Aş aprecia mult dacă n-aţi conta pe mine
De: Victor Ciutacu - Categoria: Ce-mi provoaca scarba, Chestii, socoteli- Dată fiind ascuţirea deloc dezinteresată a luptei de clasă pe tema de larg consum şi puţină cunoaştere “Roşia Montană”, aş dori să notific, pe această cale oficială, trupele de asalt ale magnaţilor Marc Rich şi George Soros să nu conteze pe mine. Nu sunt nici pro, nici contra proiectului. Şi, fiindcă nu vreau să devin parte a vreunuia dintre cele două grupuri de interese, nici n-am de gând să devin comentator-jucător.
- Mă irită - şi-s cât pot eu (care-l detest la maxim) de sincer - colportarea periodică şi macabră a sumbrelor previziuni vadimiste potrivit cărora Băsescu-i cu un picior în groapă şi se pregăteşte să stingă lumina. Dincolo de faptul că de vreo trei ani aud constant că mai are are juma’ de an de trăit (şi a sărit deja şase astfel de cicluri), detest să fac trafic cu moartea, fie şi la nivel de bârfă. Dacă impotenţii n-au fost în stare să-l omoare politic, e jenant că se hrănesc cu speranţa că-l lasă ficatul.

99 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!Sa intelegem cu totii ca si Dv. va numarati printre “impotenţii (care) n-au fost în stare să-l omoare politic…”?
De sergiu pe 1 February 2010 la 12:31 pm (#)Pana si ciudateniile naturii contribuie la transmiterea mesajului D-lui Ciutacu.
De I.I. pe 1 February 2010 la 12:35 pm (#)@sergiu: daca m-as fi simtit potent politic, il contracandidam eu. hai sa nu ne alocam responsabilitati mai mari decat avem fiecare.
De Victor Ciutacu pe 1 February 2010 la 12:39 pm (#)am vazut la `teveu` promo-ul cu Rosia Montana si era un cetatean care a fost intrebat ce se poate face cu 3 miliarde (sau 4 cu-i ii pasa) in INFRASTUCTURA Romaniei…si el a spus viaducte,parcuri,drumuri, BA ESTI PROST ??(votantii senili basescieni)
De abcd pe 1 February 2010 la 12:49 pm (#)D-le Ciutacu cine ati fi vrut sa-l omoare politic niste sinucigasi?
De Traian M. pe 1 February 2010 la 1:02 pm (#)zi repede o suta de nume care pot profita de pe urma proiectului asta.
De George Gradinaru pe 1 February 2010 la 1:04 pm (#)te intrebi cateodata de ce candideaza oamenii sa se puna in slujba poporului, sa traga la jugul deztelenirii economice din pamantul arid, batatorit al saracacioasei tari. de ce alearga ca nebunii pe la toate posturile de televiziune pana la 1-2 noaptea, in loc sa-si vada linistiti de viata, de familie, de sanatate, de bucurii sufletesti. Tocmai pentru astfel de momente, cand poti sa vinzi sau sa concesionezi cu orice risc, bucata din tara ta pe care, dupa ce ai umplut conturile din Elvetia si ai asigurat traiul imbelsugat a 5-10 generatii care nu ar mai trebui sa munceasca, sa o parasesti fara sa te uiti ce jaf, distrugere, datorii, poluare ai lasat in urma. suntem prea insignifiati, impotenti si dispersati fata de cat de uniti si flamanzi sunt ei. TOTI.
De tavi pe 1 February 2010 la 1:24 pm (#)Hmmm…Rosia Montana….de ce nu se folosesc acei bani cu folos daca tot se dau ca doar o sa fie si de castigat dupa finalizarea proiectului….
De D.Alin pe 1 February 2010 la 1:46 pm (#)Totusi desi am adresat aceasta intrebare imi voi permite sa raspund tot eu…si anume ca banii sunt dar numai de fatada si publicitate ca in rest se duc tot in “pusculita” celor de sus.
Nu stiu unde vom ajunge in felul asta dar oricum nu vad bine viitorul…
E bine să fii struţ, nu zic nu, dar în cazul în care vezi hoţul fugind cu prada jefuită şi păgubaşul nevoit să-şi facă bocceluţa şi să plece cu totul de la locul infracţiunii, din cauză că nu mai are nici apă, nici gaze, nici electrictate, nici măcar aer, parcă băgatul capului în nisip e cam naşpa…
De Toni pe 1 February 2010 la 2:14 pm (#)Adică se situează pe undeva între laşitate şi complicitate…
Nu prea văd cum poate fi cineva echidistant între bandit şi victimă. Chiar nu văd. Nu că i-ar păsa cuiva ce văd eu sau ce nu văd, în fond e o chestiune de control medical! La oculist, evident, nu la cardiolog…
Tot e bine că am probleme cu ochii, nu cu inima…
De Basescu e bine daca scapam si-n 2014 ….. mai devreme putine sanse….
De romanu' pe 1 February 2010 la 2:16 pm (#)@Toni: care-i hotul/victima la afacerea asta? eu inca nu m-am prins…
De Victor Ciutacu pe 1 February 2010 la 2:16 pm (#)@Victor
De Vali Badea pe 1 February 2010 la 2:21 pm (#)Așa spun și procurorii în cazul lui Bercea :))
@Tavi: Conform zicalei ca “fiecare natie isi are conducatorii pe care-i merita…!” , iar baza logica a acestei afirmatii rezida din faptul acesti conducatori se trag TOT din acel popor , iar faptul ca sunt alesi de acesta inseamna ca sunt CEI MAI REPREZENTATIVI pt. ACEL popor…!
De Nostradamus pe 1 February 2010 la 2:26 pm (#)Ce am vrut sa zic cu asta…?! …Faptul ca sustii ca TOTI conducatorii si politicienii romani sunt LA FEL , FARA NICI O EXCEPTIE (dupa logica ta cam simplista si uniformizanta…) , ar insemna ca si TOATA natia e LA FEL , inclusiv tu , eu , cei de fata , etc. ,….TOTI !!! Tu te consideri la fel ca ei , ca eu unul NU…! In cazul asta cred ca exista “o fisura” in logica ta , de a-i “baga pe toti in aceeasi oala” , FARA O ANALIZA DISTINCTA A FIECARUIA (nu spun ca n-ar avea fiecare “bube” , dar diferentele sunt evidente PT. CINE ARE OCHI SA LE VADA…!)… ; iar tratarea asa de egalitarista a politicienilor (pe cel care fura un OU , cu cel care fura un BOU , stiu , tot furt e , dar e totusi o DIFERENTA atat morala cat si juridica…, ex: termopane versus flota ,etc.) , deci acest mod de analiza simplist , a facut ca SA FIM UN POPOR CARE TIMP DE 20 DE ANI N-A FOST CAPABIL SA-SI “CEARNA” POLITICIENII , prin singura sa putere: VOTUL !!! (”Politica strutului” nu e un mod de a ne rezolva problemele , cum nici abordare lor patimasa , in dauna logicii ,nu e productiva…)
Grav nu e ca Rosia Montana asa si pe dincolo
Grav nu nici ca e ca Ro e impanzita de trupe de asalt de comandouri de linsaj mediatic.
Grav e ca Ro mediatica care behaie pe net, apare la TV sau scrie in presa se reduce le respectivele comandouri, la resctivele gasti de papuasi adusi cu pluta in Ro si inscaunatzi de prostai naostra nemarginita ca drept mari samani ai unicului cult natzional, cultul cargolului cult ce are ca suprema expresia maneaua.
Pentru ca in Ro totul e o manea de la presedinte la presa si la “cultura” de vitrina totul e o manea. O forma fara fond o imitatzi proasta de ghips uitata’n ploaie a unei statui de marmura.
Asta e Ro ca ciiiii ca cichi ta ca ciiiii ca cichi ta.
Asta e cu adevrat grav .
De laur22 pe 1 February 2010 la 2:31 pm (#)Ce este cel mai trist cu privire la Rosia Montana? Si asta dovedeste o mare ignoranta. Este vorba de monumentele istorice de la inceputul mileniului trecut si poate chiar mai vechi, siturile arheologice etc. Asta e cea mai mare pierdere, mai mare decat distrugerea zonei, pierderea aurului si poate chiar decat distrugerea mediului. Altii isi cumpara istoria…….
De amontagnard pe 1 February 2010 la 2:31 pm (#)Io nu stiu ce-i in pamint la Rosia Montana. Stiu numa’ ce-i deasupra. Cei ce au puterea sa decida ar trebui sa iasa din birouri si sa mearga pina acolo, sa dea o geana, sa vorbeasca cu motii care au mai ramas in zona si abia dupa aia sa ia o hotarire! Sa judece bine daca merita sa rada de pe harta tarii frumusetile alea care odata distruse asa ramin!
De shogunu' pe 1 February 2010 la 2:38 pm (#)Aia-i o zona cara merita pastrata! Io am vazut-o si as vrea s-o vada si copii mei!
Banzai!
ce coincidenta…scandal mocnit cu Rosia Montana ca sa uite lumea de dosarul Rompetrol. Apropo, judecatorul i-a avertizat pe avocaţii inculpaţilor că, dacă aceştia nu vor veni la termenul din 3 februarie, îi va cita cu mandat de aducere. Asta e cu adevarat interesant pentru Dinu Patriciu& cop. Asteptam dezbateri la televizor pe aceasta tema dar care mi-e teama ca asteptam degeaba.
De aura pe 1 February 2010 la 2:42 pm (#)Toti specialistii pamantului spun ca exploatarea aurului pe baza de cianuri este un procedeu riscant pentru mediu, indiferent de gradul de tehnologizare la care s-a ajuns. Eu stiu ca nu ajunge asa usor cianura din Rosia Montana in Palatul Cotroceni dar cred ca e un act de iresponsabilitate sa distrugi o zona pentru zeci de ani pentru 4 miliarde de euro teoretici. Pe de alta parte, exploatarea asta cat poate sa tina? cativa ani in care oamenii au iar locuri de munca si zona isi revine cat de cat ecomonic. Dupa ce se va termina aurul, vor reveni la aceeasi situatie in care sunt si azi. Asta inseamna, in conceptia ilustrilor nostrii conducatori, dezvoltarea durabila?
De bubu pe 1 February 2010 la 2:45 pm (#)Domnule Ciutacu,
De Theodora pe 1 February 2010 la 2:52 pm (#)Oare ce castiga Adriean Videanu la aceasta afacere?
Eu sunt impotriva acestui proiect din 2 motive clare. Primul motiv este ca statul roman are un procent de doar 20% din afacere si al doilea motiv este ca se folosesc cianuri. Desi exista si alte metode, mai putin daunatoare mediului inconjurator, acestea sunt mult mai costisitoare si compania ar pierde din profit.
Daca procentul statului roman ar fi de cel putin 80% din afacere ar fi cu totul altceva.
Doresc sa imi exprim din nou tot respectul pentru pozitia dumneavoastra.
O zi buna!
Astia la Suceava o sculpteaza in gheata pe Nuti Udrea si voua va arde de fleacuri gen Rosia-Montana. Rusine Victor Ciutacu !
De mishulescu pe 1 February 2010 la 3:15 pm (#)@ Theodora: De ca ma rog crezi ca daca procentul detinut de stat ar fi de cel putin 80% ar fi alta mancare de peste? Chiar crezi ca ceva din suma asta va ajunge la noi? Inca nu ai invatat nimic din toate privatizarile&concesionarile de dupa `90?
De Adrian pe 1 February 2010 la 3:25 pm (#)Cand am citit articolul mi-am zis ca D-l Ciutacu din nou opereaza la imaginea publica a dumnealui, dar nu in sens ascendent.Afland de pozitia ferma a dumnealui de a nu se implica in „lupta de clasa” Rosia Montana, ii inteleg si dorinta ca nu vrea „sa devin(a) comentator-jucator”.O.K. Dar aseara la Sinteza Zilei ce a fost? D-l Gadea i-a solicitat prezenta asa pur si simplu din prietenie sau sa-i auda parerea dumnealui?. Parca l-am auzit contrazicandu-l pe domnul prof. de la Cluj?!.
De I.I. pe 1 February 2010 la 3:34 pm (#)base are ficatul violet - deci e inatacabil de cancer, asta nu stie vadim tudor…
De Adriean VICLEANU pe 1 February 2010 la 3:36 pm (#)Vadim e ca pisica aia, care nu ajunge la struguri
De andrei_viitor_jurnalist pe 1 February 2010 la 3:36 pm (#)Vremurile dificile iti dau curajul sa-ti imaginezi inimaginabilul!!!!
De PANEM ET CIRCENSES pe 1 February 2010 la 3:48 pm (#)Istoria recentă ne învață că , indiferent de opinia generală, PD-L-ul va face pohta ce-a pohtit, întru îmbogățirea directă sau prin terți a celor mai mândri și merituoși exponenți ai portocaliilor. Ce nu pricep eu este ce rol are d-na Adina Vălean în toată această cârdășie?!? Ce a apucat-o ?!? Rumoarea din rândul colegilor europarlamentari și contestările legate de modul abuziv în care a condus seminarul despre Roșia Montană sunt de natură să mă îngrijoreze.Îl prețuiesc prea mult pe d-nul Antonescu și de aceea mi-e teamă că soția dumnealui i-ar putea aduce prejudicii de imagine și i-ar putea fragiliza autoritatea în partid și reputația de politician nepătat. Mai ales acum, în preajma Congresului PNL….
De GEORGIANA P. pe 1 February 2010 la 3:52 pm (#)Cine-i fraieru’ care crede ca”miliardele”(?!) vor ajunge in bugetu’ tarii trecand de Videanu&comp ? Nu mai cred in Mos Craciun…
De Ioana S., Bucuresti pe 1 February 2010 la 3:54 pm (#)Nu ii inteleg pe cei care se opun proiectului. Este o afacere din care toata lumea are de castigat. Cei care cunosc zona stiu foarte bine ca mineritul este cam singurul mod in care locuitorii din zona isi pot castiga existenta.
Mi se par penibili toti corporatistii care vor sa salveze Rosia Montana din fata unui laptop, dar n-au calcat in viata lor prin zona respectiva. Cel mai bine ar fi ca fiecare sa isi vada de treaba lui.
De Garm pe 1 February 2010 la 4:05 pm (#)pt nostradamus.
De tavi pe 1 February 2010 la 4:06 pm (#)ai dreptate in ceea ce spui. poate nu 100% dintre ei dar 90% sunt asa cum i-am descris eu. dar in afara de o singura persoana (nu ma refer la vadim) si 2-3 in jurul lui(nu partidul din care face parte) care au refuzat sa fie la guvernare cu orice chip si in orice alianta, eu nu mai vad decat o haita de lupi tragand fiecare de bucata la care ajunge, pentru a-si potoli foamea, dintr-un animal numai piele si os. in ceea ce ma priveste acea persoana despre care vorbeam mi-a readus speranta ca inca mai exista sanse. problema mare in aceasta tara este faptul ca s-a manelizat mare parte din acest popor tocmai pentru astfel de rezultate in alegeri. si daca iti aduci aminte la ce spuneam zilele trecute legat de educatia si cresterea copiilor nostri, exact acelasi lucru ar fi trebuit sa faca cu acest popor toti cei care ne-au condus, numai ca ei nu si-au iubit poporul asa cum ne iubim noi copii. si ar mai fi multe de spus. dar trebuie sa mai si munceasca cineva. (am glumit)
Crede cineva ca Ceausescu nu stia de aurul de la Rosia Montana ? Inca de prin 70 avea oferte statul roman sa inceapa exploatarea si circula un zvon comform caruia Ceausescu a decis sa plateasca toata datoria nationala si s-o termine cu Fondul Monetar pentru ca incepusera sa-l bazaie din ce in ce mai des ofertele din vest pentru concesionarea exploatarii in contul platii datoriei externe.Si pe vremea aia beneficiile oferite Romaniei erau mult mai mari decat cele de acum.Cu toate astea Ceausescu a refuzat.Oare de ce ? Desi el nu dadea 2 bani pe ecologie si mediu.
De bocitor cinic pe 1 February 2010 la 4:12 pm (#)@ andrei_viitor_jurnalist
Esop și, mai târziu, La Fontaine spuneau ceva despre o VULPE care nu ajungea la struguri… Să fi ajuns VULPEA o biată PISICĂ , între timp, sau să fie doar o carență în cultura generală a unui viitor jurnalist ?!? Nu aștept răspuns, el este y compris…
De GEORGIANA P. pe 1 February 2010 la 4:19 pm (#)ptr romani ar fii mai bai bine sa nu aibe “locuri” gen rosia montana.lipsa motiv cearta.
De nk pe 1 February 2010 la 4:20 pm (#)Ba sa comentezi despre Rosia! Ce altii-s mai destepti ca noi? De ce nu ne-am baga si noi: tu jurnalist care nu ai prea mult habar despre ce-i p-acolo (ca multi altii) si eu anonim geolog (ca multi altii)?
Imi vine greu sa inteleg rationamentul unora, care se crispeaza de parca l-au vazut pe drcu si se declara vehement si fara loc de comentarii impotriva proiectului de la Rosia Montana, in conditiile in care toate (TOATE) celelalte proiecte miniere din Romania nu respecta decat vag sau de loc normele europene pentru protectia mediului, ce sa mai vorbim de rezolvarea macar pertiala a problemelor sociale din acele zone miniere. Pentru alea de ce nu sarim la gatul autoritatilor? Nici exploatarea anterioara - momentan inchisa - a Minvest de la Rosia Montana, nu a respectat nici o clipa vreo norma de mediu. Curge apa rosie acida de mina acum de ma intreb, unde naiba au vazut ecologistii de ocazie raiul pe pamant pe acolo? E atentia directionata precis doar pentru ca restul exploatarilor miniere nu au notorietatea si finantarea primului? Doar pentru ca papagalii astia de la Gabriel Resources au facut public si cu tam tam inca din prima clipa de prin 1996 care le este intentia? Daca mergeau pe burta, pana acum aveau toate acordurile, ce nu s-a mai vazut? E drept: ei au dorit si sa le creasca cota la bursa prin reclama ca mama ce tari sunt ei, dar oare exista si alta varianta cand vrei sa vinzi actiuni pentru un proiect? Fara reclama? Saracii (vorba vine saracii) au vrut la inceput doar sa-si vanda investitia in explorare cu rezultatele investigatiilor lor cu tot, ca ei erau doar o firma de explorare nu de exploatare. Asa cum bine ai observat: Frank Timis nu a extras un gram de aur pentru nu se ocupa cu asta. Firma lui se ocupa exclusiv cu explorarea. Dar dupa ce a izbucnit scandalul, nici o companie miniera mare nu a mai vrut sa puna botul si sa cumpere afacerea, decat dupa linistirea apelor. Si cum treaba treneaza de vreo zece ani, iaca s-au hotarat ei sa-l faca singuri. Au intemeiat RMGC alcatuita din asociatii cunoscuti de toata lumea cu tot cu procentele lor. Au mai vandut si actiuni la bursa din Toronta inclusiv la cativa asociati strategici priuntre care si cativa prieteni apropiati ai Domnului Soros, sa o lase mai moale cu campania anti etc. A propos oare membrii Aasociatiei Soros din Romania au fost informati de atitudinea sponsorului lor?
Imi este usor sa inteleg interesul acelora care sunt favorabili proiectului, pentru ca este clara si precisa sursa de “finantare” si pe fata si pe dos. Din pamant. De acolo iese profitul, dupa ce se scoate resursa exclusiv pe banii investitorului si apoi se vinde “produsul” pe piata libera sau bancilor interesate din Romania. Treaba cu extractia de obicei se face de catre o companie miniera pe baza unei licenta de exploatare cu termeni contractuali clari si in respectul legii. La noi s-a putea face si de catre o fabrica de salam sau de camasi sau de carat gunaoi, e drept, dar canadienii nu inteleg asta. Intreb in contunuare, dar sursa de finantare a celor care se opun proiectului unde e (ONG-uri, asociatii salvatoare, seminarii, mitinguri, concerte in aer liber, site-uri etc. etc.) in ce “pamant”? Din dragoste pentru tara si popor se manifesta ei? Mda…. Ighen ighen!
Nu cumva e altceva? Sigur e altcineva care ne manipuleaza. Ce usor e sa manipulezi opinia publica si mass media cand ameninti cu cianura si mutatul muntilor din loc! Ce aberatii se vehiculeaza! Ce exagerari se trambiteaza, de-ti sta minte-n loc pana unde poate sa mearga imagiatia! Nu e clar ca exista un alt investitor interesat sa preia afacerea din acest punct, unde proiectul este foarte interesant economic (pretul aurului creste si tot creste pe piata mondiala) si cu noi ecologistii de ocazie carora ne vine de ciuda sa bem apa aia rosie acide de mina care curge chiar acum cand vorbim pe valea Rosia si Corna, doar doar om scapa zona de viitorul dezastru ecologic. N-ar fi interesant sa preia ala ascunsu’ afacerea, fara sa mai bage prea multi bani ca sa se ajunga la acelasi grad de cunoastere ca acum, cu solutiile tehnice precizate, cu rezervele omologate?
Observ ca toti opozantii isi bazeaza vehementa pe informatiile pe care le-au citit din presa. Nici unul nu a fost interesat sa parcurga macar de curiozitate Raportul EIA care este public, postat de Ministerul Mediului inca de cativa ani buni. Pe Attila Korodi, un adevarat specialisrt de mediu, l-am inteles ca s-a putut opune la cererea partidului sau etnic doar pe teme juridice inventate si alea, pentru ca el ca specialist de mediu nu prea avea alte argumente tehnice impotriva. Nici el nu da doi bani pe asa zisul Raport al Anademiei Romane cu soluttile lor alternative de-to vine sa razi amar pana crapi de ciuda. Cica sa se dezvolte afacerea cu recoltarea plantelor medicinale, ca alternativa la o investitie de jde milioane de euro. Si mai e si Austri-Ungaria la mijloc, care o da mereu cu “dezvoltarea durabila si sa lasam generatiilor viitoare dreptul sa exploateze durabil acest zacamant”. Adica cine stie al cui va fi acest teritoriu in viitor, nu?
Respect atitudinea politicienilor (din ce in ce mai multi - bravo - inclusiv liberali - bravo - ) care sustin ca doar specialistii avizati sa-si dea cu parerea, alaturi de institutiile statului cu atributii in domeniu, precum si publicul interesat. Noi ceilalti putem sa ne vedem in continuare de treaba si sa facem ceea ne pricepem si uneori chiar facem sau ne prefacem ca facem. Scuze pentru greseli, pentru exprimarea incoerenta si inconsecventa in gandire. E tipic. Si eu sunt roman.
De Cornel pe 1 February 2010 la 4:26 pm (#)Bai crestinilor, manca-va-s portofelele.Nu stiti vreo benzinarie mai misto ? Sa-mi boteaza si mie puradelu’in scaldatoarea aia cu multi parai? Ca l-a fatat piranda mea musulman sireaca si m-am banghit io ca fratele cumatrului bunicului nepotului mondial le are cu evanghelizarea, mai ceva ca nasparlii aia de iezuiti.
De bocitor cinic cu puradel musuman de botezat pe 1 February 2010 la 4:26 pm (#)geniala poza :))
De Sorin Moroianu pe 1 February 2010 la 5:20 pm (#)@Tavi: Corect …! Acum n-am nici o obiectie…
De Nostradamus pe 1 February 2010 la 5:23 pm (#)Vedea-l-as pe distinsul Ministru al Mediului, actual, cum il va contrazice pe fostul Ministru al Mediului, Attila Korodi? Cu ce argumente? Doar nu mi-l imaginez ca se va impotrivi Presedintelui Portocaliu, de a da avizul pentru proiectul Rosia Montana chiar daca sustine: “Le voi da avizul cand voi fi convins 101% ca nu aduce atingere protectiei mediului si nu poate polua”.Si daca chiar o va face il va auzi cineva? Ca doar daca Zeus a spus raspicat ca problema va fi transata in CSAT, poate Borbely sa tot sustina ca nu este o problema politica!!!
De I.I. pe 1 February 2010 la 5:25 pm (#)Domnule Ciutacu in acesta problema statul roman portocaliu trebuie sa se pronunte daca proiectul este bun sau rau. PUNCT. De aceia STOLOJAN, STOICA, si compania de sunet si lumina securista ne-a imbicsit 5 ani la rindul ca sunt cei mai inteligenti. Acum trebuie sa arate celor care i-au votat de ce sunt in stare. Intodeauna securitatea a facut politica in loc sa apere cetatenii si interesele acestei tari. Nu ziaristii, nu cetatenii din Sulina sau de aiurea trebuie sa decida acest lucru. Ne-am saturat de manipulare, de minciuna si de incompetenta prostilor din aleea modraogan si cotroceni.
De Crocodilul pe 1 February 2010 la 5:31 pm (#)@Victor Ciutacu
pot sa raspund eu pentru Toni?
De ioan timisoara pe 1 February 2010 la 5:32 pm (#)(@Toni: care-i hotul/victima la afacerea asta? eu inca nu m-am prins…)
Hotii sunt cativa putini, dar nu stiu cine sunt cu nume si prenume. Victima insa e clara: toti ceilalti, o tara intraga, mai multe generatii.
E simplu: acolo se afla zacaminte in valoare de peste 8 miliarde de euro. Care apartin Romaniei, nu as zice statului roman, ci Romaniei, romanilor. Cel mai mare zacamant de aur din Europa, si ultimul mare zacamant din Romania.
Daca din cele 8 miliarde de euro, statul roman primeste 1,5 miliarde maximal si aceia esalonati pe 15 ani (ca 100 milioane pe an); si daca din cele 8 miliarde de ca. 4-5 miliarde pleaca din tara ca si profit net al firmei respective; si daca in urma ramane cea mai mare cantitate de otrava din Europa in spatele unui baraj, atunci e foarte clar cine e victima
pt Theodora. ce inseamna 80% din afacere. sper ca te referi la profit. totusi 20 % nu inseamna chiar putin in cnditiile in care romania nu da nimic. in plus,apar locuri de munca, care vor fi tot ale romanilor. Poate doar specialistii vor fi straini, desi, sigur, nu toti. si tot in plus, romania primeste redeventa pentru terenul exploatat. in final se adua ceva profit pentru romania.
De andreea pe 1 February 2010 la 5:33 pm (#)M-am saturat de discutia asta interminabila despre Rosia Montana si dihonia pe care a bagat-o afacerea asta in clasa politica din Romania si in societate, si mai ales intre locuitorii Rosiei. Zilele trecute m-am intalnit cu niste tineri din grupul Nationalistilor Autonomi Timisoara care au reusit sa ma convinga ca singura solutie este nationalizarea acestei mine de aur si astfel de resurse naturale sa devina strict in patrimoniul natiunii. Nu suntem noi romanii nici atat de debili sa nu fim instare sa exploatam aceste resurse si nici atat de cretini incat sa le dam altora sa faca punga groasa si noi sa ramanem cu muntii parjoliti.
De Mihai Dungaciu pe 1 February 2010 la 5:47 pm (#)Ce pierde tarisoara asta? Raspunsul este unul foarte simplu: o mare sursa de venit. E adevarat ca va castiga la schimb o mica sursa de venit din afacerea asta. Merita?
De catalin pe 1 February 2010 la 5:54 pm (#)De ce sa nu platesti o parte din datoriile facute de guvernanti scormonind pamantul? Suna mai bine decat somajul fortat. Ok avem aur, acu’ sa-l vindem la pretul lui.
sa ma fut in proiectul lor . vor face 8 miliarde de euro in 17 ani si vor investi 500 milioane . cu cei 300 de salariati nu vor cheltui mai mult de 70 milioane in 17 ani .
De stan pe 1 February 2010 la 6:09 pm (#)boierii vor castiga si ei ca se vor plati ceva redevente ( nu pre mari ca sa nu speriem ,,investitoru ” asa ca la petrom )…si boierii stiu sa-si mareasca averea pe baza banilor ce-i ,,administreaza ”
si noi o sa ramanem cu o gaura gigant si o zona poluata cu cianuri si arsenic ( stim ei ne asigura ca noi suntem prosti si nu va fi asa …) .
nu putem sa nu remarcam cati bani se cheltuie pe reclama si lobby ( spaga legala ) . asa ca au multi sustinatori in media ,analisti , politic…
ps: sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva oamenilor ce fac bani ..doar cred ca pentru noi e un very bad deal .
Dacă unii exploatează petrolul alţii de ce nu aurul …în definitiv proiectul ăsta mă afectează precum gripa porcină…Nu-l lasă ficatu pe marinar că se antrenează zi de zi….
De Balauru pe 1 February 2010 la 6:12 pm (#)Buna seara d-le Ciutacu,
Sunt de acord cu mesajul Dvs.Sunt inginer chimist si inteleg procesul de acolo;nici eu nu sunt nici pentru,nici contra.Sper ca ,cei care iau decizie sa aiba o responsabilitate maxima,atat stiintifica ,cat si a constiintei.
In privinta lui basescu,eu mi-am spus de multe ori parerea:daca clacheaza,o face cu responsabilitatea lui-eu stiu ce inseamna o boala si nu o doresc NIMANUI ,darami-te sfarsitul;m-ar bate Dumnezeu daca as gandi macar asa ceva.Eu doresc TUTUROR sa fie in primul rand sanatosi la trup si la minte-restul ,le primim fara sa vrem, tot de la Dumnezeu.
Va doresc,cu tot respectul,numai bine si o saptamana cum vreti Dvs.,
De IoanaP pe 1 February 2010 la 6:52 pm (#)IoanaP
P.S.Acum va scriu de pe laptopul sotului,ca mi s-a virusat calculatorul.Daca nu va mai scriu un timp,inseamna ca nu l-am pus inca la punct.
Nu ştiu care ar putea fi motivul porpagandei pro sau contra, ceea ce simt este că nu vor reuşi să scoată nici un fel de aur din această zonă (fără de explicaţii logice, doar al şaselea simţ.
De e.nichifor pe 1 February 2010 la 7:00 pm (#)Tot timpul se vor fura bani oriunde…
De Marius pe 1 February 2010 la 7:01 pm (#)Pentru Andreea- Iti propun sa verificam daca sunt situatii similare in alte tari. hai sa vedem care este procentul acolo? Din cate am auzit eu procentul corect ar fi 80% pentru Romania si 20% pentru ceilalti.
De Theodora pe 1 February 2010 la 7:03 pm (#)1. Intamplator, sambata seara pe N24 (german) s-a dat un documentar despre AUR.
De Iordachel Gudurau pe 1 February 2010 la 7:05 pm (#)Incepea undeva in Kazastan cu o mina la suprafata. Uriasa. Si camioane uriase. Si utilaje pe masura. Peisaj selenar. Apoi baile de cianura; riscul de poluare. Salariile alora care lucrau in uzina erau cam la 600€.
Pana la aurul curat era mult, mult de lucru…
Nu stiu daca exista in zona Rosia Montana si alte posibilitati de lucru. Nu stiu daca exista situri istorice. Nu stiu daca din punct de vedere mediu exista un OK dat pe bune.
Ce stiu este ca exista pericolul ca jigodiile politice sa se bage si sa faca totul praf. Nu ca ar fi prima data, dar numai ei au de castigat.Si nu tara, nu romanii, nu bugetul.
Clica. Gasca. Oamenii de bine si de omenie.
Doar ei. Mi-e sila…
PS
M-a dezamagit si doamna Valean. Din pacate…
E cel putin ciudat sa observ cum unii “jurnalisti” isi gasesc impartialitatea si deontologia cand e vb de ceva cu adevarat important ca Rosia Montana.Anvergura unui om(ziarist in cazul nostru) e data de preocuparile lui prietene….E foarte departe de mine intentia de a jigni dar e frustrant sa vezi cum subiectele importante cu adevarat sunt maturate sub pres si in schimb se vorbeste de flacari violet,vrajitori,cat bea basescu si altele.Ca unul care nu poate trai fara presa ma simt dezamagit.
De liviu pe 1 February 2010 la 7:12 pm (#)Dar n-ar putea domnu’ presedinte si cu domnu’ premier sa urce din greseala intr-un avion cu destinatia Haiti ?!… Sa mai aprindem si noi lumina…
De [D][S][N] pe 1 February 2010 la 7:25 pm (#)care e ultima mare afacere incheiata de statul (degeaba) roman si pentru romani? nu cred ca exista asa ceva. asa cum s-a donat/privatizat petrom si banii i-a luat nea patriciu, tot asa o sa fie si cu asta si cele ce vor urma(daca va mai urma si nu vom disparea). vorba lu’ mircea badea : pe noi oricum nu ne priveste chestiunea, nu o sa avem nici un beneficiu de la smenozeala, poate doar deseurile. alea insa cu - .e clar ca totul va depinde de interesele putinelor persoane ce vor fi cu adevarat beneficiarii vor lua cash-ul si ne vor pupa pe gingii. eee, da’ lasa ca nu-i prima data bre, ne-am obisnuit. dupa parerea mea umila totul suna cam asa: dai o gaura mare in perete sa agati un tablou cu soacra-ta (de 2 lei, tabloul si poate si ea, deci maxim 4 lei) , iar tot molozul il asezi fromos pe canapeaua de piele do 1000 lei si apoi o arunci ca nu mai e buna. cam asa-mi suna marea afacere.
De Liviu pe 1 February 2010 la 7:33 pm (#)D-le Ciutacu, daca tot faceti referire la Marc Rich poate ar fi bine sa investigati implicarea acestuia in distrugerea Conpet. Doar o sugestie. Adaugati-o pe dna.Roberta Anastase impreuna cu tatal domniei sale si pe dl. Colesiu, actualul director general al Conpet.
De ANA39 pe 1 February 2010 la 7:35 pm (#)@ANA39: as aprecia niste informatii suplimentare pe mailul de la contact
De Victor Ciutacu pe 1 February 2010 la 7:40 pm (#)@Liviu: aproape nici nu conteaza ca Patriciu a luat Rompetrol, iar Petrom a picat la OMV.
@liviu: unii jurnalisti au bunul-simt, as spune eu, sa nu se bage unde nu se pricep si sa nu puna botu’ la material; indiferent cine plateste masa.
Multumesc Cornel , e cel mai clar si de bun-simt articol pe care l-am citit despre aceasta tema ,in ultimul timp… Nefiind in domeniu si nici vizat de acesta problema n-am reusit sa-mi fac o parere cat-de-cat obiectiva , dar prezentarea ta mi se pare pertinenta si o iau ca atare…
De Nostradamus pe 1 February 2010 la 7:47 pm (#)Cat este de pervers Presedintele Portocaliu-Manelist . stiind ca Proiectul Rosia Montana va intampina aceeasi opozitie ca si pana acum, s-a tot gandit el sub ce forma sa-l serveasca alesilor din PDL, UDMR care sunt la guvernare, ca sa nu se ciocneasca maram interesele fiecaruia in parte. Cu toate ca avea solutia deja formulata in cap, a asteptat un moment prielnic, 30 decembrie 2009, la inchiderea anului vechi, inaintea inceperii celui nou, cand lumea este preocupata cu pregatirile pentru intampinarea anului nou cu fast, chiar cu alai, si n-are timp sa se afunde in probleme grave economice, de mediu, etc.Si a scuipat solutia: Proiectul Rosia Montana va fi transata in CSAT, din care nici un demnitar de la UDMR nu face parte, deci nu are cum sa vina cu contra-argumente!!!!Genial!!!
De I.I. pe 1 February 2010 la 7:55 pm (#)Sa mai spuneti ca Renate Webber nu ciripeste cu folos
De Marius Mina pe 1 February 2010 la 7:58 pm (#)http://mariusmina.blogspot.com/2010/01/marc-rich-george-soros-in-spatele.html
Din exerienţele altor “mari proiecte” e normal să fim sceptici. După Rusia şi cam la egalitate cu Spania, România are cele mai importante zăcăminte de aur şi argint din Europa. Experienţele cu gazele şi ţiţeiul, pădurile şi construcţiile şi reparaţiile de drumuri ne-au învăţat că ţara asta e o vacă numa’ bună de muls până la infinit. O fi acum cu Roşia Montană altfel?
De C. Bojan pe 1 February 2010 la 7:59 pm (#)victore…
De calin nebunu pe 1 February 2010 la 8:06 pm (#)1.facuram companii energetice strategice…facuram..CSAT…blabla..
Pai mai fratzilor hai sa facem o companie aurifera..avem bani de la FMI ,daca nu..imprumutam..si o facem noi cu mana noastra sa nu zica cineva ca ne-au facuto altii…daca tot e de facut
Avem siguranta “aurifera” cu aur cumperi orice si in vreme de razboi….si stim o treaba!!! Ce zici?!
Cu muntele plin de aur, ce mai e de zis?! Daca ascunde aur, sigur e si mult argint si-o mai fi si ceva radioactiv pe-acolo, deci ar fi pacat sa nu fie exploatat, cu riscul de-a prapadi bietul munte, dar nici sa-l impodobesti cu panselute si sa conservi aurul pt alte timpuri, nu de face.
De alien pe 1 February 2010 la 8:14 pm (#)In privinta sanatatii marelui barbat, sa fim seriosi, e drept ca-i bataie capu’ si manutilii, da asta nu-nseamna musai ca ne si paraseste!
Si am si-o sugestie pt sigla pdl: un rechin in plin avant pe-un val! Ar reprezenta extrem de sugestiv tendintele baietilor portocalii si sentimentele pe care ni le inspira!
noi vorbim vorbe,ei oricum fac ce vor. proiectul Rosia Montana nu se misca pentru-ca nu au hotarat cine si cat castiga.canadienii nu stiu ca romania este condusa de mafioti.
De liviu pe 1 February 2010 la 8:34 pm (#)Desi comentariul poate parea pe langa subiect, chiar credeti ca e o dovada de mare caracter daca ai calitatea de a nu fi nici Basescu, nici Geoana si daca intelegi ce trebuie sa faci pentru a-ti creste popularitatea cand a tuturor scade? Si Mihaela Radulescu are aceste doua calitati dar din asta nu se poate trage concluzia ca este sincera si bine intentionata ci doar ca isi poate valorifica bine imaginea pe segmentul ei de rating. Bineinteles, ea poate fi sincera si bine intentionata dar avem nevoie de altfel de dovezi pentru a ne convinge, primele doua nu sunt suficiente. Si credeti ca cineva poate rezista in politica mare fara sa fie corupt? Eu credeam ca e o axioma ca oamenii politici sunt corupti. Mi se pare o dovada de naivitate oarecum inexplicabila ca un jurnalist, atat de critic de cele mai multe ori, trecut de mult de varsta marilor iluzii, sa creada atat de mult intr-un om politic. Mi se pare ca pentru a fi un partizan al unui partid sau om politic, in tara asta, in zilele astea, este mai rational
s-o faci pentru bani decat din convingere. Nu cred ca se merita sa investesti energia si principiile/parerile pe degeaba, de dragul unor persoane mai mult sau mai putin oneste care intr-un final ar putea castiga bani si putere de pe urma iluziilor altora.
In alta ordine de idei, desi m-am straduit sa-mi imaginez cei doi posibili hoti, nu reusesc sa vad decat unul singur. Nu inteleg ce interes financiar ar putea sa aiba cineva care e impotriva proiectului. Poate ne explicati dvs.
De Manuela pe 1 February 2010 la 9:02 pm (#)Eu de abia astept inca un pictorial cu Cristi Brancu si Oana Turcu la Rosia Montana.El, ca un vultur inaripat, ea, ca o zeita a zilelor noastre, cu extensii blonde. Senzational!
De raluca pe 1 February 2010 la 9:07 pm (#)In rest, cat mai multe zerouri galbene si portocalii. Nea Fene liberalul de abia asteapta si el, cu mare emotie, deschiderea exploatarii. E foarte apropiat de acele locuri.
Daca erai impartial fiindca ‘ai bun simt si nu te bagi unde nu te pricepi’, gaseai alta ilustrare. Poza e misto, dar nu se potriveste cu… poza.
De Dia Casin pe 1 February 2010 la 9:08 pm (#)Daca erai onest, tineai - macar pe blogul tau - partea dreptatii, nu a lui Rich sau Soros.
De Dia Casin pe 1 February 2010 la 9:11 pm (#)@Dia Casin: si care-i partea dreptatii? cat despre ce pun eu pe blog, cand o sa am nevoie de consilieri, astept un CV de la tine.
De Victor Ciutacu pe 1 February 2010 la 9:18 pm (#)@Manuela: nu incercati sa scoateti mai mult de la mine. nu reusiti.
-Cred ca intuitia iti spune cam in ce parte atarna balanta. Si pentru ca esti de partea cealalta preferi sa stai deoparte.
De anna pe 1 February 2010 la 9:21 pm (#)-Sincer nici mie nu-mi place sa doresc sfarsitul unui om oricat de antipatic imi este.
Am o idee!
Tineţi minte cum a spus Băsescu după primul tur, când turuia numai şi numai despre rezultatul referendumului, de parcă restul nu conta, ignorând şi prostind proştii să deschida ochii numai asupra celor 70% - spuşi cu emfaza si cu gura îmbăloşată şi larg deschisă – fără să se uite la cei doar 30% obţinuţi de el?
Ei bine, vă reamintiţi cum a spus el, intr-un moment de ipocrizie monumentală ce-mi face stomacul să mi se revolte -la propriu, de fiece dată - că are un singur regret în urma rezultatului referendumului: „ Că nu a mai introdus o întrebare referitoare la imunutatea parlamentarilor şi demnitarilor”. Este evident faptul că a spus chestia asta ştiind că va trece focul acestui referendum şi nu se va mai lua în seamă nimic, şi va trece, dar el va poza o dată în plus ca un erou care nu este lăsat sa „dea jos privilegiile”. O aşa ipocrizie rar mi-a fost dat să vad, drept pentru care eu propun să-i dăm exact ce a cerut, anume să insistăm pe lângă administraţia prezidenţială în efectuarea unui referendum cu acest scop.!!!!! Câtă ipocrizie, câtă falsitate, cât fard muced aruncat peste noi, câte zâmbere inutile şi hâde……. câte guri căscate lacome spre puţinul fiecăruia, câte zemuri fetide prelinse din urmele umbrelor acestor hidre……
procetatean@presidency.ro
Pana si adresa de mail transpira ipocrizie….
De cosmin pe 1 February 2010 la 10:01 pm (#)astept clipa cand o sa se vanda si aerul pe care-l respiram chiar daca va fi afectat de proiectu rosia montana :), eu cred ca de fapt proiectu rosia montana e doar o manevra de intoxicare a aerului pe care-l respiram pt ca sa se poata privatiza la un pret de nimik sa vina firma “Bashini” sa faca o purificare grosolana sa ni-l vanda cu tva de 19% pt adunarea de fonduri la “Min Dezvoltari Durabile si alte maltrafaslacuri ale elenei udrea”
De valentinio pe 1 February 2010 la 10:56 pm (#)Interesanta teorie amuzanta din pacate posibila in tara lu base.
Comemorarea a zece ani de la producerea accidentului cu cianuri de la Baia Mare,i-a adus Ministrului de Mediu aminte ca daca se da unda verde proiectului Rosia Montana, lacul de decantare cu cianuri ramane acolo pe veci si pururi, si daca cumva va fi scapata de sub control va distruge viata animalelor, plantelor. Poate acesta este motivul pentru care Borbely azi a spus ca dat fiind faptul ca exista o decizie a instantei privind declararea certificatului de urbanism ca fiind nul, nu se va merge mai departe.Sa vedem pana cand?
De I.I. pe 1 February 2010 la 10:59 pm (#)Sunt curios cum si de cine s-a facut “Studiul de impact asupra mediului” a viitoarei exploatari de la Rosia Montana. Ca daca s-a facut de catre compania (institutul) pe care o banuiesc eu, atunci D-zeu cu mila.
De Florin75 pe 2 February 2010 la 12:53 am (#)Daca n-ati stiut ca consumati larg tema Rosia Montana fara sa fiti informati(sa va fie rusine) citi-l pe Ciutacu.Va spune el ce consumati si in ce domeniu sunteti informati si in care nu.In asta nu.
De liviu pe 2 February 2010 la 1:13 am (#)Nu inteleg ce e rau in faptul ca romanii sunt interesati de ceva ce se intampla in tara lor.Normal ca majoritatea suntem neinformati.daca eram mai informati nu aveam discutia asta de doi lei.Daca eram mai informati problema era transata de mult in favoarea noastra.Nu e nimeni interesat ca noi sa fim mai informati.Nici macar pe jurnalisti nu-i intereseaza.Rosia e doar un subiect de mana a paispea pt ziare.Doar nu e flacara violet ce dracu.
rosia montana este o inepuizaabila sursa de venit pentru elasii nostrii si o buna oportunitate de spalare de foarte multi bani.
De CIRSTEA FLORIN pe 2 February 2010 la 4:17 am (#)Va pot da eu locatia unde probabil s-a discutat si problema asta…
De vocea pe 2 February 2010 la 8:21 am (#)Imi cer scuze ca nu vorbesc la obiect dar in weekend m-am trezit paparazzi fara voie. Multi dintre Dumneavoastra stiu ca in acest weekend o seama de personalitati au fost prezente in Poiana Brasov,(unde si-a rupt si Esca piciorul), si aici as retine in principal pe liderii marcanti ai PD. Nimic neobisnuit doar ca la un moment dat, au coborat la pensiunea apreciatului “crainic” TV Radu Moraru,de langa Brasov, probabil sa cinsteasca un pahar. Sa nu ma intelegeti gresit, nu am fost socat de ceea ce vad, desi as fi vrut sa merg mai aproape sa aud tematica urmatoarelor emisiuni Nasul, poate veneam si eu cu o idee , pe langa cele ale lui Videanu &co.
Orice afacere pe care o firma, oricare ar fi ea, o face cu statul, este bineinteles paguboasa pentru stat.
De ionut pe 2 February 2010 la 8:25 am (#)Totul este o afacere, care in ziua de azi, nu tine cont de cate zile ne mananca din viata, mie, tie, lui, etc.
De zoro pe 2 February 2010 la 8:43 am (#)Conteaza cati bani pleaca in conturile din Elvetia ale guvernantilor (ca de asta este lupta pentru putere!) si cati se strang pentru urmatoarele campanii!
Doar 20% din aurul de la Rosia Montana apartine statului Roman.Restul?Ei bine,restul apartine unei corporatii Canadiene.Asta ma intriga si ma revolta pe mine,ca e aurul nostrul,dar il “dam” la straini,in loc sa beneficiem noi de el.
De Paraipan pe 2 February 2010 la 9:13 am (#)Asta e cand ai marionete la conducerea unui stat bogat in resurse.
De peste 2000 de ani tot lasam urme pe acest pamint, unele bune, altele proaste.
De korbul pe 2 February 2010 la 9:18 am (#)In consecinta trebuie sa ne mutam undeva in spatiu, pe alta planeta, ca sa nu ne mai distrugem urmele trecutului.
Rosia Montana nu exista, dar stiu cu certitudine o groaza de vestigii istorice, de foarte mare valoare istorica, ce sunt si devin pe zi ce trece RUINE.
Dar mai ales stiu un popor ce este ruinat moral, fizic si intelectual, ca de spirit nu pot nici sa amintesc. E in inchisoarea personala a fiecaruia.
Am pus mot la un cacat si acum ii analizam valoarea de piata, uitind sa mergem prin spitale si sa vedem Muzeul Existentei Romanesti
Buna aia cu impotentii!
De victor i pe 2 February 2010 la 10:32 am (#)Sintagma “Proiectul Rosia Montana – o CRIMA impotriva Romaniei” pare sa nu-i afecteze nici pe Zeus, nici pe demnitari, ca ei stiu ce este mai bine pentru populatia din zona, ca doar punerea in aplicare a proiectului creeaza LOCURI DE MUNCA intr-o zona defavorizata, etc. Ca sunt riscuri mari implicate, cui ii pasa? Mircea Toma, presedintele Active Watch, a luat sintagma de mai sus in serios, si in cadrul “PARASTASULUI” pentru Baia Mare scarpina un pic memoria demnitarilor spunand:”Prefer sa
De I.I. pe 2 February 2010 la 10:40 am (#)cred ca au doar o problema de memorie si sa le aducem aminte cu acest parastas pentru Baia Mare, decat sa-i suspectez de CRIMA contra conationali. Nu sunt de acord ca aurul lor sa fie cumparat cu VIETILE noastre”.
E o atitudine demna de apreciat.
Sa citez oare din Victor Ciutacu? Parca spunea: daca nu ai spate, mai bine taci. Si ca isi iubeste mai presus de orice familia. Daca e asa, atunci nici sa nu te intereseze proiectul Rosia Montana. Multi fosti militanti impotriva proiectului hiberneaza, “Formula As”, care se erijase in vocea ecologistilor,s-a portocalizat total, si cred ca i-a disparut din arhiva tot ce scrisese pe tema Rosia Montana.
De raluca pe 2 February 2010 la 11:27 am (#)Asa ca, Victor Ciutacu, ciocu mic, altii sunt la putere, doar nu vrei sa ajungi primul jurnalist cazut la datorie pentru binele comunitatii. Interesele aici sunt muuuult prea mari, si pe strazile patriei atatea pericole.
Daca mai latram si noi un pic asa, sa nu zica lumea ca nu-i democratie, daca ne mai rebranduim nitel, caravana lor poate trece linistita.
Postul tău miroase a licitaţie…
De Mica pe 2 February 2010 la 11:44 am (#)Doar pentru Nostradamus, cu multumiri!
Bine inteles ca toate bogatiile solului si subsolului apartin tarii. Fiecare tara isi are propriile bogatii si resurse de care dispune in interes national. Maca dpdv teoretic. Aurul, ca si sarea sau pietrisurile, padurile si legumele, fotomodelele si prunele dar si fiecare cetatean roman care a beneficiat de educatie si scoala, toate astea reprezinta bogatia si resursele fiecarei tari. Dar, ca sa se obtina un profit in folosul cetatenilor in ultima instanta, fie el economic fie cultural, acea resursa trebuie exploatata si valorificata. Altfel, toate zac. Vi se pare familiar termenul “a zace si a nu se face nimic”? Unele “resurse nationale” pot parasi tara pentru a se implini profesional in detrimentul tarii din care provin, dar altele nu. Sunt sortite sa stea aici nevalorificate.
Aurul de la Rosia Montana sau din Rio Narcea din Spania sau de aiurea nu au nicio valoare economica atunci cand zac in pamant si nu intereseaza pe nimeni. Ele insa incep sa capete valoare economica de la primii banuti investiti pentru descoperirea, conturarea zacamantului, apoi pentru omologarea rezervei si ulterior, daca e cazul, pentru exploatarea lui. Asta in caz ca zacamantul exista si este atractiv, altfel cel care investeste in explorare pierde banii si nu-l mai mai recompenseaza nimei. Ca sa scoti din pamant un minereu, pe langa costurile de explorare si extractie (redevente miniere, taxe etc.) se adauga multe alte costuri care trebuie platite de catre investitor: pentru protectia mediului pe timpul exploatarii si apoi la inchidere si ecologizare, sociale in cazul afectarii unor comunitati, etc. etc. etc. Toate astea se adauga la costuri si reprezinta valoarea aurului care devine marfa. Doar dupa ce produsul s-a vandut pe piata libera, abia atunci obtii profitul mult visat si pentru care ai deranjat atata lume.
Activitatea miniera este facuta de companiile miniere si nu virtual pe laptop cum cred unii. Unele companii miniere sunt mai moderne si aplica tehnologii destepte, care sa le permita sa fie profitabile, altele nu (cu precadere cele de stat) si devin povara tarii respective, pentru ca ne costa (pe noi contribuabilii) mai mult procesul de extractie decat valoarea de piata a produsului. De aia sunt acordate licentele de exploatare doar acelor companii miniere care dovedesc ca pot indepliuni toate criteriile de performanta (economica, de mediu si iar etc. etc. etc.). Unde mai pui ca cei mai atenti sunt chiar creditorii de la banci, care si ei vor sa se asigure ca nu dau bani de pomana. A propos, si pe vremuri la Rosia Montana, in perioada ocupatiei Austro-ungare, se lucra tot pe baza de licente de exploatare oferite de Regina Maria Theresa pentru exploatarea aurului in regim familial, de unde au ramas acele steampuri si tauri de prin zona.
Daca insa vorbim de madria nationala, atunci lucrurile se complica mult, pentru ca intri in domeniul in care multi, mult prea multi se pricep, si nu mai e loc pentru argumente rationale. In acea situatie numeni nu mai asculta ce spun altii ci toti vorbesc ca sa se faca auziti. Reciproca: nimeni nu-i asculta.
De aia suntem noi mandrii cu fabrica Dacia-Renault, fabrica Nokia, fabricile de bere Ursus si multe altele, ca si cum toate asta ar fi afaceri nationale. Nu sunt afaceri nationale ci niste simple investitii straine pentru realizare de profit (cinstit) si o stim cu to(n)tii ca multumita prezentei lor lucreaza si isi castiga painea foarte multi romani, iar companiile respective straine isi platesc promt toate darile la stat, caci altfel ar fi imediat sanctionate sau chiar inchise. Da de ce nu am fost capabili sa continuam cu productia 100% nationala de Dacia si ne mandrim atunci pe deplin? Dar ce, bere nu stim sa facem? Dar ce, la minerit nu ne pricepem? NU! Nu suficient! In schimb stim foarte bine sa conducem BMW-uri, sa bem multa bere si sa purtam lanturi groase de aur.
A propos. Sunt foarte multumit de initiativa Ungariei de a interzice utilizarea cianurii in minerit pe intreg teritoiul UE. Astept cu interes reactia specialistilor europeni din domeniu, pentru ca pe cea a Academiei Romane o stiu si ma umfla rasul. Oare daca Ungaria ar avea rezerve de aur exploatabile, cum ar fi actionat? Dar momentan n-are. Poate ca ei inca nu stiu, dar exista in vigoare interzicerea utilizarii cianurii in minerit in Europa. Este vorba de utilizarea cianurii in mediu deschis, asa cum s-a practicat la Baia Mare, dar nu interzice utilizarea cianurii in mediu inchis asa cum se propune la Rosia Montana. Si in Ungaria se foloseste cianura in mediu inchis in majoritatea activitatilor industriale, farmaceutice, cosmetice etc. Propun sa fie interzise toate.
De Cornel pe 2 February 2010 la 11:58 am (#)@Mica: adevaru-i ca, daca n-am reusit s-o pun la APAPS si la Economie (unde aveam auraria-n portofoliu), Rosia Montana ar fi cea mai transparenta si mai nimerita posibilitate de a ma imbogati subit
De Victor Ciutacu pe 2 February 2010 la 12:21 pm (#)Multe tari din Europa Centrala au interzis utilizarea cianurii in industria miniera. Doar Guvernele acestor tari vor binele tarii, a populatiei nu pentru eventual 1-3 ani ci pe veci.
De I.I. pe 2 February 2010 la 12:21 pm (#)În proiectul Roşia e ceva putred. Situaţia de acolo e sinistră. Parcă e după un bombardament. Cei care se opun proiectului nu oferă decât o himeră turistică unor oameni care vor bani cu cât mai puţină muncă. Cât despre ficatul lui Băse să lăsăm wiskiul să hotărască.
De Marius pe 2 February 2010 la 12:23 pm (#)Ps
În chestia de la Roşia şi-a băgat şi dracul - adică Ungaria- coada!!
ba cornel lasane tata ca esti penibil.
De stan pe 2 February 2010 la 12:32 pm (#)daca e fezabil in 2003 la pretul aurului de 300 uds uncia atunci costul REAL ( nu un cost alcatuit pe baza de drojide ) e sub 250 usd.acum uncia valoreaza 1100 usd ( si avand in vedere deficitele de mii si sute de miliarde ale marilor tari ce tiparesc hartii pretul va creste )
costul domnule specialist pe tona de steril exploatat e c-am acelasi dar costul cash de extragere a o uncie de gold difera in functie de cate grame aur sunt la o tona de steril ( cu cat mai mult cu atat aur mai ieftin ).
uite raportul catre investitori a unei mari corporatii pe anul 2008. daca esti atent 15 min si studiezi pana la capat intelegi un pic mersu .
http://www.goldcorp.com/_resources/presentations/archived/2009_March.pdf
si acum noi nu vom primi bani prin mandat postal sau in cont asa ca SCUTESE-MA de marile foloase ce le am .aici e profit marcat de politicieni ( statul sunt ei ) si ,, investitori ” nu de prostime .
cat despre ce va ramane in urma ai zis tu . ceea ce avem cu minele ce inca mai functioneaza . UN MARE RAHAT cu multe chimicale foarte toxice .
Eu cred ca aurul trebuie exploatat. Trebuie puse conditii de protectia mediului (nu ma pricep, nu stiu care) si stabilita o redeventa pe cantitate nu pe zacamant, globala. Desigur, ar trebui sa primeze buna credinta, dar… La felul cum au inclus in programul de guvernare, exista suspiciuni. Apoi, aprobarea in CSAT arata ca cineva zice “depinde si de mine”. Asta-i tara noastra si e tare frumoasa. Ne temem sa alegem un om destept care are si eventuale poticneli si alegem un smecher care de a doua zi se gandeste numai la el. Dar fiind democratie puteti urla la luna.
De gica contra pe 2 February 2010 la 12:38 pm (#)Blogu’ tau Victore este exact ca la alegeri: cativa oameni intelepti, cititi, documentati cat de cat, dar care pricep ca daca exploatam ne ia dracu’, si restu’ lumii care habar n-are ce-i aia Rosia Montana, si care daca aud de “locuri de munca”,”miliarde pentru Romania”, etc, zic ca-i papa bun si baga-n gura!!!
De PANEM ET CIRCENSES pe 2 February 2010 la 12:54 pm (#)Beleaua e ca se pare ca sunt mai multi de 5 milioane… !!!!
Mi se pare ca noi,romanii,suntem cam extremisti.Vorbim de moarte,fie ea si politica,uitand de viata normala care ar trebui sa ne preocupe mai mult.Suntem macinati de orgolii si pasiuni politice care n-ar trebui sa existe in normalitate,uitand ca ar fi cat se poate de normal sa fim mai drepti,cu o coloana vertebrala pozitionata normal si sa nu ne lasam,cu una cu doua,infiebantati de “ragaielile politice” ale celor de la Putere.Ma refer aici strict la noi,cei de rand.Media ramaneasca isi face treaba cum poate ea de bine,chiar si cei mai pupaciosi de felul lor,care,desigur,merita ignorati,caci nu sunt cu noi.”Ei cu ei,noi cu noi.”Dl Basescu face si domnia sa ce stie mai bine,adica intrigaraie si planuri cum sa devina “nemuritor”,el si tot neamul lui.Micutul domn Boc(nu ma refer la statura),acest propagandist al comunismului cu fata umana,acest reformator de tara si Constitutie,face bine ceea ce face in spiritul a ceea ce a invatat de la UTC-ul Republicii Socialiste Romane.D-na Udrea,draguta de ea,se baga in seama cu ceea ce stie mai bine,sa parvina si sa ne faca de ras.Dl Blaga,falcos cum il stim,se vrea serios,impunator si-mi transmite ca a fost un bun activist PCR.Asa il vad eu.Dl Videanu,Berceanu,etc.,bogati cum stim ca sunt,ne ignora,ne persifleaza si sunt adevarat activisti de partid,gemeni cu cei pe care tocmai i-a descalificat nea Traian,personaje ale comunismului trecut si viitor.Poza asta de partid democrat este mult mai mare,mai cuprinzatoare,defapt e cat o tara de mare.Sub ei suntem noi,restul de 5 milioane de ramani la fel de fraieriti ca si cei ce au votat continuitatea.Cu Proiectul “Rosia Montana” vor face ei ce stiu mai bine,ei,cei ce vor fi direct interesati,nu conteaza parerile prostimii.
De Asztalos Floare pe 2 February 2010 la 1:24 pm (#)Codru frate cu Ciutacu. Minunat copacul!
De adriana pe 2 February 2010 la 1:24 pm (#)Nici copacul nu-si mai doreste sa fie ‘chirias’ in tara asta.
@Cornel: Daca ajungem sa ne bufneasca rasul de Academia Romana ar trebui sa luam in seama ce spune agramatul Videanu, la rang de “autorizatii” ,”avize”, “ordine” ?
De Ioana S., Bucuresti pe 2 February 2010 la 2:51 pm (#)@zoro
De Iordachel Gudurau pe 2 February 2010 la 3:10 pm (#)Gresit! ANI vegheaza si banii nu vor mai ajunge in Elvetia (care nu mai este ce a fost) ci la mama dracului, unde specialistul Macovei nu va mai ajunge…
interesanta poza :))
De Design interior pe 3 February 2010 la 2:50 pm (#)[...] Victor Ciutacu - Vorbe Grele » Blog Archive » Aş aprecia mult dacă n-aţi conta pe mine http://www.ciutacu.ro/articol/as-aprecia-mult-daca-n-ati-conta-pe-mine – view page – cached Ştiu că-s arogant şi genial, dar îmi place să mi-o spună şi alţii. Oare o să mă iertaţi vreodată că-s cel mai bun? [ mai mult → ] [...]
De Twitter Trackbacks for Victor Ciutacu - Vorbe Grele » Blog Archive » Aş aprecia mult dacă n-aţi conta pe mine [ciutacu.ro] on Topsy.com pe 4 February 2010 la 9:55 am (#)Sa stea berceanu ,boc,baselu in cianuri pina-n git (daca este posibil cu familiile lor)
De gigel pe 4 February 2010 la 1:26 pm (#)Acest proiect va ridica mari probleme de mediu si nu numai!
Domunul Basescu ma amuza la maxim prin tot ce face astfel demonstreaza ca nu e bun de nici o culoare la carma romaniei. Probabil daca asa fi d-l Boc(Poc) eu l-as uside pe d-l Basescu si apoi m-as sinucide si eu…..”ce mi-e Basescu ce mi-e Boc”
De Marius pe 5 February 2010 la 12:52 pm (#)Cat de naiv poti sa fi,iti dai seama ca este ceva putred in”Danemarka”,aparand in scenariu si Bogdan Balttazar,dupa atacul prin invaluire a d-nei Valean.Astia ataca in haita,sar la testicule ca sobolanii,parafrazandu-l pe Marin Preda.tehnologia asta cu cianuri este distructiva,sa nu-i zic criminala.Zona respectiva va ramane sterila milioane de ani si se vor resimti cianurile atat in ape cat si in aerul pe care il vom respira.Daca se va da unda verde acestui proiect,cei care vor decide asta trebuie sa fie obligati ca macar concediile de odihna sa si le petreaca in acel loc cu familiile lorca sa simta pe pielea lor nenorocirea.Apropo’cica i s-a propus lu’ ala mre si frumos de la Academia Catavencu sa mai stea o tura ca guvernator in delta si arefuzat.Pacat.Ce frumoase amintiri are cu Turcescu in aceeasi barca la pescuit,poate ca urma Cristoiu,daca vine la Evenimentul deontologilor ca de cand cu scandalul de colaborator s-a facut mielusel,ba mai mult,se duce cu busuiocul pe la NASUL.Daca nu-l mananca marinarul de paste si scapa chemati-l inapoi la atena-3 ca acolo este locul lui pe micul ecran.Credem ca Vadim nu-i poarta dusmanie .Sincer mie imi lipeste ION CRISTOIU de la emisiunea lui GADEA.
De piere_brice pe 8 February 2010 la 1:16 pm (#)sunt un admirator a lui giany care scrie la dvs pe blog. tin sa precizez ca asa e cum spuneti dvs. domnule ciutacu chiar daca nu sunt si admiratorul dvs.
De giany pe 16 February 2010 la 4:10 pm (#)Adaugă Comentariu!