Șocul Agassi: ipocrizia neagă chimia
De: Victor Ciutacu - Categoria: Caruta cu deontologi, Rezervaţia cu imbeciliUn val de ipocrizie bântuie plenar Planeta Pământ. Corul mondial al bocitoarelor a aflat - chipurile, cu stupoare - că Andre Agassi s-a drogat. Dar marea dezvăluire a făcut-o benevol împricinatul, nu vreun mare investigator sub acoperire. Așa, și? Unul dintre cei mai carismatici jucători din istoria tenisului mondial a avut curajul să-și asume, la ani de zile după vremurile sale de glorie, recunoscând că a procedat ca mai toată lumea bună a sportului, atragerea către sine a oprobriului general.
Care-i noutatea? Că atât vârfurile sportului mondial, mai ales, cât și cei care încearcă să le detroneze folosesc din gros substanțe trecute pe-o listă neagră tot de niște oameni. Care decid ei - discreționar, științific sau din interese comerciale meschine - care-s progresele chimiei acceptabile în sport și care nu. Fiindcă, în definitiv, toate marile performanțe sportive se obțin (și) pe bază de chimie.
Dacă-și închipuie cineva că, numai pe bază de antrenament și ciuboțica cucului, poți căștiga Turul Franței, bate recordul mondial la sută, face Marele Șlem, marca 50 de puncte într-un meci de baschet sau câștiga campionatul intern de fotbal și Champions League, atunci, cu toată politețea de care-s eu în stare acum, ăla e un imbecil. Să fim bine înțeleși, evident că există fenomene ale naturii, performeri născuți pentru a ridica barierele întâlnite-n calea lor. Dar n-am auzit încă se se fi inventat mașinăriile care să funcționeze fără energie. Iar energia trebuie produsă…
63 Comentarii până acum.
Comentariile trebuie aprobate înaintea publicării. Vă mulţumesc!vai nu-mi vine sa cred,e posibil asa ceva chiar si el……:):):)
De noi.vs.ei pe 1 November 2009 la 1:41 pm (#)Prea putini oameni care nu au shchelete in dulap mai poti gasi in lumea de azi , sunt atit de rari, incit nici nu ii mai vedem, iar cei care ne mai incinta cu performante, le au contrafacute cu ajutoare din cele mai diverse. E bine cit nu ne prindem si savuram competitia.
De korbul pe 1 November 2009 la 1:48 pm (#)sa va jurati ca nu am dreptate!
De radu pe 1 November 2009 la 2:00 pm (#)Personal, mă doare în cot dacă Agassi a luat sau n-a luat ceva substanţe interzise. Dacă pentru o lume întreagă de puritani asta cîntăreşte mai mult decît ce a dat el tenisului (nu cred că are vreo importanţă că era dopat sau nu cînd presta) atunci eu mă las păgubaş.
De ionutu pe 1 November 2009 la 2:08 pm (#)Ce mai urmează? Să aflăm că Sheakspeare fuma iarbă cînd a scris Hamlet, sau ce?
Numai pe Basescu or sa-l laude toti latraii cand va marturisi c-o lacrima-n barba ca atunci când dadea pe la bordel mai tragea si cate-un opiu ca sa se mai dreaga dupa doua kile de whisky!
De FuXi pe 1 November 2009 la 2:11 pm (#)Ai dreptate, ca de obicei… Chimia este responsabila pentru performantele sportive incredibile la care asistam in aceste vremuri. Legendele se construiesc si din droguri. M-am contrazis ani in sir cu cineva, explicandu-i ca un om cu plamani si muschi alcatuiti din tesuturi umane nu putea alerga cat o facea Nadal, decat daca lua niscai suplimente nutritive… Si uite ca spaniolului i-au cedat balamalele. I-am vazut pe jucatorii echipei de fotbal Real Madrid zburand, pe teren propriu, de parca ar fi avut cate sapte aripi la fiecare picior, iar in deplasare se miscau ca niste umbre…
De Serban Tomsa pe 1 November 2009 la 2:25 pm (#)Eu sunt foarte fericit ca am trecut de fazele in care imi placeau fotbalul, tenisul, handbalul si ciclismul.
De Lavras pe 1 November 2009 la 2:36 pm (#)Am ramas cu snookerul. Daca si astia isi baga eritropoetina in tac, atunci..
Ciutacule,
Ai dreptate. In ziua de azi nu mai concureaza sportivii cu doctorii si farmaceuticele din spate. Da’ da-mi voie sa te contrazic: Eva Tofalvi, cu fabuloasa realizare anul asta in Circuitul de Biatlon (locul 11 in lume cu locul 2 la etapa de la Hochfilzen) nu trage substante. Nu stiu daca nu vrea, da’ n-are de unde ca n-are doftori:).
Fiara.
De Fiara pe 1 November 2009 la 2:45 pm (#)Bravo lui. Si bine ca ai scris despre altcineva, ca si asa Drogul …natiunii e in oras.Si numai simplul gand la proximitatea fizica imi da o stare, ca greturile din luna a treia. Daca va ajunge la Vorbe Grele, va recunoaste peste ani ca apelase la substante interzise (trimise de fiica-sa, din America)pentru a reusi asemenea performanta.
De raluca pe 1 November 2009 la 2:51 pm (#)Ma duc sa-mi tai o lamaie.
@Fiara: cand o avea Tofalvi performantele lui Bjoerndalen, o sa mai vorbim si despre consum. stii bine ca ma refer la varfuri si ca una dintre conditiile pentru a ajunge on the top e sa beneficiezi de “medicamentatie adecvata”. poate n-o beneficia Eva de hapturile lui Ole Einar, da’ facem pariu ca nu sta pe uscat?
De Victor Ciutacu pe 1 November 2009 la 2:53 pm (#)In primul rand Bjoerndalen joaca la masculi. La gagici de ex. K. Wilhelm trage 10.000 de gloante pe an. Eva trage 1.000 si restul isi imagineaza. Ishmuratova trage si cu pusca si cu praful (de aia au si fugarit-o aia). Da’ fara prafuri poti ajunge in top 10 si asta in conditiile in care esti falit. Daca ar avea lovele poate ar urca in top 6. Dupa aia, recunosc public ca ai nevoie de “staff-ul tehnic” , de farmacisti.
PS: Eu nu stiu ca Eva sa traga prafuri. Nici cu sticla nu le stie. Crede-ma ca ti-o zice un cunoscator:)
Fiara.
PS: Iar Agasaki zice astea ca sa il mai bage cineva in seama ca e dus pe conducta si asta.
De Fiara pe 1 November 2009 la 3:01 pm (#)Buna ziua d-le Ciutacu,
Ei ,uite ca mai vorbim si despre altceva,decat de politica;e chiar reconfortant.Eu va cred intru-totul;sunt inginer chimist si am citit mult si biochimie.Am citit recent si o declaratie a lui Ilie Nastase despre aceasta practica.Asta e,putem sa facem noi ceva?!
Va doresc sanatate,fara drogul Dvs.(tutunul!) si sa auzim numai de bine!
De IoanaP pe 1 November 2009 la 3:10 pm (#)Cu aceiasi pretuire,
IoanaP
@Fiara: bine, ma, rigurosule, sa zicem nevasta norvegianca a lu’ Poiree
De Victor Ciutacu pe 1 November 2009 la 3:14 pm (#)Daca cineva isi mai aminteste de Florence Griffith-Joyner, ar trebui sa-si amintesca ca a fost una dintre alergatoarele de sprint de 100 si 200 m, evident americana, care are si acum un record mondial inca nedoborit. Insa tot atit de multi isi amintesc ca a murit la 38 de ani in somn. Dupa mortea ei a aparut pentru prima oara in discutie consumul de diverse substante. In mod cert performanta nu se face doar cu lapte si miere la micul dejun, insa anumite substante chiar produc probleme imense de sanatate, iremediabile sau chiar moartea prematura. Oare merita sa cistigi o caruta de bani si apoi sa n-apuci sa te bucuri de ei, doar pentru gloria de moment?
De Lory pe 1 November 2009 la 3:39 pm (#)Am fost sportiv si stiu ce vorbesc, insa daca n-ai de la mama natura mare lucru, poti mult si bine sa incerci toate substantele stimulatoare. Sportul ar trebui sa insemne frumusete si fair-play, maistrie si virtuozitate, nu un concurs de cine are mai multi bani si chimicale la dispozitie obtine tot, cine nu … ghinionul lui. Uitati-va la atletii din Kenya, Maroc si veti vedea la ce ma refer.
Ai dreptate, in momentul in care atingi performanta, nu doar in domeniul sportului ci si in alte sfere - vezi Michael Jackson - organismul are nevoie de un suport de sustinere chimic, asa ca nu ma mira ca Agassi s-a drogat.
De Alina Cristea pe 1 November 2009 la 3:42 pm (#)D-le Ciutacu,trebuie sa recunosc ca “Socul Agassi” m-a surprins dupa un alt soc cu ‘buzduganul’ si ’scutul’ oferit lui Basescu.
De I.I. pe 1 November 2009 la 3:44 pm (#)Pana cand imi revin din socuri asa avea o intrebare. Din moment ce “nu s-au inventat masinariile care sa functioneze fara energie”,
ce anume produce uriasa “energie” a lui Basescu de ne ’seduce’, ne ’suceste’, ne ‘invarteste’, ne ‘prosteste’ in mod consecvent, cum ii dicteaza paranoia?
Pledoaria steroizilor?Nu e cinstit,descurajeaza tinerii incepatori in ale sportului,care vad rezultate inumane si devin frustrati,renuntand la performanta.
De cenobit pe 1 November 2009 la 4:23 pm (#)Eu as zice asa: Agassi ar fi fost de admirat daca ar fi recunoscut ca a apelat la stimulente ca sa aiba un avantaj fata de adversar, in glorie. Nu acum la multi ani dupa. Performantele in sport se obtin si pe baza de chimie, este adevarat, dar sa beneficieze toti sportivii de avantajele oferite.
De sictireli pe 1 November 2009 la 4:26 pm (#)Ganditi-va cum se simt acum cei pe care i-a invins Agassi. Sunt ei convinsi ca Agassi le-a fost superior? Nu vad de ce l-as scuza. Pot spune altceva. Si anume faptul ca Mutu nu a fost iertat, Agassi da. Daca ii gasim scuze lui Agassi, cu ramane cu fair-play-ul in sport?
Îmi permit să fac o remarcă pornind de la un comentariu anterior Băsescu nu seduce el se duce la dracu …Referitor la Agassi măcar omul are ouă, şi nu ouă de la cornu, să recunoască ca a importat energie.
De balauru84 pe 1 November 2009 la 4:49 pm (#)Cred ca are dreptate Fiara , cand ai ajuns sa fi uitat dupa ce ai fost in top , esti ca si mort… Si-atunci mai arunci ceva pe piata ca sa “resuscitezi” memoria publica… Cred ca e si cazul de fata…
De Nostradamus pe 1 November 2009 la 4:50 pm (#)Stiti de ce am fost surprins? Ilie Nastase intr-un interviu spunea despre Mutu(cu minie proletara) ca nu a facut bine ce a facut la englezi.Apoi, intrebat despre Agassi emite cu nonsalanta- “era normal in lumea tenisului”.Mai devreme sau mai tirziu se dovedeste ca toate marile recorduri(asa zise ale secolului) sunt obtinute cu ajutor “medical” sau “chimic”,ajutoare care la momentul respectiv nu erau catalogate ca interzise.Nimic nou in lume!
De santinela pe 1 November 2009 la 4:50 pm (#)Ma bucur ca dupa atata “horror”, rezultat al imaginatiei comentatorilor, privind “realizarile” lui Base si eventual “rationamentul” pentru care l-am putea dori ca Presedinte inca 5 ani, tot D-l Ciutacu, dar nu jurnalistul, ci bloggerul, ne sare in ajutor sa ne scoata din “haosul” in care ne-a bagat. Ca om iubitor de sport, fan al Dinamovistilor, nu a uitat de marii performeri ai sportului. O intoarcere de 180 de grade, prin care si dumnealui ne socheaza dar in mod placut. Aceasta “schimbare de registru” a devenit a doua natura a dumnealui. Trebuie sa recunoastem, cel putin eu recunosc, ca ma bucur ca evocand performanta unuia dintre cei mai buni jucator de tenis, de fapt din nou isi dovedeste cu prisosinta “rolul dumnealui de formator de opinie”. Cel care ’sare’ sa comenteze cele cateva randuri care de fapt doar ne introduc in topicul articolului, se dovedeste a fi superficial, pentru ca nu a descoperit ca “soc”-ul propriu-zis este nu numai performantele marelui tennisman, nu numai asumarea consumului diferitelor droguri pentru a-si mari performanta, “socul” este “omul Agassi, cu niste “calitati morale” care il ridica deasupra omului obisnuit. Dar D-l Ciutacu ne lasa sa descoperim aceste calitati printre randuri.Citind speech-ul de adio a lui Agassi aflam urmatoarele:”De-a lungul celor 21 ani de tenis am descoperit LOIALITATEA. Ati fost alaturi de mine atat pe teren cat si in viata personala. Am descoperit INSPIRATIA. M-ati condus spre victorie chiar si in unele dintre cele mai slabe momente ale mele. Si am descoperit GENEROZITATEA.Mi-ati oferit un umar de care sa ma srijin, pentru a-mi atinge visele, vise pe care nu le-as fi putut indeplini niciodata fara voi. De-a lungul ultimilor 21 ani v-am DESCOPERIT si pe voi. Va voi pastra in amintire toata viata”.D-l Ciutacu ne-a starnit la omai profunda reflecatre. Haideti sa mai reflectam. Multumim d-le Ciutacu.
De I.I. pe 1 November 2009 la 5:46 pm (#)@cenobit: nu-i nici o pledoarie, ci doar o constatare. habar n-am ce-a luat
De Victor Ciutacu pe 1 November 2009 la 6:14 pm (#)offtopic.
De horya pe 1 November 2009 la 6:50 pm (#)Victor, uite-l pe Basescu cum incearca sa se bage in seama la Consiliu European , dar dupa mine rateaza si de aceasta data. Eu unul sunt dezamagit profund de el. http://112ocupat.wordpress.com/2009/11/01/basescu-incearca-sa-comunice-dar-tot-nu-i-iese/
dar devenim deja ipocriti daca ne miram de aceasta marturisire…se vede clar ca este inuman ce performante reusesc anumiti sportivi
De adidas pe 1 November 2009 la 6:56 pm (#)si cine a facut putin sport stie ca peste anumite limite nu poti trece fara…ajutor…
oricum chiar daca se dopeaza acesti oameni muncesc foarte mult
dar oare cine este cel mai bun sportiv?
probabil unul aflat pe locul 30 caruia doctorul nu stie sa ii dea formula magica
Ciutacule,
De unde stii tu Liv Grette trage pe nas sau Martina Glagow aliniaza precum a mica la Bamboo ? Calomniezi. Ai probe jurnalistice?
Esti imoral
Si nu, nu am tras pe nas dar ma gandec serious sa-l votez pe Zeus pt. plasa electorala cu viza. Avem o stire: Fiara ia spaga electorala .
Fiara.
De Fiara pe 1 November 2009 la 7:02 pm (#)back to politics:
Uite Ciutacule democratie adevarata: In Afganistan contracandidatul s-a retras. Asa si la noi. Sa ramana Zeus singur. Da’ nu-l mai vrea Licuriciu’ ca pe Karzai. Si vad ca deja Licuriciu’ incalzete si PM: Tanasescu.
Fiara.
De Fiara pe 1 November 2009 la 7:23 pm (#)Dacă sunt 10% sportivi curaţi, apoi să zicem MULŢAM! Problema e că medicina a luat-o înainte tare de tot în faţa închipuirii noastre. Dacă ar fi să luăm numa’ trei cazuri, destul de dureroase la noi, în ordine cronologică: Neaga, N. Grasu, A. Răducan, şi A. Mutu, oameni cărora le ridicăm statuie odată sau de douăzecidemii de ori/an, şi tot nu ne vine să uităm că au făcut… prostii(?). Medicamente tre’ să ia orice sportiv! dacă vrea performanţă. Cu drogurile e altceva, cred că ţine de un nivel de stress sau de satisfacţie atât de ridicat, încât dacă persoanele consumă, prin autosugestie- mai mult decât efectul în sine al drogului- se simt mai bine. Şi, în definitiv, medicii o spun: “între medicament şi drog, diferenţa e de doză”.
De C. Bojan pe 1 November 2009 la 7:23 pm (#)Voi chiar credeti ca industria farmaceutica este sa produca doar placebo? Se cauta cu disperare ceva care sa nu lase urme dupa consum. Iar sportul este o industrie si nu o ocupare a timpului liber.
De Iordachel Gudurau pe 1 November 2009 la 7:46 pm (#)Iar Olimpiadele, Campionatele Mondiale sau de alta natura le da prilejul diferitilor sportivi sa probeze diferite substante. Daca sunt prinsi- ghinion; daca nu inseamna ca stafful tehnic si medicul au gasit “solutia morala”, nedepistabila…
Am recitit textul si inca nu m-am decis cui trebuie sa multumesc pentru “soc”-ul produs: lui Agassi ca ne-a marturisit cat de “iresponsabil a fost tatal lui care “ma (Agassi) punea sa iau drog inainte de meci”, lui Agassi ca a facut “marea dezvaluire” spre incantarea “cor”-lui mondial al bocitoarelor”, sau lui D-l Ciutacu care apreciaza inca o calitate morala a lui Agassi respectiv:” Unul dintre cei mai cunoscuti jucatori din istoria tenisului mondial A AVUT CURAJUL SA-SI ASUME FAPTA….”.Prin aceasta ultima parte a frazei D-l Ciutacu isi vara pana/bisturiul in rana cea mai adanca a tarii, a guvernarii, a partidelor politice, a Presedintelui: LIPSA CURAJULUI DE A-SI ASUMA RESPONSABILITATEA PENTRU FAPTELE LOR. A fost aruncata doar ca o aluzie, dar este cruda realitate. Apoi, bloggerul sare inapoi la probleme de alta factura…
De I.I. pe 1 November 2009 la 7:51 pm (#)da oare bolt trage? sau cand trage numai o linie nu scoate record?
De trotil pe 1 November 2009 la 7:57 pm (#)Acuma ca si-a incheiat cariera, putin mai conteaza pentru el. Poate doar faptul ca in felul acesta isi face o mare publicitate pentru a-si vinde cat mai bine cartea autobiografica. Cred ca este o strategie buna de marketing.
De ap3x pe 1 November 2009 la 8:48 pm (#)Deci intre problemele de alta factura gasim:”Daca isi imagindeaza cineva ca numai pe baza de antrenamente si ciubotica cucului poti castiga turul Frantei…”, propozitie in care gasim cel putin o asociere ciudata intre ‘antrenamente’ si ‘ciubotica cucului’.Veti spune, ca e vorba de ironie,ca figura de stil, un fel de ‘mishteaux’ de al D-lui Ciutacu. Da! si nu!, pentru ca ‘ciubotica cucului’ chiar favorizeaza metabolismul, fortifica sistemul nervos si trateaza “insomnia”,un somn bun fiind o necesitate absoluta pentru o performanta mare. Din cele mentionate reiese ca fiecare cuvant folosit de dumnealui isi are locul lui foarte bine definit in propozitie. Nu se risipeste nimic,si nimic nu este in plus.Formeaza un tot unitar.Sunteti de acord?
De I.I. pe 1 November 2009 la 9:48 pm (#)[...] ce a fost susținut romanul acesta de Jurnalul Național, domnule Ciutacu? cǎci mi-e imposibil sǎ [...]
De SUPLEANTUL / sau ROMANUL – SCUZǍ « Ellaida pe 1 November 2009 la 10:07 pm (#)Si Michael Phelps s-a drogat… Asta inseamna ca Mutu al nostru are o scuza?
De MrSport pe 1 November 2009 la 10:38 pm (#)@Ellaida: n-am nici o atributiune in domeniul comercial. ma ocup exclusiv de partea editoriala. Petru e colaboratorul nostru si banuiesc ca s-a mizat pe un succes de vanzari.
De Victor Ciutacu pe 2 November 2009 la 12:08 am (#)totusi eu as prefera sa ma uit la niste sportivi, oameni antrenati pentru un anumit scop si cu toti parametrii fiziologici in limite normale.
pentru desene animate sunt posturi speciale.
De claudiu pe 2 November 2009 la 12:08 am (#)Tot respectul pentru “omuletul” acesta
he’s a great person :).
Toata stima.. >:D<
P.S. rezonez cu ceea ce ai scris Ciutacu-le
De Sorin Moroianu pe 2 November 2009 la 3:56 am (#)Şocul Agassi, ce să-ţi zic? În anii ăia mai toţi se dopau, şi mai nou Zizou, la ultimul CM. Măcar arabu’ a dovedit că e sculă până la sfârşit, chiar şi la faza cu materazzi. Iar despre ăia din tenis, vorba lu’ Toma, aşa-i’n tenis. Mishteaux ar fi daca si in viata publica ar fi la fel.
De gogu pe 2 November 2009 la 4:41 am (#)p.s. ce zici de o ancheta JN despre doping, asta dupa alegeri.
De gogu pe 2 November 2009 la 4:43 am (#)O afirmatie a lui Agassi ma face sa spun de o alta calitate morala a lui:MODESTIA: “cu 20 de milioane de spectatori…nu am fost eu invingator ci tenisul”.Si la cate evenimente de binefacere participa, cate premii umanitare a primit, cat ajutor acorda tinerilor in a-si fructifica talentul sportiv, cate scoli si cladiri a construit pentru copii abuzati si neglijati (Child Haven), toate acestea dovedesc ca Agassi are si acum multa energie.In tot ce face parca “se deplaseaza cu viteza cincea”.De unde atata energie?.Pentru a raspunde la aceasta intrebare iar citez ceea ce D-l Ciutacu ne sugereaza:”…evident ca exista fenomene ale naturii, performeri nascuti pentru a ridica barierele intalnite”,”…energia trebuie produsa”, “pentru a ajunge on the top e sa beneficiezi de medicamentatia adecvata”.Greu de digerat pentru unii.De ce? Intr-un comentariu scurt mai tarziu.
De I.I. pe 2 November 2009 la 6:57 am (#)[...] dacă mâine, faianţa asta nu vine, doo sunt suficiente, dacă nu, oricum ne spânzură …chiar dacă trebuie s-o facă pe rând!” Înţeleg, ne promit. Ne dau ăştia [...]
De scaune încălzite… « Mesterulmanole's Weblog pe 2 November 2009 la 7:34 am (#)Ai perfecta dreptate domnule Ciutacu!
De dana bugulescu pe 2 November 2009 la 8:22 am (#)Naivilor si puritanilor indignati de gestul lui Agassi le spun doar atit:Realitatea nu e la fel cu “lumea de vis” in care traiti voi!
Problema nu e asta , problema e cum de nu a iesit pozitiv la controalele antidoping? Sau , dupa cum reiese din toata treaba asta si la ei e ca la noi : la vot spre exemplu (ca se apropie) votezi pe cine vrei si iese cine trebuie .Cum e posibil sa nu fi fost gasit niciodata pozitiv? Ce sa mai credem atunci despre competitii ?Ce rost mai au??????????
De jeni pe 2 November 2009 la 9:59 am (#)Nici Ud rea nu gaseste energie sa se urce pe cal si de aia ea prefera magarul , fie el unul mare, (la) MARE de tot !. (SOON) !
De nick soundbuster pe 2 November 2009 la 10:06 am (#)E prima data cand aud stirea. Cred ca traiesc pe alta planeta. Si stiti ce ? Nici nu ma simt diferit ! :)))) S-a drogat ala, asa si ? Eu daca spun ca am stat cu 200 de EX-uri in casa, se pune la autodenunt ? :))))
Prostia nu va inceta sa ne uimeasca niciodata..
De Florin pe 2 November 2009 la 10:21 am (#)Aici se aplica inca o data proverbul “hotul neprins, negustor cinstit”. Toata lumea “buna” il critica si probabil cei mai vehementi sunt cei care fac acelasi lucru.
De ludovicianul pe 2 November 2009 la 10:25 am (#)A fost sparta pagina lui Base !!!
http://www.traianbasescu.ro/
Tare asta cu “de ce ti-e frica pasarica ?”
De sotronel pe 2 November 2009 la 10:40 am (#)Scuze ca am postat aici faza cu pagina lui Base, stiu ca e off-topic, da’ zau ca m-am bucurat !

De sotronel pe 2 November 2009 la 10:43 am (#)Excedrin! un antialgic-antiinflamator. contine cafeina, ca si antinevralgicul. mai contine paracetamol si acid acetilsalicilic. maaare scofala. asta nu inseamna ca omul se drogheaza. eventual au vrut sa spuna ca se dopa. si? toti, absolut toti performerii se dopeaza, lista cu substante interzise este mereu cu un pas in urma echipelor medicale. si e si normal sa fie asa.
De che pe 2 November 2009 la 10:49 am (#)scandal a fost numai in cazul andreea raducan pentru un fleac de efedrina, picaturi.
Aceeaiasi afirmatie se poate suprapune marilor afaceri.Problema nu este ca sa dopat si a facut performanta.Problemea e a celorlalti care jucand cinstit nu au castigat.Daca se pune asa problema nu cred ca e loc de dans si voie buna.”fraieri” rai “jmecheri” buni????
De dinu petrol pe 2 November 2009 la 10:57 am (#)cazurile agassi si mutu n-au nimic in comun. mutu a luat droguri, agassi s-a dopat. unu’ a tras pe nas sau si-a bagat acu’ in vena, celalalt lua o pastila cu cofeina si un antiagregant plachetar. de dopat ne cam dopam cu toti cafegiii sau cand suntem raciti ori ne doare capul si nu ne leaga politia. dar daca ne-ar prinde cu jointu’ ar fi nasol.
De che pe 2 November 2009 la 11:01 am (#)Abia acum inteleg semnificatia adevarata a ceea ce a fost denumit de D-l Ciutacu:”ipocrizia neaga
De I.I. pe 2 November 2009 la 11:19 am (#)chimia”.Un fan declarat a lui Agassi spunea ca “ceva este supranatural in ochii lui” si pare se ca nimenu nu a sesizat ca aceasta afirmatie merita sa fie investigata, analizata. Dar iata D-l Ciutacu, un dusman vajnic al ipocriziei vine si ne arunca in brate “valul” acesta care “bantuie Pamantul”, inclusiv Romania.Articolul intreg biciuieste acest mod de comportare, de manifestare a omului prefacut.Titlul in sine este restrictiv “Socul Agassi”, dar acesta este doar o invocare, o aluzie la ceea ce ’suna contrar legilor armoniei’ in lume in general si in Romanie in mod special.De ce suntem falsi, fatarnici, mincinosi? De ce ne complacem in lipsa de sinceritate in purtare, in atitudini? De ce nu avem curajul sa ne asumam responsabilitatea pentru faptele savarsite?
Uite, dumnealui “trambiteaza” numele unui sportiv adevarat care in mod intentionat a devenit un simbol al curajului cu riscul oprobriului, dispretului general.D-l Ciutacu pune punctul pe “i” afarmand:”Atat varfurile cat si cei care incearca sa-i detroneze folosesc substante trecute pe o lista neagra tot de niste oameni care DECID DISCRETIONAR si STIINTIFIC care sunt progresele CHIMIEI acceptabile in sport pentru jucatori. Fiindca marile performante sportive se obtin (si)pe baza de chimie”..”de medicamentatie adecvata”. Suna a sentinta de condamnare, dar aceasta este purul adevar. Aceasta acceptare a adevarului, a asumarii faptelor poate fi o “sursa de energie” pentru o lume intreaga, inclusiv Romania, de a merge inainte fara sa se mai uite inapoi.Frumos exprimat! Bravo!
@sotronel: puteati posta la orice topic despre Basescu. si cred ca, har Domnului, erau suficiente…
De Victor Ciutacu pe 2 November 2009 la 12:13 pm (#)Daca nu erau controlati d.p.d.v.chimic inainte de meci (pt.ca nu era prevazut in regulament) , atunci totul e in regula , nu se pune. Daca sustine cineva ca sportul alb fiind sport de gentlemen presupune o totala corectitudine din partea jucatorilor atunci sa stie ca si acestia sunt oameni. Pentru mine valoare lui Agassi nu este afectata de aceste dezvaluiri. Imi staruie in cap o intrebare totusi : ce-i apuca dom’le pe majoritatea oamenilor sa faca niste confidente jenante mai cu seama daca nu-i intreaba nimeni ??? poate pt.publicitate ?
De stela pe 2 November 2009 la 12:19 pm (#)Nimic nou sub soare! Oricine a facut sport de performanta stie ca fara dopare nu ajungi in varf!
De Costin Tanasescu pe 2 November 2009 la 12:26 pm (#)Întotdeauna sinceritatea e dusă-n desuetudine. Ba chiar batjocorită. Pentru că, nu-i aşa, e mai uşor să fii ipocrit, prefăcut şi mincinos.
De mosser pe 2 November 2009 la 12:40 pm (#)Odată ce astea-s modelele “succesoase”, de ce avem pretenţii?
Dar daca a aruncat declaratia la misteaux. S-ar fi descoperit atunci, dupa joc. Si credeti ca meciurile castigate au fost datorita dopajului?
De Iordachel Gudurau pe 2 November 2009 la 2:14 pm (#)Comisiile antidoping din aceea perioada ar putea sa clarifice.
Cred ca-i o declaratie aruncata pe piata, doar pentru a ne aminti de numele lui…
” Deci intre problemele de alta factura gasim:”Daca isi imagindeaza cineva ca numai pe baza de antrenamente si ciubotica cucului poti castiga turul Frantei…”, propozitie in care gasim cel putin o asociere ciudata intre ‘antrenamente’ si ‘ciubotica cucului’.Veti spune, ca e vorba de ironie,ca figura de stil, un fel de ‘mishteaux’ de al D-lui Ciutacu. Da! si nu!, pentru ca ‘ciubotica cucului’ chiar favorizeaza metabolismul, fortifica sistemul nervos si trateaza “insomnia”,un somn bun fiind o necesitate absoluta pentru o performanta mare. Din cele mentionate reiese ca fiecare cuvant folosit de dumnealui isi are locul lui foarte bine definit in propozitie. Nu se risipeste nimic,si nimic nu este in plus.Formeaza un tot unitar.Sunteti de acord?
De I.I. pe 1 November 2009 la 9:48 pm (#) ”
NU.
De korbul pe 2 November 2009 la 3:28 pm (#)Alde Ciutacu, sa imi scuze modul de nominalizare, nu e un analist, un sintetizator de fapte si idei, carele dupa pitrocire le asterne pe tastatura.
Este un spontan, iar ceea ce scrie ii curge de la sine, fara icnituri, opinteli, stersaturi si alte chestii in procesul elaborarii.
Baga mina in el si arunca “pe masa” ceea ce
“este” in acel moment, dar care e mereu in continuarea celui trecut. Mentine “traseul”.
nu poti sa spui ca Federer spre exemplu ia astfel de substante. Pur si simplu este peste puterea noastra de intelegere cum reusesc…este ca in Alchimistul de Coelho
De Lulugulu pe 2 November 2009 la 4:39 pm (#)nu ati spus nimic de Misa Klein,Cata Haldan,Arthur Ashe,Marion Jones[in puscarie] toti trei plecati prea repede de la medicamentele pentru performanta…
De un inginer pe 2 November 2009 la 7:54 pm (#)Am facut si eu o leaca de sport la viata mea si am vazut ce inseamna performanta. Daca vrei performanta materia ne-vie trebuie sa intalneasca materia vie. Fara pastile cu diverse efecte este aproape imposibil, daca nu chiar imposibil. Unele sporturi, precum culturismul, sa dau doar un exemplu, au la baza “generatoare de performanta” mai putin naturale..
De Iosif pe 2 November 2009 la 10:38 pm (#)Da’ asta-i viata, oricum ne distrugem organismul cu sucuri imbuteliate si chipsuri, ce conteaza o pastila’n plus?
Gripa ce bantuie Romania se numeste GRIPA BASESCU,care este mortala romanilor.Nu intelege ca cifra 3 este mai mica decit cifra 5.Eu doresc o viata mai buna la copii mei, si spun sincer ca traiesc mai prost decit in “89.M-am saturat de comunisti si de ;PIRATI” de nave.
De mihai pe 7 November 2009 la 5:51 pm (#)Adaugă Comentariu!