Am greşit, n-am greşit? Unde şi de ce…
De: Victor Ciutacu - Categoria: Caruta cu deontologi,personalIulian Comănescu face o analiză a greşelilor care au dus la ceea ce spunem că se cheamă azi criza presei scrise. Răspund şi eu, chiar mai târziu decât destui dintre aceia care au primit invitaţia publică la dezbatere, întrucât mogulu’ mă plăteşte pentru Jurnalul Naţional şi Antena 2, nu şi pentru blog, ca să-l bag la priorităţi. Dat fiind că-s la bază un ziarist de ziar care s-a întâmplat să ajungă să lucreze şi în televiziune (fără nici un fel de responsabilităţi în zonele comercialului, marketingului, PR-ului şi resurselor umane), subiectul mă priveşte direct şi mă interesează. Cu scuze anticipate pentru cei care se aşteapă la vreun comentariu patetic de pus cenuşă-n cap sau la vreo analiză tehnică, o să enumăr pragmatic vreo câteva cauze care-mi vin acum în cap, cu liniuţă de la capăt.

- Superioritatea nesusţinută de realitate a ziariştilor de presă scrisă şi inerţia lor de adaptare la cerinţele concurenţiale ale comunicării instant. Chestii care au dus, pe de o parte, la nesocotirea puterii televiziunilor de ştiri şi, mai ales, a Internetului, respectiv, pe de altă parte, la încercarea patetică de vânzare mâine a unor produse care-s valabile azi, acum.
- Buimăceala de după descoperirea Net-ului ca vehicul informaţional puternic şi, cea mai gravă consecinţă, autodetonarea propriilor produse. E unul dintre puţinele locuri în care mă întâlnesc în gândire cu Ion Cristoiu. Când poporul suveran are acces ieftin la ţeava de Net aproape nediscriminatoriu, e absurd să speri că-i vei lua mâine banii la chioşc pe ce-i dai gratis în seara asta.
- Transformarea în idoli şi urcarea pe tron a unor meseriaşi de presă de la începutul anilor 90 care, după ce-au avut succes doar când se vindea orice tipăreai, n-au mai avut altă grijă cu excepţia propriei parveniri financiare.
- Boala cvasigenerală a patronatelor de a încredinţa managementul de presă către ziarişti consideraţi exponenţiali şi bănuiţi pe nedrept şi de pricepere comercială. Faptul că odinioară scriai bine şi cu nerv nu te face automat un manager de succes.
- Dezvoltarea nesănătoasă (peste cerinţele pieţei) a unui domeniu de activitate tentant (una-i să te prezinţi ziarist, alta-i să fii inginer la Faur) fără dezvoltarea paralelă a calităţii personalului aferent. Aşa s-a ajuns la cruda realitate „multe ziare, puţini ziarişti”, aşa au căzut standardele profesionale, aşa au ajuns să posede legitimaţii de presă oameni care scriu „miau” ca pisica sau care pun virgula între subiect şi predicat (ori, după caz, unde le vine să respire când recită textul scris).
- Dispariţia aproape totală, în principal din cauza economiilor, a speciilor jurnalistice unde se făcea diferenţa. E vorba de reportaj şi investigaţie. Primul costă, a doua se putea face (şi se face din ce în ce mai des) lejer de pe scaun, pe bază de servite. Se poate folosi (şi se foloseşte) în scop de şantaj. Adaug şi interviul.
- Prăbuşirea dramatică, într-o epocă a globalizării business-ului, a unei întregi industrii pe plan mondial. Când New York Times îşi vinde sediul ca să nu tragă obloanele, Boston Globe e ameninţat cu închiderea, firma mamă a Chicago Tribune deschide procedura de faliment, iar The Independent abia se târâie, e greu de crezut (dacă nu eşti politician român) că s-a descoperit inelul făcător de minuni al Arrabellei undeva între Casa Scânteii şi Pipera.
Probabil că, pe partea de meserie, ar mai fi multe lucruri de scris, inclusiv despre implicarea politică a ziarelor (pe care eu o găsesc benefică în condiţiile în care este asumată), dar n-am nici timp, nici chef să fac filosofie de chibiţ ori să pătimesc pe tractor ca actorii clasicelor filme nord-coreene cu Marele Conducător. Vă las pe voi să mă contraziceţi sau să completaţi lista…

87 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!“Dispariţia aproape totală, în principal din cauza economiilor, a speciilor jurnalistice unde se făcea diferenţa. E vorba de reportaj şi investigaţie”
De Mircea Badea pe 17 March 2010 la 14:11 (#)Din pacate, acesta este tristul adevar. Si de aceea presa , nu neaparat de la noi, este in zilele noastre…sa zicem proasta.
Sunt insa si exceptii, chiar si la noi in tara. Avem jurnalisti ok de investigatii. Eu nu vreau sa numesc.
Insa il provoc pe Dl Ciutacu sa faca asta !
”- Dispariţia aproape totală, în principal din cauza economiilor, a speciilor jurnalistice unde se făcea diferenţa. E vorba de reportaj şi investigaţie. Primul costă, a doua se putea face (şi se face din ce în ce mai des) lejer de pe scaun, pe bază de servite. Se poate folosi (şi se foloseşte) în scop de şantaj. Adaug şi interviul.”
Economiile sunt EFECT al crizei presei scrise si facilului facilitat de cvasi-noutatea presei ”nescrise”.
Aici e un cerc vicios. Daca privim presa ca pe o piata inovativa, rezulta ca va castiga cel care va reusi sa transforme printr-o inovație de piață cercul vicios in CERC VIRTUOS.
Deci, e nevoie de inovativitate disruptiva, de creativitate, de sange nou … si asta se poate intampla pe fond de criza majora a domeniului. Cel putin arata istoria inovarii.
De FuXi pe 17 March 2010 la 14:23 (#)@Mircea Badea: eu te rog politicos sa te semnezi altfel
De Victor Ciutacu pe 17 March 2010 la 14:30 (#)Apropo de publicare a unor “investigatii” : Aseara la emisiunea d-nei Firea, ati mentionat succint ceva despre micutu’ Boc. Despre ce era vorba ? Puteti detalia?
De Ioana S., Bucuresti pe 17 March 2010 la 14:56 (#)Si referitor la acest tip de informatii: Astea-s stirile care se vand bine.
-am o opinie personala si ar fi pacat sa nu ma exprim in acest caz care e de departe muma multor altora,
-eu personal sincer declar sus si tare ca ar trebui sa vada fiecare de viata lui si de meseria lui:
-marinaru’ – pe vapor,
-ziaristul – la ziar, sau unde e nevoie de scrierile, sau cuvantarile sale,
-realizator tv – la tv,
-economistul – peste tot ( in economie, calcule pana in gat), dar macar daca o face sa se si priceapa,
-profesoru – la scoala,
-proprietara locurilor de parcare – acolo unde ii e locul,
-eu imi doresc ca sa ne gasim fiecare locul nostru, si sa ne facem meseria in cel mai bun mod posibil, si sa nu incercam sa fim ce nu suntem.
De thomas pe 17 March 2010 la 14:58 (#)-traim in Romania, toti laolalta, ne suportam asa cum putem, dar rezistam.
-eu Thomas – economist.
@Victor Ciutacu
De Bircea Madea pe 17 March 2010 la 15:08 (#)imi cer scuze
raspuns la intrbarea mea mai primesc ?
eu as mai adauga la lista, cumva legat de punctul cu net-ul, si aparitia (destul de recenta la noi) a asa-ziselor ziare care se ofera gratuit (prin metrou, etc).
De k.soze pe 17 March 2010 la 15:09 (#)si poate ca un rol destul de important il are si mentalitatea romanului interesat doar de jurnalismul de calitate promovat prin fata de la pagina 3, de la pagina 5.
bine spus. bravo.
De laurentiu pe 17 March 2010 la 15:17 (#)Pe mine, ca simplu adult, m-au descurajat:
- ziaristul de teren cu facturierul la îndemână
De iulian n. pe 17 March 2010 la 15:25 (#)- salariatul de la Tv şi radio care trebe să scrie la gazetă din motiv că aşa fac toţi angajaţii trustului
- ziaristul de probă, băiatu lu tata…
- ziarista cu chiloţii prea la vedere
scaderea calitatii cititorilor este una din cauze. ziare se cumpara dar alea cu fese poponeti ebe etc.
De mojicu' pe 17 March 2010 la 15:27 (#)Interesanta abordare Dle Ciutacu.
Un singur comentariu legat de “Buimăceala de după descoperirea Net-ului”. Sincer mi-e greu sa cred ca daca ati pune la Jurnalul National de exemplu o taxa pentru a vizionarea de articole ati avea mare succes. Majoritatea oamenilor care sunt fideli unui ziar nu ar renunta sa-l cumpere pentru ca au varianta online gratis. Bataia se da dupa parerea mea pentru a fideliza cititorii care nu citesc ziare…Eu am cumparat Jurnalul National in perioada in care erau acele editii speciale de luni. Acum editia cu cartea nu e o idee rea, numai ca nu prea sunt prezentate carti care sa fie atractice, unele mai rare gen Tutea, Cioran ar fi mult mai interesante decat Stahl sau Europolis, carti pe care le poti lua de la un anticariat cu 10-50.000.
De Escorpion pe 17 March 2010 la 15:28 (#)Mi-a placut mesajul de peste mari… ca de la comandant suprem la comandant suprem.
De Constitutie(fizica) in suferinta pe 17 March 2010 la 15:47 (#)Asta e soarta comandantilor …!!!
ziarele vor mai exista doar daca vor ajunge “free” si atunci te vei ruga de cineva sa-l primeasca cu speranta ca va citi ceva de acolo.
De acuvio pe 17 March 2010 la 16:00 (#)Nu sunt un fan al lui M Geoana…….dar nu pot [la cei 60 ani pe care ii am ] sa inteleg de ce trebuie ca M Geoana sa ceara Curtii Constitutionale sa aduca….ADEVERINTA….ca nu a incalcat Constitutia………..
De Oprea Ninel pe 17 March 2010 la 16:13 (#)Unde-i prezumtia de nevinovatie…….?
Cel invinuit tebuie sa aduca dovezi de nevinovatie…?
Se pare ca PDL ne crede pe toti prosti…
Scuze pentru deranj……dar cam mi-a ajuns la git……..cu stima……
Oprea Ninel
MOtivele pe care le-ati enumerat cred ca surprind foarte schemtic, dar destul de complet, motivele pentru care presa scrisa se prabuseste. In ultimul deceniu au tot aparut ziare noi ca ciupercile dupa ploaie, si prin aceasta a scazut profesionalismul.
Dupa cum ati intuit si dvs. in finalul articolului, trebuie vorbit si despre aservirea politica a ziarelor, fapt ce le scade credibilitatea. Eu cred ca daca ar aparea un ziar central cu adevarat independent s-ar vinde bine.
De Dan Patrascu pe 17 March 2010 la 16:19 (#)Excelenta poza cu nava amiral biruinta. La rindul lui un pupincurist precoce in anii in care s-a format ca om, asa zisul presedinte de azi nu are cum sa fie altfel. El reformeaza statul pe aceleasi baze. Se gasesc sustinatori cu duiumul. Romania este un stat esuat!
De Crocodilul pe 17 March 2010 la 16:28 (#)Detineti un dar rar – simtul analitic si vedere larga. Aveti si una si alta. Critica face bine, linisteste spiritele incinse ale “pupinc…” si aprobatorilor de meserie.
De Andrea C. pe 17 March 2010 la 16:32 (#)Salut Victor. Am renuntat la a cumpara ziare , acum 2 ani de zile. Inainte nu concepeam drumul de acasa la serviciu , fara sa resfoiesc 2-3 ziare. Cumparam un ziar de actualitate politico-sociala si un ziar de sport ( urasc tabloidele
).
De White Wolf pe 17 March 2010 la 16:41 (#)Ziarele de sport , aveau ca prima stire , europarlamentarul ( Dumnezeule Mare ) jiji , apoi circa 75% stiri despre echipa de pe langa cimitirul ghencea . Eu sustinand alta echipa , era normal sa ma simt neindreptatit si m-am gandit ca sunt un mare prost . De ce sa bag bani in buzunar unora ce-mi denigreaza echipa favorita ( vezi asa zisele editoriale , ale unor mari ziaristi deontologi ) cand pot foarte simplu sa renunt la a mai da bani pe hartiile lor , si nici nu ma enervez zilnic. Ca atare de atunci am renuntat sa mai dau bani ziarelor sportive.
Referitor la ziarele unde predomina stirile politice si sociale , am renuntat din lipsa de coloana vertebrala a unor jurnalisti care azi scriu ca cerul e albastru , iar maine ca e verde , in functie de cine si ce le comanda. Acum e mai simplu , deschid ce vreau , cand vreau si cel mai important e faptul ca stiu ca “deontologii” aia , nu mai incaseaza banii mei.
Nu ar fi rau sa umblati putin pe layout la editia online a JN.
Pentru print e brici,pe taraba are personalitate.
Pentru internet ar trebui putin mai dinamic si deductiv.
Sa navighezi mai repede,sa postezi comentarii mai rapid.
E putin stufos pentru online.
Dar daca nu il inchide Palatul Cotroceni il citim si asa fara probleme!:)
De markuss pe 17 March 2010 la 17:01 (#)De la sine inteles neconcordantele sau contradictiile, fie ele de orice natura, duc la criza. Nici mijloacele de informare, de educare a publicului nu sunt ferite de un eventual colaps.S-au facut si se fac dezbateri publice pentru a ajunge la miezul dezastrului, pentru a gasi mijloace de a iesi ‘din gaura neagra’dar situatia nu se imbunatateste deocamdata.
De I.I. pe 17 March 2010 la 17:06 (#)Eu nu ma pricep la management, la strategii, la comunicare eficienta, la tiraje, etc., da doua lucruri imi sunt clare: orientarea corecta a publicatiei si ziaristi de calitate superioara, cu experienta,pregatiti pana-n dinti in orice domeniu (inclusiv investigatie)
Nu consider că din cauza internetului nu mai cumpără lumea ziarul. Însă, gândeşte-te ce ziare au cel mai mare tiraj – din ultimele mele cercetări, tabloidele. Oamenii sunt tot mai interesaţi de astfel de ziare şi de stupidele emisiuni care vorbesc despre ce scriu aceste tabloide. De ce să se mai intereseze despre politică? Doar dacă mai face Mazăre ceva inedit sau dacă se mai iau la bătaie câte unii. Voi nu amăgiţi cu premii, voi nu scrieţi telenovele, voi nu daţi omului de rând iluzia că se poate transforma peste noapte într-un bogătan. Voi tranşaţi adevărul, chiar dacă ziarele aservite conducerii îl mai perie.
De Mica pe 17 March 2010 la 17:11 (#)Cred că ne pierdem tot mai mult valorile şi consider că ne merităm din plin conducătorii şi mai ales soarta.
Cu bine!
Ah! Mai am de adăugat ceva: publicarea online a ziarelor permite reacţii, permite feed-back-ul.
De Mica pe 17 March 2010 la 17:16 (#)Multi ani in urma,citeam tot ce era print.Dupa aceea ,tot ce era pe internet,iar acum,destul de selectiv.Dupa parerea mea si onlineul va avea acceiasi soarta ca printul.Nu stiu ce va urma dar…va urma !!!
De octopus pe 17 March 2010 la 17:36 (#)desi imi face rau, ma incarc negativ din toate sursele. asa, incet, incet, ajung sa regret regimul trecut, doar pentru ca nu costa nimic sa mergi la scoala, nu costa mai nimic sa cumperi carti, se intra gratuit la o gramada de spectacole, nu ratam niciodata festivalul de film de la costinesti….. acum, nici nu mai exista! ce sa fac? sa bocesc? ar fi normal, data fiind originea mea moldava!
Fiecare percepe dupa structura si dupa dispozitia sa. Chiar asa! Unde am gresit?
Orice prost m-ar banui de nostalgie imbecila in comndamn! Eu nu am uitat cozile nesfarsite la hartie igienica! Nu, nu am uitat!
De VirtualKid pe 17 March 2010 la 17:43 (#)in legatura cu JN eu nu mai cumpar ziarul deoarece apare cu cartea sau cu nu stiu ce supliment (imi cer scuze nu vreau sa va spun cum sa va conduceti ziarul )cand pot cumpara ziarul fara supliment ??Cu respect
De abcd pe 17 March 2010 la 17:56 (#)Daca ati putea intra in posesia inregistrarii cand Boc spune ca “uite pentru cine am ratat pranzul” dupa intalnirea cu grevistii ar fi…panaceu universal:)
De markuss pe 17 March 2010 la 18:11 (#)Victore, bag-o si pe aia cu Norica Nicolai si Florin Vieru – Gavroche de la Revolutie… E o poveste de toata exceptia… Ma mir ca n-a aparut pana acum pe bloguri
… Stim la ce ma refer…
De piersica pe 17 March 2010 la 18:13 (#)O pictură de Sabin Bălaşa care înfăţişează un nud de femeie a fost acoperită în timpul şedinţei de Guvern de la Iaşi>bravo guvernului! asta DA moralitate!nu ne trebuie nuduri goale-ca sa corupem tineretu in plina reforma si femei neimbracate (se putea interpreta ca din cauza crizei umbla alea in funduu gool!)
De moralistul pe 17 March 2010 la 18:17 (#)orice moment/perioada de schimbare este perceputa ca un moment de criza. din pacate, in .ro, criza se manifesta ca o lipsa acuta de profesionalism. un ziar viu, asa cum este al tau (macar versiunea online), e un ziar care nu se face cu Copy/Paste. Ma gandesc ca varianta scrisa va exista doar pentru un public extrem de exclusivist. sti genul, putin da’ bun.
De gogu pe 17 March 2010 la 18:27 (#)Ar ma fi de adaugat un item pe lista: polarizarea tagmei ziaristilor in pupincuristi si ceilalti pe care (mai) merita sa-i citesti.
De purcelix pe 17 March 2010 la 18:59 (#)Prea multi si-au batut joc de meseria asta, ca fenomenul sa nu ramana fara urmari. Chiar la trustul la care lucrezi se intampla lucruri inimaginabile pentru un jurnalist profesionist. Executii publice, stiri neverificate, speculatii, zvonuri care creeaza panica in deschiderea juranalelor… Imi pare rau, cata vreme jurnalistii ca tine nu reusesc sa convinga patronatul sa nu mai promoveze toate pitipoancele si manelistii nici pe post, nici in zona editoriala, degeaba ne plangem de decaderea presei.Daca au ajuns strungarii, vatmanii, amantele samd sa supervizeze stirile/emisiunile atunci nu ne intrebam de ce am luat-o la vale.
De aura pe 17 March 2010 la 19:01 (#)Pana la urma, breasla asta alaturi de cea a politicienilor, reflecta cel mai bine adevarata imagine a societatii. Sunt din ce in ce mai putin aceia care reusesc sa faca distinctia intre presa de calitate de presa manelizata.
@aura: in ciuda aparentelor, n-am nici cel mai mic dialog cu patronatul. si nici nu intentionez sa-mi exced responsabilitatile. imi pun amprenta, atat cat pot eu s-o fac, asupra celor doua produse pentru existenta carora-s platit: Jurnalul National si Vorbe grele. iar textul asta nu se refera la “altii”, ci la toti.
De Victor Ciutacu pe 17 March 2010 la 19:10 (#)doua componente mass-media au dus asa-zisa presa de calitate in situatia de fata:
De brazvan pe 17 March 2010 la 19:17 (#)-televiziunile, care i-au preluat o parte din “acoperire” si au “educat” publicul catre subiecte imbecilizante, gen “stirile de la oara 5″ sau puzderia de showuri de un bun gust dubios.
-presa “colorata”, mai usor de inghitit si mai pe gustul pulimii. in fond, mai usor dai un leu ca sa te benoclezi la nu-s ce chilotareala, decat sa citesti vreun articol financiar.
am citit si articolul lui comanescu (pe care-l apreciez de pe vremea cand era sef la tvmania) si mi se par pertinente observatiile legate de ziarul gandul, pe care-l consider semi-tabloidizat. mi-am permis chiar sa le scriu celor de acolo, in ideea sa faca un exercitiu simplu: sa compare ziarul de acum cu unul din prima suta (hai, doua…) de numere. evident, N-A FOST VREUNUL SA RASPUNDA…
Dincolo de calitatea pe care o publicaţie de presă şi-o poate revendica sau nu (cazul tabloidelor, care se vând foarte bine), criza presei româneşti e foarte simplă: economia de piaţă, adică raportul dintre cerere şi ofertă. ‘Geaba are un ziar subiecte referitoare la Univers, devenirea umană, tendinţe contemporane în filosofie etc. (subiecte interesante şi cu adevărat educative), dacă subiectele nu “vând”, ghinion…
De C. Bojan pe 17 March 2010 la 19:47 (#)Dacă există subiecte care pot să rămână etern interesante, apoi prostia omenească şi nevoia eternă de “sânge pe pereţi”, nu vor pieri niciodată din gusturile publicului citititor/ cumpărător de presă…
Iertati-ma, d-le Ciutacu (fiindca d-stra va scriu), si d-stra, ceilalti care comiteti greseala sa ma cititi, eu de felul meu sunt mai…
Ce subiect este acesta: “criza presei scrise”?
De ce nu vorbim despre “criza carutelor”? Nu mai avem carute, dragi romani! Dar raminem cumva “netransportati”? Nicidecum, din contra, ne “transportam” cu automobile, si inca mult mai bine… Pling multi dintre d-stra dupa carutele (stra-stra-)bunicilor? Daca nu plingem dupa carute, atunci de ce trebuie sa plingem dupa “presa scrisa”? De va disparea presa scrisa – asta e, a omorit-o si pe ea progresul…
Dar de ce nu vorbiti, in insiruirea d-stra, despre cvasi-incultura majoritatii confratilor? Despre lipsa crasa de educatie a multora? Despre lipsa de busola, de orizont, a celor care traiesc numai pentru efemer? Tara aceasta a avut ziaristi de presa scrisa pe Eminescu, Caragiale, Maiorescu s.a. – citi dintre cei de azi pot sta alaturi de ei?
Si ca sa fiu de tot prozaic:
1) mai e putin si se fac 3 ani de la “tiganca imputita”;
2) a trecut 1 an de cind celebrul Giovani (cum adica care Giovani?!) l-a prostit si l-a scuipat in direct pe un confrate;
3) mai deunazi si mai celebrul Gigi si-a bagat p… intr-o ziarista;
fata de toate acestea, si de multe altele, unde este “profesionalismul” ziaristilor?
Gata, ca ma minunez singur cit pot fi de prost uneori…
De Mofturosul roman pe 17 March 2010 la 19:56 (#)@Mofturosul roman: fiindca despre asta am avut eu chef sa scriu azi
De Victor Ciutacu pe 17 March 2010 la 19:58 (#)Ati punctat bine in legatura cu asa-zisii “JURNALISTI”,cu scuzele de rigoare fara a jignii pe cineva,dupa lovitura de stat din’89 au aparut la jurnalisti ca,ciupercile dupa ploaie,insa in ziua de azi sunt doar 6,7 JURNALISTI CU ADEVARAT,restul sun facuti la apelul bocancilor,asta e parerea mea.AS dorii sa va intreb,daca se poate sa si raspundeti:CUM VII SA PARUT ANCA TOADER CA JURNALISTA? nu stiu daca isi mai aduce aminte cineva de ea.Gusturile nu se discuta asta stiu,eu am apreciat-o pentru tot ceea ce a facut,si-o consider printre junalistii foarte buni dupa ’89. CU RESPECT
De CIPRIAN BV pe 17 March 2010 la 20:02 (#)@ Victor
De aura pe 17 March 2010 la 20:08 (#)Atunci degeaba te intrebi daca ai gresit tu. Ca jurnalsit, esti ok. Ai opinii transante, ti le asumi, ai argumente, iti faci meseria, nu incerci sa pacalesti pe nimeni. Unii pot fi de acord cu tine, altii nu (eu de exemplu cred ca gresesti cand spui ca Zeus e dictator. O fi la portocalii, nu ma intereseaza. Daca ar fi dictator, Cheavez in ce categorie intra?). Din pacate, cand vorbim la modul general despre presa si situatia in care ajuns, nu putem sa facem abstractie de faptul ca putinii profesionisti sunt acoperiti de urechisti si isterice. N-as vrea sa dau exemple, caci tot la trustul cu care ai contract ajung, desi tot aici sunt si cei mai competenti. Pe aia de la Realitatea nici nu-i pun la socoteala pentru ca acolo nu gasesti jurnalisti, ci scalvi conectati la un singur creier.Fara exceptie.
De ce nu se citeste presa scrisa? Pentru ca este o CRIZA informationala. Multi spun de ce sa citesc siare, ca nu ma incalzeste, nu-mi tine de foame!. Aceasta gandire “a la Gheorghe” s-a cam generalizat; am putea spune chiar ca a devenit nationala. Cei din presa incearca disperat sa-si ‘vanda’ produsul in fel si chip; au incercat si incearca sa culturalizeze, sa educe oamenii prin editarea unor nestemate literare, de arta, etc. Tot degeaba. Nu ramane altceva de facut decat sa-l ‘spanzure ‘pe acest tip de Gheorghe cu picioarele sus si cu capul jos!
De I.I. pe 17 March 2010 la 20:14 (#)e offtopic, da zau ca merita vazut
De grigore ureche pe 17 March 2010 la 20:34 (#)Foarte bun articolul, eu cred ca ziarele tiparite or sa dispara in cativa ani, poate or sa ramana doar revistele de analiza politica..ziarele sunt depasite.
De daniela pe 17 March 2010 la 21:13 (#)Romania trece printr-o criza economica, criza politica, criza morala… care se reflecta si in calitatea presei scrise.
De SimP pe 17 March 2010 la 21:21 (#)O presa de “doi bani” pe care vrei sa o vinzi cu 3 lei… good luck!
De ex. Romania Libera, 70% din jurnalistii care scriu la RL sunt sub standardele decentei. Si totusi singura cale pe care RL (managementul) a
gasit-o sa-si imbunatateasca imaginea a fost sa cheltuiasca 4 mil euro (citez din memorie) pentru un logo de PlayBoy.
Parerea mea: ar fi fost mult mai benefic pentru ei sa dea afara cei 70% de impostori intr-ale jurnalismului( un nume imi vine acum in minte-una Vijulie) si economiile astea impreuna cu cei 4 milioane sa le creasca salariile la cei 30% din jurnalisti si sa le ceara sa scrie cu curaj si obiectiv.
Da, articolele anti-putere/anti-putori
cred ca se vand bine pentru ca cei care citesc presa scrisa sunt cei 5 milioane de ciuruiti.(aici nu ma refer la presa de scandal)
Un ziarist care scrie impotriva unei dictaturi trebuie platit ca atare. Isi asuma un risc iar joburile “riscante” se platesc bine.
Dom’le, la ziaristi e la fel ca la orice alta breasla. Daca la negustori (de cistigi sau pagubesti, tot negustor te numesti)e ma usor (ma rog, daca nu e nevoie sa-ti smulgi cizmele din labe ca sa numeri peste 20) sa te prinzi care e negustor bun si care bau. La voi in presa e mai greu, tre’sa aiba tzugurlanu’ un anumit nivel, sa mai fi citit o carte, ehe, chestiune delicata cu buba, ce-ti trebuie vara shuba? Eu unu’ ma bucur ca (mai) sint citiva oameni care stiu sa tina condeiul in mina si pe aia ii si citesc. In rest cui prodest, a chi giova?
De purcelix pe 17 March 2010 la 21:35 (#)Tare acu la VB, se pare ca piticul atomic s-a pitit de frica unei perechu de tzitze galactice … pictate!
De purcelix pe 17 March 2010 la 21:48 (#)In ziarele de astazi citesc stirile de ieri.
De Theodora pe 17 March 2010 la 21:49 (#)De ce as face asta?
Poate ar trebui insusit procedeul altor ziare mari, precum “Le Figaro” care te lasa sa citesti ceva online, nu prea mult, decat sa-ti deschida apetitul si curiozitatea.
De Sinzianna pe 17 March 2010 la 22:13 (#)Daca vrei tot, platesti abonamentul si descarci ziarul.
Buna seara d-le Ciutacu,
Sunt de acord cu ceea ce spune Mircea Badea(pardon,Bircea Madea!).
Eu va inteleg perfect framantarile.Stiti ca eu citesc JN de cand a aparut?Nu ma vindec…
Va doresc,cu tot respectul numai bine,
De IoanaP pe 17 March 2010 la 22:16 (#)IoanaP
In continuare ma refer strict la segmentul presa de calitate.
Majoritatea ziarelor nu mai spun nimic. Multe s-au plasat strategic intr-o zona in care nu deranjeaza pe nimeni (ex perfect: Adevarul). Eu unul sunt un mare amator de editoriale, si gasesc din ce in ce mai rar materiale de gen cu adevarat bune. Editorialistii de azi nu scriu cum scriau pe vremuri Cristian Tudor Popescu, Cristoiu, Nistorescu sau Rosca Stanescu. Intre timp CTP s-a cam blazat, Cristoiu s-a retras la biblioteca iar Rosca Stanescu s-a apucat de santaje. Nistorescu a inceput ceva bun la Cotidianul si toata lumea a sarit in sus si l-a comparat cu Vadim.
Eu cred ca ziarele ar trebui sa se bazeze din nou pe opinie. Jurnalistii ar trebui din nou sa se pronunte asupra faptelor pe care le relateaza chiar daca asta inseamna sa renunte la ideea de echidistanta.
De Garm pe 17 March 2010 la 23:08 (#)Dacă-mi este permisă o opinie,eu cred că este vorba de o criză profundă nu numai a jurnalismului scris ci a însusi cuvântului scris.Cât se mai citesc ziare?Dar cât se mai citesc cărti?Lumea se grăbeste într-un mod păgubitor si nu mai are timp pentru a savura tâlcul,dar si aroma(la propriu)a slovei tipărite.În ceeace priveste jurnalismul,o,,mână de ajutor,,pentru îndepărtarea cititorilor o dau uneori si ziaristii.As incrimina,de exemplu,unele situatii de cameleonism.Nu cunosc foarte multe cazuri,dar cele stiute sunt de notorietate.
De evelics pe 17 March 2010 la 23:30 (#)Multumesc,E.V.L.
Intr-adevar D-l Ciutacu nu si-a pus cenusa in cap in prezentarea categorica a principalelor cauze pentru criza presei scrise. Toate cauzele insirate sunt temeinic argumentate.
De I.I. pe 17 March 2010 la 23:35 (#)Dumnealui insa n-ar fi fost jurnalistul agresiv si transant, daca nu ne-ar fi aruncat drept momeala problema ‘implicarii politice a ziarelor’.Este un subiect de care cei mai multi jurnalisti se distanteaza ca sa nu fie acuzati de partizanat sau de simpatie politica. Poate, totusi, candva isi ia timp sa ne dezvaluie parerea dumnealui in aceasta problema, nu sa faca ‘filozofie’ ci sa vedem asumarea unei pareri intr-o problema controversata. Ii multumim anticipat!
Se simte lipsa unor saptamanale bune.
De alex.dumitrascu pe 18 March 2010 la 00:11 (#)Generoase, cu editoriale de mare calitate, cu multa politica, dar nu la nivel de barfa mondena si de trei scandaluri la doua zile cum se face acum.
Ziar pe care sa-l citesti doua trei ore si dupa aceea sa nu-l arunci.
Asta nu ofera nici televiziunile nici internetul.
Adica un prilej de reflectie, o zi pe saptamana in care sa mai vezi si padurea nu numai copacii cotidieni.
Ar fi si un antidot la televiziune, care strica cand e folosita in abuz, si un prilej de a recapata capacitatea de a citi cu adevarat.
Pe net nu se prea citeste. Mai mult se scrie.
Totusi ziarele cu articole scrise de oameni de calitate se vor citi inca multa vreme. Chiar daca netul este la dispozita (teoretic)oricui, uneori simti nevoia sa recitesti un comentariu, sa-l impartasesti cuiva, sa schimbi opinii cu cei apropoati pe seama lui.Ziaristii adevarati nu vor disparea si ziarele la care scriu se vor vinde. Sunt cam idealista dar asta e opinia mea.Domnule Ciutacu, va rog sa nu renuntati la a scrie.
De cornelia pe 18 March 2010 la 00:33 (#)Asa, ca sa fie, vin si eu c-o completare (nu ca ar fi ceva senzational, sunt atatea cazuri d-astea incat deja face parte din normalitatea asta, carpatico-danubiano-pontica) : Platica Vidovici era, la bairamu’ din decembrie “89, maior pe linie de stat major intr-o companie in care, cu succes, serveam patria comunista; la bairam, omu’ s-a gandit ca i-ar sta bine sa-l inlocuiasca pe scaun pe Carol Dina – primul-secretar al acelor vremuri; de-atunci, nu s-a mai dezlipit de scaun, ramanand sa ne conduca pe alte culmi de progres (asta e unul din motivele pentru care fsn-pdsr-psd si cum dracu l-o chema – puahhh !)
De daniel pe 18 March 2010 la 01:49 (#)Semnificativ e faptul ca dl. maior, anterior Revolutiei cu cateva zile sustinea ca, pentru un coleg clasat pe motive psihice (care, de, nu corespundea tipului “soldatului romanesc”, culegator agricol si constructor de Casa Poporului), altfel perfect normal si primul intrat la facultatea respectiva(lucrurile se intamplau in “89, cand se facea ceva carte !) va solicita exmatricularea din facultate (de parca o academie renunta la primul intrat in facultate pentru ca vroia Mos Teaca din Galati !) pe motiv ca societatea multilateral-bla-bla-bla n-are nevoie de astfel de oameni (eventual, oamenii societatii aleia aratau ca d-l maior, cu spritu’n nas si cu tupeu deplin.
Atunci, treaba a fost revoltatoare (maioru’ era sef autoproclamat pe judet; acum, totul e firesc – astia sunt, p-astia-i avem, d-aia au succes, ca sunt descurcareti ! Macar sa ma fi facut mama neamt, oricum muncesc mai mult ca aia sa traiesc mai rau ca ei ! Macar, poate, n-aveam un Vidovici in trecut – neica-nimeni facut om la Rivolutie !
(vin cu comentariul asta deoarece v-am vazut in sera asta c-ati cunoaste obiectul mesajului, ca o completare)
Internetul este categoric un dusman mare a presei scrise, dar si din “vanzarile” pe internet trebuie sa vina niste bani, nu-i asa? Acei bani unde intra?
De I.I. pe 18 March 2010 la 02:19 (#)Vad ca imi face fite internetul
Ar trebui sa mai adaugati spiritul de turma si superficialitatea din redactii. Sunt numeroase cazuri cand ziarele au publicat niste aberatii pe principiul “trebuie sa dam si noi ceva pentru ca au dat si altii”. De asemenea sunt numeroase cazuri in care redactiile au abandonat subiecte tari, dupa cateva articole publicate, pe motiv ca nu mai sunt de interes – cazul ascultarilor de la comisia Udrea – inainte de a se ajunge la o concluzie. Daca Watergate-ul ar fi fost investigat de presa romaneasca, Nixon ar fi ramas si acum presedinte.
De ISclavone pe 18 March 2010 la 08:42 (#)Dom` Victor!
De Etern Student pe 18 March 2010 la 10:05 (#)Va rog sa ma scuzati ca nu respect tema pe care ati comis-o astazi. Sper sa-mi dati un sfat. Eu chiar nu stiu cum sa fac.
Am un vecin de strada, care din “liberalu` ala imputit” nu ma scotea si imi lipea noaptea afise cu “primul clovn al tarii” pe gard. Zilele trecute m-a rugat umil sa-l angajez la firma mea. A ramas somer si el si nevasta-sa iar fi-su nu munceste “din principiu”. I-am cerut un ragaz de gandire.
Va intreb: e corect din perspectiva pedagogica, sa-l trimit sa-si caute de lucru, el la Cotroceni si nevasta-sa in Modrogan? Sa fiu bun crestin si sa le dau ceva de lucru(macar unuia din cei doi soti) la mine in firma? Sau sa ii las sa culeaga roadele prostiei si locul de munca sa-l dau unui om inteligent si cu bun-simt?
Pe cunvant ca nu stiu ce sa fac!
Cu respect, o zi misto!
Nu stiu de ce cred ca o cunoastere mai riguroasa a ritmului de viata, de informare a cititorilor ar contribui la alegerea mijloacelor de comunicare adecvate in presa scrisa care sa conduca la o eficientizare a acesteia.
De I.I. pe 18 March 2010 la 10:14 (#)Nu inteleg un lucru. De ce trebuie sa amintiti toti timpul de “Mogulul ma plateste, ma pune sa fac asta si asta”. Da, stiu ca sunteti ironici, dar asa isi creeaza unii impresia despre voi ca sustineti doar ce spune el.
Eu sunt convins ca nu este asa, dar amintind mereu, altii chiar pun botu’.
De Marius Moga pe 18 March 2010 la 10:19 (#)-Contributia ziarelor colorate la indobitocirea populatiei.Care mai au si un pret foarte mic, intocmai pentru a avea acces orice curios dependent de scandal si de funduri goale (daca nu e – va deveni curand!)
De otilia pe 18 March 2010 la 10:33 (#)-Contributia celorlalte ziare la mentinerea culorii
gigele,e o rusine sa ramai repetent
De panselut pe 18 March 2010 la 10:34 (#)nu draga,e o calitate –si baselu repeta mandatul
Eliminati functia Copy/Paste din softuri si vom avea primele rezultate benefice.
De valentin pe 18 March 2010 la 10:35 (#)@Etern Student
De shogunu' pe 18 March 2010 la 11:00 (#)Nene io i-as da de lucru ca poate asa isi deschide ochii si daca mai si vorbeste cu altii ca el le deschide si alora ochii.
Scuze ca m-am bagat in seama!
Banzai!
Eu nu cumpar ziare pentru ca in cateva minute de rasfoit, ma plictisesc sau ma enerveza. In plus, n-am patit niciodata sa gasesc ceva atat de interesant intr-un ziar incat sa-l pastrez, asa cum pastrezi o carte dupa ce ai citit-o. Prin urmare, de ce sa dau bani pe ceva ce arunc in urmatoarea jumate de ora? mai ales ca este vorba de hartie, care la noi in tara nu se mai recicleaza. Cate ziare se fac dintr-un copac? Merita sa-l platesc pe ala care a taiat copacul? Mie nu mi se pare, cu toate ca imi pare rau de toti oamenii aia care lucreaza la ziar, pentru ca trebuie sa traiasca si ei cumva. Asemeni altor categorii profesionale care traiesc in viata reala si jurnalistii trebuie sa invete sa-si vanda marfa, iar in momentul in care fac ORICE ca sa-si vanda marfa, sa renunte la statutul de EDUCATORI sau FORMATORI DE OPINIE, pentru ca evident, nu-l mai au. Daca produsul e prost, nu inseamna ca nu trebuie sa-l vinzi, dar nici nu e cazul sa pretinzi ca nu se poate altfel, din nu stiu ce motive independente de natura profesiei despre care vorbim. Intr-o lume ideala, deontologii sunt cel mai bine platiti, dar dupa cum stim cu totii, nu traim acolo. Intre deontologie si bani, ne miscam fiecare dupa cum hotaram: ori numai una, ori doar cealalta, ori undeva pe la mijloc.
De bubu pe 18 March 2010 la 11:02 (#)Pana se va ivi un mogul filantrop fara interese in politica ori afaceri (adica peste vreo suta de ani) sunteti condamnati la echilibristica. Pana nu demult era pumnul in gura, acum este negarea realitatii cu un tupeu ordinar. Probabil urmeaza o nepasare generalizata.
De Adrian pe 18 March 2010 la 11:59 (#)Ma bucur ca in criza de brand a presei scrise, totusi doua branduri raman ferm in picioare, dupa analiza facuta de Iulian Comanescu: Jurnalul National si Gazeta Sporturilor de la Intact Media Group.Felicitari managerilor si redactiei.
De I.I. pe 18 March 2010 la 12:24 (#)Sa nu uitam si decizia unor giganti gen National Geographic de a ramane strict in zona virtuala, renuntand la varianta tiparita, costisitoare si din ce in ce mai putin atractiva.
Probabil ca un abonament cu acces online va fi solutia pe viitor. Cine are abonament citeste textul integral, cine nu, doar cateva randuri.
Scade cererea de lemn dar creste cea de ochelari.
Oaia care inca nu poarta ochelari desi citeste ziare online.
De Oaia Fosforescenta pe 18 March 2010 la 13:26 (#)Multe ziare au adus in spatiul lor jurnalisti care n-au nimic de-a face cu breasla si in plus au promovat nonvaloarea incercind s-o vinda la suprapret, precum casele din perioada bumului imobiliar.
De Lory pe 18 March 2010 la 14:12 (#)Mediocritatea generala si scaderea constanta si sigura a calitatii invatamintului sau mai corect jurnalisti fabricati pe banda la facultatiile pe puncte si-au spus cuvintul.
Iar un alt aspect important este lipsa de timp acelor carora le pasa de viata lor si de tara in care traiesc, pentru ei sa citesti un ziar online sau sa asculti stirile televiziunilor specializate este mai comod.
Un lucru este insa cert, ziarele de calitate si-au pastrat cititorii pentru ca au pastrat echidistanta intre realiate si respectul pentru cititor, iar restul este pur management facut profesionist.
Inainte de ’89 cumparam dimineata in drum spre serviciu Romania libera,sportul iar vineri si sambata,Saptamana,respectiv Magazin.Aveam abonament din oficiu la Scanteia.O data sau de doua ori pe saptamana cumparam si Scanteia tineretului.Citeam articole bune scrise de ziaristi destepti si curajosi cu un efort financiar mic.Acum,avem ziare multe,scumpe, proaste si mincinoase,cutot felul de “momeli” ca sa le cumperi.Avem si acum ziaristi buni dar colorati politic,s-au dat dupa baietii destepti,chiar milionari in euro unii.Da, cu ajutorul lor sau si cu ajutorul lor ajung nemernicii conducatori si apoi sa ne spolieze.E un semnal ca se coace ceva. Ma astept sa ceara si mogulii drepturi de autor ca tot vine vara si am scapat de pretul gigacaloriei pentru incalzire.
De Piere_Brice pe 18 March 2010 la 14:17 (#)Sal maitre, finally subiecte fara iz de eterna campanie electorala
De Lex-us pe 18 March 2010 la 15:20 (#)Neofit fiind, ma tot gandesc daca acest pregonizat dezastru din presa in 2010 nu putea fi evitat anul trecut printr-o ajustare coerenta. Epuizarea resurselor pentru cea mai gretoasa campanie electorala, principiile “sangelui pe pereti” si a “circului” enuntate de toate trusturile pe tot parcursul anului trecut, cu orice cost! n-au accentuat prabusirea? si nu vorbim de pariuri pe cai morti…
“salvarea” va veni de la abundenta de stiri “quality” prezentate online in care cuvintele “sex, prOn…” sa fie indexate temeinic. Misogin fiind, constat cu satisfactie ca numarul cititoarelor interesate de astfel de “braking news” este intr-o continua crestere
Coane, poza cu ziarele alea insirate pe mese spune mai mult decat orice comentarii despre criza presei scrise.Sunt sigur ca “fetele de mese” sunt puse pentr-un parastas si-as pune pariu ca sunt din stocul anilor nebunatici de dupa Revolutie,cand eram naivi si prosti si inghiteam orice gulguta cu credinta ca latratul “cainelui de paza” al democratiei e auzit”.Am o idee Coane: cred ca astazi multe dintre ziare s-ar vinde mai bine daca-ar fi tiparite pe material plastic din vinilin,d-ala de rezista bine la petele de vin si mustar si la grasimea de la mici.Apoi imi amintesc ca ultima data cand am ajuns pe la tara am regasit cu bucurie in wc-ul de scanduri al bunicii,facute patratele deci numai usor de citit, cateva din editorialele de succes ale CTP-ului si-ale maestrului din Gagesti precum si cateva numere din Academia Catavencu.A fost o delectare totala.
De bocitor cinic pe 18 March 2010 la 15:37 (#)Nu m-am bagat la tema pe motivul ca nu sunt de meserie. Dar… Imi aduc aminte cu nostalgie de anul 1990. Ce a fost din p.d.v. tipografic si publicistic. Cozi la ziare. Date pe sub mana. Zeci de ziare si reviste. O tempora…
De Iordachel Gudurau pe 18 March 2010 la 17:18 (#)Azi, normal, lumea a evoluat (oare?) si nu mai pune botul usor (?). Netul este la indemana tuturor. Calitatea jurnalistilor, paradoxal, a scazut. Anchete incepute si lasate in coada de peste, stire bomba astazi, care maine este inlocuita de alta stire bomba, nimic clarificat, totul se pierde in ceata… Peste o perioada se reia subiectul si din nou lasat.
Nu mai vorbim de tv. Aici este dezastru generalizat. “Ati innebunit poporu´cu televizoru`”.
Si-atunci ce sa mai asteptam? Finalul grandios. Bine nu se va mai face! Global, nu doar in Ro.
Eu celor care mai rezista si mai au incredere le admir taria de caracter. Vom trai si vom vedea…
PS
@Etern Student
Ia-l domle. Arata-i ca se poate si altfel. Dar fi cu ochii pe el…
credibilitatea, domnule Ciutacu. toata presa e compromisa, vanduta. asta e buba.
De VAN GHELIE pe 18 March 2010 la 18:46 (#)Ar fi bine daca ar fi asa daaaaa nu-i.
Ar fi bine daca doar astea ar fi cauzele dar nu-s. Dovada sta in reducerea la absurd.
Intr-un loc unde problemele listate de tine nu exista (UK) tipul tau de presa scade si scade fara nici-una din problemele listate de tine (probleme absolut reale) iar simultan alt tip de presa creste.
Creste pe vanzari si nu pe accesari ori “reputatzie”, creste in incasari nete si nu in “deontologie”, creste la taraba.
http://www.cotidianul.ro/ziarele_supravietuiesc_jurnalismul_moare-109854.html
Atunci daca cele spuse de tine ii afecteza doar pe unii si nu ii afecteaz pe ceilatzi desi totzi se cofrunta cu el atunci probabuil ca problema este aceea care tu & gasca ta nu indraznitzi sa o rostitzi.
Ziarele scad pe motiv de lipsa de contzinut, de lipsa de contzinut relevant pentru viatza lor a cititorilor platitori.
Nimeni nu cumpara un ziar pentru ca acolo in ziar cei care scriu nu :”scriu „miau” ca pisica sau pun virgula între subiect şi predicat (ori, după caz, unde le vine să respire când recită textul scris). ”
Acest “CRITERIU DE CALITATE” e posibil sa fie din ce in ce mai putzin relavant pentru publicul pe care tu tzi-l doresti platitor.
Eu stiu ca tu & gasca pe care o pastoresti credetzi ca va justificatzi lefa aia multa si cornuta cata este, deoarece vorbitzi limba “gramaticala” daaa gramatical corect au vorbit si cei ce au tras oblonele si cu toate aste nu le-a folosit.
Interviuri si investigatzi au facut si Gardianul si Cotidianul si Ziua cat atzi facut si voi si cu toate acestea s-au inchis.
Ziarele nu au probleme din cauza netului. Fa un experiment : publica pe net ziarul cu o zi intrzire si-o sa vezi ca incasarile nu cresc nici macar cu un singur numar. De ce oare ?
Intr-un cuvant tu tragi obloanele din acelsi motiv din care le trage si The Times desi …. nici tu nu crezi ca esti la nivelul respectiv.
Daca vrei sa nu inchizi poate ca ar trebui sa faci ceva sa devii mai relevant. Sa faci asa cum se face acolo unde se face si nu cu gut feeling cu “Petrica fa-te ca lucrezi” cum se face in Romania.
Uite ce zice un alt postator de-al tau care cred ca ar fi si rezultatul orcarui focus grup:
“Eu nu cumpar ziare pentru ca in cateva minute de rasfoit, ma plictisesc sau ma enerveza. In plus, n-am patit niciodata sa gasesc ceva atat de interesant intr-un ziar incat sa-l pastrez, asa cum pastrezi o carte dupa ce ai citit-o. Prin urmare, de ce sa dau bani pe ceva ce arunc in urmatoarea jumate de ora?”
Daca vrei ideei i-a exemplu de la presa americana 1932-1933 ca aia e etapa istorica in care ne aflam noi azi, aici, acu si vezi cine si cum a scapta cu viatza.
Daca nu si daca te tzin curelele inventeaza tu ceva ceva care sa faca ziarul bum si memorabil captivant ca un roman si demn de a fi pastrat si indosariat ca …. ca o colectzie Tehnium ori Burda.
“SUCCESURI !!!!!!!!”
De laur22 pe 19 March 2010 la 09:24 (#)@ Victor Ciutacu “fiindca despre asta am avut eu chef sa scriu azi”
Multumesc de raspuns, confirma ce-am scris eu in continuare (se vede treaba, v-ati orpit repede din citit).
Victor, Victor, cind o sa intelegi ca nici chiar tu nu esti buricul Pamintului? Ca pe un om mare modestia il face si mai mare?
Asta e criza presei: criza ziaristilor, care scriu absolut dupa cheful lor si se mira ca cititorii toti nu cad in genunchi in fata (textelor) lor – eventual sa le aduca si ofrande…
De Mofturosul roman pe 19 March 2010 la 15:04 (#)@Mofturosul roman: daca nu te-ai fi grabit sa dai furios cu palma-n cacat, ai fi vazut ca fix deasupra textului unde spumegi e un ditamai textul despre Voicu. seara fac emisiuni, iar noaptea dorm, oricat de mult ti-ai dori tu sa fiu la dispozitia ta. iar pe blogul asta chiar sunt ombelico del mondo, ca-i al meu si-l tin de placere.
De Victor Ciutacu pe 19 March 2010 la 15:10 (#)Domnu’ Ciutacu, dar eu nu sunt furios – sunt chiar amuzat.
De Mofturosul roman pe 19 March 2010 la 16:34 (#)Si nici de spumegat nu spumeg, ca-s cam uscativ de felul meu.
Am vrut sa va raspund si la “cacat” dar n-am gasit cuvintul in DEX.
Si chiar nu-mi doresc deloc sa fiti la dispozitia mea (nu fac glume nepotrivite).
In rest, regret ca nu cititi ceea ce este de citit…
Desi nu sunt de-acolo,adica din presa,imi permit sa remarc ca intr-adevar jurnalismul de investigatii costa dar cred ca merita.”Jurnalul National” este ceea ce apreciez cel mai mult intre ziare,adica seriozitatea ,profesionalismul si…..oamenii,calitatea lor.
De Asztalos Floare pe 19 March 2010 la 18:11 (#)Mi se pare ca in poza de mai sus Traian Basescu aduce cu Mihai Eminescu
)
De Mihnea(http://mihnea-95.blogspot.com) pe 19 March 2010 la 22:59 (#)N-ati gresit nicaieri. Sunteti un performer al presei romanesti. Asa va vreau. Doamne ajuta!
De Tănase Ciprian pe 20 March 2010 la 16:17 (#)Hai sa fim seriosi. Zilele presei scrise se apropie de sfarsit. Lucrez in domeniu, ma izbesc zilnic de problema asta. Cauzele ? O parte le-ai enumerat mai devreme dar iti mai dau si eu cateva:
De Victor pe 20 March 2010 la 21:06 (#)– cine naiba mai citeste astazi ? Ai vazut postarile de pe bloguri… Ai vazut cati stiu sa scrie in limba romana ? Cat crezi ca au citit ei la viata lor ?
– Cine mai are RABDARE si TIMP sa citeasca un articol de ziar de o pagina … La moda sunt tabloidele care pot fi citite INTEGRAL intre 2 statii de metrou
– Cine isi mai face reclama in presa scrisa ? In cazul meu veniturile din publicitate au scazut cu 70% fata de 2008… si nu cred ca la altii situatia e mai roza …
– Si una extrem de stupida (dar reala) – inmultirea numarului de masini si cresterea somajului !!! Simplu : ziarele erau cumparate fie de navetisti (ca sa aiba ce face in tren/autobuz/microbuz/ etc) fie de angajatii care doreau sa aiba “o ocupatie” in timpul pauzelor de masa sau chiar in timpul programului. 3 milioane de someri in plus inseamna cel putin 4-500.000 de ziare vandute. 200.000 de masini in plus pe strazile din Bucuresti, inseamna 200.000 de oameni care nu mai folosesc transportul in comun, deci implicit minim 20-30.000 de ziare vandute !
Cea mai ciudata o sa fie perioada de tranzitie, pana cand firmele vor investi suficient in publicitatea on-line, astfel incat sa se permita functionarea publicatiilor exclusiv on-line… Dar asta e o alta discutie.
ejti tare ma ciutacule chai imi place blogul tau spui lucrurilor pe nume!
De jocuri online gratuite pe 22 March 2010 la 16:00 (#)nu
De aurel oprea pe 31 March 2010 la 18:51 (#)as avea multe de spus dar numai dlui Ciutacu
De aurel oprea pe 31 March 2010 la 18:52 (#)cum va explicati ca sc POLARIS M din Constanta are activitatati in Arad,Tg.Jiu,Cta,Mangalia si altele .Dar stiti ce se intampla?in contract scrie cam cat gunoi estimezi ca au de ridicat,la 50 lei/mc,desi pe manseta contractului scriu CU MANA LOR CA NU SE PLATESTE DECAT CE SE SCRIE INTR-O FISA ANEXA,la factura,ceea ce e si corect,adica platesti pe prestatia efectuata.Pana aici totul e corect.Dar la sfarsit de sezon,iti emit factura ,desi nu au efectuat prestatia de ridicare,de cat cred ei. La inceput de sezon estival,SC Polaris M,din Mangalia ,nu incheie contract cu agentii economici,decat daca platesc anticipat valoarea pe 2 luni.CE VALOARE??? DACA EI NU EFECTUEAZA NICI O PRESTATIE,VOR BANI …..FARA MUNCA????!!!!!
De aurel oprea pe 31 March 2010 la 19:02 (#)Daca doriti NEGRU PE ALB va pot arata…
De aurel oprea pe 31 March 2010 la 19:04 (#)d-le Ciutacu,e penibila teo t, nici o telev nu o mai dorea si s-a gandit sa intre la portocalii pt a fi bagata in seama.E jenanta individa.Sper sa nu ajunga in parlamentul Romaniei sa-l faca de rusine cu manelismele ei grotesti.
De violeta pe 31 March 2010 la 20:20 (#)[...] de la constatarea asta i-am rugat să spună ce cred pe câţiva oameni ca Doru Buşcu, Victor Ciutacu, Alin Fumurescu, Mihnea Măruţă, Costi Rogozanu. La un moment dat a venit vorba şi de [...]
De Un răspuns neașteptat la ”Unde am greșit?” « Comanescu pe 2 June 2010 la 17:54 (#)Adaugă Comentariu!