Încă o tură de literatură contemporană
De: Victor Ciutacu - Categoria: Ce-mi provoaca scarba- „Canalie de facto, românul este un colaborationist bovarizat de ipocrizia aspiratiei la disidenta”
- „Daca un român cauta adevarul într-o directie, este clar ca acolo nu este nimic de gasit”
- „Numai violenta, numai sângele mai poate trezi acest popor de grobieni din enorma-i nesimtire. Ma simt personal jignit de prostia bascalioasa, de acreala invidioasa, de stridenta de toapa a acestei populatii ignare. Fondul ultim al substantei nationale românesti este inadecvarea. Privit la raze X, trupul poporului român abia daca este o umbra: el nu are cheag, radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbra fara schelet, o inima ca un cur, fara sira spinarii”
- „Trecutul oricarui român numara un numar nesfârsit de toape si abia doi-trei oameni bine-crescuti. În noi izbucnesc vrând-nevrând, gesturile melo-epileptice, scobitul în nas, scuipatul în farfurie, argumentarea prin înjuraturi, zbieratul cu spume la gura. E o mojicie înnascuta, ceva de taran care, crezând ca poate ajunge boier cu apucaturi de precupeata, s-a instalat nesimtit în casele orasenilor devenind ireversibil si inconstient taranoi”

131 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!E un idiot, e greţos. Lasă-l
De Alexandru Dumitrascu pe 9 August 2008 la 2:19 am (#)„Daca un român cauta adevarul într-o directie, este clar ca acolo nu este nimic de gasit”???
Si eu care cautam adevarul in spusele presedintelui ICR…
De Ema pe 9 August 2008 la 2:28 am (#)Si eu “ma simt personal jignita (…) de stridenta de toapa” a expozitiei organizata de I.C.R. in U.S.A., sub “inaltul patronaj” al lui Horia Roman Patapievici!
De Gabriela Pintea pe 9 August 2008 la 3:03 am (#)Intrati pe http://www.petitieonline.ro si semnati petitia pentru demiterea lui Patapievici!
Fondatorul nationalismului romanesc, Nicolae Balcescu (1819-1852), ne-a lasat o lege: ”Natiunea este mai importanta ca Libertatea.Pierduta, libertatea se recapata; dar NATIUNEA odata distrusa, este definitiv disparuta”.
Lupta voastra prezenta cu acesti invalizi intelectuali este deosebit de grea.
Scriu haotic ,dar nu murdar !
Nu ma consider intelectual insa un bun contribuabil,cu siguranta!
Si de aceea ,nu ma pot abtine sa nu postez aici(copy/paste,normal) un fragment din “Scrisoarea III” :
“Dintr-acestia tara noastra isi alege astazi solii!
Oameni vrednici ca sa saza in zidirea sfintei Golii,
In camesi cu maneci lunge si pe capete scufie,
Ne fac legi si ne pun biruri, ne vorbesc filosofie.
Patriotii! Virtuosii, ctitori de asezaminte,
Unde spumega desfraul in miscari si in cuvinte,
Cu evlavie de vulpe, ca in strane, sed pe locuri
Si aplauda frenetic schime, cantece si jocuri…
Si apoi in sfatul tarii se adun sa se admire
Bulgaroi cu ceafa groasa, grecotei cu nas subtire;
Toate mutrele acestea sunt pretinse de roman,
Toata greco-bulgarimea e nepoata lui Traian!
Spuma asta-nveninata, asta plebe, ast gunoi
Sa ajung-a fi stapana si pe tara si pe noi!
Tot ce-n tarile vecine e smintit si starpitura,
Tot ce-i insemnat cu pata putrejunii de natura,
Tot ce e perfid si lacom, tot Fanarul, toti ilotii,
Toti se scursera aicea si formeaza patriotii,
Incat fonfii si flecarii, gagautii si gusatii,
Balbaiti cu gura stramba sunt stapanii astei natii!
Astazi altii sunt de vina, domnii mei, nu este-asa?
Prea v-ati aratat arama sfasiind aceasta tara,
Prea facurati neamul nostru de rusine si ocara,
Prea v-ati batut joc de limba, de strabuni si obicei,
Ca sa nu s-arate-odata ce sunteti - niste misei!
Da, castigul fara munca, iata singura pornire;
Virtutea? e-o nerozie; Geniul? o nefericire.”
In ciuda a ceea ce spune acest domn de la ICR ,Eminescu vede in romani(a se citi DACI) un popor plin de noblete, de iubire de patrie si de libertate: „Era un popor brav acela care-a impus tribut Romei; era un popor nobil acela, a carui cadere te umple de lacrimi, iar nu de dispret, si a fi descendentul unui popor de eroi, plin de noblete, de amor de patrie si libertate, a fi descendentul unui asemenea popor n-a fost si nu va fi rusine niciodata”.
Unora le este,se pare!Este dreptul lor sa vada altfel lucrurile…
De Ema pe 9 August 2008 la 3:26 am (#)Treaba complicata ,dar nu imposibila,cu ideologia si psihologia manipularii maselor!
Se incepe prin a-i sterge ,a-i altera sau a-i spala memoria: ii distrugi cultura, cartile, religia, istoria si apoi vine altcineva care ii va scrie alte carti( Cine crede într-un popor fără valoare, Omul recent sau Despre idei şi blocaje ), ii va da alta religie, alta cultura, ii va inventa o alta istorie .Oare chiar asta ni se intampla si noua? Si mai si platim pentru asta?!
Nu cumva d-l HRP este foarte sincer cand ne marturiseste ,in stilu-i caracteristic :„ies pe stradă şi nu văd oameni normali. Ca într-un coşmar, aproape toţi cei pe care îi întâlnesc se bâlbâie, îşi bâţâie ochii, dau din picioare ca apucaţii, înjură, se zdrelesc între ei cu plăcere, vorbesc schimonosit, rostesc idioţenii”?!
Cine stie ce ”strazi”strabate dansul?! Puteti afirma altceva despre cei care se „insotesc” cu dansul? Eu nu bag mana in foc ! Poate ca omul are dreptate! Poate ca cineva chiar îşi bâţâie ochii …
Nu ne lămureşte tot el oare ,când spune că: „Pasiunea denigrării (…) îşi trăieşte în mine un limax patologic. Aproape nu există lucru în jurul meu pe care să nu îl detest.”
Adevarul este ,ca si eu il detest … Pe acest om pe care il mai si platesc…DIN GROS…
Simptomatic, idiosincrazia dilematică îşi reverbează atenuant ecourile absconse protoarmonice din spatele semitranscendent şi disonant al obscurantismului incandescent de sorginte medievală, capsulând filonul crepuscular sincretic şi aluziv metempsihotic al transmigratiei alchimice înspre circumvoluţiunile interioare ale epocii istorice care tind să formeze adevarate supape paleontologice înspre propensiunea paradigmelor de orientare paseistă…
Pupăza a fost ucisă cu bestialitate de ce trei pitici!
De Andrei Amza pe 9 August 2008 la 3:30 am (#)Bineînţeles, sunt ilariante citatele, dar, tehnic, el face exact ce faci tu. Construieşte diatribe şi le îndreaptă înspre ceea ce consideră că trebuie pângărit, dezminţit şi plesnit. Desigur, aura firoscoasă în care le îmbracă îl face caraghios, aceea că ţinteşte înspre “românul”, cu R mare, de plaga căruia niciun conaţional nu scapă, îl face ipocrit. Dar asta nu schimbă cu nimic aceea că deghizează în limbaj sibilinic ceea ce tu, Badea, Gâdea, Stan faceţi aproape zilnic.
De okta pe 9 August 2008 la 3:51 am (#)Să fie clar: n-am spus că şi tu voi luaţi la unşpe metri “românul” cu R mare. Am spus “ceea ce consideră că trebuie plesnit” şi, evident, vorbim de lucruri diferite.
Aşadar, ce te deranjează de fapt, nu e CEEA ce face, ci aceea CĂ face sau, mai exact, aceea CĂ face în felul în CARE o face. Concret, te deranjează că un fizician, efebul unui mare comunist, poate primi adulaţia maselor însetate de prestigiul “boierilor minţii”. Ţin minte că S.A. Matei şi-a făcut capitol separat: “Cazul H.R. Patapievici”. E uşor de arătat cu degetul: e in your face şi nu e imaculat. Oricine poate face un lucru uşor, că de-aia e uşor. Şi-atunci, vine întrebarea: de ce o faci tu? de ce te deranjează? E evident că nu împărţiţi aceeaşi felie de opinie publică.
De okta pe 9 August 2008 la 4:02 am (#)trist este ca un intelectual cu asemena pareri ar trebui sa fie un disident perpetuu cum este Cristoiu in raport cu politicianul de la putere.din pacate HRP e functionar al statului , este platit de cei pe care ii caracterizeaza astfel si nu are vreo problema de constiinta.Poate idolul lui Traian cel Mare este reprezentatul tuturor calitatilor, atatea cate ar mai fi, al acestui ,,popor grobian” si in consecinta merita aparat si adulat
De olimpiu pe 9 August 2008 la 7:00 am (#)Picau bine la presa tabloida ! Nea’ Victor, matale te ocupi cu serioasa-populara. De ce va agitati? Sa se simta viermele nationat bine ! Putina abstractie de nimicuri, si o sa iasa mai bine. Editoriaul de ieri suna cam asa ” A nu mai fi roman !”, tocmai de asta, unii refuza in a mai crede in valorile nationale, din mizeriile lui Patapievici, tinerii pot intelege multe, exact ca din manele !
De ciupanezu pe 9 August 2008 la 7:19 am (#)Ce sa-i facem ?! Fiecare vorbeste despre cum se percepe pe el insusi …!!! Pacat ca facem si generalizari…!
De ADRENALYN pe 9 August 2008 la 8:55 am (#)MAGARUL !
Pentru acesti ” mi(ti)ci ” ar fi ideal sä emigreze si sä ne lase în pace. Vä amintiti cä a mai fost unul prin Ardeal care ” se säturase de România ” ?!…n-am mai auzit de el. Concluzie : nu se impiedicä un popor de niscai CIOATE.
De logicon_or_no pe 9 August 2008 la 9:20 am (#)Ala din poza in planul doi e chelnerul de la mustarie , asa-i ?
De Mos Califar pe 9 August 2008 la 9:42 am (#)Olimpiada a inceput, Mitica pleaca din PRM, Georgia e atacata de Rusia. Sunteti pe pilot automat?
De Iancu pe 9 August 2008 la 9:44 am (#)Domnuul( ca altfel nu pot sa-i spun ¿)patapi.., =0, persoanele care se dau importante si sculesi nu sunt date de alti ca persoane importante sau exemples sunt nulitati.Acest lucru se poate exemplifica cu ex dea lungul istoriei (dar nu e cazul aici ).Cel mai bine prostia e sa o tratezi cum spune patapim cu curul , acest molusc nici nu ar trebui bagat in seama , problema este ca sunt o parte evreu si o parte roman asa ca din amandoua partile nu-l pot ierta (tema e ca nu stiu ce sa-i fac) cel mai bine e sa moara pe limba lui cum spune proverbul (simbolic ).Deci eu ii doresc din tot sufletul si lumina lui DUMNEZU ,,Cea ce ne doreste el noua sa i se implineasca lui si familiei lui, asa sa-i ajute Dumnezeu´´
De Jackob pe 9 August 2008 la 9:48 am (#)Salutare “ciutacofili” si buna dimineata d-le Ciutacu!
De chelu' grefieru' pe 9 August 2008 la 10:15 am (#)Asemenea “deseuri” din gandirea unui “om” sunt greu de comentat, mai ales cand faci parte din cei care se simt lezati de asfel de descriere.
Nu stiu ce sa zic…noi nu mai avem istorie, nu mai avem valori cultural-artistice, nu mai avem folclor sau intelepciune populara?
Parerea chelului - cred ca un asfel de personaj nici nu trebuie bagat in seamna, el nici nu este si nici nu poate fi numit ROMAN! Un ROMAN are alte repere, alte sabloane la care se raporteaza. Sunt tanar si n-as vrea sa supar pe nimeni, dar unui asemenea om ar trebui sa i se retraga cetatenia romana! Scuze daca sunt prea radical, dar asa simt in momentul de fata…repulsie si scarba ca ma trag din acelasi neam cu acest…”limbric” care traieste parazit pe spinarea poporului…
n-are dreptate omu???
De florentin pe 9 August 2008 la 10:16 am (#)Cred ca exageram daca daca il ostracizam pe domnul Patapievici. Ceea ce pare o insulta la adresa poporului roman poate fi o revolta impotriva tzopismului, a vulgaritatii si a lasitatii scarboase din societatea romaneasca. Daca dl. Patapievici foloseste cuvinte tari o face cu speranta ca arde cu fierul rosu si vindeca. Sa nu uitam ca si el este roman. Daca vorbea despre poporul malgas sa zicem atunci cu siguranta, da, era o insulta.
Ce ma mira este atasamentul domniei sale fata de presedintele Basescu, vesel animator de local cu fosta freza de june prim trecut, demn urmas al tzopismului bulevardier reprezentat de Radu Vasile posesor de unghiutza cu ghiul, ambele personaje fiind agreabile in particular ca sa nu spunem simpatice.
A fost suficienta condamnarea formala a comunismului si deschiderea prin usa mica a dosarelor comunismului pentru a-l lua in brate pe domnul Basescu sau aici conteaza si functia probabil bine platita pe care a obtinut-o?
Condamnarea comunismului nu are efecte reale in societate iar deschiderea dosarelor securitatii nu are efect asupra cadrelor fostei securitati, a ofiterilor inca activi, cu rol in societate ci numai asupra informatorilor, a plevustii, a celor care dintr-un motiv oarecare si-au turnat colegii, rudele, prietenii. Este un inceput dar singurul efect nu pare a fi decat multe titluri mari in presa si, probabil, multe, multe santaje.
De Mica pe 9 August 2008 la 10:21 am (#)Modificare:
Este un inceput dar singurele efecte nu par a fi decat multe titluri mari in presa si, probabil, si mai multe santaje.
De Mica pe 9 August 2008 la 10:25 am (#)Am reţinut nemulţumirile.
De iulian n. pe 9 August 2008 la 10:28 am (#)Acum, în mandatul de director al ICR, care dintre problemele enunţate au fost soluţionate prin măsuri specifice? Inadecvarea, scobitul, scuipatul?
Presimt că la următorul sondaj vor întreba pe cine alegem la ICR.
Probabil că lucrarea de unde ai spicuit citatele astea este autobiografică pentru că-l caracterizează întru-totul pe Patapievici.
De ge0rgian pe 9 August 2008 la 10:44 am (#)domnule ciutacu,lasati naibii politeturile si in emisiunile d-voastra si ale domnului stan(printre putinii ca si d-voastra care arata lucrurilor pe nume) va rog sa reproduceti rar si la ore de maxima audienta sa vada si romanii “operele “homunculului patapievici ca sa vada si ce jeguri ne conduc.insistent va rog sa faceti aceste emisiuni fiindca nu patapievici imi plateste mie taxele,iar daca mi le foloseste vreau si sa stiu pe ce se duc banii.pai ce-a scris scabrosul asta e incomensurabil de calculat cu dcat a prejudiciat romania.lasati limbajul elevat deoparte si aratati-i nemernicului goliciunea.un pretins intelectual din oradea.va multumesc.
De fla pe 9 August 2008 la 10:54 am (#)mai poti sa-i ceri ceva lui patapievici?!eu, sincer,nu-i mai cer nimic…il las cu proza pe care a scris-o in lumea in care, in pofida faptului ca, „Daca un român cauta adevarul într-o directie, este clar ca acolo nu este nimic de gasit”, el este inconjurat pretutindeni de adevar, frumusete, noblete etc…le mai gaseste el..[el s-o fi crezand patriot cand a scris toate acestea?!hmm, buna intrebare...]…ii urez si lui vacanta placuta, o fi gasind el un taram fara romanii contribuabili [stie el de ce], dar si d-voastra, nene ciutacu…va urez sa veti parte de un timp frumos si multa distractie alaturi de cei dragi, ca eu sigur voi avea;-)…in sfarsit vacanta…o zi buna!
De the soulkeeper pe 9 August 2008 la 10:54 am (#)Când te cheamă Patapievici şi ai un tată care a fost traducătorul de limbă rusă a cumuniştilor polonezi,nu cred că ai prea multe în comun cu poporul român.Grav este că, indiferent de naţionalitate,îţi permiţi să insulţi o naţiune.Grav este că,indiferent de naţionalitate,trăieşti,şi foarte scump,pe spinarea acestui popor pe care îl blamezi.Grav este că nu este prevăzut în codul penal pedeapsa de lez-naţiune iar dacă există,că nu este aplicată.Că d elegea bunului simţ nu mai poate fi vorba.
De florin stanciu pe 9 August 2008 la 11:09 am (#)@okta: diferenta e ca eu o fac la foc cu foc, cu tinte identificabile, iar el la foc automat, executand un intreg popor. iar mie nu-mi plac generalizarile. in plus, el de demnitar al statului roman, platit din impozitele celor pe care-i detesta.
De Victor Ciutacu pe 9 August 2008 la 11:16 am (#)@everybody: va rog eu, evitati referirile la parintii lui si originea sa evreiasca. nici parintii, nici evreii n-au nici o vina, la modul general, pentru nemerniciile unei persoane.
Insultele astea adresate poporului roman au fost scrise ca o revolta, dupa prima mineriada. Textele au socat si atunci, dar Patapievici deborda de indignare (minerii fusesera aplaudati, Iliescu se scalda in super-procente de 80-90%) si a simtit nevoia sa-i scrie gindurile astea lui Al.Paleologu (pe vremea aia ambasador la Paris). Apoi, si le-a asumat publicindu-le. A fost si injurat pe masura in presa vremii.
De gogu pe 9 August 2008 la 11:21 am (#)Daca autorul acelor rinduri merita sau nu sa fie uns directorul ICR, care se ocupa de promovarea valorilor noastre culturale in lume, se poate discuta.
Patapievici n-a fost insa omul care sa ramina in inaltimile turnului de fildes; el a preferat sa coboare si sa se pozitioneze fix la curul lui Basescu, nu pt a-i trage suturi, ci pt a-l linge. E optiunea lui. Cind cobori insa din turn in cocina, risti sa te stropesti si pe papion, si pe pantofii de lac cu rahat. Sa-i fie de bine!
In ceea ce-i priveste pe grafferii “artisti” Nuclear Fairy, IRLO, Omar si arta lor de perete de gang, promovata la ICR-NY, cred ca s-a facut o eroare. Chestiile astea n-ar fi deranjat pe nimeni intr-o galerie privata. Dar cind ele sint expuse intr-un spatiu platit de contribuabil pt promovarea Romaniei, atunci pot da nastere la interpretari. Unii poate cad in extaz privind camiloiul cu putza si zvastica de pe poneiul roz, si le cred a fi capodopere. Dar nu era locul cel mai potrivit unde sa fie etalate. In fond, nici “Evanghelistii” teribilei doamne Pippidi nu se citesc in biserica.
Aveti dreptate domnule Ciutacu, nu trebuie generalizat, asa cum nici persoana si caracterul, dar “nici scriieile” acestui individ NU SUNT REPREZENTATIVE pentru POPORUL POMAN!
De chelu' grefieru' pe 9 August 2008 la 11:27 am (#)Parte din citatele reproduse fac parte dintr-o misivă trimisă de HRP domnului Paleologu, dacă nu mă înşel (vă rog: nu lansaţi un al thread pe tema asta… ). Că HRP a acceptat paternitatea respectivelor rânduri după ce au fost … hm, devoalate în presă, îi face cinste: omul şi-a asumat nişte responsabilităţi.
De sebastian a. corn pe 9 August 2008 la 12:24 pm (#)Ceea ce nu trebuie omis, cred, este că aceste spuse/scrise au făcut parte, iniţial, dintr-un demers privat, ceea ce mă face să mă întreb: în privat, noi nu ajungem să ne criticăm pe noi înşine, ca popor? Nu vedem zilnic mârlani pe stradă, prin birouri, pe la televiziuni, prin parlament, pe oriunde? Nu suntem noi aceia care ne înghesuim la maşini străine (când dăm de bani) pentru că-s’ mai bune? Nu suntem noi ăia care ne bălăcărim, în direct, la ore de maximă audienţă, unii pe alţii?
Nu suntem noi ăia care privim inerţi cum învăţământul se duce de râpă? Nu suntem noi ăia care de 20 de ani n-am fost în stare să ne construim măcar nişte autostrăzi? Nu suntem noi ăia care spunem mereu (mă refer la cei care au posibilitatea să iasă din ţară) că ce civilizaţi sunt nemţii/francezii/englezii/ungurii etc.? Nu suntem noi ăia care ne dăm ghionturi când vedem că istoria rămasă într-un fel de la Iorga citire, nu e totuna cu cea reală? (motiv pentru care Florin Constantiniu şi-a luat porţia lui de papară).
Problema acestor opinii ale lui HRP rezidă, cred eu, în faptul că au fost făcute publice, în condiţiile în care exprimarea lor originară a avut o ţintă privată.
E normal să te enervezi când le vezi scrise. E normal să nu-ţi convină să vezi cam pe unde te afli, mai ales când autorul respectivelor vorbe şarjează nemăsurat. Şi este la fel de normal să te înfurii când vezi exponatele de la respectiva expoziţie, dar… nu cred că între cele două aspecte poate fi stabilită o legătură atât de strânsă, ceva la modul: uite ce a scris HRP, prin urmare a vrut să ne facă de fecale aprobând expoziţia cu pricina.
Mă rog… Iată-mă acum ajuns apărătorul lui HRP, după ce acesta a avut anumite ieşiri care, personal, mi l-au scos din suflet, şi care ieşiri nu au legătură cu aspectele enunţate mai sus. Dar, am ajuns să-l apăr pentru că, unu, merită să facem efortul de a nu fi ipocriţi (chiar şi dumneavoastră, domnule Ciutacu, şarjaţi câteodată nemăsurat, numai că aveţi alte ţinte) şi am mai ajuns să-l apăr pentru că cineva, într-un comment, l-a blestemat pe acelaşi HRP.
Eh, cum vi se pare blestemul lansat pe un blog? Seamănă, sau nu seamănă cu aspectele incriminate de HRP?
În altă ordine de idei, blestemul cu pricina a fost lansat cumva prea târziu, dacă-mi e permis cinismul, căci HRP are motive personale de a suferi, chiar şi fără blestemul lui Jackob şi, măcar pentru asta, atacurile ar merita o relativă moderare măcar.
Lăsând la o parte argumentaţia de mai sus, povestea cu ICR şi cu expoziţia de la NY este suficient de hidoasă per se, ca să merite CEL PUŢIN o dezbatere publică - dar, pentru Dumnezeu, hai să nu amestecăm borcanele!
Uite: chiar şi eu am criticat, în familie, poporul român deşi, Domane iartă-mă, ca să zic aşa, chiar SUNT român. Mă rog, pe de altă parte n-aş fi făcut publice spusele cu pricina, ceea ce este dreptul MEU, de persoană privată, la ipocrizie.
Va urez o zi bună.
Cum spuneam, filozoful pişăcioşilor cu ţinta scurtă, se urăşte peste poate. Acuma, dacă-l luăm în serios pe specialistul Freud, ce să mai înţeleg?!
De ŞuKăRiT pe 9 August 2008 la 12:24 pm (#)Pe papitoiul asta si pe baselu nici sa-i omori nu merita …mai ajung dupa aia si eroi nationali (fereasca Dumnezeu). Mi-e greata de asemenea specimene.
De Madalina pe 9 August 2008 la 12:26 pm (#)sincera sa fiu de cind lam vazut prima data nu mi-a facut impresie buna mai ales cind am avut un exemplu de om ca regretatul OCTAVIAN PALER.in al doilea rind m-am simtit jignita cind s-a referit la intreg poporul roman si m-am gindit la parintii mei care cu cele 4 clase sint de 1000 de ori mai culti si politicosi decit cel intitulat asa zis intelectual. in al treilea rind al exclude din literatura pe EMINESCU mi se pare o blasfemie ce cauta acest ins la conducera icr institutie ce ar trebui sa faca cunoscuta in lume cultura romaneasca sa ne lase in pace cu elucubratiile proferate stim si noi ce inseamna cultura nu ne-am nascut ieri citim carti vizionam expozitii avem cataloage de pictura slava domnului avem ce vedea in ROMANIA exista artisti de valoare ce ar putea expune oriunde in lume
De elena pe 9 August 2008 la 1:18 pm (#)ati avut bunul simt sa publicati la jurnalul dreptul la replica?
“Dezminţire
Andrei Bădin, senior editor la Antena 3, a postat în ultimele săptămâni informaţii false despre mine, pe care posturile de televiziune Antena 1 şi Antena 3 le-au preluat fără nicio sursă validă. Singura sursă citată a fost blogul lui Andrei Bădin. Adică Antena 3 citează Antena 3. Aceasta nu poate decât să urmărească o multiplicare ilegitimă a surselor.
Ţin să precizez că niciuna dintre acuzele şi defăimările care au fost aduse persoanei mele nu este reală:
Nu am statut de diplomat.
Nu beau urină, nici pe mea, nici pe a prietenei mele, nici pe a altcuiva.
Nu am nici o legătură cu MISA sau cu practicile sale.
Pozele postate pe blogul http://www.badin.ro nu îmi aparţin. Ele sunt realizate de prietena mea, artist fotograf şi ilustrator. Tot ea deţine drepturile asupra fotografiilor, care însă nu i-au fost solicitate nici de Andrei Bădin, nici de vreun alt reprezentat al trustului Intact. Fotografiile fac parte din proiectul unui jurnal vizual pe Flickr şi au fost realizate în vara anului 2007, când nu eram încă angajat al ICRNY.
Pozele nu au fost postate pe internet de mine, ci de prietena mea. Andrei Bădin cunoştea acest fapt, deoarece i-am răspuns la întrebările pe care mi le-a adresat pe mail în data de 3 august 2008, şi pe care, lăsând deoparte evidenţele de până aici, am ales să le consider de bună credinţă. Am crezut că Andrei Bădin chiar încearcă să îşi facă meseria. Răspunsul meu a venit pe 6 august, însă domnul Bădin nu l-a luat în considerare, ca şi cum nu ar fi primit această informaţie.
Iată un print screen al schimburilor noastre de mail: attached.
Cele două surse pe care domnul Bădin le citează ca fiind postate pe „mai multe bloguri cu tenta clara exibitionist-perversa” sunt texte literare, nu depoziţii. Nu cunosc niciun fel de incompatibilitate între a fi scriitor şi a lucra pentru Institutul Cultural Român. Au făcut-o Augustin Buzura, Horia-Roman Patapievici, Mircea Mihăieş, Bedros Horasangian, Carmen Firan, Magda Cârneci etc. În fapt, mulţi dintre angajaţii Institutului Cultural Români sunt intelectuali activi, care publică beletristică, eseistică, lucrări de specialitate, texte polemice.
Identificarea autorului unui text cu personajele unei ficţiuni este o eroare. Domnul Bădin mă identifică în mod tendenţios şi intenţionat drept subiectul textelor pe care le citează, folosindu-se de o tehnică aproape nelipsită din intervenţiile sale – scoaterea din context.
Primul dintre cele două texte citate de Andrei Bădin apare pe un blog colectiv numit Aglomerări Spontane, la care particip. Fragmentul este o auto-ficţiune construită pe o idee similară cu cea din povestea „găinii cu ouăle de aur”.
Cel de-al doilea text a apărut în revista online Tiuk!, editată de scriitorii basarabeni Mihai şi Alexandru Vakulovski, şi este ilustrat de Dan Perjovschi (singurul artist român de până acum care a expus la Museum of Modern Art din New York). Textul respectiv a fost scris cu cinci ani în urmă, în iulie 2003, şi a avut momentul său de atenţie mediatică când actorul Cătălin Babliuc l-a ales pentru a-l interpreta la Gala Tânărului Actor (ed. 2006) de la Mangalia. Performanţa sa, scrie criticul de teatru Iulia Popovici, „a suscitat protestele unora dintre cei prezenţi (critici şi directori de teatru). Cu toate acestea, revista Observator cultural şi Teatrul Imposibil din Cluj au decis să-i acorde lui Cătălin Babliuc un premiu, într-o secţiune paralelă premiilor oficiale ale Galei, pentru alegerea textului lui Cristian Neagoe şi pentru excelenta formulă a interpretării acestui text”. Revista Observator Cultural a publicat în numărul 338 din septembrie 2006 un interviu cu Cătălin Babliuc şi un fragment din textul meu „Fres”.
Evenimentul a fost consemnat în presa vremii de publicaţii precum: Cotidianul („Monoloagele de cartier au aprins specialiştii”), Ziua („Bătălia clasicilor cu modernii, la HOP” şi „Becali, câştigător la Gala HOP”), portalul cultural LiterNet, site-ul UNITER.
În ceea ce priveşte restricţionarea accesului la textele şi fotografiile mele, am luat această măsură din pricina sentimentului de agresiune repetată şi constantă la care am fost supus şi a cosecinţelor pe care această defăimare le are asupra mea, a prietenei mele şi a celor apropiaţi nouă. Pot justifica fiecare dintre acţiunile mele. Solicit doar să mi se ceară punctul de vedere. Nu am fost contactat de niciun jurnalist al trustului Intact de-a lungul atacului mediatic la care am fost supus.
Regret de aceea că, fără a putea să-mi ofer punctul de vedere, aceste informaţii au fost şi sunt deturnate împotriva instituţiei al cărei angajat sunt şi pe care o respect.
Îmi asum fiecare dintre acţiunile şi lucrările pe care le-am produs. Le voi repune în spaţiul public când voi considera că pericolul acestei calomnii a fost depăşit şi că lucrurile au fost repuse în lumina lor justă.
Cristian Neagoe
De toader pe 9 August 2008 la 1:36 pm (#)”
l-am luat de pe blogul lui zoso.
n.b. oricum, ce scrie patapievici e valabil pentru 75-80% dintre ziaristi si politicieni, banuiesc ca si pentru popor. care se va civiliza incetul cu incetul. deja e mai bine ca in urma cu 5 ani.
Buna amiaza
De ozzy osbourne pe 9 August 2008 la 1:41 pm (#)Cred ca s-a alocat prea mult spatiu si prea multe vorbe pentru aceasta escrocherie pe bani publici facuta de ICR la NY.
Propun sa incepem sa spunem de ce suntem mandri ca suntem romani si, ca sa nu mai zica deontologii ca facem referire doar la trecut - Eminescu, Blaga, Brancusi,Enescu, Eliade, Cioran,etc - voi da mai jos cateva exemple de contemporani, cu care putem iesi linistiti in lume:
http://www.youtube.com/watch?v=VDSZm9iUBrI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=x3GgecvDAPo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=qERyvp6u4o8
http://www.youtube.com/watch?v=TGxxNIErDoQ
http://www.youtube.com/watch?v=fm61Si1nD0Q&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=0Wv3Ya9nskA
http://www.youtube.com/watch?v=Zl7zu8UNuyA
http://www.youtube.com/watch?v=axvhEUyVfX0
http://www.youtube.com/watch?v=6zFOs1MoI9s
Sunt doar cateva exemple, care cred ca ar fi facut cinste Romaniei.Sau poate in viziunea “telectualilor” de la ICR cei de mai sus nu fac parte din cultura romana?
Salutare taica si noroc
@toader: il public eu, aici, desi n-am avut placerea sa-mpart pisatul cu dezaxatul ala; nici la mine pe blog, nici in JN. ce face Badin e treaba lui, il priveste. iar tu, fiindca esti mielusel aici si ma-njuri pe alte bloguri vartos, dispari. varsa-ti spumele acolo.
De Victor Ciutacu pe 9 August 2008 la 1:43 pm (#)Pentru ca m-am “specializat in plagiat” dupa geniala opera a “inegalabilului” r-o-m-a-n p-a-t-a-p-i-e-v-i-c-i, am sa “recidivez”, metamorefozindu-ma intrun fidel membru PD-L, rugindu-va sa ignorati, daca vreti, parantezele:
„Canalie de facto, …(Mitica?) este un colaborationist bovarizat de ipocrizia aspiratiei la disidenta din… (PRM)”
- „Daca un r-o-m-a-n… (p-a-t-a-p-i-e-v-i-c-i) cauta adevarul într-o directie, este clar ca acolo nu este nimic de gasit”
- „Numai violenta, numai… (candidatul rosu decolorat, de pe dreapta!) mai poate trezi acest popor de grobieni din enorma-i nesimtire. Ma simt personal jignit de prostia bascalioasa, de acreala invidioasa, de stridenta de toapa a acestei… (candidaturi de pe Pietricica) ignare. Fondul ultim al substantei nationale… (a electoratului) este inadecvarea. Privit la raze X, trupul… (alegatorului) român abia daca este o umbra: el nu are cheag, radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbra fara schelet, o inima ca un cur, fara sira spinarii… (un electorat pe care sa-l incalecam)”
- „Trecutul oricarui r-o-m-a-n… numara un numar nesfârsit de toape si abia doi-trei oameni bine-crescuti… (si recomandati de structuri). În noi izbucnesc vrând-nevrând, gesturile melo-epileptice… (ca lacrimile la capatiiul lui Stoilojan), scobitul în nas, scuipatul în farfurie, argumentarea prin înjuraturi, zbieratul cu spume la gura… (cu iz cotrocenist). E o mojicie înnascuta, ceva de taran care, crezând ca poate ajunge boier cu apucaturi de precupeata, s-a instalat nesimtit în casele orasenilor… (pe Mihaileanu?) devenind ireversibil si inconstient taranoi… “Al dracu’ domn’ Mitica”.
Ce zici dle patapievici? Te bagi?
De Chi-x pe 9 August 2008 la 1:58 pm (#)mda… iată că, din păcate, ajungem să citim şi că 4 clase reprezintă de 1000 de ori mai multă cultură…
De sebastian a. corn pe 9 August 2008 la 2:06 pm (#)politeţe, poate - dar cultură?! vedeţi că am ajuns să încurcăm borcanele?
http://www.petitieonline.ro/petitie/pentru_demiterea_lui_hr_patapievici_de_la_conducerea_icr-p37941052.html
Asta e link-ul catre petitia pt demiterea lui Patapievici.
De dragosr pe 9 August 2008 la 2:31 pm (#)bai ciutacule…bai tonomat nenorocit…nu ti-e rusine? si tu si gadea cu echpa lui cu tot, si badea…toti sunteti niste nemernici. va luati de toti oamenii de valoare care il ajuta pe d-l presedinte sa ne faca viata mai buna, sa ne ajute sa traim bine. e vina lui patapievici ca s-a nascut intr-o tara de inculti care nu recunosc adevaratele opere de arta nici daca-i lovesc in pifometru? v-ati luat si de distinsa doamna elena udrea care nu-si mai poate reveni din shocul pe care l-a avut in urma spectacolului si caterincii despre pantofiorii dansei. e vina ei ca e lasata de la Dumnezeu atat de plina de calitati? e vina ei ca Dumnezeu a facut-o si blonda si cu tzatzele mari? loviti un om gata ranit…n-aveti pic de remuscare. in loc sa o sustineti pe distinsa doamna de la crashma in urma pierderii suferite datorita odiosului oprescu, acel om care fara pic de resentimente a strivit profitabila afacere a cocosului doamnei udrea, afacere care contribuia, dupa posibilitati, la asigurarea unei garderobe decente pentru distinsa blonda de la cotroceni, voi, tonomatele nenorocite a lu felix-the cat, creaturi haine, o atacati pentru ca a dat dovada de crestinism si s-a dus, si domnia ei, sa faca putina propaganda electorala…ups…sa arate ca-i pasa intr-adevar de populatia lovita de necaz si sa ajute si dumneaei cu cate ceva, ca un bun crestin ce este. priviti (pe blogul ei) si va minunati cum sufera draguta in urma atacurilor suferite. oare cand veti inceta, voi, handralailor, sa atacati femeile nevinovate si neajutorate din viata prea bunului nostru conducator?!
De magda pe 9 August 2008 la 4:24 pm (#)P.S. Ciutacule…chishca-i pe fraieri de cate ori greshesc. Antena3 22:05-23:56 rules. Concediu placut pt Badita si pt oricare din voi e sau va fi in concediu.
vreau banii inapoi ,am platit luna de luna impozit ca sa vad …. imi fac abonament la un post cu filme porno si ies mai ieftin si nici nu ma mai fac de rahat in lume ca-s la mine acasa
De dana pe 9 August 2008 la 4:35 pm (#)Să-l pui pe Patapievici în fruntea ICR este ca şi cum l-ai converti pe Hitler la iudaism şi l-ai numi rabin.
De Caligula pe 9 August 2008 la 4:46 pm (#)Domnule, trezeste-te: daca amicii patronului tau nu au reusit sa-l curete pe Patapievici dupa ce l-au umflat in ‘89 iar Saptamana si Luceafarul nu au putut sa le astupe gura “sumedeniei de intelectuali de bine care se bucura de favorurile financiare ale ICR” chiar crezi specialistii in privatizari si alte inginerii ca tine vor face mare branza? Ai rupt portile bibliotecilor publice sau ai primit volumul cu pasajele subliniate cu carioca?
De dan pe 9 August 2008 la 5:11 pm (#)In tarile civilizate cand aparea o carte care starnea controverse (si au trecut 12 anu, mai tata) cei care aveau ceva de spus (si nu doar sa reproduca citate) raspundeau cu o alta carte; scrie si tu ceva mai mult decat un editorial, o ancheta despre inamicu personal al stapanului tau sau o insemnare pe blog, sunt sigur ca vor face admiratorii tai coada la lansare (imi inchipui cu ce grafice vei demonstra cat esti deasupra celor pe care ii vestejesti, hahaha)…
Si am si eu o nedumerire: de ce cand scrii despre doctoru’ nu iti amintesti (ca in cazul lui Patapievici, baiatu’ de nomenclaturist din Primaverii) ca este baietel de general de secu’ din Primaverii? Probleme cu memoria sau cu caracteru’, gogule?
Ma intreb daca nea Patapievici are jet sa ajunga la fata asta si, daca ar avea portocale in izmene sa o faca?
De ozzy osbourne pe 9 August 2008 la 5:34 pm (#)http://www.youtube.com/watch?v=m4ljvCJu53o
Scursurile astea—Patapievici[ oare din ce neam [prost] de venetici adusi din colburile Podoliei se trage rahatu’asta??] si maretzul sau stapan, Baseaua neamului , zbanghiul drojditor , nu merita decat un scuipat intre felinare!!! si un : Mars, potailor!!!
De lupi pe 9 August 2008 la 6:10 pm (#)L-am auzit odata, spunand ca e de neam –roman???!!!???Nu pot sa cred , incerc dar nu pot!! Oare a putut poporul roman parcurge drumul de la geniu si maretzie-EMINESCU– la degradarea acestei primate- patapievici-????
De lupi pe 9 August 2008 la 6:16 pm (#)Mai nea’ baiatu’, in cartier Ferentari te-ai nascut ? Pai ajunge sa privesti inainte (n-ai nevoie sa rotesti privirea) si ai sa vezi doar manelisti, cocalari, tigani, smecherasi de 2 lei si alte jivine. Asta-i boboru’ romanesc. Desigur, ca exista si persoane care nu fac parte din aceaste categorii, dar nici politicieni nu sunt. Este clar ca te misca nevoi destul de tulburi si prea putin oneste
De Deleanu Emanuel pe 9 August 2008 la 6:29 pm (#)Imi aduc aminte doar de cateava versuri scrise de Adrian Paunescu:
“Am murit de mii de ori,
S`avem iarasi trei culori.
S`am platit cat nu se poate,
Sfanta noastra libertate…”
Poate ca cei care au murit pe aceste tinuturi, facand parte din acest popor, au “inima de cur”. Ce`i trist, ca`l platim chiar noi ca sa ne faca in felul acesta. Da poate ne si meritam soarta, pentru ca n`am vazut nici o luare de pozitzie in fatza Casei de Cultura sau unde dreaq isi duce viatza acest specimet antropologic… Rabdam mult, mult prea mult zik eu.
Cu stima,
De Adrian Cosmin pe 9 August 2008 la 6:31 pm (#)Adrian Cosmin
@Victor Ciutacu
din ceea ce spune intelectualul de pe Calea Victoriei, ,clar da dovada de frustrare.
De Petrisor Socol pe 9 August 2008 la 6:38 pm (#)D-l “pata piedici” este un neţărmurit. Vorbirea dânsului reprezintă o ciudată galaxie captivă in propriile elucubraţii. Vorba vorbelor, e sever, dar aspru. Şi să nu uit, îi merge inevitabil, invariabil, întotdeauna, greu da’ prost.
Deci să-l pierdem printre contemporanii care-şi caută întotdeauna cuvinte alese pentru a spune, evident c-aţi ghicit, nimic…
De Bogdan pe 9 August 2008 la 6:55 pm (#)De ce ” elitelor ” Soros ” le place ” Eminescu ? Poate pentru „ Doina „ :
De la Nistru pân’ la Tisa
Tot Românul plânsu-mi-s-a
Ca nu mai poate strabate
De-atâta strainatate.
Din Hotin si pân’ la Mare
Vin Muscalii de-a calare,
De la Mare la Hotin
Mereu calea ne-o atin;
Din Boian la Vatra Dornii
Au umplut omida cornii
Si strainul te tot paste,
De nu te mai poti cunoaste.
Sus la munte, jos la vale
Si-au facut dusmanii cale;
Din Satmar pâna ’n Sacele
Numai vaduri ca acèle.
Vai de biet Român saracul,
Indarat tot da ca racul,
Nici îi merge, nici se ’ndeamna,
Nici îi este toamna toamna,
Nici e vara vara lui
Si-i strain în tara lui.
Dela Turnu ’n Dorohoiu
Curg dusmanii în puhoiu
Si s’aseaza pe la noi;
Si cum vin cu drum de fier,
Toate cântecele pier,
Sboara paserile toate
De neagra strainatate.
Numai umbra spinului
La usa crestinului.
Isi desbraca tara sânul,
Codrul – frate cu Românul –
De secure se tot pleaca
Si isvoarele îi seaca –
Sarac în tara saraca!
Cine-au îndragit strainii
De http://saccsiv.weblog.ro/2008-05-28/386548/CASTA-CONDUCATOARE-din-Romania.html pe 9 August 2008 la 7:44 pm (#)Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.
Stefane, Maria Ta,
Tu la Putna nu mai sta,
Las’ Arhimandritului
Toata grija schitului,
Lasa grija Sfintilor
In sama parintilor,
Clopotele sa le traga
Ziua ’ntreaga, noaptea ’ntreaga,
Doar s’a ’ndura Dumnezeu
Ca sa-ti mântui neamul tau!
Tu te ’nalta din mormânt
Sa te-aud din corn sunând
Si Moldova adunând.
De-i suna din corn odata,
Ai s’aduni Moldova toata,
De-i suna de doua ori
Iti vin codri ’n ajutor,
De-i suna a treia oara
Toti dusmanii or sa piara
Din hotara în hotara,
Indragi-i-ar ciorile
Si spânzuratorile!
D-nule Ciutacu , ce parere aveti despre urmatorul comentariu ?
„ Sever Voinescu:
7 August 2008 (14:52)
Revin momentan pe blogurile prestigiosului ziar prezidential Cotidianul ptr a saluta doua importante evenimente culturale:
De saccsiv pe 9 August 2008 la 7:46 pm (#)1. sofisticata expozitie organizata de ICR-MISA la New York, care reprezinta inca o lovitura mortala aplicata generatiei expirate de catre generatia neexpirata
2. superbul gest,de mare incarcatura emotionala prin care distinsul domn Mitica Dragomir a decis sa paraseasca cercurile de interese nelegitime in favoarea cercurilor de interese legitime PD-L, PNG.
Personal, voi sarbatori aceste doua evenimente deplasindu-ma la New York ptr a vizita expozitia impreuna cu prietenul si aliatul meu politic, domnul voevod George Becali.
Biletele noastre de avion vor fi sponsorizate, cu generozitatea-i caracteristica, de catre ICR-MISA. „
“Credeam - şi poate că nu mă înşelam - că noi ne tragem din drojdia barbarilor, din resturile marilor năvăliri, din acele hoarde care, ostenind să-şi continue drumul spre Apus, s-au aşezat de-a lungul Carpaţilor şi Dunării, căutându-şi un culcuş ca să vegeteze - masă de dezertori la graniţele Imperiului Roman, vulg mizerabil spoit cu un pic de latinitate”
“Cum poţi să fii român? - Era o întrbare la care nu puteam să răspund decât printr-o durere de fiece clipă. Urându-i pe ai mei, urându-mi ţara şi ţăranii ei atemporali, îndrăgostiţi de toropeală şi crapând de stupizenie, mă ruşinam că mă trag din ei, îi renegam, refuzam să accept subeternitatea lor, certitudinile lor de larve osificate, visarea lor geologică. În zadar le căutam pe chip freamăul sau semnele revoltei: în ei, vai! murea încet maimuţa. La drept vorbind, nu aparţineau oare regnului mineral? Neştiind cum să-i scutur, cum să-i însufleţesc, îmi trecu prin minte să-i extermin. Dar nu poţi masacra pietrele”
Uite-l si pe asta, Emil Cioran pe numele lui, ce zice…. Huooooo! Telectualilor!
Cum sa iesim linistiti in lume cu asemenea specimene ca Cioran si Patapievici? Ca sa nu zic de Eliade, cu scrierile lui pornografice a la “Neagoe”.
Cand exista atatia oameni de o inalta tinuta morala si intelectuala, precum Ciutacu, Gadea, Valerian Stan, laptopul lui Valerian Stan, Cristoiu noi nu putem gasi ceva mai bun decat pseudo-intelectuali ca Patapievici, Cioran, Eliae… Ce rusineeeee!
De telectualilor! pe 9 August 2008 la 8:31 pm (#)Cand ma duc la toaleta si fac pisu ma gandesc din ce in ce mai des la Patapievici… Daca asta e pus sa ne apere interesele, el nu face decat contrariul.
De Dez pe 9 August 2008 la 11:56 pm (#)Mediul acela “privat”, scrisorile, au fost publicate in cartea “Politice” de catre insusi dl. Patapievici. Dupa care le-a citat in nenumarate emisiuni de televiziune si articole in presa scrisa, atat in Romania cat si in strainatate.
De Alandra pe 10 August 2008 la 1:09 am (#)@toader: ala nu e drept la replica. pozele sunt ale lui? textele da? in rest discutam discutii.sa ma dea in judecata! dar secret numai pentru tine: mai am si altele.
De Andrei Bădin pe 10 August 2008 la 3:11 am (#)@ciutacu: asta e membru zakusca senzual, grupul ala de dezaxati al lui neagoe. isi apara si ei pipi-ul…
Am o intrebare:daca “domnul”Patapievici este asa nemultumit de romani de ce nu pleaca?In alta tara daca spunea asa ceva banuiesc ca o incurca rau de tot.La noi tot el nemultumit.
De VERA pe 10 August 2008 la 10:08 am (#)“TRAIM IN ROMANIA…’Cit este de adevarat.Daca omul asta se considera intelectual atunci suntem o natie intr-adevar pierduta.
@Andrei Badin: sa fie iubiti, da’ nu pe banii nostri.
De Victor Ciutacu pe 10 August 2008 la 11:57 am (#)@dan: Oprescu nu condamna la tv securitatea si comunismul. cat despre Patapievici, in 96 nu se punea problema sa fie demnitar. acum e. cat despre caracterul meu, o sa traiesc cu drama de a nu ma ridica la inaltele voastre standarme morale si urinale.
Off topic:
De Alexandru Dumitrascu pe 10 August 2008 la 12:45 pm (#)Pupincurismul în forma sa cea mai evoluată; aproape artă.
http://razboiul.wordpress.com/2008/08/09/pupincurismul-in-forma-sa-cea-mai-evoluata-aproape-arta/
Buna ziua d-le Ciutacu,
De ioana petrache pe 10 August 2008 la 1:10 pm (#)Patapievici nu are dreptul si mai ales onoarea,de a vorbi pro sau contra poporului roman!NU are!
Dumnezeu (sau cine stie?!) sa-l odihneasca1!
Cu ot respectul pentru Dvs.,
IoanaP
mai degraba urinale, pentru ca oricine cauta scuze in situatia din New York are ochelari de cal (adica e prost) sau o face pentru bani. Numai bine!
De Yoz pe 10 August 2008 la 1:20 pm (#)@De telectualilor
Pentru cel care semneaza cu nick-ul asta si face comparatii intre Cioran si amaratul asta de Patapizdevici: bai, baiete, nu e nimic de comparat. Nu poti sa compari pe unul dintre cei mai mari scriitori si filosofi de limba franceza (si romana), pe un tip care pana la 25 de ani facuse cat nu va face Patapievici nici daca se mai naste de 10 ori cu… Cu cine ?? Chiar asa, cine e nenea Patapievici ? Ce-a scris el in afara de textele de mai sus si de o carte autobiografica ? Si cand a inceput el sa scrie si a descoperit ca e “filosof” ? Dupa ce pana la 43 de ani a fost fizician… Vai de capul vostru de impostori cu mintea moale…
De Jan pe 10 August 2008 la 1:32 pm (#)buna treaba! Poponeata asta…e cam retardatel. Domnule ciutacu sper sa nu te superi daca am facut pe blog trimitere la blogul tau…dar e prea tare!!! Noroc!
De Stefan pe 10 August 2008 la 2:34 pm (#)Tarziu, poate, dar e interesant sa mai privim lucrurile din alt punct de vedere…Cred, domnule Ciutacu, ca ar fi trebuit sa ne referim si sa luam atitudine cu privire la scrierile domnului Patapievici inainte de haosul creat de subalternii domniei sale, chiar mai inainte de a fi numit…nu e oare cumva treaba celui care numeste o persoana intr-o functie reprezentativa sa refuze a promova indivizi nepotriviti?…Nu e oare chiar treaba opiniei publice sa reactioneze si sa se opuna numirii acestora?Prin urmare, as spune ca, din punct de vedere al discursului autorului Patapievici, e tardiv sa consideram ca nu ar fi potrivit pentru functia de la ICR…Ramane, insa, in discutie, gafa diplomatica ce s-a savarsit sub obladuirea sus-numitului…
De Alexandru Abdulbaki pe 10 August 2008 la 3:24 pm (#)@…telectualilor…
De ŞuKăRiT pe 10 August 2008 la 3:28 pm (#)Ce comparaţie plină de trufie!
ELIADE şi CIORAN ?!!!
Zău aşa, până acolo mai va! Şi-apoi, să nu uităm că şi ei sunt ROMÂNI. Cum rămâne cu filozofia jetului milenar?
nu l-am crezut niciodata in stare pe i.t.morar-haios acronim-i.t.???) sa fie in stare sa -si bata joc in halul acesta de niste oameni care nu i-au facut nimic personal precum d-l badin.era bun la divertis dar acum e DE divertis.e interesant cum ,exact ce criticau pe vremuri,adica mentalitati securisto-comuniste ,le folosesc pe post de arme:defaimari,aratatul cu degetul…problema e ca baietii astia anticomunisti nu stiu sa puna ceva in loc,se hranesc doar din anticomunism.cred ca si progeniturile lor vor da vina tot pe comunisti,exact cum fac azi cu bogdan olteanu sau tariceanu.sa nu uit,nu l-am iubit pe iliescu si mi-am racit destul gura pe la manifestatii strigand impotriva lui si nici pe nastase sau voiculescu,dar n-o poti tine langa cu iliescu.daca sunt asa de constructivi as vrea si altceva in afara de scandaluri,urina,borduri,fecale,lacrimi, demagogie…
De fla pe 10 August 2008 la 3:35 pm (#)@ciutacu: Imi mai vine in minte o deosebire intre patapievici si oprescu: in timp ce patapievici a fost bagat in beci in ‘89 oprescu a ramas printre ai lui, alaturi de, sa zicem, ion iliescu, care a facut pipi pe toata romania timp de 11 ani (doua mandate constitutionale si ceva pe deasupra) - cateva din rudele mele plecate dupa iunie 91 pot sa iti spuna cateva cuvinte in sensul acesta…
De dan pe 10 August 2008 la 3:39 pm (#)Standardele mele morale mi-au fost insuflate de parinti si bunici (exista legi morale care sunt superioare celor scrise, dar respectarea lor depinde doar de noi) banuiesc ca si parintii si rudele tale ti-au spus toate astea dar ma indoiesc ca s-a prins ceva de tine - asta legat de standardele morale si urinale
Nu admir neconditionat orice forma de arta, dar scriitori (buni sau rai) revoltati de ceea ce se intampla intr-un anumit loc (repet, Patapievici cu toate pacatele si originea lui era sa fie curatat in 89) au fost peste tot si in toate epocile si toti au starnit aceleasi reactii adverse si isterice (dar din pacate “Politicele” sunt folosite de tine si de altii doar pentru actiuni cu scop politic, care nu ma pot abtine sa observ ca sunt convergente si le sustin pe cele ale patronului tau). Iti scriu ce spunea un personaj al lui Celine in “Calatorie la capatul noptii” (despre francezi!)” << Rasa, cum ii zici tu, e numai aceasta imensa adunatura de nenorociti in genul meu, urdurosi, paduchiosi, rebegiti care au esuat aici terorizati de foame, de ciuma, de bube si de frig, veniti invinsi din cele patru colturi ale lumii. N-au putut merge mai departe din cauza marii, Asta- Franta si asti-s francezii! … Dusmanosi si docili, batjocoriti, jefuiti, macelariti si mereu imbecili … ne-am nascut fideli, de asta crapam noi astia!”. A fost si el batjocorit de alde voi, pentru pacate reale si imaginare, desi nu cred, sincer, ca merita asta. Dar acolo, ca si la noi, oamenii isi aleg tintele si abia apoi argumentele.
Grav nu e ce scrie dl. Patapievici - e dreptul lui, libertatea de expresie este garantata de Constitutie.
De kiki pe 10 August 2008 la 4:23 pm (#)Grav este ca devenind demnitar, platit din bani publici, patroneaza evenimente “culturale” cel putin dubioase: expozitia de la New York care a declansat scandalul a fost precedata anul trecut de un spectacol cu piesa “Fuck You’ropa” (in anul aderarii Romaniei la UE), iar mai recent, la un lectorat din Germania, Romania a fost reprezentata de Sorin Antohi, client al CNSAS si acuzat de folosirea fara drept a unui titlu universitar.
Pentru a continua ceea ce a inceput ozzy (toata stima), va propun urmatoarele: http://www.youtube.com/watch?v=79U6hwRJPZo si asta: http://www.youtube.com/watch?v=7CoCSEM1fcU&feature=related sau asta: http://www.youtube.com/watch?v=DhqP7gm8vro . Dupa parerea mea, surprind cel mai bine esenta noastra, a romanilor.
@dan
De pacos pe 10 August 2008 la 6:00 pm (#)N-a fost nevoie. Oprescu a facut-o singur. Si oricum, intre Oprescu si Patapievici este o diferenta: unul a fost ales cu peste trei sute de mii de voturi. Care a fost tirajul cel mai mare pe care l-a atins vreo “opera” a celuilalt? a depasit 5000? Si mai e ceva: omul e liber sa scrie ce vrea, daca se gasesc amatori care sa plateasca pentru “creatii”. Dar pe banii lui. Atata vreme cat primeste banii de la “vulgul” pe care-l dispretuieste atat de mult, avem o problema. Macar morala. Dar nu-i poti cere omulul ceva ce n-are!
mi-ar fi placut sa fiu mai spontan dar trebuie sa recunosc ,nu as sfi potrivit asa de bine gandul cum a facut-o ema
De MARIUS pe 10 August 2008 la 8:05 pm (#)subscriu si completez cu articolul lui saccsiv
ŞuKăRiT, şi tu ai remarcat că @telectualilor a scris in greaca veche, da?! Wow!! =))
De blue pe 10 August 2008 la 8:47 pm (#)Dan
Voi incerca in cele ce urmeaza sa demonstrez cat de asemanatori sunt cei doi intelectuali
Louis-Ferdinand Céline ( 1884 – 1961 ) , pe numele sau real Louis-Ferdinand Destouches . Prin 1920 lucra la Rockefeller Foundation . Dar la acea vreme ( ca si acum ) vestita familie investea monstruos de mult ( ca si prietenii lor apropiati si cu multi bani ) in unul din cele mai odioase domenii inventate de mintea umana : EUGENIA . Sa facem o scurta incursiune in istorie ( ROG CITIREA CU FOARTE MARE BAGARE DE SEAMA ) :
În 1904, Cold Spring a fost iniţiată în SUA cu finanţarea Carnegie, Rockefeller şi Harriman. În 1907 primele legi ale sterilizării au fost trecute în SUA. Cetăţenii cu uşoare diformităţi sau cu scoruri scăzute la testele lor din cardurile de raportare au fost arestaţi şi sterilizaţi cu forţa.
Unul dintre cei mai importanti eugenisti , Charles Benedict Davenport ( 1866 – 1944 ) a devenit director al Cold Spring Harbor Laboratory in 1910, cand a fondat si Eugenics Record Office.
In 1911 , acesta scrie cartea sa de referinta Heredity in Relation to Eugenics . Apoi in 1929 , Race Crossing in Jamaica , in care arata degradarea la care ajung indivizii prin amestecarea raselor alba si neagra .
Cu astfel de idei , a avut contacte cu institutii si publicatii din Germania nazista inainte si in timpul celui de al doilea razboi mondial . De notorietate este contributia sa la Festschrift , pentru Otto Reche , cel ce avea sa devina una dintre cele mai importante figuri ale teoriilor superioritatii sau inferioritatii raselor . ( NOTA 2 )
In 1904 , The Cold Spring Harbor Laboratory este finantata de Carnegie Institution of Washington ( NOTA 3 ) iar in 1921 este reorganizata ca Carnegie Institution Department of Genetics . Intre 1910 – 1940 gazduieste Eugenics Record Office a lui Charles B. Davenport si a asistentului sau Harry H. Laughlin .
Eugenics Record Office a fost finantata initial de Mary Harriman , vaduva lui E. H. Harriman ( NOTA 4 ) iar apoi de Carnegie Institution ( NOTA 3 ) . Institutul este raspunzator pentru legile ce la acea vreme au dus la multe sterilizari fortate .
În 1911, familia Rockefeller exportă eugenia în Germania prin rulări de bani către Institutul Kaiser Wilhelm care mai târziu va fi stâlp central al celui de-al treilea Reich . ( NOTA 5 )
La Conferinţa Internaţională A Eugeniei din 1912 din Londra, Eugenia devine o nebunie internaţională şi câştigă statutul de superstar. Futurologul şi autorul SF de succes, H.G. Wells a studiat biologia îndrumat de eugenisti de top şi a răspândit noua credinţă la nivel planetar.
In 1916, iubita lui H.G. Wells, Margaret Sanger, a început promovarea eugeniei în SUA. În 1923, Sanger primeşte fonduri masive din partea familiei Rockefeller. ( NOTA 6 ) Sanger a scris fratelui intru eugenie Clarence J. Gamble ( NOTA 7 ) că liderii negrii ar trebui recrutaţi ca deschizători de drum în programele de sterilizare direcţionate împotriva comunităţilor de negrii.
În 1924, Hitler a scris “Mein Kampf”( sau “Lupta Mea” ) şi a creditat eugenistii americani ca fiind sursa lui de inspiraţie. Hitler chiar a scris o scrisoare de fan eugenistului american şi conservator, Madison Grant, numind cartea lui bazată pe rasă, “Trecerea marii rase”, Biblia sa.
Hitler şi-a dezvoltat planurile pentru exterminarea în masă a evreilor şi ceea ce el numea alte sub rase cât şi cele handicapate, de la Grant. ( NOTA 8 )
Am scris toate cele de mai sus pentru a intelege de unde vine greata fata de semeni a indivizilor de tip Celine sau Patapievici . Ambii au fost foarte apropiati unor FUNDATII ( primul Rockefeller , al doilea Soros , un foarte apropiat prieten al celebrei familii ) .
Celine avea simpatii naziste . Aidoma celor de mai sus . Ca si bunicul lui Soros , ce colabora cu nazistii pentru confiscarea averilor evreilor . Iar Patapievici isi da girul la chestiunea swasticii de pe ponei …
Veti spune desigur , cum se poate , din moment ce sunt evrei ? Ce-au urmarit si urmaresc de fapt „ elitele „ cu manifestarile de acest gen , voi explica poate cu alta ocazie .
( NOTA 2 )
Otto Reche ( 1879 – 1966 ) , antropologist , fost membru al partidului nazist . A facut studii referitoare la grupele sanguine si rase .
( NOTA 3 )
Andrew Carnegie ( 1835 – 1919 ), magnatul Carnegie Steel Company , cumparata in 1901 de J.P. Morgan si transformata in colosul US Steel cu ramificatii pana in Europa centrala . Dupa tranzactie se retrage din afaceri . Fondatorul in 1910 al institutiilor care ii poarta numele .
David Rockefeller ( 1915 - ) a fost director Carnegie Endowment for International Peace alaturi de Alger Hiss, John Foster Dulles , Dwight D. Eisenhower si fondatorul IBM Thomas J. Watson
( NOTA 4 )
W. H. Harriman , impreuna cu James Stillman , Jacob Henry Schiff si William Rockefeller controla cele mai importante cai ferate precum si National City Bank of New York.
Legaturile au continuat de-a lungul timpului . Fetele lui James Stillman , Sarah Elizabeth Stillman si Isabel Goodrich Stillman s-au maritat cu William Goodsell Rockefeller si Percy Avery Rockefeller , fii asociatului , prietenului si presedintele Standard Oil , William Rockefeller .
Unul din descendentii astfel rezultati , James Stillman Rockefeller , a fost presedintele National City Bank of New York , acum Citibank dar a lucrat si pentru Brown Brothers Harriman . Tot el a incorporat si First National Bank . El si David au fost inscaunati la conducerea celor doi giganti in 1959 , respectiv 1960 .
Se cuvine acum sa amintim de :
Prescott Bush ( 1895 – 1972 ) , United States Senator , tatal fostului presedinte George H. W. Bush , bunicul actualului presedinte George W. Bush .
Membru Zeta Psi si Skull and Bones secret society.
Impreuna cu Brown Brothers Harriman fondeaza Union Banking Corp.-New York. care a facut afaceri cu regimul nazist .
In 1924 este facut vicepresedinte al A. Harriman & Co. de catre socrul sau George Herbert Walker .
Sapte ani mai tarziu devine partener fondator al Brown Brothers Harriman & Co. .
Legaturi apropiate cu American Birth Control League din 1942 si mai apoi cu Planned Parenthood in 1947 .
Deci ca si PAPUSARII , i-au placut experimentele sistemului nazist , inclusiv cele EUGENICE .
( NOTA 5 )
Kaiser Wilhelm Institute (Kaiser Wilhelm Gesellschaft ) a fost fondat in 1911 si i-a avut printre directori pe Walther Bothe, Peter Debye, Albert Einstein, Fritz Haber si Werner Heisenberg . Finantari majore au venit din partea Rockefeller Foundation .
Presedinte intre 1937 – 1940 a fost Carl Bosch ( 1874 – 1940 ) , laureat in 1931 al premiului Nobel in chimie , care din 1935 devine presedintele IG Farben .
Sa ne amintim ca mega compania germana IG Farben a avut stranse si scandaloase legaturi de afaceri cu Bank of Manhattan condusa de Paul Warburg , Ford Motor Company sau Standard Oil condusa de Rockefeller . Mai mult , fratele lui Paul Warburg , Max Warburg , unul dintre industriasii colosului german care a fost unul din pilonii de sustinere al efortului de razboi dar si fabricantul Zyklon B , a fost acuzat ca a finantat puterea national-socialista . Dar Paul Warburg nu era oricine , ci primul director al COUNCIL ON FOREIGN RELATIONS (CFR) dar si unul din fondatorii Federal Reserve .
( NOTA 6 )
Emma Goldman ( 1869 - 1940 ) , iubita anarhistului Alexander Berkman a fost o sustinatoare infocata a revolutiei bolsevice , atata timp cat se parea ca bolsevismul va fi inceputul Noii Ordini Mondiale si nu doar o etapa intermediara , cea a unui urias macabru laborator . De asemenea a participat la razboiul civil din Spania .
A promovat ateismul , iubirea libera ( care vedea casnicia o forma de sclavie ) si homosexualitatea .
L-a influentat major si pe Roger Baldwin , cel ce impreuna cu Crystal Eastman au fondat in 1920 American Civil Liberties Union .
Tot ea a fost amica cu Margaret Sanger .
John Davison Rockefeller, Jr. a ajutat-o si finantat-o masiv pe Margaret Sanger cu a ei the American Birth Control League , devenita mai tarziu Planned Parenthood ( unul din principalii factori ai promovarii uciderii de prunci nenascuti ) .
Familia aceasta Rockefeller are o pasiune macabra de a se ocupa cu tot ce ii este uraciune lui Dumnezeu . Un alt exemplu este
John D. Rockefeller III
In afara de a fi fost membru al Council on Foreign Relations ( cum ii sta bine unui reprezentant ai omniprezentei familii , organizatie de fapt stapanita si controlata de ei ) a fost foarte activ pe domeniul , populatie , crestere demografica , controlul nasterilor , familie .
In 1952 infiinteaza si finanteaza Population Council . Cu toate ca a fost controversat , avandu-si radacinile in miscarea “ eugenie “ , consiliul si-a vazut linistit de treaba . Cel mai important obiectiv al sau a fost family planning .
( NOTA 7 )
Clarence J. Gamble , stapanul mega companiei Procter and Gamble a fost foarte activ in uciderea de prunci nenascuti . Fondatorul Pathfinder International . Impreuna cu Margaret Sanger si Robert Latou Dickinson au reusit raspandirea avortului prin absortie in intreaga SUA , dupa care si-a inceput o intensa activitate de promovare a lui la scara globala .
( NOTA 8 )
Madison Grant ( 1865 – 1937 ) , eugenist , a jucat un rol determinant in scientific racism si restrictionarea imigratiei pe criterii rasiale .
In 1916 scrie The Passing of the Great Race , o lucrare elaborata a racial hygiene , preocupandu-se de istoricul rasial din Europa .
De http://saccsiv.weblog.ro/2008-07-22/447549/EUGENIA.html pe 10 August 2008 la 8:57 pm (#)@Jan: ce a facut Cioran asa de semnificati pana la varsta de 25 de ani? Nu de alta, dar am citit mai tot ce a scris (valabil si pentru Eliade). Si chiar daca ar fi facut ceva extraordinar, injuraturile asemantoare cu ale lui Patapievici devin astfel mai dulci? Pe principiul: “da dom’le, mare scriitor, mare filozof, are dreptul sa zica ce vrea el”
De telectualilor! pe 10 August 2008 la 8:58 pm (#)Am dat citatele de mai sus pentru ca aveti standard dublu. Cioran avea dreptul sa “urineze” pe Romania, in timp ce Patapievici nu are acest drept. Conteaza varsta la care a inceput sa faca Patapievici filozofie? (stiti la ce varsta a inceput Tudor Arghezi sa scrie?) Ce conteaza de fapt in tot scandalul asta stupid?
Conteaza macar contextul in care au fost facute afirmatiile respective pe care le-ati descoperit si voi cu ani intarziere? Conteaza ca au fost scrise imediat dupa mineriada din ‘90 si ca dementa acelor zile a contribuit la tonul foarte agresiv si amar din scrieri?
Nu, conteaza doar ca Patapievici e “omul lui Basescu” si ca oricine pare omul lui basescu trebuie lovit, calcat in picioare, doar pentru a va simti voi bine (sau pentru a se simti cei de deasupra voastra bine). Daca nu era Patapievici in fruntea ICR iar expozitia din NY ar fi fost aceeasi, nici n-ati fi observat. Nu ati mai fi discutat cu zilele (si cu cata pasiune falsa si ipocrizie) despre zvastici pe funduri de ponei verzi pe pereti. Vreti sange, atata tot…
@De telectualilor
De ozzy osbourne pe 10 August 2008 la 9:16 pm (#)Chiar daca domniile voastre cred ca ai’de sunt admiratorii lui HRP sunt cei buni iar ai’din barca cealalta sunt cei rai si, pentru ca pomeniti numele lui Cioran alaturi de cel al numitului HRP, cu adanca piosenie in glas, va redau mai jos un mic fragment din EMIL CIORAN(ca nu ati facut impreuna scoala ma gandesc?!):
“Dacă s -ar putea dovedi că posibilităţile sufleteşti ale românului nu întrec cele arătate în trecut şi că viitorul nu va scoate la lumină feţe ascunse ale sufletului românesc, atunci orice încercare de a pune o piatră la temelia României de mîine ar fi zadarnică. O ţară nu se naşte şi nu creşte din afară, ci din condiţii lăuntrice. Chiar dacă acestea se supun unor tipare formale, determinantele psihologice specifice nu impun mai puţin o marcă şi o individualitate. Rosturile devenirii unei ţări îşi au atîtea raţiuni în psihologia poporului respectiv!”Schimbarea la fata a Romaniei, capitolulIII- Golurile psihologice si istorice ale Romaniei
Va pup dulce pe boticul vostru de “telectuali” portocalii.
Salutare taica si noroc
Zicea Petre Tutzea:
“Elitele morale sunt mai presus decat cele intelectuale. Mie îmi plac oamenii care fac judecati. Cei care fac silogisme sunt fata de adevar, cum sunt curcile alea care se incurca printre popice.”
“M-a intrebat cineva odata: Ma Petrica, tu cand te asezi la masa de scris cum scrii? - Sunt emotionat de fila goala. Prima mea grija e sa nu fiu pandit de demonul originalitatii. Urmaresc sa nu fiu original si sa fiu cuviincios. - Esti inspirat? - Nu, nu sta niciodata un zeu în coltul camerei mele cand scriu eu. Sunt foarte nelinistit. Eu, care sunt crestin… Am doua nelinisti; sa nu se afle in expunerea mea nici o inadvertenta terminologica si nici o impietate.”
De Cetateanu Turmentat pe 10 August 2008 la 9:29 pm (#)Dar lipseste Mihaies din fotografie ! Mihaies - fiul postasului din Arad - coleg cu bufonul trist IT Morar, unde e ??
De Kartouche pe 10 August 2008 la 10:15 pm (#)Mihaies, alungat de postas de acasa, ajuns pe santirele patriei, a fost recuperat de o sacuianca Ilona, si pus la treaba !
Trioul care fura bani de la noi si ii da unor vie ‘viermi si limbrici’ - cum zicea un roman american - este neintregit fara M. Mihaies !
Mă ori voi n-aţi înţles ce zice omul ori vă faceţi că nu e aşa. Ia mai îşiţi din case să vedeţi cum e românul. Ei bine da! E exact cum l-a descris Patapievici, Caragiale, Ciutacu, etc.
De bukakke pe 10 August 2008 la 10:15 pm (#)Cred ca peste 90% din cei care au scris comentarii referitoare la opera dlui.Patapievici nici macar nu au citit-o.Dar asa suntem noi romanii : ne dam cu parerea despre orice,fara sa avem habar ! Si mai ales ne place sa injuram pe oricine,in rest suntem un popor format in mare parte din lichele, din mincinosi si,mai ales,hoti ! Daca cineva ne spune acest lucru in loc sa ne indreptam incepem sa injuram.
De DAN pe 10 August 2008 la 10:57 pm (#)@pacos foarte corect si la obiect rspunsul pentru Dan.
De Mihaela Petrescu pe 11 August 2008 la 12:37 am (#)Ce gindeste si ce scrie cineva, pe banii lui, e treaba lui.
Cind ,insa ,esti cocotat si uns drept reprezentant al Romaniei ,lucrurile se schimba.Mai devreme sau mai tirziu va trebui sa dea seama. Cind esti participant de baza la denigrarea natiei, a culturii, a romanilor-deja imaginea noastra este destul de terfelita- cred ca s-ar putea inscrie intr-o fapta pedepsita de lege.
Asta este esenta ,iar ceea ce face Ciutacu acum este un act de curaj.E bine sa se popularizeze cit mai mult actiunile a astfel de oameni. Informarea este esentiala.
Un alt aspect important este maniera in care se pune problema originii celor in cauza. Asta imi aduce aminte de faimoasa “origine nesanatoasa”.Expresie inventata de clasa muncitoare si de comunism, referindu-se la burghez-mosierimea exploatatoare.Chiar nu vrem sa invatam nimic din istorie? In momentul in care esti mai mare de 18 ani, conform legii, esti raspunzator de faptele tale.
In ceea ce ma priveste Patapievici este un infractor si un tradator si trebuie judecat ca atare.Ca arta, ca artisti…nimeni nu acuza pe acesti pseudo-artisti care au ajuns sa expuna la NY.Ci pe cei care au permis si au autorizat asa ceva.
Este o alta mare gafa , mai mare decit cazul romanului mort in inchisoarea din Polonia.Statul roman isi denigreaza proprii cetateni , creeaza situatii care pot genera in ceea ce s-a intimplat in Italia si apoi dau si mai tare cu bita in balta ca sa dreaga busuiocul.Desi nu sint adepta teoriilor conspiratiilor , nu ma pot abtine sa nu ma intreb CUI II FOLOSESTE creearea a astfel de situatii? Pentru ca refuz sa cred ca este doar imbecilitate.
patapievici ca si tismaneanu si alti urmasi de kominternisti au sadita in suflet si sange ura fata de romani. nu uitati ca inaintasii lor au distrus intelectualitatea romaneasca si tot ce era romanesc inlocuind cu ura ruso-evreiasca.
au venit aici ca stapani si au creat canalul si Pitestiul si Gherla si cate si mai cate. Asta e spiritul lor: total distructiv impotriva romanilor si a ce e romanesc.
stabilind clar contextul veti intelege ca scrierile patapieviciste sunt consecinta logica a acestor trairi. El vine ca si intelectual pe mediul creat de inaintasii lui, pe terenul ras si umplut de mistificari. El e nimeni si nimic pentru romani si Romania. Faptul ca trecator se afla in fruntea unei institutii de cultura este vina exclusiva a betivului numarului 1.
De Catalin pe 11 August 2008 la 8:36 am (#)Dar, daca tot suntem o natie de cacaciosi, de ce nu pleaca spre tari ideale? Traieste din banii cacaciosilor…Tristetea multa e ca sunt destui care il aproba…Sa i ia naiba pe toti…
De Ego pe 11 August 2008 la 10:25 am (#)@DAN
De pacos pe 11 August 2008 la 10:31 am (#)Putem sa discutam si despre opera scriitorului Patapievici. Dar aici discutam mai ales de caracterul omului Patapievici. Sau mai precis de lipsa acestuia.
Eu nu sunt critic literar sa-mi pot permite sa vorbesc despre valoarea literara a scrierilor lui Patapievici. Sunt insa, cred, suficient de inteligent sa pricep ca cineva, considerat de unii ca facand parte din “elita”, ma insulta. Si in tot acest timp eu il platesc sa faca asta.
Si fiind asa, suficient de inteligent, nu ma pot abtine sa nu intreb: voi acestia, “elitistii” (atentie, am scris elitisti nu etilisti, sa n-avem vorbe..) ati facut si altceva decat sa lipiti etichete poporului astuia? Am inteles: “ne place sa injuram pe oricine,in rest suntem un popor format in mare parte din lichele, din mincinosi si,mai ales,hoti !”
Dar voi, astia, “spuma societatii”, “la creme de la creme”, ce sunteti ?
Bun, o intrebare ramane: cum facem sa il schimbam? Cum facem sa il fortam pe marinar sa il schimbe?
De Dan Tanasa pe 11 August 2008 la 10:53 am (#)E clar, ni s-a pus pata pe vicios. Pata pie vici. E dubios rau, sarmanul si TREBUIE SCHIMBAT FIINDCA I S-A URCAT LA CAP.
De Marian S. pe 11 August 2008 la 11:22 am (#)Pe mine insa ma roade o intrebare de baraj:
PE CINE DRACU` PUNEM IN LOCUL LUI ???
eu cred ca patapievici trebuie sa se prinda de maini cu adulatorii lui gregorian… acolo mi se pare mie ca e locul potrivit pentru el. in spirla. din acea postura chiar ca nu mai conteaza ce spune nici despre romani, nici despre cultura nici despre nimic…
De o 'cacacioasa' pe 11 August 2008 la 11:47 am (#)sa mediteze pana la levitatie, sa se contecteze cu prietenul bivolaru, telepatic, fireste, sa i se sopteasca la ureche cuvintele care sunt pictate pe peretii expozitiei din NY, sa i se deseneze cruci pe fund, sa se imbibe cu urina (eventual si optional, bineinteles) …
cred ca s-ar simti in elementul lui si as fi, in sfarsit, de acord cu tot ceea ce spune si compune pentru ca as stii de unde se inspira.
Ema, ai tot respectul meu!
De Catalin pe 11 August 2008 la 1:03 pm (#)@dan: deci tu susţii că victor ciutacu si alţii au reacţii politice…bla bla…folosite în scop politic…bla…să presupunem că aşa este, că aşa vrea voiculescu etc. dar, ce zici tu de dosarele lu năstase şi mitrea? oare astea nu-s politice? au avut luptătorii aştia anticorupţie vreo 3 ani şi…aproape 4. şi ei se agită acu, în prag de alegeri. eu nu simpatizez nici un partid politic, nu mă duc la vot, mi-e scârbă de toţi politicienii. da hai acu să n-aruncăm cu rahat în voiculescu şi în nişte oameni care lucrează într-o societate patronată de el. că nu-i voiculescu cel mai mare dintre securişti. hai să ne uităm puţin şi la alţii; vezi băşescu - tre să fii un adevărat monument de prostie amestecată cu imbecilitate ca să crezi că el fu căpitan de navă şi avea posibilitatea de a se plimba prin străinătate pe vremea comunismului, şi asta fără a fi securist. nu doar că a fost securist, dar cred că a avut un rol important în securitate. şi securişti au fost toţi băieţii aştia şmecheri care au bani grămadă şi îşi bat joc de noi acu aşa…just for fun. da hai acu să criticăm oamenii care au furat şi ne-au făcut de rahat în ultimii 18 ani. ce-a fost înainte de ‘89 a fost, a trecut. din câte ştiu eu, voiculescu încă n-a fost nici preşedinte, nici prim-ministru. deci nu putem să-l acuzăm pe el pt. mizeria în care trăim. să nu înţeleagă nimeni că-l admir…nu! da nici nu-l consider vinovat pt situaţia de azi. cât despre papiţoiul ăsta de la icr…nu merită nici o flegmă. nimic. că a sris nişte treburi mă interesează…nu. sunt mulţi oameni care scriu în ţara noastră…şi unii dintre ei scriu nişte treburi deştepte, folositoare. şi le scriu pe banii lor…şi nu le mai ridică nimeni statui în semn de mulţumire. că ne-a făcut de rahat peste ocean…abia asta mă interesează. dacă ar fi venit un nebun din state să ungă cu rahat nişte pereţi ai unei clădiri din centrul bucureştiului, cum aţi fi comentat asta? aţi fi stat să vă gândiţi că poate-i o formă de artă? că poate unii “artişti” se exprimă cu ajutorul rahatului? sigur că nu. pt majoritatea oamenilor ar fi fost pur şi simplu nişte rahat pe pereţi. aşa şi cu expoziţia, cică, din ny. numa unii nebuni, neînţeleşi, pot considera mizeria aia artă. şi după toate astea apare le papiţoi, intelectualul lu peşte şi face caterincă. ne demonstrează cam cât ne apreciază el pe noi toţi. ne-o cam dă la ue…pe româneşte. expoziţii din astea să facă la el acasă, pe banii lui, şi să-şi invite prietenii băutori de piş s-o vadă. să nu facă mizerii din astea în numele unui popor întreg, pe banii unui popor întreg. şi băselu e principalu vinovat pt mizeria asta. eu, în calitate de cetăţean al acestei ţări, plătitor de taxe şi impozite, mă simt umilită de aceste creaturi. consider că aştia, prin acţiunile lor, mi-au făcut mai mult rău decăt mi-a făcut voiculescu în calitate de securist.
De magda pe 11 August 2008 la 1:49 pm (#)@sebastian a. corn da 4 clase la care adauga o viata intreaga de studiu individual de o continua dorinta de auto educare de completare a cunstintelor . ce zici dl. poti spune cite carti ai citit ? il poti ajunge pe tatal meu?eu nu cred ca numarul de ani de scoala te fac automat cult si politicos. ai auzit cumva de cuvintul AUTODIDACT? stii ce inseamna? asa ca lasa ironiile ieftine nu-si au locul aici
De elena pe 11 August 2008 la 2:15 pm (#)@ dan—- mai puiu pizdii— tu din ce balta de pishat ai mai rasarit , mai elitule!!!!!tu stii vorba aia , cu prostul care nu-i fudul, mai gaura neagra a omenirii!!!!Tu tot pe banii de la buget barbieresti vreo putana malagambista , intelectuala de prestigiu a Romaniei???? Nu v-ar mai ramane nimeni in urma voastra, pushlamale obraznice !!!!
De lupi pe 11 August 2008 la 2:16 pm (#)@DAN: prietene, poate tu eşti mincinos, lichea, hoţ. există o mulţime de oameni ok, de treabă, oneşti…all qualities. da numa jegurile ies în evidenţă. şi dacă tu, român fiind, consideri asta despre oamenii din ţara ta, nu e de mirare că alţii ne consideră la fel, sau mai rău. ex: italienii - popor de ţigani.
De magda pe 11 August 2008 la 2:19 pm (#)nu il mai bagati in seama, serios.
De bagatare pe 11 August 2008 la 3:57 pm (#)@ Pacos, că bine zici!
De ŞuKăRiT pe 11 August 2008 la 4:09 pm (#)[...] Cît despre textele lui Patapievici, am citit Politice, cartea în care le spune, şi nu sunt cu nimic mai prejos decît lucrurile pe care le ziceţi şi voi, ceilalţi. Doar sunt spuse cu mai multă ură într-o ţară mai urîtă ca România de acum. Şi sunt lucruri pe care ni le repetăm zilnic, în altă formă, mai puţin ‘elevată’. Ciutacu a strîns o colecţie cu ele, [...]
De ICR, HRP şi alte prescurtări « Fly on the Windscreen pe 11 August 2008 la 4:47 pm (#)Poate ca dl.Patapievici are dreptate cand se refera la toape.Stie d-sa ce stie din propria d-sale familie.I-as recomanda sa renunte(in cazul in care din fericire dl.respectiv nu are urmasi)la procreerea unor eventuali urmasi..ar fi inutil,din astfel de familie nu se va naste nici macar un singur om binecrescut,nu exista material genetic pentru asa ceva…
De Mihu pe 11 August 2008 la 6:26 pm (#)De fiecare data cand ma scarbesc de traiul in tara ASTA si de nenumaratii impostori care se numesc ROMANI, il ascult pe Dan Puric, care ma convinge sa mai raman!
De Sorin pe 11 August 2008 la 6:38 pm (#)http://www.youtube.com/watch?v=WgYPsSLBsn4&feature=related
Eu am o singura intrebare, chiar si pentru sustinatorii, gastii Patapievici.
De plpocupere pe 11 August 2008 la 7:18 pm (#)Daca o persoana dispretuieste un popor, cum o face domnul Patapievici, cum crede cinva ca aceasta persoana poate promova valorile, civilizatia si cultura acestui popor? Numirea lui Patapievici este ca sef al Institutului Cultural Roaman este un nonsens. daca Patapievivi ne prezinta asa, daca il dispretuieste pe Eminescu si Blaga, el ce promoveaza? Cum poate promova cineva ce dispretuieste? patapievici la conducerea ICR este un nonsens, o contradictie in termeni. Am fost in Institutul Cultural al Spaniei de la Napoli. Prezenta marilor scriitori ai Spaniei si mai ales a lui Cervantes era pregnant. Nu cred ca cineva de acolo ar fi avut curajul sa spuna despre Cervantes, ce a spus Patapievici despre Eminescu sau Blaga. Vorebeau despre Cervantes cu evlavie. Care sunt meritele “culturale” ale lui Patapievici ? El este un fizician, care nu a realizat nimic in fizica, dar si-a descoperit “veleitati” filosofice dupa ce a acitit catvea carti de filosofie. Un personaj care nu are demnitate si coloana vertebrala - daca dispretuieste romanii de ce a promoveze cultura si civilizatia celor dispretuiti de el? Cine crede ca el ar putea fi considerat onest? Cum sa accepti sa promovezi o cultura si civilizatie a unui popor pe care il dispretuisti? este un oportunist si el si gasca, care papa banii contribuabilului roman dispretuiti de aceasta gasca. Cred ca isi rad in barba, ne mananca banii si fac haz de prostia noastra ca ii suportam acolo spre beneficiul propriilor buzunare!
Cand am zis prima data ca mi-e greata de el mi-am furat-o rau de la niste colegi din presa locala de la noi. Acu` jubilez ca nu mai comenteaza nimeni nimic. Tac toti ca nu le pica bine. Da` cetisera prostiile astuia si erau in extaz: “uite dom`le ce bine le zice asta” Mai faceau si exegeze la marile opere. M-am enervat cumplit da` eram cam singur.
De Mircea Mihulet - preot, jurnalist Antena1Deva, freelancer pe 11 August 2008 la 7:37 pm (#)Stiti cum zice ungurul: Dumnezeu nu culca-te. Si uite ca a iesit la lumina adevarata lui fata.
Revin: la lansarea cartii “Cine suntem”, un spectator l-a intrebat pe Dan Puric: “De Patapievici as vrea sa-mi spuneti si mie cateva cuvinte, asta in contextul in care si dumneavoastra si el existati in aceeasi tara. Ma rog, unul EXISTA, celalat fiinteaza”. Iar raspunsul, magistral, in stilul inconfundabil Dan Puric a sosit: “Eu as vrea sa mai spun ceva, dar cred ca dumneavoastra ati spus totul!”
De Sorin pe 11 August 2008 la 8:09 pm (#)Om mai odios ca asta nu cred ca exista.poate cartarescu sau liiceanu..un om de cultura nu ar trebui sa se vanda..!pacat…ca poate ar avea ceva in cap….daca nu ar fi o unealta…ptr ce?nu se stie…ca nu cred ca il asculta cineva…!ce opera a scriitorului patapievici?sunt de parere ca aproape toti scriitorii contemporani copiaza foarte mult…sunt falsi…incearca si ei sa para moderni…sa copieze ce se scrie p-afara…si vor si ei sa epateze…sa para interesanti daca folosesc…palnia si…poneiul si chiuveta….Vreau inapoi la Caragiale.!nu e postmodernism..nu e deconstructivism…e pur si simplu…contopism!
De Mantisa pe 11 August 2008 la 9:52 pm (#)sa se duca in p ma-sii, ca lucreaza pe bani publici!
De ciolanus pe 11 August 2008 la 10:00 pm (#)asta asa e, majoritatea romanilor se inscriu in tiparul descris!
@DAN Ptr ca tot ai “lins”, fila cu fila,“opera dlui.Patapievici” (cum ii spui tu!) de ce nu “bagi” niste citate care te-au facut sa vibrezi,sa tresalti de bucurie ca esti roman?!
De Ema pe 11 August 2008 la 11:37 pm (#)Daca as fi de-al basestilor as cadea pe ganduri.Vorbele grele par mai degraba o satira subliminala la adresa lor…
De Mike&Friends pe 12 August 2008 la 12:11 am (#)@ Mica
De ruxi pe 12 August 2008 la 9:04 am (#)patapievici e romaaaan???!!!
Atentiune! Sint Valentin Stan..
De marcus pe 12 August 2008 la 11:49 am (#)..asculta comanda la mine!
Asa si-a inceput d-l Stan, aseara la Sinteza Zilei, programul de instructie pe un cimp plin de noroiul pornografiei patologice, ridicata la nivel de literatura, cu cei doi reprezentanti ai ICR la New York.
Si unde mai pui ca acest program de instructie, cuprinzind comenzi standard de culcat/sculat, executate de cei doi in noroiul susmentionat, a fost initiat pe baza voluntariatului masochist al celor doi, care la inceputul emisiunii, plini de ingimfarea si infatuarea civilului neinstruit, dind in acelasi timp dovada de o aroganta si o nesimtire in unele locuri de-a dreptul socante, au incercat sa dea o lectie d-lor Gadea si Stan, de la inaltimea jilturilor pe care ei, ca reprezentanti ai Romaniei, le ocupa nejustificat la New York.
De pe aceasta pozitie, d-l “purtator de vorbe si susanele” al amintitului institut si-a citit cu o nonsalanta tulburatoare, textele prezentate ca fictiuni literare, cu scopul iluminarii unor telespectatori reprezentanti ai poporului patibular roman.
Din aceste texte, telespectatorul roman, deja dovedit incult de catre directorul ICR, ilustrisim-ul Patapievici, a putut sa-si formeze o parere despre tehnicile de extragere a unei substante panaceu din urina prietenei eroului “fictiv”, substanta care odata bauta are efecte terapeutice miraculoase asupra organismului uman.
Tot in lectura autorului, acelasi telespectator roman a avut revelatia descoperirii interactiunii dintre falusul autorului, starea pensionarului roman, jocul de table, miasmele emanate de corpul pensionarului respectiv si efectele acestora asupra erectiei falusului din inceputul textului.
Basca faptul ca textul respectiv a fost, datorita valorii sale literare deosebite, ales de catre un actor pentru a fi citit in cadrul unui concurs interpretativ dotat cu premii pecuniare.
Mare Ti-e Gradina Doamne!
Insotitoarea acestui distins domn si autor, managera ICR din New York, o doamna guresa si nurlie, apropiata binisor de virsta care-i creeaza autorului disconfort erecto-olfactiv, a tinut inca de la inceputul interventiei sale, sa se situeze in mod firesc de partea respectivului domn, debordind de admiratie materna (sic!) si incintata atit de prestatia acestuia in calitate de angajat al institutului cit si de productia lui literara.
Numai ca n-a fost sa fie!
La momentul la care d-l Stan a preluat comanda, se duse dracului si ingimfarea si infatuarea si aroganta si nesimtirea celor doi, lasind loc doar ignorantei, vulgaritatii si impotentei intelectuale ale celor doi, dovedite in deja cunoscutul stil lap-top olimpic al acestuia, stil imbatabil din punct de vedere argumentativ.
In principal, d-l Stan le-a demonstrat fara drept de replica faptul ca, tinarul responsabil cu “vorbe si susanele” nu are nici cea mai mica idee in privinta statutului sau in cadrul institutului ca reprezentant istitutional al Romaniei in strainatate, cu drepturi si obligatii diplomatice, pozitie care-i impune o anumita conduita publica, iar guresa lui sefa a invatat ca, pe linga Constitutie, orice stat mai are si alte legi care trebuiesc respectate, iar necunoasterea acestor legi nu te absolva de evetualele sanctiuni in cazul in care le incalci.
Halal reprezentanti ai Romaniei, platiti la greu din banii contribuabilului patibular!
Pe perioada de instructie, cei doi au mai avut citeva zvicuri de orgoliu ranit si au incercat sa readuca pe tapet, drept contra-argument, dimensiunile poneiului incriminat si ironia (sic de sic!) zvasticii pictate pe posterior, dar d-l Stan i-a readus elegant dar ferm la oile in discutie.
Ar fi multe de comentat despre cit de jalnici si de mici s-au dovedit cei doi, dar ar insemna pierdere de vreme.
O singura observatie personala as vrea sa fac. De fapt o curiozitate.
Oare ne poate spune cineva daca “operele” ilustrului autor, care fie vorba intre noi pot fi folosite cu succes pentru inducerea starii de voma unei persoane intoxicate toxi-alimentar, au fost traduse si publicate in strainatatew pe banii ICR?
Nu de alta, dar am experienta personala a greutatilor si piedicilor pe care le-am intimpinat in democratia romaneasca, la publicare unei carti care printre altele trata si problema disparitiei flotei comerciale romane !
Nu-l înţelegeţi pe Victor Ciutacu. De fapt, el îi ia apărarea lui Patapievici, demonstrînd că acesta nu e nazist. Fiindcă nazist care să-şi denigreze poporul nu există.
De aha pe 12 August 2008 la 12:33 pm (#)Adevărul e că lui Victor Ciutacu i se fîlfîie de Patapievici. Cum i se fîlfîie şi de Eminescu, de Anthony Giddens, de Arthur Koestler sau de mai ştiu eu care literat. Nu are el treabă nici cu literatura, nici cu filosofia. Ciutacu pe Băsescu îl vizează.
Din pacate, sunt cam de acord cu D-l Patapievici in ceea ce priveste poporul roman…
De geretus pe 12 August 2008 la 12:37 pm (#)Prin natura meseriei, umblu destul de mult prin tara asta si cu foarte putine exceptii ( Ardealul mai cu seama) restul tzarii este plin de specimene pe care cu totii le uram… da’ nu vrem sa recunoastem…
Victore, de acord cu tine ca tu ii iei pe mojici pe fiecare in parte pe cand Patapievici ii pune pe toti la gramada ( curios, si eu sunt roman, da nu ma simt atins de spusele lui… poate pentru ca nu ma identific, poate pentru ca am inteles la ce se refera - respectiv la marlanii din jurul nostru care sunt din ce in ce mai multi…astfel ca o sa ne trezim in foarte scurt timp minoritari intr-o tzara a mizeriei umane, manelizata etc).
Problema Victore e ca tu ( si altii - Badea, Gadea etc) ii iei pe la ochi pe cei pe care-i vezi, care-ti sar in ochi, persoane publice etc…
Ce ne facem cu restul de 99% la suta…
Nu stiu exact cum sa reactionez. Remarcile mi se par a fi undeva intre jignire si stupiditate, iar prezenta stupiditatii aproape ca nu mai lasa loc pentru a ma simti jignita. E adevarat ca avem probleme, ca nu suntem chiar tara ideala dar tocmai de asta oamenii care pot oferi tarii acea sira a spinarii, anume intelectualii, ar trebui sa scape de exact acele accese de disidenta, si sa-si asume responsabilitatea propriului rol. In cazurile de critica la adresa unui popor, exista doar ‘noi’, nu ‘voi’ sau ‘ei’. Domnul in cauza este (cum zicea Caragiale) un idiot.
De Iulia pe 12 August 2008 la 5:09 pm (#)Victore, fa ceva si du-l la spital, propun ca jurnalistii influenti din presa centrala sa faca un demers comun pentru internarea urgenta a acestuia, trebuie tuturor sa ne fie mila de el, poza mi se pare mai sugestiva decat mizeria din texte
De Vio pe 12 August 2008 la 5:29 pm (#)Dl. Ciutacu va urmaresc pas cu pas(poate la fel cu securistii fosti tortionari a lui patapievici)si va rog un lucru.
De bardan pe 12 August 2008 la 6:24 pm (#)Initiati o actiune ca sa poata apare o pagina web cu toate citatele abjecte adresate poporului Roman de catre strainul ucrainean patapievici.Pina la mizeria de hazna din capitala SUA,pe pag.web patapipievici.wikipedia apareau o serie din aceste citate dar brusc cu amploarea evenimentului au disparut.De aici gindul ca totul se leaga si cineva(stim cine)nu doreste ca Romanii sa vada adevarata fata a unui ins care ia multe zeci de mii de euro pe luna din buzunarul lor.
stii ce mi-am dat seama? ca si Ardelenii sunt rasisti
De mazemania pe 12 August 2008 la 6:59 pm (#)uite, sa ne mai culturalizam un pic:
Mărturisesc că am considerat odinioară ca o ruşine faptul de a aparţine unei naţii oarecare, unei colectivităţi de învinşi, asupra originii căreia nu-mi era îngăduită nici o iluzie. Credeam - şi poate că nu mă înşelam - că noi ne tragem din drojdia barbarilor, din resturile marilor năvăliri, din acele hoarde care, ostenind să-şi continue drumul spre Apus, s-au aşezat de-a lungul Carpaţilor şi Dunării, căutându-şi un culcuş ca să vegeteze - masă de dezertori la graniţele Imperiului Roman, vulg mizerabil spoit cu un pic de latinitate
Cum poţi să fii român? - Era o întrbare la care nu puteam să răspund decât printr-o durere de fiece clipă. Urându-i pe ai mei, urându-mi ţara şi ţăranii ei atemporali, îndrăgostiţi de toropeală şi crpând de stupizenie, mă ruşinam că mă trag din ei, îi renegam, refuzam să accept subeternitatea lor, certitudinile lor de larve osificate, visarea lor geologică. În zadar le căutam pe chip freamăul sau semnele revoltei: în ei, vai! murea încet maimuţa. La drept vorbind, nu aparţineau oare regnului mineral? Neştiind cum să-i scutur, cum să-i însufleţesc, îmi trecu prin minte să-i extermin. Dar nu poţi masacra pietrele:”
Nu încetam să blestem accidentul care făcuse să mă nasc printre ei…Ţara mea, a cărei existenţă, în mod vădit, nu-şi avea nici un rost, îmi apărea ca un rezumat al neantului sau ca o materializare a inconceptibilului, ca un fel de Spania fără secol de aur, fără cuceriri şi nebunie şi fără un Don Quijote al amărăciunilor noastre. Să fii dintr-o astfel de ţară, ce lecţie de umilire şi de sarcasm, ce calamitate, ce lepră!”.
De aleks pe 12 August 2008 la 9:01 pm (#)mai copii … la ce va gandeati????
Sunt din Cioran, nu din Patapievici. Si da, se vede clar in fragmentele publicate de dl. Ciutacu influenta lui Cioran.
Parerea mea? Va inflamati degeaba, sunt doar niste exercitii de libertate personala din anii 90, publicate ceva mai tarziu intr-un volum ca un fel retraire a starii de spirit de imediat de dupa mineriade si victoriile lui Iliescu in alegeri.
De aleks pe 12 August 2008 la 9:04 pm (#)de precizat ca am luat citatele din Cioran dintr-un text de pe cafeneaua.com al lui Filip Antonio
De aleks pe 12 August 2008 la 9:06 pm (#)@Aleks
De Ema pe 13 August 2008 la 1:33 am (#)Presimt ca o sa-ti scriu mult….
Da-mi voie sa-ti reimprospatez putin memoria!(daca nu,da’ search pe google! )
Citez din H. R. Patapievici, „Politice”, ediţia 1996, pag. 63:
„Toată istoria, mereu, peste noi a urinat cine a vrut. Cînd i-au lăsat romanii pe daci în forma hibridã strămoşească, ne-au luat în urină slavii: se cheamă că ne-am plămădit din această clisă, daco-romano-slavă, mă rog. Apoi ne-au luat la urinat la gard turcii: era să ne înecăm, aşa temeinic au făcut-o. Demnitatea noastră consta în a ridica mereu gura zvîntată, iar ei reîncepeau: ne zvîntam gura la Călugăreni, ne-o umpleau iar la Războieni şi aşa mai departe, la nesfîrşit. Apoi ne-au luat la urină ruşii, care timp de un secol şi-au încrucişat jetul cu turcii, pe care, în cele din urmã, avînd o băşicã a udului mai mare (de, beţiile…) i-au dovedit …samd
Am citat din scrierile lui HRP publicate in anul…??? Ce an??? Nu te aud!!!
Aha…1996…Tres bien!
In ce an suntem noi?
2008….
Sunt ceva ani ,nu-i asa ,de cand prea distinsul HPR isi spunea parerea despre ISTORIA NOASTRA,in definitiv si a ta,si a copiilor tai…
Nu ne-a interesat prea mult!Sau cel putin nu am facut atata caz!
De ce?!
Te intreb pe tine acum ca tot vroiai sa ne culturalizam…
Il dai exemplu pe Cioran…
Mai ”culturalule” ,in viata ta INVATA SA COMPARI LUCRURI COMPARABILE!!!
Ai dreptate,poate Cioran nu iubea Romania,nici romanii… Perfect de acord!
Mah,da’ asta a plecat!S-a dus! Pa ,pa,pa,pa! Au revoir!
I-a placut Franta,s-a stabilit acolo,si nu s-a mai intors!
Ai auzit tu de Cioran sa fi fost PRESEDINTELE INSTITUTULUI CULTURAL ROMAN?
Poate multi nu sunt in asentimentul meu! Un exemplu concludent esti chiar tu!
Dar oare faptul ca cineva care nu merita NE REPREZINTA peste hotare ,nu iti da de gandit?!
Iar noi…cei peste care “a urinat cine a vrut” IL PLATIM mah,sa ne reprezinte!!!
Iar tu,in inocenta ta,de copil crescut pe net,il dai exemplu pe Cioran!
Hai , mai culturalizeaza-te putin!
Si PROMIT SOLEMN sa mai stam de vorba!
Am atatea sa-ti spun…
PS: Mai am o intrebare ptr tine… Ce parere ai de expozitia de la NY?
Ce ne reprezinta? Zvastica sau organele genitale?
Sau poate PR-ul … care are dictie ,de ce sa nu recunosc?!
Citea cu atata mandrie la Sinteza zilei…
Idiotii atrag idioti ! (a se vedea cel care l-a numit in functie pe PATApievici)
De Raluca pe 13 August 2008 la 10:10 am (#)Domnule Ciutacu va rog mult sa ma ajutati , am o problema mai delicata si am nevoie de sfatul dvs ,daca nu cer prea mult imi puteti da o adresa de mail ? Cu respect Vlad
De vlad pe 13 August 2008 la 6:10 pm (#)In timpul studentiei frecventam Conferintele Microsoft care aduceau in centrele universitare mari personalitati ale culturii romanesti care dialogau cu publicul.
Inca din acei ani domnul Patapievici avea reactii de acest fel la adresa pulimii din Romanica care il credea “dastapt”.
Din pacate, prin aceste idei dl Patapievici ma face sa il consider si eu la randul meu, un LIMBRIC - desi, pe cuvant de onoare, nu am nici cea mai mica afinitate cu ideile politice profesate de un alt limbric politic, Vadim.
Fiecare pasare pe cantul ei moare, nu-i asa?
De Codrin Fulea pe 13 August 2008 la 7:45 pm (#)O ora ca sa citesc toate acestea, pe care le stiam sau le banuiam… Cam mult… Citeam jumatate dintr-o carte citita cu ani in urma, cand cel cu blogul o ducea bine-merci, ori nu era iar cartea ne arata o Siberie numita Romania si-un alt fel de Ivan Denisovici, care a construit ceea ce-au vandut acum la fier vechi guvernantii. Cartea se cheama “Ziua magnoliilor viscolite”, editia a -II-a Junimea. Incercati! Dac-o gasiti…
De Luca Marcu pe 14 August 2008 la 12:36 am (#)Da si din nefericire pentru el e roman….azi maine va jigni acest individ neinsemnat pe toti cei care il critica….Domnul Patapievici,dati-va macar demisia de onoare de la presedintia ICR-ului si incercati sa nu-l mai “pupati” in fund pe Basescu….cum si spune si domnul Ciutacu operele dvs. nu sunt reprezentative pentru poporul roman…la fel si unui alt om al literaturii contemporane cu initialele G.L
De DJ PaulBert pe 15 August 2008 la 1:29 am (#)Bubulul PATA - PIEZVICI ESTE DUPLICITAR.Avem nevoie de asemenea mioame canceroase.Pe de o parte prin asta remarcam cumplita noastra indiferenta fata de natiunea romana, in care am cazut si pe de alta parte este lovitura de copita de magar pe care nici daca il znopesti in batai nu reusesti sa il schimbi.
De Victor-ie Ceausescu pe 17 August 2008 la 2:15 pm (#)Despre Patapievici nu pot sa afirm decit ca in singele lui curg celule degenerate congenital.
Asemenea unui rebut din fabricatie.
Cu o mustaciara sub nas (hrp) asemanarea va fi izbitoare cu ce a lui Hitler.
De Ring pe 19 August 2008 la 9:12 am (#)Comportamentul este acelasi
De unde apar doamne aceste specimene ?
Este fiul lui Denis Patapievici, fost membru al PC (PARTIDUL COMUNIST!!!!-dar baiatu da PC ca sa zica lumea ca e conservator), mai apoi director al Direcţiei Circulaţie Monetară la Banca Naţională şi reprezentant al României la CAER (SCRISA DE INDIVID CU MINDRIE PE WIKIPEDIA)
De UITE CINE VORBESTE pe 20 August 2008 la 2:58 pm (#)Poneiul romanesc: http://mariusbojor.blogspot.com/2008/08/poneiul-romanesc.html
De Marius pe 23 August 2008 la 1:50 am (#)si noi il platim pe baiat din banu publica sa ce???????N-AI CU CINE MA NISTE TARANI.
De Burgheaua Mihai pe 27 August 2008 la 4:51 pm (#)Pai si iliescu dadea citate din scrierile dusmanoase ale celor condamnati in ‘56, doar pentru ca stiau putina engleza pe langa marea limba rusa. Asa parea ca li se face o favoare ca nu sunt impuscati pe loc, banuiesc.
De cezar jipa pe 28 August 2008 la 9:28 am (#)Oricum, mi se pare ciudat ca atatia romani de bine il citesc pe dl Patapievici, un autor prin definitie inaccesibil celor multi fie numai si prin concepte. Omul se spala de mult, e fizician etc.
Anyway, e ceva incorect in proferarile dlui Patapievici ? Doar ca, stiti cum e : patapievici latra, miticul trece. Miticul este cel nemuritor pina la urma.
[...] dormi, am stat pe bloguri si pentru inceput redau de la ciutacu citire: Numai violenta, numai sângele mai poate trezi acest popor de grobieni din enorma-i [...]
De Arta avangardista nocturna, cu dureri acute de burta « pe 30 August 2008 la 7:45 am (#)si aia multi care va fura pe fata de atatia ani tot din bani publici sunt platiti; dar nu va deranjeaza pt. ca si voi ati face la fel in locul lor; in schimb sunteti frustrati de sclipiri intelectuale.
De dsd pe 31 August 2008 la 3:25 am (#)Domnilor mi-au trebuit mai bine de 6 ore sa citesc si sa inteleg (atat cat pot eu s-o fac)tot ce s-a scris aici.
Va rog respectos sa ma luminati si pe mine pentru ca eu nu mai pricep absolul nimic.
-Ce anume te poate determina sa improsti cu mizerii neamul in care si datorita caruia vezi lumina zilei,care iti ofera o identitate si o anume apartenenta,care este garantul perpetuarii tale ca semintie?
-ce anume te determina sa negi secolele de obida si restriste carora le-a facut fata acest neam este adevarat inperfect dar perfectibil,care de voie sau de nevoie a putut sa-si plece capul tocmai pentru a-si putea pastra si afirma atunci cand vremurile i-au fost prielnice EXISTENTA SI CONTINUITATEA?
-Cu ce anume este mai prejos cultura acestui popor decat ale altor popoare?
-cine si de ce doreste ca pe fondul unei tot mai precare instruiri a tinerilor nostrii sa creeze suspiciune si neincredere in valori nationale recunoscute si in alte culturi?
-ce principii ale MORALEI scrise sau nescrise
te indreptatesc sa lovestii in fundamentele si aspiratiile acestui popor ?
-de ce uitam ca un popor care nu-si intelege si nu-si recunoaste trecutul nu are viitor?
-ce anume da dreptul unui individ (oricare ar fi el)sa emita judecati ,aprecieri sau sentinte despre un lucru sau altul,despre o actiune sau alta,in numele unui popor sau in detrimentul acestuia in conditiile in care menirea lui este de a promova valorile general valabile si nu cele personale sau de grup?…
si ar mai fi multe astfel de intrebari la care cu bunavointa dumneavoastra astept raspunsuri .
De MARIUS pe 31 August 2008 la 10:20 pm (#)s-auzim numai de bine
Reimprospatarea memoriei:
Pina in acest an, incepind cu 2005, singura publicatie care tragea semnale de alarma despre instalarea lui HRP la sefia ICR (de catre Basescu) a fost Corneliu Vadim Tudor in “Romania Mare”.
De printul fara revolutie pe 3 September 2008 la 12:21 pm (#)Dar, nu-i asa, el fiind pedofil si zoofil (si bennyhill, daca nu columbofil, cum ridea CVT amar) nimeni nu-l asculta atunci.
HRP este fiul politrucului DIONIS PATAPIEVICI.
De printul fara revolutie pe 3 September 2008 la 12:22 pm (#)ce prost poate fi dar intrun fel are si el dreptate da totusi nu suntem chiar atat de rai si noi romani
De diana muresan pe 5 November 2008 la 8:18 pm (#)Patapievici e unul dintre numerosii actori de sorginte obscura care se perinda teatral prin fata multimii seducand-o cu vulgaritati de cea mai joasa categorie.Ar trebui sa se intoarca acolo unde cu adevarat ii zac stramosii si sa nu mai spurce plaiurile mioritice cu arome de oua clocite de bufnita frustrata.Dar din pacate mustele trag la miere asa cum trag si la rahat.
De Mihai Ionut pe 19 December 2009 la 6:10 am (#)Romanii au doua caracteristici de temut:ura si invidia.Oare cand or sa invete sa iubeasca?Niciodata cred.Oamenii buni se ascund ca si sobolanii,adanc in cele mai nebanuite cotloane ale societatii de frica lupului,stramosul binecunoscut al natiei din care facem parte.Ideea este ca nu ne intelegem intre noi,avem nevoie de mediatori ,fiecare se crede destept in Romania, fiecare vine cu o noua programa…..Nu mai vanati ciolanul domnilor ca toti intre patru scanduri ajungeti,nu mai urati,nu mai fiti niste “rai si niste fameni” cum bine zicea Eminescu.Voi il huliti acum dar va spun ca roman ce a facut studii in afara si care isi iubeste tara si vatra strabuna.Mi-e rusine cu voi iar daca a fi roman este egal cu a fi frate cu voi ,atunci ma dezic de sorgintea mea bastarda de a fi impreuna cu voi urmas al unei dace care si-a tradat poporul culcandu-se cu primul venit,caci asa sunteti voi,lingai fara rusine cu ura si vrajmasie in suflet,blestemati de istorie,blestemati de trecut,prezent si viitor sa ramaneti o tara mica si neansemnata cu oameni mici la suflet si cu oameni de valoare ce stralucesc numai in afara granitelor.Rusine sa va fie oameni impotenti spiritual,sterpi fara suflet ce prin lacomia voastra de putere si bani ati sterilizat o natie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De Mihai Ionut pe 19 December 2009 la 6:18 am (#)Scuzati rabufnirea mea de mai sus dar sunt roman,sunt inca la studii in strainatate si as vrea sa cred ca am un viitor,ca pot sa ma intorc intr-o tara in care sa nu fiu nevoit sa comit fapte imorale pentru a supravietuii,mai bine imi pun gatlejul pe butuc precum Brancoveanu decat sa fiu transformat intr-un vulpoi cu fata umana.
De Mihai Ionut pe 19 December 2009 la 6:27 am (#)Adaugă Comentariu!