partii amenajate pentru practicarea sporturilor de iarna cu toate ca avem daruri naturale: munti, paduri, zapada din belsug, care nu sunt folosite intensiv, care nu sunt intesate de dotari ca sa se ajunga la performanta olimpica.
De I.I. pe 3 March 2010 la 23:05 (#)D-le Ciutacu,
De octopus pe 4 March 2010 la 01:03 (#)poate acum ma lasati !? Cu scuzele de rigoare : tara de cacanari cu apucaturi cutzo-vlahe .Nu-i valabil pt.toata lumea .
Si totusi trebuie sa mai avem speranta. Am scris cate ceva si mai inainte.
De I.I. pe 4 March 2010 la 02:45 (#)Bineinteles ca absenta unei culturi specifice in diferitele discipline, a traditiei, a metodicii de la selectie, a pregatirii la fel au contribuit la insucces. Am trimis de 2 ori textul de care am amintit mai sus. Este salvat, nu-i problema.
De I.I. pe 4 March 2010 la 02:57 (#)Ar fi fost extraordinar sa putem impartasi entuziasmul canadienilor, chiar daca nici ei nu si-au atins scopul de a fi in topul performantelor. Presedintele JO zicea ca cea mai mai importanta reusita este efortul si investitia umana. In ceea ce ne priveste pe noi trebuie sa spunem ca sportivii romani au mai bifat o participare.
De I.I. pe 4 March 2010 la 05:30 (#)Caracterul ereditar sau gena nu se manifesta decat in absenta genei dominante.
De I.I. pe 4 March 2010 la 07:56 (#)Am repetat trimiterea de cateva ori vine raspunsul duplicate comment detected si gata.
Fanariotii – cu toti boierii si cei din clasa ‘wanna-be’ boieri/fanarioti/domni/alea alea – au fost campionii vremii la dat bacsis si tarat la Inalta Poarta. Inclusiv sfantul Constantin Brancoveanu.
De Ioana pe 4 March 2010 la 07:59 (#)Deci nu doar exceptii, ci era regula. Deci, cu olecuta de sfortare, putem reveni ce am fost si mai mult decat atat!!
Jignirile la adresa romanilor le-a facut cealalta jumatate a dumneavoastra (ce frumos vorbeste vlahul, asa-i?), nu cea ‘cuto-vlaha’. Cealalta jumatate care v-a facut sa tremurati de mandrie
) dupa cele 2 goluri. Israelul bate tot in amicale. Nu $tiu de ce si cum…
De Codru pe 4 March 2010 la 10:00 (#)n-avem talent decat la circ. televizor, manele, antonie solomon si raszvan lucesco. patetic
De doi lei pe 4 March 2010 la 10:21 (#)exceptia confirma regula. da meritam, jur. eu unu’ vreau sa luam bataie ca la balamuc in toate meciurile de fotbal pe care le joaca echipa nationala. pana crapa toti: de ciuda! DE CIUDA! Oricum fotbal nu e, doar mimeaza fatalaii.
@Codru: nu-i nici o jignire, nu va mai exhibati patriotismele de parada. nici una dintre “jumatatile” mele nu avea macar habar ca ieri urma sa aiba loc meciul. iar textul a fost scris cu vreo 10 ore inainte de primul fluier. la urmatorul semn de intoleranta fata de orice etnie, zburati de aici instantaneu si fara vreo somatie.
De Victor Ciutacu pe 4 March 2010 la 10:31 (#)Subscriu. La articol, nu la comentarii. Prostiile alea comuniste de glorificare a neamului sunt basme de 2 lei: românii sunt cei mai viteji, România era grânarul Europei, cea mai cea dintre ţări, noi n-am atacat niciodată pe nimeni, am fost cei mai cinstiţi, am fost nişte victime, dar suntem cel mai brav popor, avem valoare dar ne opresc alţii d-o demonstrăm. Iar dacă e să vorbim de fotbal, m-am săturat să-i tot aud pe “specialişti” cu: să ne luăm noi locul care ni se cuvine, să ajungem iar în elita mondială, unde ne este locul. Care loc? Suntem varză, n-am stofă de campioni, n-avem mentalitate de campioni.
De hudrea pe 4 March 2010 la 10:32 (#)C Radulescu-Motru:
1. individualismul românesc, care e de naturã egocentricã, subiectivã. Românul nu este creator de institutii sociale si individualismul lui nu e institutional, ca în apus, ci numai retransard, mitic;
2. conservatorismul si traditionalismul
3. improvizatia, superficialitatea si neperseverenta la lucrul început … trãsãturi accidentale pervertite de viata institutionalã imitatã de la strãini;
4. munca nedisciplinatã, „fãrã ritm regulat“, sub formã mai mult de joc. „Românul nu munceste metodic, ci în salturi, are lungi perioade de odihnã, iar la nevoie dã pe brânci si face muncã de sclav“;
5. nu are spirit comercial;
6. nu cunoaste valoarea lucrurilor decât în mod subiectiv;
7. nu pretuieste timpul (se tocmeste mult la târg, petrece cu zilele etc.);
8. e tolerant, iubitor de dreptate si religios.
mi s-a parut interesant.poate si voua
De auto-evaluare pe 4 March 2010 la 11:27 (#)Nu inteleg Victore,de ce trebuie sa fim categorisiti ca “nationalisti de parada” daca ne iubim poporul,nici eu nu cred in povesti de genul ca in orice batalie dusmanul trebuia sa fie de 10 ori mai numeros ca sa-l invinga pe vajnicul roman,dar imi iubesc poporul,imi iubesc limba,iubesc aceste meleaguri.Asa am fost educat,am citit destula istorie la viata mea incat sa-mi formez singur o parere,indiferent de conditia actuala a acestui popor tot il voi iubi,nu ma voi alatura cetelor de hiene care considera ca e mai bine sa injuri(de altfel mi-am dat seama si aici ca multi habar nu au istorie),si la fel imi voi educa copiii.
De costin pe 4 March 2010 la 12:25 (#)Performanțele de până acum au fost doar întâmplări?
De Ana pe 4 March 2010 la 12:37 (#)Dezbatere serioasa nu gluma!!despre ‘gena de campioni’ ca sa aflam ca ‘protagonistilor’ acestor dezbateri le cam doare in spit ca nu au ‘gena de campioni cum reiese din cele ce urmeaza:
De I.I. pe 4 March 2010 la 12:53 (#)Sportivii romani si membrii staffului tehnic prezenti la Jocurile Olimpice de iarna de la Vancouver au revenit, la Bucuresti, “tricolorii” fiind in mare parte multumiti de rezultatele din Canada si optimisti pentru urmatoarea editie a competitiei din Rusia, in 2014.
Mihaela Purdea, una dintre componentele stafetei de 4×6 kilometri, echipa ce a obtinut cel mai bun loc al delegatiei române la Vancouver, pozitia a zecea, spera ca în România sa fie construite baze de antrenament pentru sporturile de iarna.
“Speram sa apara si baze noi în tara care sa creasca nivelul sportului în România.
In viitor România se poate gândi si la pozitii mai bune la Jocurile Olimpice de iarna”.
“Nu ne-am gândit ca o sa fim premiate, nu ne-am gândit la asta înainte pentru a nu avea o presiune în plus, dar banuiesc ca asa se va întâmpla”, a spus Dana Plotogea.
Va rog sa va consolati cu totii; ‘dezbaterile’au fost interesante.
Oare o sa inteleaga si o sa priceapa vreo data romanasul nostru ca daca nu are voce si nici ureche muzicala nu trbuie sa se behaie nici macar sub dus? Din pacate nu cred… Pacat de vecini care trebuie sa-l suporte.
De dyoss pe 4 March 2010 la 14:09 (#)Si acum, cand am scapat de ‘gena de campioni’, chiar voi citi cate ceva despre cromozomi, aceste macromolecule de ADN care contin multe gene lincate; sa nu ma mai prinda D-l Ciutacu nepregatit in acest domeniu!!!
De I.I. pe 4 March 2010 la 15:57 (#)Acei cateva sute de craioveni care il plang pe primarul Solomon sunt geniali prin prostia, umilinta asumata si inconstienta lor. Ii fac de rasul lumii pe toti cei care s-au numit si se numesc olteni, definiti de-a lungul istoriei ca fiind oameni isteti, destupati la cap, care intrevad inainte multora diferenta dimtre rahat si mierea de albine. In fond, nu este vorba decat de un om care a fost chemat in fata justitiei. Nu l-a belit inca nimeni pe nedrept.De unde revolta si compatimirea lor atat de apoteotica ? Cand un alt seaman de – al lor, tot oltean, dar om de rand,a fost intr-o situatie similara cu aceea a primarului Solomon tot asa de revoltati au fost ? Cand se adauga an dupa an de la moartea lui Amza Pelea ,ca sa dau un singur exemplu, tot asa il plang ei pe acest genial actor care a innobilat numele de oltean ? Fatarnicia romaneasca nu are egal in lumea asta !
De ilie stefan pe 4 March 2010 la 21:39 (#)Ce bine ar fii sa vad pe la tv , si pe strazi , bulevarde , oameni care alearga ,care fac in general sport. Natia romana nu este facut sa fie sportiva ,este sedentara .
De Iulia pe 5 March 2010 la 12:39 (#)Trist , dar adevarat. Si de unde performanta mondiala ?
E clar ca n-avem gena…
De staycu pe 5 March 2010 la 14:00 (#)sad but true.
De vlad pe 5 March 2010 la 14:56 (#)poate putin cam lung, dar daca ai timp… enjoy:
http://incearcasimaine.blogspot.com/2009/10/etnogeneza.html
Delicat momentul…pentru Răzvan….cu Boloni plecat de la Standard….;)
De Laurentiu pe 5 March 2010 la 21:38 (#)intreb totusi, chestia cu gena de campioni mi se pare fortata, asa ca zic si eu…locul 2 la o Olimpiada la medalii – e drept fara rusi, trofee europene puse lant la citeva sporturi, inclusiv la fotbal, nu arata valoare suficient de bine confirmata? Chiar si acum cind selectia e mai slaba la baza si tot mai apar rezultate, ceea ce spune ceva despre talentul si “stofa” sportivilor romani. Ca nu ne comparam cu alte tari care scot campioni pe banda rulanta e adevarat dar pentru ce oferim ca tara eu spun ca ne descurcam bine.
De Razvan pe 7 March 2010 la 13:00 (#)sau poate preferi Victor sa adoptam metoda africana, unde cred ca atletii de fond sint pusi mai intii sa scape de un leu sau un leopard ceva si care traieste dupa asa ceva, devine medaliat mondial si olimpis….din pacate leul nostru e devalorizat si nu sperie pe nimeni ca sa o ia la fuga pentru performanta)))
De Razvan pe 7 March 2010 la 13:49 (#)Nu stiu daca este exceptia care confirma regula, dar am simtit nevoia sa aduc aminte de un sport practicat in Romania care ne-a adus rezultate…scrima. A inceput cu Laura Badea (campioana mondiala, olimpica)si a continuat cu Mihai Covaliu (campion olimpic), Ana Maria Branza (vice-campioana olimpica), echipa de sabie baieti (campioni mondiali). Si se practica fara bani. Stiu asta pentru ca am practicat si eu, si ne antrenam cu florete de “unica folosinta”, ne croiam singuri bluze protectoare, si foloseam mai multi aceleasi masti. Dar, na…cu o floare nu se face primavara…
De andra anastasiu pe 8 March 2010 la 12:49 (#)Domnule Ciutacu, aveţi idee cam ce performanţe are România la olimpiadele internaţionale de fizică, matematică, informatică, chimie? De acord cu faptul că sunt 25 de tineri/an, dar mai sunt alţi 50 (sau mai mulţi) la fel de buni care n-au avut şansa să ajungă acolo. Duceţi-vă la premierea olimpicilor internaţionali să vedeţi valorile (nu-s puţine şi nici excepţii nu sunt pt că în fiecare an e la fel!). De ce trebuie să ne raportăm la sport? Apreciem muşchii sau creierul?!
Semnează un olimpic internaţional care speră să studieze în US.
De Paracelsus pe 9 March 2010 la 15:19 (#)Tot respectul,stimabile DOMN CIUTACU. Aveti mare dreptate in legatura cu ceea ce ziceti,nu vom avea niciodata gena de campioni,exceptie facand cazurile din trecut.Iar in legatura cu fotbalul sincer sa fiu eu unul as fii cel m-ai bucuros daca echipa de fotbal nu s-ar califica la nici un campionat de fotbal niciodata,NU MA INTERESEAZA DELOC.Din partea mea sa ajunga sa ajunga sa fie invinsa de cele mai slabe echipe din lume si apropo am practicat ceva sport vreo 4 ani deci am ceva habar cat de cat de sport.MULT SUCCES
De CIPRIAN pe 10 March 2010 la 19:56 (#)[...] mi-aş dori, în schimb, ar fi perspectiva unui viitor. Civilizaţie, cultură, dorinţă, acea genă de campioni despre care ne vorbea Victor Ciutacu, afirmând că ne lipseşte cu desăvârşire (iar, din anumite puncte de vedere, ţin să îi dau [...]
De România în 2020 – Updated « Ivydesign pe 17 March 2010 la 22:27 (#)eu zic ca avem gena….dar este o gena resemnata…:(
De Linda pe 19 May 2010 la 11:12 (#)Adaugă Comentariu!