Ce-ar fi fost dacă n-ar fi fost?
De: Victor Ciutacu - Categoria: personalAş fi fost eu cel în cămaşă cu carouri care ar fi bătut covoarele de Cisnădie? Habar n-am ce păcatele mele aş fi făcut azi dacă nu pica nea Nicu. Ştiu că, fix acum 20 de ani, în anul întâi de facultate fiind, injectat de Europa Liberă, m-am hotărât să plec la Sinaia, în vacanţă, mai repede. Un oraş care mi-a oferit totul şi nimic. Acel acasă care mi-a dat răsfăţul total şi care, în acelaşi timp, mi-a fost de o ostilitate făţisă. Şi care, cel mai probabil, ar fi rămas acasă până astăzi. Deşi mi-am dorit mereu, cu disperare, să evadez dintr-un cătun cu pretenţii care mă strângea.
Aş fi fost un inginer mecanic ratat şi frustrat de cruda realitate că n-am ajuns nici al doilea Dudu Georgescu şi nici măcar noul Cristian Ţopescu. Probabil că la Mefin Sinaia, ajuns (după stagiatura pe coclauri) prin transfer cu mari intervenţii la MICM. O întreprindere fanion a industriei de profil, unde mi-a lucrat aproape tot neamu’. Cu excepţia mea, în ciuda biografiilor romanţate de Net care mi se pun în cârcă.
M-aş fi însurat cu vreo colegă de uzină (dacă n-o luam din facultate ca să ne chinuim cu naveta între locurile de repartiţie), aş fi intrat în partid fix ca să stau la trei camere pe Platou şi aş fi ajuns la 15:30 acasă. Aş fi mers duminica la meciuri (unde aş fi povestit vecinilor ce mişto a fost la Dinamo-Steaua şi la Steaua Anderlecht) sau după ghebe şi, în drumurile spre cumpărăturile pe sub mână din timpul săptămânii, aş fi băut coniac albanez din ceaşca de cafea mânuită cu dexteritate de Rodica de la Palace. Copiii mei ar fi făcut schi şi ar fi trăit cu eterna iluzie (vânturată de maică-mea cea veşnic hiperoptimistă) că valoarea se ridică la fel ca untdelemnul la suprafaţa apei. Mi-aş fi petrecut concediile, prin sindicat, pe minunatul litoral al Mării Negre (cred că la Neptun-Olimp) şi aş fi bătut covoare. Nu ştiu dacă pe alea…
N-o dau mai departe ca leapşă. Cine are chef e liber să scrie unde pofteşte…

149 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!M-am lămurit. De-aia s-a întâmplat Revoluția, ca să n-avem noi covoare în casă! Și nici cămăși în carouri! :))
De Mana pe 21 December 2009 la 2:29 pm (#)[...] update]: Iată și răspunsurile, în ordinea apariției: Victor… Categorii: De sub [...]
De Tu ce-ai fi făcut azi? | Mariana Ciutacu pe 21 December 2009 la 2:34 pm (#)Victore, am sa te rog un singur lucru: nu stiu daca imi pot permite asta. Lasa te rog doar comentariul Manei. E singurul care merita sa fie publicat astazi…
De Paul Gabor pe 21 December 2009 la 2:37 pm (#)@Paul Gabor: e de ajuns ca-i primul. poate vor si altii sa faca un exercitiu de imaginatie. cred ca toti am avea ce de scris.
De Victor Ciutacu pe 21 December 2009 la 2:43 pm (#)@everybody: sper sa va abtineti de la comentarii politice macar aici
mda,mi se pare ca razbate oaresce nostalgie ?
De maldive pe 21 December 2009 la 2:44 pm (#)Intr-o lume pestrita si balcanica, cu valori rasturnate si un “lasa-ma sa te las” specific romanesc, cu o capra a vecinului pe care stam, vesnic cu ochii doar-doar o da coltu’, am realizat ceva.
De Alida pe 21 December 2009 la 2:46 pm (#)Noi astia multi.
Suntem liberi.
Liberi sa fim nefericti , dar si fericiti.
Liberi sa-njuram, liberi sa calatorim prin lume.
Si cred ca libertatea e cel mai de pret dar.
Pentru motivul asta, le sunt datoare celor care si-au pierdut viata.
Pentru ca ei au fost niste razvratiti incorigibili.Pentru ca au avut puterea sa viseze.Pentru ca au avut curaj.
Un curaj de care romanii in general nu dau dovada…
Sa omoare cineva “miorita “aia!!!
Poezia, nu oaia.
Un singur lucru nu s-a estompat de-atunci…URA! Cand il vad acum la tv pe ceausescu inca simt ca mi se strange stomacul si-mi clocoteste sangele-n creier…ptr ca pare mai real ca atunci :(((
De ali pe 21 December 2009 la 2:58 pm (#)Nu`s un nostalgic al epocii deoarece aveam doar 7 ani la revolutie, nu`mi amintesc decat faptul ca ma duceam cu sticlele de lapte sa stau la coada, clasicele clisee despre comunism. Probabil ca n`as fi fost usor supra-ponderal, as fi trait in Romania de sarbatori alaturi de familie. Totusi insa, dupa atata timp, mirosul cojilor de portocale si-au pastrat aceeasi putere asupra memoriei mele vis a vis de craciun.
De astea pe 21 December 2009 la 3:02 pm (#)Tara s-a dus pe rapa…am vandut potentialul economic…am vandut apartamentele de stat pe bani de chibrituri, casele naţionalizate pe bani de tigari şi fabricile pe sticle de whisky…
De Ma'at pe 21 December 2009 la 3:04 pm (#)Azi, dupa 20 de ani de la Revolutie, nu mai avem nimic.
Oare cum de n-am pierit!
Am ajuns sa operam pacienti gravi la lumina lumanarii…
Revolutia este faptul ca eroii mor, luptatorii se întorc la casele lor si oportunistii ajung în prim-plan…
Iar “libertatea” este un barbat urat, bletemat de cele 12 ursitoare…
De ce nu v-ati pus camasa cu carouri, ca va place?!
De I.I. pe 21 December 2009 la 3:08 pm (#)Toti cei care nu sunt in capitala sunt niste ingineri ratati?
De remarcat ca “hiperoptimismul” mamei Dvs. s-a adeverit, ca “valoarea”,care azi este un jurnalist de exceptie, s-a ridicat “ca untdelemnul la suprafata apei”.O felicit pe mama si pe D-l Ciutacu.
Interesant e ca tocmai astazi, la 20 ani de la Revolutie, vorbeste D-l Ciutacu despre “ce ar fi fost daca n-ar fi fost”.
Foarte bine scrise ambele post-uri, al dumneavoastra si al sotiei. Probabil cu totii care au trait acele vremuri ar fi facut aceleasi lucruri banale in fiecare zi, repetate in fiecare an, doar sub o alta varsta in buletin. Eu sunt mult prea tanar ca sa-mi dau seama de ce as fi facut astazi. Probabil, din auzite, as fi mers la un film indian cu prietena, apoi la un Cico in oras si in final as fi ajuns cu ea acasa, unde am fi ascultat muzica Angelei Similea la un casetofon de proasta calitate.
De Mihai pe 21 December 2009 la 3:10 pm (#)Probabil ca nu as fi urmat cursurile unei facultati. Mi se parea inutil si obositor. Deci as fi ramas un simplu absolvent de liceu economic, angajata merceolog sau contabil cu studii medii undeva in Bucuresti la o intreprindre din industria chimica.
De Theodora pe 21 December 2009 la 3:14 pm (#)Probabil ca mi-as fi cumparat un apartament cu doua camere pentru ca nu aveam nici o sansa sa primesc casa de la servici.
Probabil ca as fi mers in fiecare sambata si duminica la gradina dintr-un sat din jurul Bucurestiului si m-as fi ocupat de agricultura de subzistenta.
Probabil ca m-as fi intrebat zilnic de ce nu se gaseste cineva sa il omoare pe Ceausescu.
Cu respect
pai… as fi fost, fix la ora asta, medic de tara. as fi inghetat (sau nu) intr-o circa medicala, unde as fi primit spaga/ pesches/ mita o gaina/ porc/ gasca si/ sau alte animale dubioase. as fi prescris tratamente injectabile cu seringi care se sterilizeaza prin fierbere, as fi mers cu sareta (ce pitoresc) la consultatii la domiciliu si, evident, as fi fost injurata pe la spate, “‘ti-ai dreacu’ de doctori, care nu va mai saturati”. a! as fi facut schimb de carti/casete video cu prietenii si colegii, deci as fi citit, poate, “Levantul” de imprumutat sau as fi vazut “Stapanul inelelor” cu gasca intr-o seara. as fi tropait tot week end-ul pe munte si as fi continuat sa merg cu cainele la toate expozitiile canine, sa impuscam orice premiu sau calificativ.
De che pe 21 December 2009 la 3:25 pm (#)in fine, nu regret nimic din ce s-a petrecut acum dooj de ani, daca ar fi sa se mai intample inca o data, imi cer scuze, as vrea sa fie la fel. cat o sa stiu cum ma cheama o sa-mi amintesc toate emotiile de atunci, din ziua cand am implinit 17 ani si ceausescu era huiduit in piata.
La intrebarea ce as fi facut astazi daca nu pica regimul, trebuie sa deslusesc misterul cretinizarii mele ce s-a declansat in perioada liceului si a continut cu succes in facultate.
Nu am suportat niciodata sa abordez stiinta ca litera scrisa in carte. Mi-a placut sa imi folosesc imaginatia, logica, viteza de reactie si improvizatia.
Oare sub un regim didactic tovarasesc, as fi permis sarguintei mele educative sa ma paraseasca ? Poate ca da, poate ca nu.
Daca divortul dintre mine si dragostea de scoala nu s-ar fi produs cred ca as fi incercat o cariera militara. Am eu ceva cu armata, intotdeauna am vazut-o ca o solutie profesionala.
Daca as fi abordat liceul asa cum s-a intamplat, prin note ce imi permiteau doar sa trec cu bine peste trimestrul, as fi ajuns probabil muncitor pe la vreo fabrica. Clasicul strungar haios si pus pe glume cu colegii, mistocar si vorbaret.
Un lucru este cert, eu am mereu ceva cu “sistemul”. Cred ca as fi fost filat de securisti mai ceva ca un sot nemernic la emisiunea Tradati in dragoste.
Oaia fosforescenta care la un moment dat risca sa fie rosie.
De Oaia Fosforescenta pe 21 December 2009 la 3:27 pm (#)Greu de zis ce as fi fost daca n-ar fi fost acel 89. Sigur nu jurnalist si nici n-as fi scris despre cum tovarasii politicieni ciordesc banul poporului ca sa se faca frumosi in alegeri
De Dragos Bota pe 21 December 2009 la 3:42 pm (#)de ce ai vrut la inginerie?
De Narcis pe 21 December 2009 la 3:45 pm (#)eu sunt la mate-info intr-a unspea si regret ca am ales asta. am colegi care habar n-au de putina istorie, niscai politica(nu zic ca e lucru bun sa cunosti politica),colegi dintr-aceia care nu stiu nimic altceva decat cifre, dintr-aceia care rad la bancuri seci, care sunt monotoni, care au o cultura generala ce tinde la zero.
abia astept sa ma distantez de viitorii ingineri, deja incep sa invat istoria pt admitere la facultate.
Cata iluzie!! Din pacate totul se raporteaza la politica, oricat am dori sa evitam asta. Romania a devenit un sclav al acestor oportunisti analfabeti transformati din activistii comunismului in purtatorii de cuvant ai democratiei. Ce iluzie!! Cate un blog ca asta ne face sa mai respiram, sa evadam in speranta… E ca o pauza de tigara din timpul armatei…si doar atat. Altfel nimic nu s-a schimbat. Avem tot ceea ce ne-am dorit: libertatea. Si azi libertatea devine o povara prin neintelegerea ei, prin povara, prin lipsa de sanse. Acest hibrid al modelului societatii romanesti este doar un esec.
De corbalb pe 21 December 2009 la 3:52 pm (#)Ce-am fi fost? Aceeasi oameni cu alt fel de dezamagiri.
Pentru că sunt din Bucureşti, puteam să fiu printre morţii degeaba ai anului 1989. Oare ce ar fi fost astăzi tinerii care au murit pe străzile din capitală şi Timisoara ?
De e.nichifor pe 21 December 2009 la 3:52 pm (#)Daca n-ar fi fost…n-as fi ajuns azi sa iau monitorul la flegme cand se jura schizofrenicul pe carnea de porc si unica pasarica fosforescenta din parlament.
De Marius Mina pe 21 December 2009 la 3:52 pm (#)Parca se intrevede in departare, o micuta luminita la capat de tunel, numai ca este rosie deci iesirea e cam blocata…
De sori55 pe 21 December 2009 la 4:00 pm (#)Ai fi citit Lumea, Pentru Patrie si Magazin Istoric… ai fi citit mai multe carti, pe hartie mai proasta, dar pentru care ai fi avut mai mult timp. Ai fi ajuns, in cele din urma, sa te convingi ca valoarea se ridică, la fel ca untdelemnul, la suprafaţa apei.
De Mihai pe 21 December 2009 la 4:15 pm (#)Victor,
Am vrut sa scriu cateva randuri. Nu-mi iese. Daca ai drum prin Bruxelles, te invit la niste beri sa discutam subiectul …
Toate bune.
De Catalin pe 21 December 2009 la 4:31 pm (#)Cred ca as fi fost un maret muncitor pe la o rafinarie prin Ploiesti, de unde mai vedeam un Irak, o Siria, un Iran.As fi avut acces si la Shop:):)Dupa, as fi mers si eu la tanti Rodica sau echivalentul ei la Palace in Sinaia sau peste drum la restaurantul Vanatorul sau Vanatoresc, ca am uitat cum ii zicea dar se mai gaseau ceva friptane. Copil fiind, cand mergeam pe acolo nu-mi dau seama daca le dadeau pe pile sau erau la liber:)
De Cosmin pe 21 December 2009 la 4:33 pm (#)Ne mai trebuie foarte mult timp, ca sa ajungem macar acolo unde, altii au ajuns in urma cu 50 de ani fara nici un sacrificiu ,ignorand regula ,un pas inainte si doi inapoi,regula consacrata la noi in ultimi 20 de ani.
De stteffano pe 21 December 2009 la 4:33 pm (#)O analiză făcută de un coleg de breaslă… O analiză pe care eu însămi am exersat-o în timp, dar din ingrediente trebuie schimbată Mefin Sinaia şi înlocuită cu un FOST colos al industriei româneşti unde, de asemenea, a lucrat cam tot neamul meu(asta e). Acum douăzeci de ani eram fix în anul trei de facultate.
De violet pe 21 December 2009 la 4:37 pm (#)Draga Victor …
De gabby pe 21 December 2009 la 4:37 pm (#)Sunt multi ingineri in tara asta cu sau fara ” camasa in carouri ”.
Problema e ca au cam invatat degeaba … La ce le foloseste ca sunt intelectuali ? … Le rade in fata ministrul ala care nu stie nici sa deschida un calculator , vai de capul lor de ministrii !!!
Daca s-ar duce la un interviu pentru angajare , nu l-ar lua nici pe post de maturator , la cate pretentii au patronii si nu numai !
Dar ce conteaza ???…
Totul e sa fii ” omul potrivit , la locul potrivit ”, nu ?
Apropo , inginerii o sa inceapa sa- si ia concedii fara plata peste cateva zile , ca sa avem bani sa contribuim la bunastarea doamnei Udrea sau a lui Videanu !!!
Ce naiba , poporul asta chiar nu stie sa faca sacrificii ! Vrea doar sa traiasca bine !!!
am fi fost exact asa . PENIBILI
De dhana pe 21 December 2009 la 4:37 pm (#)In primul rand nu ne-am mai fi pus aceasta intrebare ” Ce-ar fi fost dacă n-ar fi fost?”, am fi stat si ne-am fi intrebat in sinea noastra oare cuma ar fi daca am avea liberateta celorlalti; democratie, economie de piata, libertatea de circulatie, banane, coca-cola etc, adica cu alte cuvinte “care fi fost daca ar fi fost?”
De marius pe 21 December 2009 la 4:39 pm (#)Probabil ca finalul visului nostru (daca n-ar fi fost ceea cea fost)ar fi concis,cu ceea ce traim acum, dar diferenta este ca in visul nostru aceasta realitate ar fi fost frumoasa pe cand …..
Aveam 12 ani in 1989, nu era deloc mai bine inainte decat acum, nici acum nu e bine, nu e bine deloc, probabil ca acest bine este doar in vise sau probabil ca acest bine nu depinde de cei care ne conduc si neau condus si care parca au facut tot posibilul sa fie cat mai rau, probabil ca acest bine depinde de noi de fiecare dintre noi.
Si sunt sigur ca vom reusi, sa aducem binele la suprafata, chiar daca multi nu doresc aceasta
@ Narcis:
E adevărat că la mate-fizică, apoi mate-info se pune mult accent pe ştiinţele exacte, în detrimentul obiectelor care ţin de Uman, dar formarea culturii generale depinde de fiecare.
De violet pe 21 December 2009 la 4:46 pm (#)Să nu-ţi pară rău că te duce capul! Vei înţelege asta mai bine, cu timpul. Zici că înveţi istorie. Dacă te vei uita în jurul tău, vei vedea că situaţii inverse nu prea vei mai întâlni. Mulţi cu pretenţii de foarte bună cultură generală habar n-au să rezolve o ecuaţie de gradul doi.
Draga Victore,
Melancolismul si oftatul tau miritic este miscator si merita o alinare pe masura:
Pe linga plopii fara sot
Adesea eu treceam
Puteam sa trec si printre ei
Da’ ce ghiseft faceam?
PS. Crezi ca analiza de tipu’ - dom’le, ce-am facut eu in 20 de ani de cind m-am carat din tara, sau cum as fi aratat EU daca ramineam - e mai invioratoare? Te asigur ca … nu stiu.
De purcelix pe 21 December 2009 la 4:46 pm (#)[...] citit articolul lui Victor Ciutacu și m-am hotărât să abordez și eu tema “ce-ar fi fost [...]
De Exercițiu de imaginație … | Vali Badea pe 21 December 2009 la 4:48 pm (#)In urma cu fix 20 de ani (de fapt , pe 20 decembrie) am fost obligat sa plec din Cluj acasa pentru ca s-a inchis caminul . A fost o decizie intempestiva a conducerii universitatii (mai aveam 2 zile de scoala si am fost anuntati dimineata la 10 ca in 3 ore se inchid caminele) . Pe tren m-am intalnit cu un soldat de la o unitate din Timisoara care pleca acasa la Iasi (ii murise mama si l-au lasat in permisie) . El mi-a povestit ce se intampla in Tm (in camin nu puteam asculta Europa Libera , iar la scoala un singur coleg mi-a povestit ceva) . Imi amintesc ca nu l-am crezut - am crezut ca exagereaza . Ulterior am aflat ca omul stia ce vorbeste .
? Eram per tu acum cu Antonescu . Imi gaseam vreo tarancuta-tarancuta/cu bujori in obrajori si probabil esuam in alcoolism . Probabil mergeam si eu la meciuri , o data la 10 ani vizitam Bulgaria , vara eram cand intr-o tabara cand in alta (gratuit -aici era “marele avantaj” ) . As vrea sa cred ca as fi infruntat intr-un fel sau altul sistemul , dar ma tem ca ma amagesc : sunt prea abulic si lenes pentru a-mi complica inutil existenta .
De Adi pe 21 December 2009 la 4:48 pm (#)Daca nu era sa fie ? Pentru mine ar fi fost chiar mai prost : eram profesor de matematica , sigur in vreun cotlon uitat de tara (inginerii erau totusi avantajati , nu puteau ajunge la Cuca Macaii , ca noi , profesorii) . Mai stii , poate undeva prin Solesti - Vaslui
Stiu ca ceea ce postez acum nu are nici o legatura cu subiectul.Imi cer scuze.
De Marilena pe 21 December 2009 la 4:50 pm (#)Mircea,sint o telespectatoare fidela a ta si profit de aceasta ocazie pentru ati ura tot ceea ce e mai bun in lume pentru tne,pentru familia ta si toti cei dragi tie.
Eu sint una din cele 1100 de sotii de erou-martir ai Revolutiei din decembrie 1989.
Nu stiu daca rugamintea mea nu este deplasata dar te rog sa ma intelegi ca mai ales in aceste zile sint destul de tulburata.
Te rog sa pomenesti mai des in emisiunile tale despre sacrificiul acestor tineri.
Te rog acest lucru nu pentru mine ,ci mai ales pentru acei copii urmasi care timp de 20 ani pina acum au spus ”tata” unei fotografii de pe o cruce.
Doare cumplit acest lucru,crede-ma…
Frumos articol!
De Vali Badea pe 21 December 2009 la 4:51 pm (#)Te rog să citești și varianta mea
aveam 11 ani. Pionera de varf, comandanta de grupuri si unitati…:-)…apoi a venit socul. am invatat ca ceea ce era in jurul meu…era o minciuna. Ma intreb cati ani mi-ar fi luat pana sa inteleg asta si ce as fi facut. Libertatea in forma ei fundamentala este cel mai de pret lucru pentru mine si in zi de azi. Cunoscandu-ma probabil as fi ramas la nivelul de pioniera, utecista poate chiar si membra sefa. As fi urcat, urcat pana as fi ajuns sa vad si sa simt in modul cel mai direct ce insemna cu adevarat regimul. Nu lipsa produselor, nu frigul si intunericul sunt grele ci imposibilitatea de a fi tu insuti e devastatoare. M-as fi razvratit cu orice pret si as fi facut totul pentru a pleca impreuna cu familia din tara. De dragul lor, in cazul in care nu am fi reusit sa plecam, probabil ca m-as fi izolat pe cat posibil de aceasta mizerie umana. Nu este exercitiul imaginatiei ce am scris. In prezent traiesc departe de mizeria umana urat mirositoare a puterii in Romania si am facut tot posibilul sa nu imi las mama (medic primar avand o pensie de 11 milioane de lei) sa traiasca intr-o tara in care acesti bani nu i-ar ajunge sa supravietuiasca. A salvat si vindecat mii de oameni. Ii pasa cuiva de asta? Le pasa celor de la putere de oricine altcineva decat de ei insisi? Acum nici de voturi nu mai au nevoie….le fura.
De adnana pe 21 December 2009 la 4:53 pm (#)Abia acum avem nevoie de o revolutie. Cea din 89 nu a fost iar ceea ce a fost nu a fost pentru ca aveam noi nevoie…ci tot ei…altii.
Puterea poporului roman de a indura este sinucigasa. Prea ne-am obisnuit sa fim slugile istoriei. Acum e prea tarziu.
Daca tu Victor imi spui si imi arati cum si in ce fel as putea sa fac ceva sa ne trezim din cosmarul asta eu m-as intoarce maine. Inainte de toate insa am o datorie fata de mama mea: sa ii asigur o viata linistita lipsita de groaza zilei de maine. Traind in Romania acum nu as avea aceasta certitudine.
D-le Ciutacu, imi pare rau, dar cred ca ne propuneti sa ne lamentam. Oricum ma gandesc ca ma dadeam pe autostrada suspendata in Bucuresti, intr-o Dacie 1410 ceva mai imbunatatita, pt ca suntem in 21 si as fi avut numere fara sot.
De voceacatorvarationali pe 21 December 2009 la 4:55 pm (#)Si eu imi puneam aceeasi intrebare ieri, cand ii povesteam fetitei mele cum am stat,in ger,pe 20 dec.1989,la rand la tutungerie. Se primisera chibrituri. Si se dadea cate un bax intreg.Si, copil fiind, am fugit de acasa, am inghetat 30 min (putin,se suplimentase si numarul de vanzatoare)la un rand flancat de militieni cu baionetele scoase. Cand am aparut, fericita, ca vom avea cu ce aprinde lumanarile iarna, cnd se va opri lumina, mamaia plangea (o pacalisem ca merg la cutia postala!), iar parintii tremurau la servicciu. Urmatoarele zile am fost pazita sa nu mai fug de acasa. Pacat. Se mai primise si banane, portocale… Si chiar nu stiam ce va fi [este 20 ani. Nu stiam nici de Ciutacu, nici de moguli, nu stiam ce e ala tonomat. Si pun pariu ca nici Ciutacu nu stia. Nu stiai nici ce-s alea “Vorbe grele” si cu ce se mananca.Nu stiam nici de Badea, nici ca voi astepta,astazi, cu emotii… sa fac rating la mogul,ca sa vad “pene pe fund”!
De raluca pe 21 December 2009 la 4:58 pm (#)Sa traim bine.
adica,daca nu apari ‘pe sticla’ si nu esti vedeta,trebuie sa te simti ratat si frustrat?nici nu stii ce bine e cand esti anonim!cred ca esti confuz si ,probabil,un piculet depresiv.
De cenobit pe 21 December 2009 la 5:02 pm (#)Ce as fi facut eu? La revolutie aveam 9 ani si tocmai “trecusem” prin ceremonia de învestire ca pionier. Probabil as fi terminat scoala generala in comuna in care am locuit ceva ani, as fi facut apoi liceul la Craiova (obligatoriu Carol I) - intre timp l-am absolvit si a fost Carol I - apoi as fi intrat la facultate.Avand in vedere “talentul ” la troica stiintelor exacte (mate, fizica si chimie) probabil as fi devenit fie prof de istorie, fie magistrat.
De Radu pe 21 December 2009 la 5:02 pm (#)In rest povestea voastra ar fi (ar fi fost?) aceeasi cu a mea. Poate ca procuror sau judecator nu as fi batut covoare la bara dar nu poti sa stii niciodata, nu?
Intrebarea esentiala este, din punctul meu de vedere,ce as fi facut daca as fi fost contactat de Securitate pentru:
a) a turna
b) a deveni agent activ
Mi-e frica sa imi dau un raspuns pentru ca stiu ca as fi subiectiv: gandesc si simt prea mult cu mintea si sufletul pe care le am acum.
Dar daca atunci as fi fost altfel? Daca eram îndoctrinat, multumit de traiul meu, beneficiar al unui regim pe care nici nu l-as fi banuit poate ca fura si manjeste viata oamenilor “normali”?
Victor, tu ce ai fi facut daca Securitatea te cauta pentru a-ti propune un targ “reciproc avantajos”?
@voceacatorvarationali: nu va propun nimic. era un text personal.
De Victor Ciutacu pe 21 December 2009 la 5:04 pm (#)@Marilena: da’ de ce nu-i scrieti direct lui Mircea?
@purcelix: de unde se deduce melancolism/oftat? mie mi-a mers mai bine
@Radu: habar n-am. impulsiv cum sunt, cred ca in prima instanta-i injuram. depinde cum si daca insistau dupa. multumesc lui Dumnezeu ca nu m-au considerat interesant.
@cernobit: devii plictisitor emitand sentinte. eram inginer ratat fiindca n-am dorit niciodata sa fac facultatea la care am intrat, da’ la jurnalism n-aveam loc de idolu’ tau si de toti activistii si securistoizii de la Stefan Gheorghiu. multumit?
nu’s ce-as fi fost fara Revolutie..de fapt nici acum nu stiu ce sunt si ce fac.Uimitor dar dupa cate citesc aici mai toti par sa stie si ce fac dar si ce-ar fi facut ” in caz ca n-ar fi fost sa fie”.Eu, marturisesc, ca am mari dubii si n-as putea sa raspund acestui exercitiu cinic de sinceritate imaginativa. As putea spune CE-AS FI DORIT SA FIE(FIU)IN CAZ CA N-AR FI FOST (Revolutia).Multe mi-as fi dorit sa fie/fiu,totul depinzand de context si de varsta-Pe la 10 ani imi doream sa fiu Neskeens,jucatorul OLANDEI finalista CM din 78, dupa ce renuntasem la visul avut pe la 7 ani- acela de a fi Mihai Viteazul..Pe la 12 ani, in timp ce stateam la coada la ratie,ma gandeam ca n-ar fi rau sa fiu unul dintre aceia care intrau prin spate si ieseau cu sacosele pline.Pe la 16-17 ani doream sa fiu o alta “floare de IRIS” sau, mai rau, sa pun in aplicare vorba refrenului “utecistii de azi, refegistii de maine”.A venit Revolutia si nici asta n-a fost posibil..RFG-ul nu mai era acolo…Asa ca m-am resemnat si am acceptat sa fiu un capsunar…
De bocitor cinic pe 21 December 2009 la 5:05 pm (#)As fi mers la teatru cel putin de doua ori pe luna, pe bilete aduse de baiatul istet al institutului si repartizate pe pile si ochi frumosi, as mai fi vizionat desena animate ori sf-uri antologice, pe furis, seara, intr-o sala mica de la muzeul de arta, as fi traficat filme de mari regizori americani, pt a le viziona noapti in sir pe video-ul lasat in custodie de amici plecati in concediu, mariana, amica de la alimentara, mi-ar fi furisat cate un pachet de unt si-o maslina ca pe cine stie ce droguri, as mai fi citit o mie de carti in astia 20 de ani, s-o tie Dumnezeu sanatoasa pe doamna sefa de la fosta librarie de la coloane din piata romana, in schimb azi, la fix 20 ani de la inceperea tragediei din bucuresti, am vazut la tv un personaj grotesc mintindu-ne relaxat, in fata, pe noi toti. Ce lectie! Ce blestem!
De alien pe 21 December 2009 la 5:09 pm (#)@ Raluca:
Să ştii că aceia care erau mai mărişori (
) la Revoluţie, ştiau ce e ăla un tonomat, pentru că avuseseră ocazia să şi bage bani în el şi să asculte muzică.
De violet pe 21 December 2009 la 5:12 pm (#)Cât priveşte sensul dat de Băsescu,…asta-i altă mâncare de peşte!
DOMNULE CIUTACU
De DREPTUL IOV pe 21 December 2009 la 5:13 pm (#)Am urmarit astazi la televizor reinstalarea ca presedinte al Romaniei a domnului Basescu.
Pentru mine a fost o zi trista,la 20 de ani dupa revolutie sa vad un presedinte care in cei 5 ani de mandat pe care i-a avut, a produs
vrajba si discordie nationala ,a manipulat electoratul prin pomeni electorale , a folosit institutiile statului in fraudarea morala a alegerilor.
Acum ne pregateste un guvern marioneta cu servilul Boc prim ministru si vechi ministii din oligarhia PDL la pupitrul cu bani.
Guvernul propus reprezinta grupul de interese al PDL si este total in dezacord cu cuvintarea de la instalare.
La virsta de 58 ani nu mai am nici o speranta,
consider ca peste 5 ani va fi pre tirziu pentru mine sa mai asteptept o schimbare.
DRAGI ROMANI SA TRAITI CUM ATI VOTAT|
@DREPTUL IOV: de acord cu dumneavoastra, da’ n-are legatura cu subiectul
De Victor Ciutacu pe 21 December 2009 la 5:16 pm (#)Imi cer scuze domnule Victor.DVS am vrut sa va scriu si vorbeam in casa cu fiica mea sa lase radio ca incepe emisiunea lui Mircea Badea.
De Marilena pe 21 December 2009 la 5:17 pm (#)Cum sa va scriu dvs sa-i transmiteti lui.Inca o data imi cer scuze.
V-am scris si dvs tocmai pentru ca nu ar fi prima oara.De f multe ori mi-am permis sa imi exprim si eu o parere pe acest blog.
Urarile ramin valabile pentru toate persoanele care imi sint dragi,de la care am ceva de invatat si mai ales v-am privit cu mare placere tot anul 2009.
Aceleasi ginduri bune si pt colegii dvs de la Sinteza zilei pe care o urmaresc cu acelasi interes.De fapt,imi incep seara cu emisiunea dvs..continui cu Gidea si apoi cu Mircea…si ma culc.
Sanatate tuturor si mult ,mult bine!!!
Poate mi s-a parut mie ca citesc printre rindurile tale o nunanta de tristete. Poate e doar o forma de a te rasfata nitel, de a gasi o confirmare a realizarilor tale indiscutabile. Fiecare dintre noi a facut o alegere care ne-a hotarit cursul vietii. Pute sa iasa si mai bine, dar de aceiasi bani si mai rau. Tragedia cumplita e a acelora care sacrificindu-se, nu au mai avut sansa sa aleaga. Si azi, cu multa pietate, se cade sa varsam pentru ei o picatura pe dusumea si sa soptim cu smerenie un Dumnezeu Sa-i odihneasca in pace! Dar pe de alta parte, daca ne piere optimismul, chiar ca sintem fripti. Marele Stan Laurel, pe patul de moarte le-a zis prietenilor: “Daca plinge vre-unul dintre voi la inmormintare, pe cuvintul meu ca aceluia nu o sa-i mai adresez nici un cuvint niciodata”.
De purcelix pe 21 December 2009 la 5:21 pm (#)As fi lucrat intr-un spital “de nomenclaturisti” - acum lucrez intr-un spital cu circuit “inchis”
De Anicika Maia pe 21 December 2009 la 5:36 pm (#)As fi invatat pe dinafara sistemul de “pile si relatii” prin care orice / oricum /oricand s-ar fi putut rezolva
- acum stiu pe dinafara sistemul “mita / ciubuc / relatii ” ,ce rezolva orice/oricum /oricand..
Prin acelasi sistem as fi reusit sa iau in preajma sarbatorilor banane verzi ( pe care le-as fi invelit in ziare sa se coaca) , as fi aflat cand aduc oua la alimentara din colt si mi-as fi pus si copilul la coada pentru un carton in plus ….etc.
As fi ascultat pe ascuns Europa libera, as fi rasfoit la lumina lumanarii reviste vechi de moda , pentru a retine modelul si a-l explica croitoresei…
Gandul mi-ar fi fost liber sa zboare ,..dar atat…
In mare recunosc , fara strop de mandrie , ba dimpotriva …..m-as fi descurcat probabil la limita normalului acceptat de acea lume, atunci , de acel sistem rigid….
Un singur lucru , nu as fi avut ocazia sa fac,…in ciuda pilelor /relatiilor ….
Nu as fi reusit sa ofer copiilor mei ….o varianta de invatamant alternativ fata de invatamantul traditional…asa cum fac azi…pe bani multi dar am alternativa ,sa le arat de mici o alta fata a lumii…
Nu e snobism,….
Dar in mare…..oamenii sunt la fel de indiferenti / apatici / agresivi / cuprinsi pana in strafunduri de acel “je m’en fiche”,egoisti si dominati de dorinta de a parveni pe orice cale / oricum…
Am castigat o libertate ,…nu atat noi cat cei care au murit ne-au daruit-o …
O meritam ..?!! Am facut ceva ulterior s-o meritam,..???!!
Cred , ca revolutia a fost “inventata” de destin …pentru copiii nostri ….
In rest,….
Sarbatori Fericite…!!
pentru siguranta locului de munca de care imi povestesc parintii si pentru apartamentul cu doua camere pe care l-a primit taica-miu ca ma avea pa mine si pa sora-mea, da, regret acele vremuri… imi amintesc ca, pici fiind, ma inghesuiam cu cartele de paine in mana pe la magazinu’ de vis-a-vis. tin minte ca odata, dupa ce am plans la o coada, la care m-a trimis maica-mea pentru compot de ananas, am venit acasa si cand am desfacut conserva erau masline. unde era ananasul meu? dumnezeule al romanilor! az ma inghesui cu nevasta si doi copii ai mei dimpreuna cu soacra-mea in apartamentul acesteia dobandit tot pe vremea lu’ impuscatu si tremur ca o varga la gandul ca fiind bugetar, la anul s-ar putea sa fiu sarit din organigrama…asta este. mergem inainte si poate ajungem dincolo de granita ca sa simtim si noi cum e sa traiesti nu numai pentru un salar pe care il dai pe datorii, taxe si impozite si apoi te imprumuti ca sa cumperi o paine la gura nevestei, un lapte praf si pampers la aia mici si tie un covrig la munca… hai, sa aveti sarbatori asa cum vi le doriti si viata cum vi-o faceti voi!
De Daniel pe 21 December 2009 la 5:40 pm (#)Ce-as fi facut azi? Sincer? Sa ma gandesc…
Pai in decembrie “89 eram inginer electromecanic - proaspat absolvent - si pe post in orasul alor mei, care fie vorba intre noi nici atunci si nici acum nu m-a incantat.
pe stat… hei, doar la ce v-ati gandit???
De Sinzianna pe 21 December 2009 la 5:52 pm (#)Aveam apartamentul meu (nu din repartitie) ci mostenit de la bunici, care avusesera o casa in buricul targului si dupa “sistematizare” ii aruncasera intr-un cartier muncitoresc.
Ei, va mai aduceti aminte cuvantul “sistematizare” ? :))
Această “Sistematizare = Ramură a urbanismului care se ocupă cu proiectarea și reorganizarea științifică a așezărilor urbane și rurale în scopul creării condițiilor optime de viață pentru populație.” Pe scurt, dupa ‘77 cand au cazut ceva case, pe bunici i-au demolat ca sa construiasca noul buric al targului, motiv pentru care toti toparlanii si-au luat case “pe centru”
Asa deci, eram tanara, curtata, post bun, casa, parinti intelectuali, rude la tara bogate si 35 de muncitori in subordine.
Salariul de inginer iti ajungea sa te incropesti oarecum, cu putin ajutor de la ai tai, mai cu economii pe la mancare si la cosmeticale (care incepusera sa se mai gaseasca pe sub mana), iti puteai lua masina si sa-ti faci concediile la mare.
Numai ca aveam o problema, mama nu era membra de partid (fusese refugiata de razboi) iar Comitetul de partid nu prea primea de la mine nicio cerere de inscriere in PCR. Incepusera sa se uite cam ciudat la mine : mofturoasa eram, ma imbracam numai din fabrica de confectii (care facea livrari numai in RFG) si imi cumparam numai pantofi Guban (ca purtam 35 1/2 si altceva imi era ba prea larg ba prea stramt). Iar in aceea iarna primisem permisiunea sa plecam din tara sa ne vizitam rudele (nu puteai pleca la rude afara decat daca erau de gradul I), Ceausescu isi calcase pe inima si daduse o lege si pentru cei de gradul II si III.
Deci exact acum 20 de ani eram afara, la un spectacol la Opera.
Si acum sa facem o proiectie :
Azi, 21 decembrie 2009 : La ora 15:30 plecam de la munca, satula de plecat capul la toti prostii si nespalatii, alergam la cumparaturi si ma inghesuiam cu mamaile inghetate de frig care stateau de la 7 dimineata pentru un kil de portocale.
Apoi ajungeam acasa cu sacosele doldora de bunatati (bineinteles luate pe sub mana) si ma apucam sa imi sun rudele sa vad care vine la masa de Craciun (si cu ce).
Probabil imi sunam copiii sa vad ce cadouri isi doresc nepotii si puneam la cale planul de bataie cum sa iau cu asalt magazinele de jucarii (sau poate asteptam pachete de afara).
Si poate, poate aveam bilete la spectacolul de Craciun cu Tudor Gheorghe sau la vreo piesa de teatru… sau la Opera….
Dar in mod sigur nu mai faceam inca o facultate si 2 mastere si un doctorat ca sa pot sa ma sustin financiar…
Si poate tot asa i-as fi urat si urmasilor lui Ceausescu ce i-am urat azi lui Basescu…
Dar azi, intr-un fel, m-am bucurat ca l-am auzit zicand ca “statul trebuie sa faca un contract cu cetateanul”.
Eu l-am facut in gandul meu : sa nu ma ingroape el, ci sa-l ingrop eu
Victor, am sa fiu sincer. Am incercat sa fac exercitiul asta de imaginatie pe care l-ai propus si mi s-a zburilit parul in cap dupa primele secunde. Nu, n-am sa spun ce anume ar fi fost pentru mine….. probabil ceva asemanator cu al multor oameni ce posteaza aici.
De Geo pe 21 December 2009 la 5:53 pm (#)Chestia este ca m-am gandit apoi ca acum 20 de ani niste oameni care au iesit in strada, care au murit, au fost raniti sau au reusit sa scape teferi ne-au schimbat destinele radical, chiar daca acum unii dintre noi suntem nefericiti.Nu despic firul in patru daca a fost sau nu Revolutie, daca a fost deturnata sau nu. Fara patetism, asta s-a intamplat: schimbarea destinului unei natiuni. Oricand este loc de mai bine, dar sa traiesti in intuneric, la propriu si la figurat este groaznic si cam asa era, cred eu cam pentru cei mai multi dintre noi.
Dupa cum probabil stiti: “soarta mea a fost hotărâtă de destin”. Adicatelea, as fi fost tot primarele de sector, as fi fost tot in partidu asta, doar ca asta ar fi fost singuru partid, si as fi avut aceieasi colegi. Garantat VanGhelie !!!
De VanGhelie pe 21 December 2009 la 6:03 pm (#)Cum plec in vacanta, Victore iti urez Sarbatori fericite si un 2010 macar un pic mai bun (desi nu prea cred).
De Mircica pe 21 December 2009 la 6:06 pm (#)Luand in considerare starea politica a superbei noastre tari,oare va mai fii o revolutie?dupa cea din 89′ ultimul lucru pe care mi l-as fi dorit era ca sa-mi vad copiii trecand prin acelasi lucru.Trist
De Victoria pe 21 December 2009 la 6:08 pm (#)Domnule Ciutacu,o fraza din postarea sotiei dumneavoastra,citez,”secventele necenzurate din filmele americane in care o ea comanda pizza prin telefon.(Acum comand cu sila pizza…)”mi-a sugerat un alt titlu pentru acest subiect,si anume “Cum este pentru ca a fost?”Sarbatori cat mai placute va doresc.
De Octavian pe 21 December 2009 la 6:08 pm (#)@Narcis

De Sinzianna pe 21 December 2009 la 6:14 pm (#)Pentru ca sa fii inginer, pe vremea aia, trebuia sa te duca capul … muuuuuuult, sa inveti cu nemiluita si sa iti placa tehnica si competitia
Aveam un profesor in facultate care se uita la noi, fetele, stramba din nas si zicea : daca nu simtiti cum trece curentul prin fire ce dracu’ cautati aici?
Si ca sa-i arat ca simt cum trece curentul prin fire am lucrat o intreaga vacanta de iarna in laboratorul de masini cabland toate mesele de laborator, tot 5 mi-a dat la examenul de laborator ca cica “m-am nascut cu lipsa la cantar si nu ma gandesc decat cum sa ma marit si sa torn plozi, iar tara are nevoie de barbati!”
Dar nu-mi pare rau ca acum imi schimb singura becurile in casa :))
WHAT IF?…cred ca plecam din tara cu tot cu lista lor comuna si fugeam unde vedeam cu ochii…poate aveam copii mai devreme ca sa ia repede cetatenia,poate nu…dar sigur nu mai stateam in tara.De ce?Pt. ca meseria mea era de asa natura ca trebuia sa dau cu subsemnatu’sau sa fac socialiste si interne pana la pensie,ca aveam rude si prieteni fugiti…deh.In rest poate parintii mei o duceau mai bine si singuri,fara sa ii ajut eu…poate nu.Poate tata mai traia,poate nu…Dar sigur marea majoritate o ducea mai bine,pt. ca mai bine la noi se raporteaza la casa,masina,concediu,frigider plin,chiar daca ne luam copiii de la teme sa stea la pachete ore in sir.Poate aveam mai multi intelectuali,mai putini manelisti.Poate aveam mai multa cultura si educatie,cele 12 clase te lasau cu ceva in afara de gustul amar al muncii patriotice…poate nu.Poate ne culcam mai devreme si poate citeam mai mult,poate nu.Poate copiii mei sau ai lui sau ai tai reuseau sa ajunga cineva,undeva,candva,poate nu.Dar ce stiu sigur e ca acum copiii mei nu mai au nici o sansa sa ajunga aici cineva,nu vor face parte din partid,nu vor linge pe nimeni si nici noi parintii nu vom da spagi pt. asta…sau poate da.
De gabi oarga pe 21 December 2009 la 6:14 pm (#)“Ce-ar fi fost dacă n-ar fi fost?”
De SF pe 21 December 2009 la 6:19 pm (#)Am fi gandit profund la ce ar fi fost daca ar fi fost.
Pacat de cei care au murit acum 20 ani.
Am trait cu furie comunismul ceausist, am fost cautat de baietii buni, parintii mei au fost anchetati pana in ‘89 pentru niste prostii pe care le spusesem eu la microfon la o ceremonie dedicata scaderii cheltuielilor de inarmare, dar au scapat pentru ca eram prea mic. In 20 decembrie 1989 imi asteptam iubita, care era in tabara la SOVATA si aveam grija de mama mea ( care plangea ca voiam sa merg cu unchiu-meu in fata consiliului local, sa dam jos puterea locala ) si mama ei ( eram in clasa a XII-a si aveam deja 18 ani ). Ce as fi facut azi ? NU as fi fost omul repartitiilor, inginer fiind : probabil ca nu as mai fi cutreierat chiar toata tara , ci numai vreo 2-3 regiuni. As fi fost casatorit cu aceeasi femeie si as fi avut acelasi copil. NU AS FI FOST CRESTIN. Tatal meu avea ELCROM inca din 1987, parca…si mergeam exact la SINAIA in concediu in fiecare an, daca ar mai fi trait doctorul DINU, care il trata pe tatal meu. As fi vizitat infinit mai putine tari, as fi avut o biblioteca mai mica de vreo 10-15 ori, as fi avut cel mult o LADA, sau un TRABANT, nu un “…”, m-as fi uitat la acelasi video FUNAI, nu la ce ma uit acuma. As fi lucrat pe un calculator FELIX ICE, nu pe “…”, nu as fi stiut probabil ce inseamna internet si nici telefon mobil “…” As fi ancorat si re-ancorat antenele pentru MOSCOVA 1,3 si 4, si “sutienul” de CHISINAU. Sigur nu as fi putut pleca definitiv in GERMANIA si nu as fi putut rezista probabil presiunii de a deveni si membru al partidului comunist. Cu siguranta insa, chiar comunist fiind, la ora actuala m-as fi simtit mai mandru ca sunt roman, decat azi cand stiu cine este presedintele reales in mod democratic, al ROMANIEI. Insa, poate cel mai important lucru ( poate s-a putut intrezari printre gandurile mele nu prea ordonate ) ar fi fost ca as fi avut un orizont mult mai ingust si as fi fost, din acest punct de vedere muuuult mai sarac .
De DANUT MUNTEANU pe 21 December 2009 la 6:21 pm (#)Eu m-am prins mai greu care era ideea… Sorry!
De seasonstraveler pe 21 December 2009 la 6:24 pm (#)Mai întâi aş fi avut grijă să intru cât mai rapid în PCR. În felul ăsta nu mai avea grija unui dosar incomplet pe motiv de insuficientă implicare în dezvoltarea multilaterală a societăţii noastre. Apoi aş fi privit salivând peste gard la restul Europei, la filmele americane, meciurile de la bulgari şi muzica nouă primită prin Germania. Aş fi citit în loc să pierd serile la tv, aş fi mers la un film sau un spectacol în loc să-mi fac griji pentru ce lege se va modifica mâine, aş fi făcut mai mult sport şi m-aş fi bucurat de mai mult timp liber!
Până la urmă ar fi venit în România şi internetul şi maşinile secondhand şi portocalele şi tv color… poate n-ar fi proliferat manelele şi piţipoancele!!!
Nu putem să restartăm la nivelul lui 01.09.1989? Că eu Revoluţie n-aş mai vrea! Mă lasă rece dacă mă ascultă şi mă urmăreşte Securitatea sau STS/ SRI/ SPP…
Aveam doar 11 ani si singura nemultumire pe care mi-a provocat-o schimbarea a fost ca n-am mai ajuns comandanta de unitate asa cum trebuia sa devin in vara lui 90 .In rest mi-a parut bine desi n-aveam clare perspectivele .M-am bucurat , cat putea un copil sa se bucure si de alegerea lui Iliescu in 20 mai , am luat din nou premiul I si , din septembrie nu a mai fost nevoie sa purtam uniforme . Asta a fost un castig pentru mine .
De anastasia pe 21 December 2009 la 6:45 pm (#)stimate domn,eram laboranta la fabrica de ulei si aveam o colega care repeta aproape zilnic…of,la toata lumea ii mai moare cite cineva,numai noua nimeni…eram navetista in trei schimburi,schimbasem cartea cu statutul de mama si sotie si…soarta te duce acolo unde vrea ea…si a venit ZIUA…Si ce daca,traiesc la fel…ba sa nu/l minii pe d/zeu acu pot sa/ti scriu citeva rinduri la calculator..s/ar zice ca am cistigat ceva…Are rost sa mai povestesc mai mult ?..ca am avut o afacere la care a trebuit sa renunt atunci cind sotul a facut accident vascular?ca traim din pensie si numaram ,ca multi altii daca ne ajung banii de medicamente,…ca …doar ca ma rog sa nu ajunga si copii si nepotii sa gindeasca asa despre vremurile de azi…in rest numai de bine…
De elena de la tara pe 21 December 2009 la 6:45 pm (#)azi e mult mai crunt ca in perioada comunista si nu se mai revolta nimeni… termini facultatea si nu ai loc de munca… stai cu mata pana la 70 de ani cand iti lasa mostenire casa ca nu ai bani de chirie si nu esti in stare sa-ti iei o casa.. . da hai sa fim toti pro democratie… democratie care n-a mai ridicat nici o cladire pentru popor de 20 de ani… ba chiar a daramat cateva si le-a lasat de izbeliste pe alea aproape gata. regimu asta beton in care daca ninge 2 zile nu mai poti sa-ti scoti masina din “parcare” si te duci cu metrouu care pute a balta de cum dai sa cobori scarile, si unde ploua indiferent de anotimp si stare a vremii; unde nu mai stie sa numere ceasu de cat timp a plecat precedentu tren.
democratie care a inasprit securismu de care a vrut lumea sa scape… si pot sa o tin in enumeratii pana maine.
mie nu mi se pare nimic bun de 20 de ani incoace… democratia nu-ti da decat senzatia de libertate, cand tu defapt esti constrans de foarte multi factori. diferenta e ca lipsa de libertate era atunci pa fatza acum e pa shestache. … si la cati prosti sunt in tara asta.. si in ce stadiu.. nu au cum sa realizeze subtilitatile… si cred ca au facut mare branza prin rascoala din ‘89(ca aia numai revolutie nu e). toata lumea e rebela, vrea libertate si se da cu curu de pamant tipand si in anu 2009 jos comunismu.. fara sa se gandeasca ca multi nu se bucura de liberatatea din 2009 nici cat se bucurau de aia din ‘89.
asta e cel putin democratia din tara romana. da in sfarsit … basescu presedinte!
concluzionand : cand londra a pus la punct primu tronson de metrou(1863)… boierii complotau sa-l dea jos pa cuza ca nu puteau sa fure destul. asta e defapt preocuparea romana… nu prosperitatea… cum sa faci sa furi. [... te face sa te intrebi de ce au fost decapitati intr-un fel sau altu toti din tara asta care au vrut sa faca ceva.. asa ca paranteza.]
daca s-ar face alegeri intre basescu si ceausescu, basescu l-ar bate la cur intr-un stil barbar pa ceausescu… pentru simplu fapt ca el zice cu gura ca e democrat. realitatea e ca din pdv profesional l-a intrecut de mult pe ceausescu.
De Dementhor pe 21 December 2009 la 6:53 pm (#)Daca traiam si acum in vechiul regim,imi pierdeam mintile in fabrica de mobila(unde mi-leam pierdut 6 ani),si asteptam seara sa pun paturile in geam si sa ma uit pe video la filme cu Bruce Lee si Van Dame.Diferenta*criminala*dintre vremurile de atunci si cele de acum este ca,atunci aveam cu ce dar nu avem unde.Acum,avem unde,dar nu avem cu ce. Asa ca,hai sa ne adunam cu totii si sai tragem o hora a bucuriei ca daca nu avem cu ce,macar sa avem cu cine.
De J.A.G pe 21 December 2009 la 6:59 pm (#)Eu nu ştiu ce aş fi făcut azi. Pe vremea aceea eram un copil naiv de 13 ani, pui de activist P.C.R. (tatăl meu era preşedinte de C.U.A.S.C.), care visa să ajungă al doilea Duckadam, pentru că pe Lăcătuş& co. îi bătură greu A.C. Milan în finala din acelaşi an, şi dacă era Duckadam…
De C. Bojan pe 21 December 2009 la 7:19 pm (#)Din perioada aceea amintirile mi-au rămas estompate. Mai rememorez doar frânturi, de tovarăşu sau tovarăşa. Mai ţin minte că bunicul meu a plâns de bucurie, iar tatăl meu a venit acasă mai repede şi mai bucuros. Şi peste toate plana FRICA. Ne era teamă.
Astăzi resimt aceeaşi teamă. Se va schimba ceva? Vom mai putea rămâne NOI ÎNŞINE? Mâine, mereu mâine…
Draga Victore,
Cine stie ce-ar fi fost daca n-ar fi fost?
Cit priveste persoana mea or cam acelasi lucru ori un GLONTE-N CAP, simplu!
Pe la vreo 18 ani la o lectie de constitutie, imi trece prin cap o idée timpita si-l intreb pe profesor, Nu-i Corect cu Egalitarismul asta ca noi nu prea aratam la fel, suntem deosebiti in aptitudini iar unii care muncesc putin ( ard gazul, fraierul de mine ma refeream la orele de MUNCA PATRIOTICA VOLUNTAR OBLIGATORIE DE LA CARTOFI si de la Spectacolul de LABELE POC pe stadionul REPUBLICI la Cintarea Romaniei) i-au aceeasi nota de 10 la Practica cu toate ca trebuia sa facem ELECTROTEHNICA la Automatica. Unde-i Egalitarismul? Si nu-i Comunismul asta Incorect?
M-am ales cu mustruluiala si ‘Stai jos Dobitocule!’.
Uite asa au inceput neconcordanta intre cum intelegeam eu lucrurile si cum le vedeau ei. Continuind cu multe altele inclusiv incercari de trversari ale frontierei si implicari in 19-21-22 Decembrie in Bucuresti.
Sunt multe de povestit, dar ma amuza cind ii auzi pe unii nostalgici despre fostul regim, ‘Tot mai bine era pe vremea lui Ceasca’. Pt ei poate, pt mine NU!
La 10-12 ani devenisem expert in Cozi la : Lapte, Carne, Hirtie Higenica, ‘La ce-o fi, dar trebuie sa apucam ‘ca doar suntem printer primii la rind si stau de la 4 dimineta’, ii spuneam mame-i la 7 cind venea din schimbul 3 sa ma schimbe de la rind, ca eu sa ma duc la scoala’. Nu mi-a placut nici-o data lumina care se stingea sera si Tv-ul de 2 ore, din care 1 ora Telejurnalul, de televiziunea Bulgara care dadea meciurile de fotbal ‘cu purici’ si trebuia sa misti antena din 10 in 10 min, nu mi-a placut frigul in casa, si acum sunt obsedat de asa ceva. Nu mi-au placut zecile de ore de PUPINCURISM la care am asistat incepind cu clasa a 10-a, continuind cu armata, unde consideram o timpenie sa mori pt niste IDIOTI ( unde am avut acumulate 57 de zile de Arest si 1 luna de Batalion Disciplinar), apoi mai departe la locul de munca si la facultate, la seral, ca nu imi puteam permite sa fiu la zi cu toate ca am intrat al doi-le la Mecanica.
Asa ca ‘ce-ar fi fost daca n-ar fi fost’? Sincer NU STIU?
In schimb am anticipat ceea ce v-a fi, imediat dupa 18 Ianuarie 90 ‘IMGB face ORDINE’ si Alegerile 90 cind Campeanu si Ratiu nu au fost destul de rationali sa-si dea mana si ‘poporul’ asemenea anului 2009 a ales ‘FATA UMANA’.
Dar daca intrebarea ar fi S-A MERITAT EFORTUL SI SACRIFICIUL?
Raspunsul meu ar fi: Efortul pe care l-am facut in zilele alea se merita din plin. Sacrificiul facut de prieteni de ai mei care zac la Belu si de multi altii il apreciez din plin si venerez an de an. Sunt insa Milioane de ‘multii altii’ care nu au inteles si nu inteleg sa aprecieze toate astea si acum au poate ca soarta pe care si-o merita.
De Barosanul pe 21 December 2009 la 7:21 pm (#)‘Their Loss not mine!’
Unii indifferent de schimbare tot ’Camasa In Carouri o vor purta’!
Sigur eu nu as fi stat in chirie.Nu as fi facut tzaxi,desi sunt inginer .Si sigur nu as fi avut covoare turcesti minunate si faianta galbena in baie.
De horia roman P pe 21 December 2009 la 7:21 pm (#)Fiindca ati adus aminte de Sinaia sunt eu avocatul “catunului cu pretentii”. E un orasel care si-a pastrat farmecul arhitecturii de alta data, iti ofera linistea si aerul ozonat dupa care tanjesti uneori in Bucuresti.
De Ioana S., Bucuresti pe 21 December 2009 la 7:21 pm (#)Nici nu vreau sa ma gandesc la anii comunismului dar inevitabil azi, am facut o comparatie vizionand o parada militara, in an de criza , pentru placerea unui presedinte care-si preda singur stafeta , salutandu-si pentru a nu stiu cata oara, in acea zi, consilierii.E un cosmar?
Mă gândesc uneori la felul în care fiecare alegere importantă ne îndreaptă viața pe o altă direcție. Dintr-o mie de vieți posibile, de ce o am pe asta? Iată cum și alegerile colective ne pot schimba viața. Acum 20 de ani eram în primul an de liceu, speriată de proful de fizică, un fel de Dumnezeu al mecanicii, care mă lăsase fără milă corigentă, deși plânsesem în față, la tablă, cu lacrimi mari de tot. Mi-a zis că, dacă vreau să trec, trebuie să fac în vacanță 300 de probleme. Ceea ce s-a și întâmplat, că pe el nici revoluția nu l-a schimbat în vreun fel. Aș fi fost, probabil, profesoară cine știe pe unde, poate chiar în Brăila, dacă aveam noroc, că pile nu prea… Asta dacă aș fi reușit să o conving pe mama să mă lase să dau la Litere și nu la Inginerie, cum vroia ea, că acolo se învăța o meserie serioasă, nu prostii… Aș fi citit pe ascuns cărți subversive, aș fi scris poezie de sertar, aș fi învățat copiii cum să viseze pe întuneric, când se lua curentul pe la 9 seara, aș fi mers în concediu la mare și la munte prin sindicat în hoteluri cenușii, cu recepții maro-cafenii, m-aș fi măritat cu vreun coleg de facultate sau de servici, trăind cu sentimentul ireparabilului, că de divorț nu putea fi vorba. Mi-aș fi repetat că libertatea este o stare a minții (ceea ce este adevărat totuși) și aș fi ascultat în fiecare seară cu dragul de tata Vocea Americii. Aș fi mâncat mult parizer, că nu-mi mai plăcea să stau la cozi de când luasem câteva bătăi pe tema asta, așa că salamul s-ar fi terminat de mult. De Crăciun aș fi așteptat să se coacă bananele alea verzi luate de la marinarii din port și aș fi mâncat portocale cu tot cu coajă, că mirosea frumos și nu știam că e cancerigenă. Aș fi împodobit bradul de plastic și aș fi pus sub el pentru posibilii copii personali pulovere și fulare croșetate de vecina sau cumpărate de la magazinul universal. Viața mea ar fi fost mult mai simplă, dar n-aș fi scăpat de sentimentul șoarecelui prins în cușcă, pe care îl am de altfel și acum, deși m-aș putea numi o ființă liberă. Liberă politic, deși condiționările sociale sunt cam aceleași oriunde, oricând. Aș fi avut însă bancurile cu Bulă și cu nea Nicu și Elena, care să ne dea senzația opoziției. Pentru ”frumoșii nebuni ai marilor orașe” care au murit în decembrie 89, să vă țină Dumnezeu suflete aproape, pentru familiile lor, mult respect.
De cami pe 21 December 2009 la 7:26 pm (#)eu aveam alt plan. banatean fiind si in ultimul an de faculte visam la o repartitie pe malul Dunarii, ,,passul” de frontiera si cu neamuri la sarbi du-te frate. a venit revolutia m-a luat valul si vitejia si am ramas sa ma enervez cu Iliescu si copilul sau Basescu
De olimpiu pe 21 December 2009 la 7:37 pm (#)M-a pus pe ganduri tema asta si mi-am dat seama de un lucru : le sunt infinit de indatorat celor ce-au facut revolutia . Celor ce nu mai sunt , celor ce-au ramas .
De Adi pe 21 December 2009 la 7:40 pm (#)Salut prietene,….am fost la Universitate,
De Val Anastasiu pe 21 December 2009 la 7:42 pm (#)as fi fost “politician” de frunte , as fi incercat sa ajung in “elitele” partidului si apoi as fi stat la linistit “la cutie” asteptand sa treaca “revolutia” portocalie pentru a ajunge marele dizident … ops ..asta e acum sau un exercitiu de memorie ???? …asta sunt eu ? sau vorbesc despre unii de la tv ???? … memoria imi joaca feste …
De 4ever pe 21 December 2009 la 7:45 pm (#)Fericirea e un lucru relativ.
De steficrbl pe 21 December 2009 la 7:47 pm (#)Poate ai fi fost fericit…
Pina la urma mama dvs. a avut dreptate.Valoarea se ridica la suprafata.O singura problema este de pus-cit tupeu ai sa o poti promova!Va rog sa nu ma intelegeti gresit.Avem valori in tara asta dar sunt cu prea mult bun simt si nu dau din coate sa fie vizibili. Analizati acest “nou” guvern si veti vedea de ce “nesimtirea” este la romani acasa.
De santinela pe 21 December 2009 la 7:49 pm (#)Scuze l-au intrerupt,am fost la Universitate,…
De Val Anastasiu pe 21 December 2009 la 7:52 pm (#)o natie de NENOROCITI, acei oameni au murit pentru o tara de manelisti si securisti IMBUIBATZI,….FUCK ROMANIAN NATION
….. ar mai fi trebuit sa apara pe acolo ZAVORANCA SI COLUMBEANCA sa-si caute desuuri MOV… imi este SCIRBA DE ACEST POPOR….sunt 20 de ani Carmen, toti au uitat au sters cu buretele singele acelor copii, tati, mame, nepoti, bunici, ..s.a.m.d EROI ADEVARATI….pe TVR 3 este un simpozion organizat de un student la regie in acei ani, ACESTA a filmat cu o camera tot ceeace s-a intimplat acolo, printre invitati este si un Cuartet din Franta care va concerta ONORIFIC-(Printre ei si sotul vara-mii) la baricada,
…. auzi tu TVR3… FUCK FUCAK FUCAK, BLEAHHHHHHHHHHHHH
… DE CE AU MURIT? DE CE I-AU SCHILODIT PE ACEI OAMENI?..pPina cind ATITA NEDREPTATE PE ACEST TARIM??????
NE RASPUNZI, LOCATAR VREMELNIC AL COTROCENILOR DIMPREUNA CU LICHELELE SI ACOLITII TAI DE CASA..
da sti,un este un limbaj foarte dur folosit de mine, DAR AU MURIT OAMENI NEVINOVATI, CU TOATE RISCURILE AR TREBUI SA-MI POSTEZI ARTICOLUL, up to you, ar fi bine macar cei ca tine sa priveasca CRUDUL SI CINICUL ADEVAR DREPT IN OCHI, macvar si pentru DREPTL DE A SCRIE impotriva lor.
De Val Anastasiu pe 21 December 2009 la 7:58 pm (#)La Revolutie aveam 35 de ani si eram un om facut. Realizat material, serviciu OK, familie, casa, relatii, oameni pe unde trebuia.
De Iordachel Gudurau pe 21 December 2009 la 8:00 pm (#)Dar… Gura bate curu´. Umblam prin tara (delegatii),trageam la hoteluri bune sau ale partidului. Si comentam. de prost. Si m-au luat aia la ochi. Spre marele meu noroc a venit schimbarea si m-am putut ratoi la ei( atunci, in momentele lor de deruta). Si am luat-o in pribagie.Unde ca in basme, in 5 ani am avut totul la loc, ba chiar si mai mult. Astazi imi conduc firma proprie si sunt multumit. Ce-mi lipseste? Dorinta, de pe vremuri, de-a calatori. A fost visul vietii mele. Atunci nu se putea iar astazi nu-mi mai vine. Mai bine zis mi-e lene. Teribil de lene…
PS
Poate ca daca nu era Decembrie 89 (unde am fost in primele randuri), astazi eram boschetar
sau in puscarie (sectia corupti?)…
mersi, JOS palaria si respectul meu, asemeni , tuturor celor care mai au curajul sa-si tina COLOANA VERTICALA, ma repet o s[pun cu toate riscurile si chiar mi-as dori o i9nterpelare a LOCATARULUI CU PRICINA , MACAR 10 MINUTE IN DIRECT ORIUNDE …SA RASPUNDA, A FACUT PARTE DINTRE EI CA OFITER ACTIV sa va fie si sa ne fie CLAR.
De Val Anastasiu pe 21 December 2009 la 8:01 pm (#)NUMAI UN OFITER AR FI PUTUT SEMNA FACTURI IN VALUTA CONVERTIBILA PE VREMEA LUI ceausescu.
Azi e o zi mare,au murit oameni pentru libertate.Libertatea m-a costat o viata intreaga,multumesc lui Dumnezeu ca pe 22 Decembrie 1989 m-a scos din mana securistilor un inginer sef mic pe atunci, acum mare sef ,mare om .Pentru ca am distrus pancardele la defilarea din 23 August nu am primit nici casa,butelie,nimic ,doar suturi si anchete Azi sunt la fel de rebela si libera numai ca simt ca nu pot schimba nimic,unde lucrez eu sefii sunt mai comunisti decat comunisti si am si mai multe de pierdut ,averea mea familia.
De victoria pe 21 December 2009 la 8:04 pm (#)E o nostalgie în aer.
De Marius pe 21 December 2009 la 8:10 pm (#)Dacă stau şi mă gândesc, tot mai bine era înaite…pentru că eram tânăr şi la trup curat- vorba unui poet, azi uitat, pentru că nimeni nu mai citeşte poezie. Pe Mircea Dinescu o sâ-l urmărească, iarăşi, dacă nu se cuminţeşte.
Azi, monarhul preşedinte si-a început noul mandat. Ironie a istoriei! Să ma pici cu ceară, dacă aş fi bănuit că din căciula istoriei o să iasă un Băse!!
Mă apropiu de vârsta a treia şi dacă 15 ani am construit comunismul, alti 20 un fel de capitalism. O să ies, poate ,la pensie pe la 65 cu un ajutor pentru înmormântare!!
Până atunci să auzim numai de bine
SI acum hai sa-ti spun…
De Val Anastasiu pe 21 December 2009 la 8:13 pm (#)1. base, tot pe o CORABIOARA, ar mai fi facut cam 2-3 mil de Euro,
2. Andreea Pora ar fi lucrat cu drag si spor la Filatura de Bumbac de pe Popa Nan,
3. Liiceanu - si-ar fi scris memoriile ..parfumate in LAVANDA fina pe sulul de HH igienica REFO,
4. Turcescu,,,ar fi devenit biciclistul de partid LA 23 August
5. Blaga, Putonier de companie pe aniaeriana,
6. Udrea sefa cadre la ADESGO,
7. Monica Mcovei, procuror adjunct la Petroshani
8. Berceanu, intendent la CET CRAIOVA,
9. Caltabosh-ul…Scuze Tuv. Cristoiu…REDACTOR SEF LA A -doua Scinteie a PCR
10..rESTUL LAS LA IMAGINATIA FIECARUIA DINTRE vOI
Si in 2004 Romania a dovedit ca e o tara de oameni destepti. A votat Basescu si a trait bine. Am ajuns sa-mi fie rusine in tara mea cand o vad atat de indobitocita. Basescu este luptatorul impotriva comunismului. Ce gluma plina de sadism. Sa va fie rusine ca locuiti si traiti in Romania dar va prefaceti ca nu vedeti gunoiul in care este Basescu si ai lui. Guvernul Boc, sluga fidela a lui Basescu a dat afara mii de oameni si multi altii ce au acasa copii de crescut sunt acum in somaj. Guvernul Boc a inchis zeci de mii de IMM-uri si tot guvernul Boc a inghetat posturile bugetarilor. Guvernul Boc a dat legea salarizarii unice care micsoreaza salariile cu cel putin 15%. Boc a dat concediu 10 zile fortate oamenilor ce muncesc cinstit. Acestor oameni li se respinge dreptul de a avea o iarna frumoasa pentru ca in pragul sarbatorilor BOC a taiat din lefuri. Cata fraiereala!! Nu-ti vine sa crezi! Romania e in cel mai mare rahat si noi ne gandim ce fac mogulii?….Trist.
De Marius pe 21 December 2009 la 8:14 pm (#)Deci la Mefin ,nu mergeai la fabrica de mezeluri sa mai tragi si tu o ruda doua de salam catre casa la nevasta si copii )))
De codeus pe 21 December 2009 la 8:15 pm (#)Incerc si eu sa-mi imaginez:
Pai… Revolutia m-a prins cu doua premii, I si II la Concursul National “Cantarea Romaniei”, cu doua inregistrari TV si, dupa ce mi-ar fi trecut aerele de “impresionist”, (martorii de la faza nationala imi spuneau cum plangea lumea in sala din cauza mea atunci cand Labis transmitea resemnarea copilului luat la vanatoare): as fi terminat un liceu industrial sau agronomic in Calarasiul meu atat de oportunist si as fi incercat la ATF. Cred ca luam.
Pe acelasi persan de la Cisnadie imi repetam zilnic finalul:
“Ce-i? Inima? Mi-i foame…
Vreau sa traiesc
Si-as vrea… Tu, iarta-ma fecioara… Tu, caprioara mea…
Mi-i somn… Ce ‘nalt ii focul.. si somnul ce adanc…
Plang (si plangeam… pe cuvant!)… Ce gandeste tata?
Mananc si plang.
Mananc”
Ma casatoream cu vreo colega de la teatru, prima data, si cu alta colega de la teatru, a doua oara. Nu stiu de ce, dar cred ca aveam doua caznicii.
Ma intalneam cu Victor, desi nu ne cunoastem, pe Ghencea la un Steaua - Dinamo…
As fi ascultat cu tata in continuare Europa Libera. As fi inregistrat benzi pentru Rostov-ul din casa… era posibil sa am un Cromatic… si o Dacia 1310…
Ori…
Daca tata insista mai mult decat a facut-o, eram ofiter MI. Esecul lui in aceasta meserie ma facuse la un moment dat ca si eu imi doresc asta. Noroc cu notele luate: 9,2 gramatica, 9,5 engleza si 2,3 istorie (materia pe care o stapaneam cel mai bine). In niciun caz nu ajungeam peisagist. Societatea de atunci nu ma facea sa stiu ca exista plansete, rapidografe si T-uri.
PS: Sau…. traiam intr-o tara numita Romania, cu Basescu presedinte si injuram de mama focului…
De Cosmin Coman pe 21 December 2009 la 8:20 pm (#)Ce sa zic ? La mine e mult mai simplu. Am patit ca in bancul cu nebunii, care vroiau sa evadeze din ospiciu, dar au renuntat pentru ca s-a daramat gardul.
Planuiam sa fug din tara impreuna cu un prieten. A venit revolutia si pentru ca eram tineri, am pus botu’ si am sperat ca va fi mai bine in tara. Am trait multa vreme cu speranta asta, desi in fiecare zi a fost mai rau. Da, mai rau decat putea fi, mai rau decat meritam noi romanii, mai rau decat am fi putut face, mai rau decat ne-au dorit dusmanii, mai rau decat intr-un cosmar.
Am plans, in sinea mea. Am plans cand a murit Corneliu Coposu, am plans cand am vazut Memorialul Durerii, am plans cand l-am auzit pe Cardinalul Todea vorbind despre inchisorile comuniste, am plans cate putin in fiecare zi pentru necazul neamului nostru. N-am plans niciodata pentru nefericirea mea. N-o sa ma scuz niciodata, pentru esecurile mele, spunand ca m-am nascut unde nu trebuia. O sa spun intotdeauna ca am fost un idealist sperand ca se poate schimba ceva in Romania. Si astazi mai sper in ceea ce pare imposibil.
Am incercat, in fiecare zi, sa fac ceva bun, ceva care sa folosesca celor care ma inconjoara. Pot sa va spun un singur lucru. Niciunde, nicicand, nu ma voi simti mai bine decat acasa, dar asta e o chestie sentimentala. Creierul imi spune ca urmasii mei au dreptul sa traiasca in Mileniul III, toti romanii au dreptul asta. Prezentul ne refuza acest drept.
Da, in sfarsit am plecat din tara. Da, in sfarsit sunt mai linistit. Da, am votat cu cei care au pierdut. Da, nu m-am gandit la binele meu, m-am gandit la binele celorlalti. Imi vine si acum sa plang pentru soarta poporului nostru.
Eu am reusit sa ma agat de viata si cat am stat in Romania si cat am trait in afara. Ma gandesc doar la cei care au ramas acasa si care sunt condamnati la o viata plata, lipsita de orice sansa.
As vrea, as vrea din suflet, sa am un motiv cat de mic sa ma intorc, dar ce vad acum ma face sa ma simt mereu mai strain de cei care s-au infipt la conducerea tarii.
Dragii mei,
De Belzebut pe 21 December 2009 la 8:25 pm (#)va doresc Sarbatori fericite !
I leave my life behind….
De marius pe 21 December 2009 la 8:51 pm (#)I leave my memories away…
I leave my friends so far…..
I leave my soul at home….
I leave Romania….
But I wont leave my hope, my wishes, my desires, my soul mate, my aspirations, my ambitions….
Victore, aduci cu Jacques Brel pilotandu-si avionul spre “Les Marquises” in poza cu sapca, si tigara este tot acolo…leit
De Les marquises pe 21 December 2009 la 8:54 pm (#)Aveţi dreptate, un scenariu absolut monoton şi deloc optimist, dar şi societatea asta de consum, în care valorile ca Udrea, de exemplu, se ridică la suprafaţă, mai abitir decît uleiul şi oricum pe alte legi ale vreunei fizici, nu pare a fi mai bună.
De sorina pe 21 December 2009 la 9:04 pm (#)Ce poate insemna o idee buna pusa in aplicare prost . “Zece pentru Romania” . Mircea Badea cel mai bun ziarist - “dar domnul Badea nu se considera ziarist si noi ii respectam opinia” . Cel mai bun sportiv - Adi Mutu , urmat de Chivu . Pentru ce , Dumnezeule mare , cand anul acesta Bute si Dragulescu au fost de departe peste toti ? Dumnezeu stie … Oameni de afaceri - nu mai insist , poate stiti clasamentul (cu Columbeanu , Tantareanu , Ilie Nastase , Gigi Becali) , dar “remarc” laudatio pentru Ion Tiriac al Cameliei Sucu - PENIBIL .
De Adi pe 21 December 2009 la 9:20 pm (#)Eu am ramas cu satisfactia ca scoala pe care am absolvit-o e intre primele 10 din tara . In rest , scuze pentru off-topic , dar nu-mi puteam stapani oroarea fata de atata diletantism . Explica multe din cele ce ni se intampla .
taman ce aflai ca tzaranu’ badea e regele ziaristilor.frumoasa tara, pe vremea lui piticu’ nu s-ar fi intamplat asa ceva. oricum, ma bucur pentru el.
De brazvan pe 21 December 2009 la 9:22 pm (#)Prietenul Badea te-a razbunat. A castigat la zece pentru….ce? in fata CTP-ului care l-a jignit anul trecut. s Si in lipsa nominalizarii dvs si a lui R. Tudor. Si ma bucur ca a preferat “penele” decit sa fie acolo pt.a primi titlul.
De blondu pe 21 December 2009 la 9:29 pm (#)Inca mai sunt si oameni adevarati nu numai analfabeti si amarati!
Victor,
De Felicia pe 21 December 2009 la 9:31 pm (#)Superba emisiunea din seara asta. Multumesc. Am vazut spectacolul din Bucuresti, dar ma bucur sa-l revad pe Tudor Gheorghe cu orice ocazie. Felicitari!
:)))
De nume_necesar pe 21 December 2009 la 9:47 pm (#)sa mor de nu ma bucur!!! iaca, Badea le-a tras un sut in kur cetepeului si hurezeanului!!!!!
Chiar a fost minunat de uandarful!!! Dom’le Ciutacu! Ce-i al lui matale, nici D-zeu, nu-l ia!!! Da’ ce sut le-a tras badea!!!!!!!!!!!!!!!! sa traiesti badic!!!
Da, am obtinut libertatea de a putea injura si parasi plaiurile mioritice saturate de ciobani…in rest nu prea am inteles noi ce este aia libertate
De Ochi Albastri pe 21 December 2009 la 9:49 pm (#)Mda….ca “”decretel”" si eu as fi fost un sef de SMA, daca reuseam cu PCR (pile, cunostinte, relatii) si daca se descurca “”al batran”". Veneam la tine cu ceva “”merinde”" ca sa obtin niste piese de la Mefin.
De Mihai - Grecia pe 21 December 2009 la 10:01 pm (#)Atunci n-am apucat sa ajung in campul muncii ca deh, eram student la Revolutie.
Nu o sa stiu niciodata daca era mai bine sau nu. Sa fie oare mai bine ca nu mai iau zaharul, faina, uleiul si painea pe cartela? Hmmm….ma indoiesc…nici pe vremea aia nu-mi lipsea ceva, iar pe “”cartela”" le luam asa, ca romanul strangator, sa nu se piarda. Sa fie oare mai bine ca nu alimentez la pompa doar cu 20 de l? Hmmm….nu cred..ca nici pe vremea aia nu-mi lipsea benzina, daca aveai ce sa dai la schimb. Sa fie oare mai bine ca pot sa injur in gura mare, oriunde, oricat si oricum pe cine vreau (asta teoretic, ca daca injuri pe cine nu trebuie…cine stie ce “”accident”" te paste)? Sa fie oare mai bine ca am “”libertate de miscare”",ca pot pleca din tara? Hmmm…nu cred…sunt plecat…iar patronii din afara sunt la fel ca “”aia dinauntru”". Si atunci…..ce-ar fi fost daca n-ar fi fost? Nu stiu…sa raspunda fiecare pentru el.
@Blondu’…
De nume_necesar pe 21 December 2009 la 10:05 pm (#)pentru ce?!!! pentru linistea mea si a multor altora! Pentru incisivitate si aroganta sustinute de bun-simt! Ti-o suna a non sens??!! Poate,da’ nu e!!! Eheheeee! Ne-am saturat de prostovani si moftangii. Si culmea! Romanul nu e chiar bolovan!
In 1989, planul initial era ca Iliescu sa preia puterea in PCR in locul lui Ceausescu, deci nici vorba de vreo revolutie.
De Cris pe 21 December 2009 la 10:33 pm (#)Lucratura a fost planificata si realizata ca lovitura de stat.
Iliescu voia ca FSN sa fie “organ de partid si de stat”. Adica avea aceleasi aspiratii cu Basescu din prezent.
Tot ceea ce se intampla acum este o intoarcere in timp. Din pacate aceasta roata a vietii a sarit de pe ax odata ce baietii destepti au fraudat alegerile iar aproape jumatate din populatia tarii mai crede inca minciunile mai marilor zilei.
De un pamantean pe 21 December 2009 la 10:35 pm (#)Numai ca acum purtam si putin mov ca vorba aceea: ” PD-L ramane o mare curva mai ales cand se poarta in mov.”
ce-ar fi daca..
De lm pe 21 December 2009 la 11:09 pm (#)nu te-as fi cunoscut pe tine,pe badea,pe radu tudor(frumos baiat),pe dana grecu,pe gabi firea(nu am vazut in viata mea o femeie care arata din ce in ce mai bine),pe seriosul gadea,pe genialul stan, pe anivo-romaticu geoana.
dar cel mai bine ar fi sa nu il fi vazut nici in vis pe HIDOSUL basescu.
La-basescu deranjeaza puternic atitudinea de smenar smecher de Golden Blitz, de marinar care vindea pe vremuri blugi si cingo si care intre timp s-a ajuns si acum isi permite luxul de a se comporta “cum vrea muschii lui”.
De Cris pe 21 December 2009 la 11:21 pm (#)Mie mi-e rusine cu un asemenea presedinte.
Cei din decembrie 89 n-au murit in niciun caz ca sa avem asa ceva la conducerea statului, presupus a fi democratic.
@Cris 10:33 pm
De Iordachel Gudurau pe 21 December 2009 la 11:58 pm (#)Punct ochit,punct lovit! Prima!
Misteaux text.
De Ioana pe 22 December 2009 la 12:06 am (#)@ Cris
Corect! Cei care au murit in 89 n-au murit pt a avea asa ceva astazi, dar cei care au votat ulterior au ales sa avem asa ceva.
De Barosanul pe 22 December 2009 la 12:09 am (#)probabil un simplu om!
De Dagos M. http://clubul-meu.blogspot.com/2009/12/se-pare-ca-astazi-s-au-implinit-20-de.html pe 22 December 2009 la 12:15 am (#)Am fugit la un priten la televizor,ere imposibil de crezut,Ceausecu a fugit cu elicopterul,la tv Sergiu Nicolaescu-mergeti la primarii!! Si am mers,primarul a iesit,parea cam livid,zice: -am dat butelie la cine am putut…..Si cate sperante mi-am pus in schimbare,ce fraier am putut fii…
De jocok pe 22 December 2009 la 12:22 am (#)Felicitari pentru emisiunea cu Tudor Gheorghe! Sper sa nu fie o simpla exceptie de la regula.
De Darius pe 22 December 2009 la 12:28 am (#)ganditi-va ca nu ar fi picat regimul si ar fi intrat netul in tara :)) Imi imaginez pe Nea Nicu si Elena la messenger :))
De josho_adrian pe 22 December 2009 la 12:31 am (#)cred ca primii ar fi avut net aia de la partid…
iar copii lor ar fi emigrat sigur, vazand cate jocuri sunt in afara. dupa cateva shootere in retea cu baietii capitalisti si ceva pornaciuni, gata, veneau schimbarile :))
nu pot sa fiu serios azi, dupa ce vazui filmarea cu badea. imi vine sa iau totul in ras
Daca nu exista comunismul si sistemul lor de rahat , nu eram azi bolnav. Azi ma gandesc cat de fericiti sunt cei care isi permit sa aiba copii sanatosi , neriscand sa-i nasca deja bolnavi. In sinele meu azi exista doar sperante si vise , ma bucur cand realizez ca am reusit sa traiesc ceva ani si rad de fericire prosteasca ce-i drept atunci cand mi se spune ca suntem in UE , ca asa imi raman si mie atarnate niste iluzii tampite , cum ca drepturile imi vor fi respectate.
Imi fac eu doar iluzii , sau intr-o zi o sa pot si eu sa spun ca sunt fericit in societatea in care traiesc?
De Anonim pe 22 December 2009 la 12:53 am (#)da bre, is tari covoarele de cisnadie, e tare si cisnadia, da’ nu mai face covoare, face in schimb voturi pentru basescu… sa fie o conspiratie… io zic ca e trucaj.
De Waszlaw pe 22 December 2009 la 1:32 am (#)Mie mi se pare ca nimic nu conteza in fata BUCURIEI traite de o tara intreaga, la revolutie.A fost bucurie adevarata,oameni care opreau masinile in intersectii si se imbratisau,la mine in casa au intrat straini care treceau intamplator si care voiau sa se convinga de la radio si televizor,ca urletele mele din cadrul ferestrei nu sunt ale unei nebune care are impresia ca traieste in realitate ceea ce visase noapte de noapte,in ultimii 15 ani.Mi-au luat copilasii in brate si se roteau cu ei,nu,nu,acele clipe nu se pot uita,bucurie deplina,nu bucurie egoista,era bucuria unui intreg popor.Ce s-a ales de visele si sperantele noastre,ce mai conteaza?Important ca am trait acele clipe,restul e plata…
De Elena Constantin pe 22 December 2009 la 2:01 am (#)Poate era asa cum ati scris domnule Ciutacu, poate. In schimb poporul Roman nu era, si nu nici azi pregatit pentru democratie! Am facut primii pasi cu stangu in domeniu de privatizare si democratie! Am copia din occident numai lucruri negative! Nu sa dezvoltat nimic in afara de spaga, mita si coruptie! Exista o foatre mare diferenta intre salariul unui director si leafa unui muncitor, ceea ce pe vremea lui nea Nicu nu era! Ne-a picat in brate niste drepturi pe care de la bun inceput am inteles gresit! Oare ce se intampla daca mai traia 2-3 ani nea Nicu?
De Salem pe 22 December 2009 la 6:32 am (#)Pot sa recomand un film,nu e chiar off-topic : Goodbye Lenin!
De tania pe 22 December 2009 la 6:48 am (#)De taină
La spovedania dinaintea ungerii de ieri, Preafericitul la-ngenunchiat, sub patrafir, pe Băsescu, la propriu şi la figurat ,cu întrebarea de control :
De Bibicu pe 22 December 2009 la 7:31 am (#)- Fiule ai avut relaţii intime cu “cărnoasa” ?
- Jur că i-am făcut numai educaţie politică multilateral îndesată !
- Aşa să te ajute, precum făcuşi şi mărturisişi…mai zise Preafericitul, ţinând în vinclu arătătorul dreptei.
Eram student la Timisoara in 1989.Pe 17 am fost in P-ta Operei.Am 45 ani si la orice ora as repeta momentele unice de atunci. Un singur si imens regret:nu as fi crezut niciodata ca ne vom transforma intr-un popor de manelisti,telenovelisti,otevisti,etc.oligofreni,in general.Pacat de ceilalti.Nu iti vine sa crezi ce discrepante exista in acest popor.
De sorin pe 22 December 2009 la 8:08 am (#)Eu aveam 22 de ani in ‘89, lucram intr-un centru de calcul, cred ca tot acolo as fi fost…mi-e sila sa scriu mai multe amanunte din ce era atunci dar mi-e sila si de vremurile astea! in 21 decembrie ‘89 mi-a murit un vecin, avea 18 ani, a fost dintre acei copii care-au stat in fata la teatru national in acea seara cu lumanari aprinse in mana. cand a traversat seara bulevardul sa plece acasa, a fost impuscat in omoplat din directie Interului
era cu fratele lui mai mare, l-a carat la spitalul Coltea dar a murit pe masa de operatie
nu pot uita niciodata, urletele mamei lui la parastasul de 6 luni, facut la Biserica Coltea
ieri s-au facut 20 de ani..ar fi fost un barbat de 38 de ani poate cu familie si copii, cine stie?! datoram mult acestor copii, asta e clar si nu vreau sa zic c-au murit in zadar, caci n-au murit in zadar! macar si pentru faptul ca azi puteam sa scriem pe acest blog, cu previziuni sumbre pentru anul care vine, si tot n-au murit in zadar!
De bau pe 22 December 2009 la 8:57 am (#)“The Boat that Rocked”
Vedetzi va rog filmul si apoi comentatzi-va frustrarile.
In timp ce unii si-au trait frumos revolta tineretzii lor impotriva estabismentului, noi in Ro doar am “rumegat” vorbe la “nechezol” si atat. Si atunci ca si acum lumea se imparte intre “have” si “have not”
Necazul nu e cu cei ce cad clar in cele doua categorii , necazul e cu transexualii, cei care desi pe fapte, numere si dotare “have” in capul lor tot “have not” se simt.
Necazul e cu “nemultzumitzii de profesie” cei carora desi totul le pute desi culmea totul li se cuvine. Cei care nu sunt in stare sa faca nimic bine, corect si complect mai ales cand e vorba s-o faca ei pentru ei . Intr-un cuvant necazul e cu oamenii cu toarte. Oamenii care trebuiesc dusi de toarta de colo - colo, cei ce nu pot sa vorbesca si gandesca din capul lor si de aceea sunt tzopi - snobi de meserie, oamenii care cer si isi doresc sa fie prostitzi.
Necazul e cu cei care prefera ca injurand regimul sa-si spele de igrasiei pretzii CASEI LOR cu hipoclorit. Peretzii CASEI LOR primita CADOU MOCCA de la acelasi regim pe care ei il injura ca dupa ce le-a facut-o cadou nu le-a si “envelopat-o” adica izolat-o termic. Adica sa le fi izolat termic comunistii pomana in loc sa le-o fi data asa cum era.
Ca lor l’ii greu s-o faca. L-ii usor sa ceara daaaa l-ii greu sa faca sau sa platesca sa li se faca.
Lor li se cuvine sa primesca si fara sa depuna efort sau sa plateasca pentru acesta. Ca deh, cu munca, cu gandirea, cu planificarea responsabila, cah , ce atata CASA PASIVA (ultima moda de azi pe baza de polistiren).
Necazul e cu cei carora munca ce presupune gandire responsabila si nu automatism le-a putzit dintotdeuna. Cu domnii merge s’asa, asta nu e treba mea, asta fiind de fapt si in cele din urma viatza lor.
De ce sa-si fi lambrisat ei casa cu polistiren si lemn (ar fi tzinut mult mai cald si ar fi arata si intr-un mare anume fel), de ce ? Decat sa muncesti , sa planifici , sa platesti nu e mai usor sa injuri ?
Ce as-i fi facut eu ? Ceea ce mi-am dorit/planificat inca din armata.
Apartament cu 2 camere, frigider, magnetofon (nu aparuse CD-ul inca), masina cu care sa-mi car “planche a voile-ul” la baraj + as’ fi trait cu adevarat in fiecare zi sau ma rog asa cred eu acu ca as’ fi facut .
Ce am facut eu pana acuma ?
2 apartamente cu 2 camere + locuintza de serviciu, 2 frigidere, 3 plasme, 4 dvd playere, 2 calculatoare, MINUS , minus o viatza pe care s-o fi trait.
Cele mai frumoase amintiri cu munte sunt iesirile la fragi, vara, ghebe toamna + CQ - YO cand era competitzie (slana cu paine si ceapa, urda cu gogosari sau muraturi de la cantzarola + 20-30 km in traseu alpin cu rucsacele in spate - rock& roll).
Cele mai frumoase amintiri cu marea sunt de la operatziunile “monstrul” ce le organizam cu baietzii la Sfantul Gheorghe si desigur blatul din taberele studentzesti. “We rock all day and all of the night” Do you?
Pe voi cine si ce v-a impiedicat sa traitzi ?
“Open your knees to feel the breeze !”
De laur22 pe 22 December 2009 la 8:57 am (#)Da. A fost bucurie autentica. Poporul traia in foame si frig si asculta Vocea Americii si Europa Libera prin debarale, s-a bucurat pe bune.. Nici nu si-a dat seama ca incet-incet la putere s-au strecurat tot niste comunisti si securisti, care aveau sa dainuie pana in zilele noastre si care, sunt acum printre noi.
De Cris pe 22 December 2009 la 9:03 am (#)La ora actuala, in Romania, este in aer, cam acelasi climat securistic ca in 1989. Difera doar “beciurile securitatii” adica metodele de intimidare sunt ceva mai subtile…Starea de neputiinta a cetateanului in fata abuzurilor si imbogatirii rapide a escrocilor e cam aceeasi … iar dorinta de iesire in strada similara.
Vreau sa-ti multumesc din suflet pentru emisiunea de aseara. Un mare om, o mare valoare, care, din pacate are de prea putine ori ocazia sa ne invete ce inseamna verticalitate… Iti multumesc inca o data
De ama pe 22 December 2009 la 9:16 am (#)sa-l tina Dumnezeu sanatos pe Tudor Gheorghe. Ce ne-am face daca ar disparea si el????
De danym pe 22 December 2009 la 9:23 am (#)Meseria de inginer este mai onorabila decat cea de jurnalist.
De Danielul pe 22 December 2009 la 9:40 am (#)Inca putin si ma dadeau afara din armata.
De korbul pe 22 December 2009 la 9:42 am (#)Nota bene, nu prea ma incadram in peisaj si aveam,
din 500 de cadre, cel mai gros dosar la CI-st.
O treceam pe bautura si femei, cit ma tineau balamalele
si deoarece fiecare trebuia sa aibe un loc de munca,
cred ca ma angajau undeva pe la Romtelecom, ca sef de
echipa, deh aveam un trecut nasol.
Divorta nevasta de mine, ca nu se facea sa stea cu un betivan,
ce asculta doar muzica clasica, mai ales concerte de pian si cele de vioara.
Deveneam un ratat perfect si mai ales un demn urmas a lui George Nebunul, pata de culoare a studentilor ce frecventau Flora, in acest oras de pe Bega.
Un boem betiv, mort de tinar.
Cit priveste batutul de covoare, o faceam pe unul de Cisnadie, iarna pe zapada, “imbracat in cisme cu blana, sort, cu o racheta de tenis marimea 13.
@santinela
Si-ar fi castigat si atunci ca si acum, independenta si puterea de a fi ei insasi, cu sacrificii si cu durere, si atunci ca si acum.
De Sinzianna pe 22 December 2009 la 9:45 am (#)“Pina la urma mama dvs. a avut dreptate.Valoarea se ridica la suprafata.O singura problema este de pus-cit tupeu ai sa o poti promova!”
Cred ca asta e ideea, cei care ar fi putut sa fie ei insasi, pe puterile lor, cu parerile lor, cu coloana lor vertebrala in pozitia verticala, ar fi fost si atunci asa cum sunt si azi, in top
Multumesc pentru emisiunea cu Tudor Gheorghe
Domnule Ciutacu, Craciun Fericit si La Multi Ani!
De Instalatorul pe 22 December 2009 la 9:53 am (#)intreaba cineva daca Domn Ciutacu ar fi turnat la secu.
De korbul pe 22 December 2009 la 10:15 am (#)Chiar ca nu intelege nimic.
Nu avea cum sa toarne. Cum sa te legi la cap cu un asa om? Lor le trebuiau nevertebrate, un om din turma, un familist si un avid stahanovist in intrecerea socialista.
Putea fi doar un comunist ratat, omul de tip nou, in conformitate cu tezele de la Mangalia, nu se lipea de un asa “exemplar”.
Victor sunt foarte suparat!
De Iordachel Gudurau pe 22 December 2009 la 10:20 am (#)Ieri tara si-a sarbatorit alesul, iar tu ne aburesti cu “personale”. In loc sa fie “ce-mi provoaca sila” sau “ce distractie,ce mistaeux” sau “rezervatia cu imbecili”,unde sa putem sa ne exprimam adeziunea prin cuvinte calde la sarbatorirea Realesului, tu ne iei cu ce-ar fi fost…
In loc de “Zi-le d-ale d-ale noastre!”noi ne reamintim de vremuri de mult apuse. Si am stat in fata micului ecran, cu sufletul la gura, urmarind parodia de (in)juramant, cu un sobor de preoti (rasul lumii) si amenintarile domnului Presedinte la adresa tuturor. Si aia de la Cotroceni a fost buna. Cu plecarea si venirea a fost de pomina. Garzi, parazi (sic), defilari, fanfara; tot tacamul. Mie mi-a placut. O tara din povesti, cu sefi de povesti;
ce faina era Udrea in costum de centurista, cu pantofii aia ( ati vazut cum mergea?) langa Patriarhul Bisericii romane; incurcatura la pupitru, cand trebuia sa cante popa sef iar Tiranul si-a uitat. Ce fain! Si Tronul! Ati vazut Tronul? Mai trebuia si sceptrul lui Ceausescu si spectacolul ar fi fost total…
Iar tu…
Culmea absolutului! “Daca n-ar fi fost” ce a fost,ca profesor universitar faceam studii in parapsihologie ca sa inteleg de ce mi s-a transformat viata intr-un cosmar, dupa Revolutie.Puteti sa ma condamnati dar eram un om implinit atunci; acum sunt terminat.
De I.I. pe 22 December 2009 la 10:35 am (#)Noroc, Gore!
:) 
De Trevizes pe 22 December 2009 la 10:44 am (#)Sarbatori Fericite si La Multi Ani din partea unui fost coleg de facultate (Mecanica/Utilaj Tehnologic) si armata. Daca tot evocam 20 ani sa nu-l uitam pe capitanul Dedita, regimentul de infanterie, UM 01027.
Vad ca unii ne fac “ingineri ratati” sunt curios daca ei putea macar sa ia examenul de admitere din 1998 (la “incorporabili”) pe care l-am dat noi sau daca ar fi trecut examenele cu Deciu, Jinescu …
In 1989 aveam 13 ani, eram un copil si nu intelegeam prea multe din viata noastra traita in comunism. Insa cu siguranta viata mea ar fi fost alta, as fi urmat liceul la “real” (ca erau cele mai “bune” clase) si daca totul ar fi fost asa cum trebuie, as fi urmat o facultate probabil cu profil industrial sau silvic, ca asa era moda in urbea noastra industriala situata la poalele muntilor. Evident ca ceea ce ar fi urmat era un stereotip social din care cu greu ai fi putut sa iesi, insa cu mana pe suflet, stiindu-ma cum sunt, daca mi se urcau “piticii” la cap nu va garantez ca nu as fi incercat, cu toate riscurile, sa ma sutesc “afara”.
De CIPSSON pe 22 December 2009 la 10:51 am (#)Multumesc lui Dumnezeu ca s-a intamplat asa in 1989 si ca baiatul meu poate sa traiasca altfel in ziua de azi!!!!
Bravo,Mana!Bravo, Victore!Probabil ca as fi fost vreo activista de partid. Se spunea despre mine ca eram tare in gura. Si probabil imi faceam reeducarea, la ora asta. Maritata cu acelasi barbat, cu 4,5, copii, ca asemeni Manei, trebuia sa maresc populatia Romaniei, si visand la o excursie macar in U.R.S.S-ul “pretin”, daca nu la Praga sau Varsovia. Si iubindu-mi prietenii, complotand cu ei, pe ton scazut sa nu ne auda vecinul de la 3. Revolutia a adus multe lucruri bune si noi pentru toti, dar ne-a luat iubirea fata de oameni si solidaritatea.In tineretea noastra, cu 100 de lei trageai un chef cu prietenii. Astazi poti sa ai milioane de euro, nu mai faci lucrul asta.
De cristina pe 22 December 2009 la 10:51 am (#)Am intalnit un dmn. Ciutacu la Solden , la ski , care zicea ca sta in Franta la Evian si e monitor de ski . E ruda cu tine?
De S&W pe 22 December 2009 la 12:15 pm (#)@S&W: la Solden a ajuns George? e var cu tata si presta la Chamonix
De Victor Ciutacu pe 22 December 2009 la 12:29 pm (#)Era cu niste bucuresteni in vacanta (a lor cred ), ai chinuia sa invete sa skieze corect))
De S&W pe 22 December 2009 la 12:43 pm (#)Acum 20 de ani aveam 10 ani si fratele meu avea 8 ani. Parintii mei aflasera vesti despre caderea dictatorului de la VOCEA AMERICII si EUROPA LIBERA dar le era frica de o eventuala nereusita si in casa vorbeau doar codificat despre asta. Stapanea o stare de tensiune din combinatia fricii cu fericirea retinuta asa ca noi nu intelegeam foarte bine ce se intampla. Tin minte ca imi era foarte frica de razboi dar imi aminteam ca strabunica mea zicea ca “in vreamea lui Ceausescu nu s-a pomenit razboi”. Asa ca ma rugam noaptea la Dumnezeu si la Ceausescu sa nu inceapa razboiul. Atat puteam eu sa fac la varsta de 10 ani.
De Diana pe 22 December 2009 la 1:08 pm (#)Ce as fi facut acum daca nu pica dictatorul?
Probabil (nu probabil, sigur) acelasi lucru pe care l-ar fi facut si celelalte femei care au postat aici.
Cu mici diferente intre noi toti am fi facut aceleasi lucruri: cozi pe la ALIMENTARA (unii in fata, unii prin spate, ca nu se stia niciodata pe unde bagau marfa), am fi spus bancuri politice in soapte si doar in familie, am fi facut copii si avorturi ilegale(copii pe care i-am fi trimis mai tarziu la mitingurile obligatorii si le-am fi spus ca este o mandrie sa fi chemat la astfel de “omagieri”), am fi batut covoare (cei mai norocosi le bateau pe cele persane), am fi pus zarzavat de ciorba pentru iarna si am fi facut racituri din adidasi iar de Revelion am fi mirosit coji de portocale si am fi baut nelipsitul sifon.
Parerea mea despre revolutie…daca nu e ok, te rog nu afisa commentul…
De achilianu pe 22 December 2009 la 1:38 pm (#)sanatate…
batutul covoarelor e sanatos, domnule! ;)) se pune sangele in miscare, respiri rapid, mai bagi si covorul prin zapada si schimbi pozitia din care te chinui. Si toate astea pentru ca un aspirator n-o sa poata avea efectul batutului covoarelor pe bara de la bloc, IN VECI SI-N PURURI
De Vlad Ciubotariu pe 22 December 2009 la 2:44 pm (#)Cu politehnica terminata, inca nu m-am lamurit daca am terminat-o eu pe ea sau ea pe mine, ma gandesc zilnic pe ce drum sa o apuc, sa ma reprofilez cu succes deplin pe ceea ce-mi place si in ceea ce am inregistrat profit pana acum, ori sa nu dau cu sutul celor 5 ani din viata de pe bancile facultatii… Sunt tot mai multi care-mi confirma ca recalificarea imi va face bine si va fi benefica. Dumnezeu cu mila. Oricum conjuncturile romanesti nu ma ajuta cu nimic…
Interesant articolul. Aproape toti am fi avut un alt drum, nu stiu daca esentialmente mai rau sau mai bun, dar cu siguranta mai cenusiu. Ce mi se pare cel mai hidos este ca in loc de refulari am fi acumulat defulari. Nu stiu daca in evolutia noastra spirituala conteaza, dar psihologic vorbind mi se pare lafel de nociv.
De Adriana Grigorescu pe 22 December 2009 la 3:27 pm (#)Toata stima si respectul !
Arunca un ochi si-o ureche daca ai timp http://www.youtube.com/watch?v=HxPH5uUiqws&feature=related
De cristina pe 22 December 2009 la 4:56 pm (#)as fi trait intr-o romanica fara tine fara badea fara gadea,deci intr-o ramanica mult mai saraca decat o fac astia acuma,era gri inchis nu portocalie,poate era mai bine poate nu ,nu avem de unde sa stim,pe aia care erau inainte nu-i cunosteam in schimb pe astia nu vreau sa-i cunosc sa-i vad si totusi……:((
De unu care....? pe 22 December 2009 la 5:08 pm (#)Oare am pierdut? Oare am castigat?
Ce am pierdut? Ce am castigat?
Ce fapte fac ca balanta sa nu fie equilibrata intre cele 2 antonime?
Ce-ar fi fost dacă n-ar fi fost?
De lnk2hz pe 22 December 2009 la 7:02 pm (#)Nu as fi stat in Romania. Nu as fi putut chiar da ca mi se promiteau lucruri. La fel ca si acum cand ne promit lucruri. La fel cum nici acum stau in Romania.
Cand am fost la Timisoara am vazut urmele gloantelor asasine la Catedrala, am pasit pe treptele unde in anul 89 oamenii erau secerati de moarte, din pacate ceea ce s a strigat atunci este departe mult prea departe ca tel si aproape izolat ca deziderat concret.
De Fanu pe 22 December 2009 la 7:15 pm (#)dupa o vreme, cand parca cu totii ne doream liniste in tara, dupa atata amar de vremuri tulburi, iata ca ne aflam inaintea celor mai triste evidente, alegeri libere dar cu aceeasi rocada intre ecsi; un stigmat recunoscut de marinel candva pe cand a obtinut primul mandat;
imi amintesc serile cand ascultam cu bunicul meu Europa Libera, dupa ce venea de la Uzina, mai apoi stand inaintea tv ului, ca inainte de fuga tiranilor, am purces amandoi in parcul unde am vazut cum muncitorii veneau de la uzina strigand impotriva comunismului; eram mic, dar stiam atata lucru ca tara se elibereaza; ce nu realizam este ca drumul prin desert este infinit mai greu si anevoios decat proclamata libertate;
in timp ce unii isi pregateau garderoba pentru a face din avatarul puterii o utopie a succesiunii, Romania, prin Timisoara, apoi intrega tara isi cauta eroii, isi privea, plangand, martirii; este incredibil cum la atata vreme de la anul 89 inca suntem bantuiti de stafia care in acea vreme isi numara ipochimenii care aveau sa incuibe tarii “sistemul ticalosit”; este incredibil cum sub mantaua noua a europenitatii se ascunde acea camasa a “clasei politice” patata cu sangele celor asasinati, cum calaul este profesorul urmasului eroului din anul 89;
mi e sila sa ii vad cum isi clameaza anticomunismul pe unii care in acea vreme a anului 89 nu stiau cum sa isi mai ascunda tarana pacatoasa prin ungherele casei sau aceia care deja avea drumul netezit spre “meandrele concretului” puterii in lipsa virtutii “sinergiei faptelor”, ca mai apoi sa gireze “capitalismul de cumetrie” pozand in “saraci si cinstiti” dar perfect arvuniti de concretetea “sistemului ticalosit”…
ca niciodata l am auzit pe Profesorul Emil Constantinescu rostind un laudatio, trist si dramatic in spiritul unui caragialesc pesimist; nu i deloc pacat ca marinelul nu a ajuns la premierile celor 10 pentru Romania, oricum nu pricepea nimic; nici nu avea cum; el isi intelege, doar pe udrea, ridzi in tandem cu berceanu si videanu, nimic mai mult decat sinistrul corespondentei cu greata de la cotroceni…
Anul 89 este inca doar o pavaza a amintirii eroilor DAR oare cand va fi si acea deschidere a privirii catre ROMANIA LIBERA SI ELIBERATA, de lichele securiste, de metehne comuniste, de ridicolul manelistic, de sistem ticalosit al unei “clase politce” sinistre…
Cind ma uit la emisiunile voastre sau va citesc blogurile am senzatia ca sinteti ‘ultima reduta’, un soi de haiduci moderni. Atita vreme cit existati mai exista speranta, speranta ca macar nu vom muri cu totii orbi, ca de murit vom muri oricum cu astia.
De Alice pe 22 December 2009 la 7:54 pm (#)[...] nu da o leapsa dar pune un cantec superb. Spune ce ar fi fost el daca nu pica [...]
De 22 | McGogoo’s Hell - Suburban philosophy pe 22 December 2009 la 11:44 pm (#)Ce s-ar fi ales de Ceausescu daca ar fi apucat zilele noastre? Sigur s-ar fi descurcat de un NUP…
Simitim gustul libertatii mai ales noi, cei care nu ne-am nascut cu ea. Chiar daca nu avem prea multe de spus, comentam pe net uneori doar pentru ca se poate.
Craciun fericit!
De Dan pe 23 December 2009 la 3:34 am (#)in clasa a 5-a intrebati de diriginte ce vrem sa ne facem cand vom creste mari eu am raspuns ca “nu stiu ce ma voi face ca nu am nici un plan de viitor”! am fost scos in fata clasei si mustrat ca asa spun ce care fura, ca voi deveni un hot si colegii mei sa se fereasca de mine!am ajuns acasa plangand.
De theone88 pe 23 December 2009 la 8:25 am (#)dupa 3 ani a venit revolutia.eram la cumparaturi cumparam oua cand incepuse lumea sa iasa la geamuri sa strige ca a fugit ceausescu! aproape instantaneu s-a umplut strada pe care eram de oameni care incepuse sa marsaluiasca spre centru orasului.iesise cei din Steagu Rosu si din cartier. in centru la CC DEJA SE TRAGEA. nu l-am vazut pe tata din 21 seara pana dupa craciun.
de pe geamul bucatariei vedeam elicopterele de la ghimbav cum trageau cu rachetele in Tampa.cica descoperise niste tunele pe care le foloseau teroristii si aveau legatura cu CC-ul.
ma opresc din depanarea amintirilor!
din acel copil care nu avea un vis in comunism am devenit un om pe care cei cu care lucrez se bazeaza pe mine zi si noapte.
dau leapsa mai departe!
Mereu în confuzie
Căpitanul confuz (a se citi beat cui) zăreşte pe puntea dintre ani, cu ochiul funcţional, două sirene, una lângă alta, în bătaia lunei. Se pliază în ghenuche, pune pe umeri piciorul (coada) fiecăreia şi dăi, şi dăi, şi dăi, şi…îl vede alături pe Boc holbat la limita orbitelor, căruia i se confesează :
De Bibicu pe 23 December 2009 la 9:44 am (#)- Micuţule asta n-are nimic între picioare !
- Şefu ! decide-te : ori dreapta ori stânga ; pe centru e beliciune - goliciune !
imi place omul victor ciuacu.nu imi place incrancenarea nefireasca.respect si sarbatorii fericite
De hora resita pe 23 December 2009 la 1:32 pm (#)George Ciutacu- Ciutex- cel mai tare salvamontist din Sinaia si un tip super!
De Bizi pe 23 December 2009 la 6:59 pm (#)Craciun fericit si pentru Victor Ciutacu!
DOMNULE CIUTACU
De APOSTOLUL PAVEL pe 28 December 2009 la 9:32 pm (#)Era imposibil sa nu vina revolutia si in Romania.Cred ca marea majoritate a romanilor si-au dorit caderea dictaturii comuniste si visau un stat democratic.Faptul ca dupa revolutie asteptarile noastre nu au fost implinite se datoreaza unor asa zisi anticomunisti care de fapt sunt frustrati ai regimului trecut si prezent. Romania este divizata in doua,PDL partidul prezidential ,care are majoritatea pirghiilor puterii si restul partidelor care acum sunt in opozitie.Am avut o sansa unica de a face schimbarea dar am ratat-o si din vina candidatului Geoana.peste 5 ani cred ca Antonescu are sanse dar nu este sigur ca nu apare un Basescu mic din PDL si cum au pirghiile puterii si bani pot cistiga din nou.
DRAGI ROMANI DIN DIASPORA VA MULTUMIM CA NE-ATI
AJUTAT.
Adaugă Comentariu!